underdog40 6867 Skrevet 28. November, 2019 Så to er en gruppe? Sikke en masse gruppeknald jeg så har været en del af . Så er jeg slet ikke så kedelig som jeg selv gik og troede. En kæmpe tak til Gyldendal 2 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 28. November, 2019 Rocksolid skrev, for 48 minutter siden: Du vrøvler, og beklager at være budbringeren af dette faktum. Definitionen i Gyldendal er ikke til at misforstå. Hvis ikke at du anerkender definitioner af det danske sprog i Gyldendal, er det lidt op ad bakke. god dag til dig. Nu taler vi ikke social psykologi. Du kan svare på denne post ( gerne vedr pkt 3) , så får du nemlig det sidste ord. Jeg gider ikke folk som dig. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rocksolid 3490 Skrevet 28. November, 2019 Aarhuselsker skrev, for 2 minutter siden: Nu taler vi ikke social psykologi. Du kan svare på denne post ( gerne vedr pkt 3) , så får du nemlig det sidste ord. Jeg gider ikke folk som dig. Læs og forstå definitionen - det kniber det åbenbart med Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Den flittige Skrevet 28. November, 2019 Sofie Brandvarm skrev, for 3 timer siden: I går var jeg på Christiansborg for at overvære samråd med socialministeren. En af Socialministerens påstande for ikke at se sexarbejde som erhverv, er at der foregår gruppevoldtægter mod sexsælgerne. Jeg synes det kalder på detektor. Hvad mener i her på EG? Er gruppevoldtægt et generelt problem i branchen? Kh Sof! Ministeren vil ikke annerkende faget som erhverv, det forstår jeg ikke. Det er jo kvindens ældste erhverv. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bebop 9525 Skrevet 28. November, 2019 Nye tider skrev, for 3 timer siden: at kalde købesex for gruppevoldtægt er helt ude i hegnet, - det er skinger med kun et formål, - hendes egen holdning til købesex - hendes mentalitet - det hun føler godt for sig selv. Det siger hun heller ikke. Husk at sætte dig ind i fakta, før du går i selvsving over noget nogen (ikke) har sagt. Hun bruger det som et eksempel på absurditeten: Skal det så anerkendes som en arbejdsskade? Det retoriske greb, at illustrere det absurde i at anerkende noget, hvor gruppevoldtægt kan anses som arbejdsskade, har til formål at provokere lytteren til at forkaste ideen. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Lady C Skrevet 28. November, 2019 Sofie Brandvarm skrev, for 5 timer siden: I går var jeg på Christiansborg for at overvære samråd med socialministeren. En af Socialministerens påstande for ikke at se sexarbejde som erhverv, er at der foregår gruppevoldtægter mod sexsælgerne. Jeg synes det kalder på detektor. Hvad mener i her på EG? Er gruppevoldtægt et generelt problem i branchen? Kh Sof! Nu er jeg slet ikke inde i den kyniske del af branchen og er helt og holdent mig selv, men jeg har nu altså heller ikke opfattelsen af at gruppevoldtægter er et udpræget problem i branchen. Men altså jeg ved det ikke - måske er der ting jeg ikke har hørt. Men istedet vil jeg sige at hvis man endelig skal kriminalisere noget, så bør politikerne kriminalisere gadeprostitution. For så udpræget kvindefjendsk ( menneskefjendsk) et menneskesyn der hersker blandt køberne her burde slet og ret forbydes. Se bare på den tråd der hedder " gadeprostitution i Odense som nu er på over 21 sider. Her ser man en isnende ligegyldighed og inhumanisme i forhold til de prostituerede der arbejder på gaden. Og DEN del af branchen burde forbydes ved lov. Og køberne straffes med fængsel. At være så ligeglad med mennesker bør være strafbart i min optik. Så lad os da få renset ud i den del af branchen som kun er en skamplet for alle dem der begår sig godt og er velfungerende sexarbejdere med kunder der respekterer os. Men gade prostitution. Få det væk. Så kan man dreje fokus over på det tror jeg der er noget mere kød på end de påståede gruppe voldtægter Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8095 Skrevet 28. November, 2019 Lady C skrev, for 