Hop til indhold
jensen6

Jomtien - kan jeg bede om lidt opl. for januar d'herrer?

Recommended Posts

Undskyld de direkte spørgsmål ;-):

- Hvor skal man leje motorcykel i Jomtien?

- Nogen anbefalinger for massage mm i Jomtien?

- Er der stadig gang i Winchester - eller er der noget bedre?

- Fungerer The telephonebox stadig. Bl a med at babserne blottes, når man byder på ladydrink? :-)

- Og så det kedelige: Noget spændende at køre ud til, når det ikke drejer sig om sex?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
kaskap79 skrev, for 1 time siden:

Jomtien, er det i Finland?

Nej, det er i Thailand. Cirka 3 km fra Pattaya.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Sutteålen skrev, for 3 minutter siden:

Nej, det er i Thailand. Cirka 3 km fra Pattaya.

Det burde det nok have stået i det første indlæg. 

Jeg kender kun Jomtien i Finland. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
PeterG skrev, for 5 timer siden:

Kaskap - 233 indlæg. 

Du har stadig en ide om at omtalet Jomtien er det du kender i Finland

Tsk - Tsk

Måske du er en troll

Jeg har godt nok været i Thailand over 50 gange, men altid i Bangkok og for at arbejde. 

Aldrig været der på ferie. 

Så derfor har jeg heller ikke hørt om dette sted før. 

Til gengæld har jeg været i en lille flække ca 200 km nordøst for Oulu med navnet Jomtien. 

Derfor undrede jeg. 

Husk en anden gang at det du tager sin en selvfølge er nyt for andre. Det hører med til at være et dannet menneske. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
jensen6 skrev, for 21 timer siden:

Undskyld de direkte spørgsmål ;-):

- Hvor skal man leje motorcykel i Jomtien?

- Nogen anbefalinger for massage mm i Jomtien?

- Er der stadig gang i Winchester - eller er der noget bedre?

- Fungerer The telephonebox stadig. Bl a med at babserne blottes, når man byder på ladydrink? :-)

- Og så det kedelige: Noget spændende at køre ud til, når det ikke drejer sig om sex?

 

Tag til soi white house i jomtien og spørg efter Ernst på rest. Bryghuset. Han vil helt sikkert hjælpe dig. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
jensen6 skrev, den 5.12.2019 at 17:03:

Undskyld de direkte spørgsmål ;-):

- Hvor skal man leje motorcykel i Jomtien?

- Nogen anbefalinger for massage mm i Jomtien?

- Er der stadig gang i Winchester - eller er der noget bedre?

- Fungerer The telephonebox stadig. Bl a med at babserne blottes, når man byder på ladydrink? :-)

- Og så det kedelige: Noget spændende at køre ud til, når det ikke drejer sig om sex?

Du kan leje motobike flere steder - f.eks. Dee Rent på Thrapaya Road, men dem de har er lidt udslidte og gamle med mange km - jeg måtte således bytte 3 gange, før jeg skiftede til en anden udbyder.

Her i oktober måned valgte jeg et sted på Pratamnak soi 6, hvor de nærmest har et åbent mærksted - men da jeg selv boede i gaden var det meget belejligt og jeg fik også en god service, når jeg reklamerede over noget - men da jeg kom for at få lavet noget ved lyset - og de så bare snoede ledningerne sammen faldt min tillid - men regn med ca. 100 THB/dag som min. de fleste steder - der er flere steder ud ad Jomtien Beach Road - men jeg vil helst leje, hvor jeg ved jeg bare kan komme og få repareret eller byttet motobike, hvis der er noget.

Mht. massage - så ligger der et sted lige før Splendid Resort i Soi White House, hvor de har flere søde piger - men du kan også søge lidt hen ad Beach Road, hvor de ligger på stribe - og i Jomtien Beach Road Soi 8 vil de vist også gerne massere mm. - men jeg havde min egen intimmassør i Soi Welcome som først gik rundt på ryggen af mig (heldigvis er hun ikke så stor) før jeg fik lov at komme i munden på hende og på Pratamnak Soi 6  næsten helt nede i bunden fik jeg en rigtig god gennemtrængende massage af en lidt kraftig pige, der heller ikke lagde fingrene imellem - men her afstod jeg fra afsutningen - selvom det kunne da have været meget sjovt ;-) 

Jeg nåede desværre ikke at ringe hjem denne gang - havde måske lidt for megen sjov med at udforske mulighederne på den anden side jernbanen på:

Hvis du vil besøge nogle typiske turistattraktioner er der flere muligheder rundt om Pattaya du kan nå på motobike:

Santuary of thruth (husk at bestille billet dagen før - gælder også div. andre turistattraktioner - og tager du din egen lille guide med - så kommer hun ind til en billigere pris ved billetlugen), Nong Noch Dinosaurpark, Floating Market, Wat Ynasangwararam - stort tempelområde med kabelbusser - men vil du op at se udsigten fra Phra Maha Mondop vil jeg anbefale at køre bagom på din motobike, Khao Chi Chan Budda (måske verdens største Buddaafbilding) og Silverlake Vineyard + Ramyana Water Park + Citta di Como - men der findes flere interessante steder rundt omkring, hvis man søger lidt og kører lidt omkring. Gå evt. en tur rundt om søen Map Prachan, hvor de har lavet både dobbeltrettet cykel- og gangsti - men nok bedst at gøre om aftenen ;-)

I Pattaya bør du besøge markedet på Soi Bukhao og Terminal 21 - og hvis du ikke kan få tiden til at gå med andet, vil jeg anbefale dig at betragte parkeringsvagten nede foran Central Festival ud mod Beach Road - det er ren Charlie Chaplin Pantomine - bortset fra fløjten han konstant bruger ;-)
Det er iøvrigt gratis at parkere motobike i CF, hvis man kan finde en ledig spot - og finde ud igen ;-)

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tak Jerngris! Dejligt med en storebror, der er godt kendt - nok også genkendt ;-)

Fungerer Telefonboksen son tidligere?

 

 

Redigeret af jensen6

Del dette indlæg


Link til indlæg
jensen6 skrev, 1 time siden:

Fungerer Telefonboksen son tidligere?

Må indrømme at jeg lige kørte forbi, da jeg ville se hvordan det gik med spøgelsesslottet i samme gade - det så ligeså - om ikke mere uhyggeligt ud end tidligere - det er vist blevet forladt fordi der er blevet begået et mord derinde - og thailændere er meget overtroiske - men det virker også ligesom det kunne være Draculas sommerresidens:

 

https://www.google.com/maps/@12.9198548,100.8950339,3a,75y,168.43h,114.21t/data=!3m6!1e1!3m4!1sPPA1eLwuqCo_ze0-UgBBIg!2e0!7i13312!8i6656

https://www.google.com/maps/@12.9194964,100.8951307,3a,90y,133.22h,103.26t/data=!3m6!1e1!3m4!1sAF1QipNNMjJjlGDb4ZqA8LC-Xboer8btR1zFMdc7jYfB!2e10!7i6912!8i3456

Men jeg var ikke indenfor i telefonboksen, som man nemt kan overse:

https://www.google.com/maps/@12.919777,100.8938514,3a,90y,320.31h,79.52t/data=!3m6!1e1!3m4!1sB2u9Usw3cEooEB5BNB5HSA!2e0!7i13312!8i6656

https://www.google.com/maps/@12.919777,100.8938514,3a,90y,12.06h,81.27t/data=!3m6!1e1!3m4!1sB2u9Usw3cEooEB5BNB5HSA!2e0!7i13312!8i6656

, da jeg måske syntes det var lidt optrækkeri sidste gang mht. ladydrinks - og jeg havde sådan set nok af damer at se til.

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg
kaskap79 skrev, den 6/12/2019 at 07:54:

Jeg har godt nok været i Thailand over 50 gange, men altid i Bangkok og for at arbejde. 

Aldrig været der på ferie. 

Så derfor har jeg heller ikke hørt om dette sted før. 

Til gengæld har jeg været i en lille flække ca 200 km nordøst for Oulu med navnet Jomtien. 

Derfor undrede jeg. 

Husk en anden gang at det du tager sin en selvfølge er nyt for andre. Det hører med til at være et dannet menneske. 

Kan du være lidt mere præcis om hvor det finske Jomtien ligger? Kommunenavn ? Google kender det ikke...

Del dette indlæg


Link til indlæg
shiny skrev, den 24/1/2020 at 21:58:

Kan du være lidt mere præcis om hvor det finske Jomtien ligger? Kommunenavn ? Google kender det ikke...

Jeg er ikke helt ubevandret i den del af Oulu og Lappi (Lapland), groft betragtet området mellem Oulu, Rovaniemi og Kuusamo. Men jeg er aldrig stødt på eller har hørt om en flække der hedder Jomtien deromkring. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
jensen6 skrev, den 5.12.2019 at 17:03:

Undskyld de direkte spørgsmål ;-):

- Hvor skal man leje motorcykel i Jomtien?

- Nogen anbefalinger for massage mm i Jomtien?

Det med motorcykler er lidt øv i Jomtien, der er svært at finde nogle steder hvor de ikke er meget gamle. Jeg har dog fundet et sted som jeg nu lejer fast hos. 
Hun hedder Lion og har en lille butik på den anden side af 2nd. Road. Hun har kun 2 motorcykler men de er forholdsvis nye i god stand og 150CC, så større end normalt. Hun har en ny lækker sort pickup truck, så jeg benytter hende også som Taxa service til og fra lufthavnen.  Jeg er på Line med hende, så jeg plejer bare at skrive og sige hvornår jeg lander i BKK, så henter hun mig. Jeg har også været i byen med hende et par gange, sød dame. 

Du kan både komme til hendes shop fra 2nd Rd og fra Thep Prasit. Hvis du ikke kan finde rundt i området, så kommer hun gerne ned og henter dig på dit hotel og kører dig til hendes shop, den er nemlig ikke super nem at finde, hvis du aldrig har været der før.

Lion - tlf 0926354946 eller +66 926354946

Hun er lidt crazy lady, men på den gode måde.

Der er massage overalt. Den direkte useriøse finder du feks i soi 6 som er en lille blind vej. smut gerne helt ned i bunden. Der plejer at være flotte unge piger.

Redigeret af Sammy

Del dette indlæg


Link til indlæg
Sammy skrev, for 10 timer siden:

Det med motorcykler er lidt øv i Jomtien, der er svært at finde nogle steder hvor de ikke er meget gamle.

Jeg har ikke noget imod at de er gamle - bare de mekanisk og elektrisk er i orden - så er jeg ligeglad med om de har lidt skrammer (så gør det ikke så meget om de får et par til) bare de er billige - hos Dee Rent (på hjørnet af Thrapaya og Thepasit Road har jeg dog været nødt til at komme og få byttet 3 gange - og lejede tilsidst en 4. og nyere motobike hos en anden, som så ville have jeg skulle betale 100 THB for at få den vasket, da jeg afleverede den igen efter Sonkran - WTF.


Sidste gang lejede jeg så en motobike på Pratamnak Soi 6, hvor der er et større motobike værksted, hvor de også lejer nogle ud - og hvor man bare kan komme forbi og få ting rettet, hvis der er noget, da de har åbnet til kl. 20 og de har et større reservedelslager og mange motobikes de lejer ud til rimelige priser til turister, så det ser ud til de ved, hvad de har med at gøre.

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, den 28.1.2020 at 02:48:

Jeg har ikke noget imod at de er gamle - bare de mekanisk og elektrisk er i orden - så er jeg ligeglad med om de har lidt skrammer (så gør det ikke så meget om de får et par til) bare de er billige - hos Dee Rent (på hjørnet af Thrapaya og Thepasit Road har jeg dog været nødt til at komme og få byttet 3 gange - og lejede tilsidst en 4. og nyere motobike hos en anden, som så ville have jeg skulle betale 100 THB for at få den vasket, da jeg afleverede den igen efter Sonkran - WTF.


Sidste gang lejede jeg så en motobike på Pratamnak Soi 6, hvor der er et større motobike værksted, hvor de også lejer nogle ud - og hvor man bare kan komme forbi og få ting rettet, hvis der er noget, da de har åbnet til kl. 20 og de har et større reservedelslager og mange motobikes de lejer ud til rimelige priser til turister, så det ser ud til de ved, hvad de har med at gøre.

Sådan er vi så forskellige. Jeg vil hellere have en nyere, fordi køreglæden er vigtig for mig. De par håndøre det koster at leje bekymrer mig ikke, Og så sætter jeg en ære i at aflevere den i samme stand uden skrammer. :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Sammy skrev, for 3 timer siden:

Og så sætter jeg en ære i at aflevere den i samme stand uden skrammer.

Det gør jeg også, men ofte er man jo nødt til at parkere, hvor de holder meget tæt - og så kan de nemt få en skramme, men har den nogen i forvejen ærgrer man sig ikke så meget - og de kan ikke kræve en omlakering eller tilbageholde så meget af depositummet.

Nu ved jeg heller ikke, hvor udbredt det er med tyverier af motobikes - men det er da noget jeg af og til har læst om - og min pige vil helst at jeg også bruger styrlåsen, hvor jeg tænker: hvis nogen vil stjæle og de har 1000 at vælge imellem - så tager de nok ikke en der er lidt bedaget.

Del dette indlæg


Link til indlæg
kaskap79 skrev, den 6.12.2019 at 07:54:

Jeg har godt nok været i Thailand over 50 gange, men altid i Bangkok og for at arbejde. 

Aldrig været der på ferie. 

Så derfor har jeg heller ikke hørt om dette sted før. 

Til gengæld har jeg været i en lille flække ca 200 km nordøst for Oulu med navnet Jomtien. 

Derfor undrede jeg. 

Husk en anden gang at det du tager sin en selvfølge er nyt for andre. Det hører med til at være et dannet menneske. 

Kaskap - ved det er et lidt gammelt skriv her. 

Af virkelig ren interesse, hvor ligger Jomtien så i Finland.

Det har simpelthen ikke været muligt for mig at finde det på alverdens kort ?!

Del dette indlæg


Link til indlæg
PeterG skrev, den 9.7.2020 at 19:17:

Kaskap - ved det er et lidt gammelt skriv her. 

Af virkelig ren interesse, hvor ligger Jomtien så i Finland.

Det har simpelthen ikke været muligt for mig at finde det på alverdens kort ?!

Der er ikke noget der hedder Jomtien i Finland

Men kan nok svare på det meste fra OP, men nok ikke så aktuelt lige pt

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej Average Joe

Jeg spørger bare fordi, at Kaskap jo efter eget udsagn er meget berejst i Thailand, men dog ikke ved der er noget der hedder Jomtien ??

Han lyder da meget overbevist når han siger det er en flække i Finland. Jeg har bare ikke kunne finde denne flække, hverken på alverdens kort, eller det store internet generelt.

Nu spørger jeg så måske dig lidt dumt, men hvad er OP, som du kan svare på det meste omkring?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bozz skrev, den 6.12.2019 at 14:57:

Tag til soi white house i jomtien og spørg efter Ernst på rest. Bryghuset. Han vil helt sikkert hjælpe dig. 

 

Soi White House ligger mellem Soi 7 og Soi 8 for dem der ikke er kendt. Alternativt kan man også tage på Restaurant Kent og spørge efter Kent. Han plejer også at være meget behjælpelig - især hvis man giver en øl :-p

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...