5 minutter siden: Nu er jeg slet ikke inde i den kyniske del af branchen og er helt og holdent mig selv, men jeg har nu altså heller ikke opfattelsen af at gruppevoldtægter er et udpræget problem i branchen. Men altså jeg ved det ikke - måske er der ting jeg ikke har hørt. Men istedet vil jeg sige at hvis man endelig skal kriminalisere noget, så bør politikerne kriminalisere gadeprostitution. For så udpræget kvindefjendsk ( menneskefjendsk) et menneskesyn der hersker blandt køberne her burde slet og ret forbydes. Se bare på den tråd der hedder " gadeprostitution i Odense som nu er på over 21 sider. Her ser man en isnende ligegyldighed og inhumanisme i forhold til de prostituerede der arbejder på gaden. Og DEN del af branchen burde forbydes ved lov. Og køberne straffes med fængsel. At være så ligeglad med mennesker bør være strafbart i min optik. Så lad os da få renset ud i den del af branchen som kun er en skamplet for alle dem der begår sig godt og er velfungerende sexarbejdere med kunder der respekterer os. Men gade prostitution. Få det væk. Så kan man dreje fokus over på det tror jeg der er noget mere kød på end de påståede gruppe voldtægter Uden at forsvare hverken gadeprostitution eller Astrid Krag, så kan jeg ikke lade være med at bemærke at de argumenter som du bruger mod gadeprostitution minder en hel del om de argumenter som modstandere af prostitution generelt bruger. Der er nok en hel del af dem der mener at det er tegn på en isnende ligegyldighed og inhumanisme at købe sex af en prostitueret uanset om hun går på gaden eller arbejder på en klinik. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15848 Skrevet 28. November, 2019 Bear skrev, for 9 minutter siden: Uden at forsvare hverken gadeprostitution eller Astrid Krag, så kan jeg ikke lade være med at bemærke at de argumenter som du bruger mod gadeprostitution minder en hel del om de argumenter som modstandere af prostitution generelt bruger. Der er nok en hel del af dem der mener at det er tegn på en isnende ligegyldighed og inhumanisme at købe sex af en prostitueret uanset om hun går på gaden eller arbejder på en klinik. Hørt, godt brølt, Bjørn. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Lady C Skrevet 28. November, 2019 (edited) Bear skrev, for 17 minutter siden: Uden at forsvare hverken gadeprostitution eller Astrid Krag, så kan jeg ikke lade være med at bemærke at de argumenter som du bruger mod gadeprostitution minder en hel del om de argumenter som modstandere af prostitution generelt bruger. Der er nok en hel del af dem der mener at det er tegn på en isnende ligegyldighed og inhumanisme at købe sex af en prostitueret uanset om hun går på gaden eller arbejder på en klinik. Nej. Mine argumenter er udelukkende opstået efter at have fulgt med i tråden om gadeprostitution herinde på eroguide. Det er den tråd der har fået mig til at være imod gadeprostitution. For i den tråd kommer det frem - sort på hvidt - hvor lidt den gadeprostituerede betyder. Det er derfor tråden her på eroguide der " er skyld i" mine udsagn. Og jeg kan sgu godt forstå modstanderne af prostitution hvis de tror at hele branchen er sådan. Hvad modstanderne måske ikke ved er at ikke hele branchen er sådan. At der findes velfungerende, rødkindede, smilende og sunde prostituerede som behandles pænt af søde rare og respektfuld mænd. Og det går ud over den " sunde" del af branchen at der overhovedet findes en sådan niche som gade prostitution Redigeret 28. November, 2019 af Lady C Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Alkoholikeren Skrevet 28. November, 2019 Rocksolid skrev, for 3 timer siden: Jeg kan ikke svare på hvor udbredt det er. Men gruppevoldtægt forekommer desværre også i prostitutionsbranchen. https://ekstrabladet.dk/112/to-22-aarige-faengslet-voldtog-og-roevede-prostituerede-paa-bordeller/7702461 jo desværre forekommer voldtægt også mod de skønne kvinde ri branchen, men men Astrid mener at når flere mænd - mod betaling, har sex med een kvinde der det gruppevoldtaægt. de to forbrydere (syriske flygtninge) tog på voldtægt og røveritogt og havde ikke til hensigt at købe sex på bordellerne men stjæle sex (voldtægt) og de af dhamerne indtjente penge - jeg syntes ikke de to ting kan sammenlignes... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8095 Skrevet 28. November, 2019 Lady C skrev, Lige nu: Nej. Mine argumenter er udelukkende opstået efter at have fulgt med i tråden om gadeprostitution herinde på eroguide. Det er den tråd der har fået mig til at være imod gadeprostitution. For i den tråd kommer det frem - sort på hvidt - hvor lidt den gadeprostituerede betyder. Det er derfor tråden her på eroguide der " er skyld i" mine udsagn. Og jeg kan sgu godt forstå modstanderne af prostitution hvis de tror at hele branchen er sådan Problemet med det er (som det nok også er blandt prostitutions modstandere) at du lader nogle brådne kar repræsentere hele gruppen. At nogle afstumpede personer sidder herinde og udbreder deres menneskesyn vil du så bruge som argument for et generelt forbud mod gade prostitution og straf af kunderne. Det er præcis det samme som prostitutionmodstanderne gør, de bruger de handlede kvinder, alfonserne, bagmændene og lign. som argument for at forbyde hele branchen. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Lady C Skrevet 28. November, 2019 Bear skrev, for 1 minut siden: Problemet med det er (som det nok også er blandt prostitutions modstandere) at du lader nogle brådne kar repræsentere hele gruppen. At nogle afstumpede personer sidder herinde og udbreder deres menneskesyn vil du så bruge som argument for et generelt forbud mod gade prostitution og straf af kunderne. Det er præcis det samme som prostitutionmodstanderne gør, de bruger de handlede kvinder, alfonserne, bagmændene og lign. som argument for at forbyde hele branchen. Ja jeg indrømmer at jeg generaliserer. Og det bliver man jo altså nødt til hvis man skal lovgive. Det vil ganske givet nok gå ud over nogle få gode sympatiske mennesker. Men det er vel ikke værre end at de så kan gå fra gaden op på et bordel og købe sig til sex. Mon ikke de overlever at de ikke længere kan købe det på gaden.. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8095 Skrevet 28. November, 2019 (edited) Lady C skrev, for 6 minutter siden: Ja jeg indrømmer at jeg generaliserer. Og det bliver man jo altså nødt til hvis man skal lovgive. Det vil ganske givet nok gå ud over nogle få gode sympatiske mennesker. Men det er vel ikke værre end at de så kan gå fra gaden op på et bordel og købe sig til sex. Mon ikke de overlever at de ikke længere kan købe det på gaden.. Det er præcis de samme argumenter som prostitutions modstanderne bruger. Hvis du spørger dem, så er det at købe sex udtryk for et afstumpet og kynisk menneskesyn, og langt de fleste prostituerede er nogle stakler der kun er der fordi de er tvunget til det af den ene eller anden grund. Derfor vil de forbyde prostitution. Redigeret 28. November, 2019 af Bear Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Lady C Skrevet 28. November, 2019 (edited) Bear skrev, for 3 minutter siden: Det er præcis de samme argumenter som prostitutions modstanderne bruger. Hvis du spørger dem, så er det at købe sex udtryk for et så afstumpet og kynisk menneskesyn, og langt de fleste prostituerede er nogle stakler der kun er der fordi de er tvunget til det af den ene eller anden grund. Derfor vil de forbyde prostitution. Nå ja og hvad så ? Jeg har den holdning omkring gadeprostiution jeg har . Jeg siger ikke at al prostitution skal forbydes. Så der er jeg slet ikke enig med prostituonsmodstanderne. Man kan sagtens være enig på nogle punkter og dybt uenig på andre. Redigeret 28. November, 2019 af Lady C Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8095 Skrevet 28. November, 2019 Lady C skrev, Lige nu: Nå ja og hvad så ? Jeg har den holdning omkring gadeprostiution jeg har . Jeg siger ikke at al prostitution skal forbydes. Så der er jeg slet ikke enig med prostitionsmodstanderne. Man kan sagtens værfe enig på nogle punkter og dybt uenig på andre. det kan vi godt være enige om Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Misjo1 Skrevet 28. November, 2019 Jeg tror ikke, at nogen kvinder der er afklaret med hvad de laver, vil kaste sig ud i gadeprostition, så jeg er så enig med @Lady C her, de kvinder/piger der er der, er handlet eller af nød/tvang , og skal hjælpes. Og skal vi så ikke bakke op om @sofiebrandvarm og få skabt nogen ordentlige arbejdeforhold for pigerne i branchen.? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17669 Skrevet 28. November, 2019 tvr skrev, for 7 timer siden: Ja, lad os da forbyde bankerne. Der sker af og til et bankrøveri...... Endelig noget vi er overens om. Og røverierne foregår desuden ofte inde i banken, af bankens ansætte. Glad du er kommet til indsigt. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17669 Skrevet 28. November, 2019 Lady C skrev, for 1 time siden: Nu er jeg slet ikke inde i den kyniske del af branchen og er helt og holdent mig selv, men jeg har nu altså heller ikke opfattelsen af at gruppevoldtægter er et udpræget problem i branchen. Men altså jeg ved det ikke - måske er der ting jeg ikke har hørt. Men istedet vil jeg sige at hvis man endelig skal kriminalisere noget, så bør politikerne kriminalisere gadeprostitution. For så udpræget kvindefjendsk ( menneskefjendsk) et menneskesyn der hersker blandt køberne her burde slet og ret forbydes. Se bare på den tråd der hedder " gadeprostitution i Odense som nu er på over 21 sider. Her ser man en isnende ligegyldighed og inhumanisme i forhold til de prostituerede der arbejder på gaden. Og DEN del af branchen burde forbydes ved lov. Og køberne straffes med fængsel. At være så ligeglad med mennesker bør være strafbart i min optik. Så lad os da få renset ud i den del af branchen som kun er en skamplet for alle dem der begår sig godt og er velfungerende sexarbejdere med kunder der respekterer os. Men gade prostitution. Få det væk. Så kan man dreje fokus over på det tror jeg der er noget mere kød på end de påståede gruppe voldtægter Man kan ikke være uenig. Gadeprostitution er noget værre lort. Men lige præcis derfor vil den ikke blive forbudt. I samme øjeblik som man forbyder gadeprostitution, har man statueret at øvrig prostitution er i orden, og det vil altså ikke ske. Paradoksalt og kyniskt, but there you are. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Lady C Skrevet 28. November, 2019 Bananas skrev, for 45 minutter siden: Man kan ikke være uenig. Gadeprostitution er noget værre lort. Men lige præcis derfor vil den ikke blive forbudt. I samme øjeblik som man forbyder gadeprostitution, har man statueret at øvrig prostitution er i orden, og det vil altså ikke ske. Paradoksalt og kyniskt, but there you are. Man har da lov at være håbefuld og optimistisk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9445 Skrevet 28. November, 2019 Der kan såmænd også være andre grunde, end de allerede nævnte til at forbyde gadeprostituion. Det hører simpelthen ikke til i gadebilledet, hvor der også kommer børn. Der dyrkes sex i biler, bag buske og hvad ved jeg, typisk de samme steder, det flyder med kondomer alt sammen noget præger kvarteret i rigtig dårlig retning og som tiltrækker mere kriminalitet. Den form for sex er forbundet med dårlig hygiejne, der er jo ikke badefaciliter m.v. hvis man så hævder "Jamen jeg har et sted i nærheden", så er det lette svar "så driv din forretning fra dette sted" Der hvor man typisk vælger at trække på gaden, ligget ofte tæt på en politistation. Det er næppe tilfældigt og vidner vel også om, at den del af branchen er forbundet vold, krænkelser, narko og alverdens andet lort. Nu forholder det sig faktisk også således at slagteren, frisøren m.v. ikke bare kan stille sig op ude på gaden og drive sin forretning, så..... reelt burde det være ligeså logisk at gadeprostitionen skal væk fra gadebilledet. Ja, da man er nødt til at leje lokale, have annonce, telefon m.v. vil det selvfølgelig hæve prisen, til gengæld vil det så tiltrække et andet publikum 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bebop 9525 Skrevet 28. November, 2019 Alkoholikeren skrev, for 3 timer siden: men Astrid mener at når flere mænd - mod betaling, har sex med een kvinde der det gruppevoldtaægt. Hvor har hun sagt det? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bebop 9525 Skrevet 28. November, 2019 Bear skrev, for 3 timer siden: langt de fleste prostituerede er nogle stakler der kun er der fordi de er tvunget til det af den ene eller anden grund Hvilket sådan set er sandt for gadeprostitution. Det er jo forskellen. Der er ikke så mange nuancer i det, som der er i prostitution generelt. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17669 Skrevet 28. November, 2019 TheVoice skrev, for 1 time siden: Der kan såmænd også være andre grunde, end de allerede nævnte til at forbyde gadeprostituion. Det hører simpelthen ikke til i gadebilledet, hvor der også kommer børn. Der dyrkes sex i biler, bag buske og hvad ved jeg, typisk de samme steder, det flyder med kondomer alt sammen noget præger kvarteret i rigtig dårlig retning og som tiltrækker mere kriminalitet. Den form for sex er forbundet med dårlig hygiejne, der er jo ikke badefaciliter m.v. hvis man så hævder "Jamen jeg har et sted i nærheden", så er det lette svar "så driv din forretning fra dette sted" Der hvor man typisk vælger at trække på gaden, ligget ofte tæt på en politistation. Det er næppe tilfældigt og vidner vel også om, at den del af branchen er forbundet vold, krænkelser, narko og alverdens andet lort. Nu forholder det sig faktisk også således at slagteren, frisøren m.v. ikke bare kan stille sig op ude på gaden og drive sin forretning, så..... reelt burde det være ligeså logisk at gadeprostitionen skal væk fra gadebilledet. Ja, da man er nødt til at leje lokale, have annonce, telefon m.v. vil det selvfølgelig hæve prisen, til gengæld vil det så tiltrække et andet publikum Et meget godt og fornuftigt indlæg. Hvis politiken bare var fornuftig når det gælder. Men i faldet prostitution er det ikke fornuftet som taler, det er så meget andet. Og jeg mener stadig at prostitutionsmodstanderne har brug for gadeprostitutionen som symbol for hvor slemt det er med prostitution. Og den dag man forbyder gadeprostitution så har man altså taget et trin til at gradere prostitutionen og dermed også at anerkende dele af den. Hvis jeg ikke husker fejl så har i jo tiggeriforbud i Danmark??? I det lys er det jo egentlig meget mærkeligt at gadeprostitution er tilladt, men besynderligheder og inkonsekvenser er jo ikke usædvanlige når politiken prøver at analysere stemmeantennerne. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Connoisseur 467 Skrevet 28. November, 2019 Bananas skrev, for 25 minutter siden: I det lys er det jo egentlig meget mærkeligt at gadeprostitution er tilladt Gadeprostitution er reguleret af politivedtægten. Hvis det er et større problem i en gade, kan en meget moralsk og indskrænket leder af Politiet i området, fjerne, forbyde eller retsforfølge de prostituerede i gaden. Om det er en tigger, en ulovlig madbod eller en af gadens løse fugle, så er det vist nok nogle af de samme bestemmelser, der bliver brugt. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17669 Skrevet 28. November, 2019 Connoisseur skrev, for 3 minutter siden: Gadeprostitution er reguleret af politivedtægten. Hvis det er et større problem i en gade, kan en meget moralsk og indskrænket leder af Politiet i området, fjerne, forbyde eller retsforfølge de prostituerede i gaden. Om det er en tigger, en ulovlig madbod eller en af gadens løse fugle, så er det vist nok nogle af de samme bestemmelser, der bliver brugt. Det har jo sket med tiggere for så vidt jeg forstår, men har det nogensinde sket med prostituerede? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg