Hop til indhold
Sofie Brandvarm

Gruppevoldtægt

Recommended Posts

I går var jeg på Christiansborg for at overvære samråd med socialministeren. En af Socialministerens påstande for ikke at se sexarbejde som erhverv, er at der foregår gruppevoldtægter mod sexsælgerne.

Jeg synes det kalder på detektor. Hvad mener i her på EG? Er gruppevoldtægt et generelt problem i branchen?

Kh Sof! 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Sofie Brandvarm skrev, for 2 minutter siden:

I går var jeg på Christiansborg for at overvære samråd med socialministeren. En af Socialministerens påstande for ikke at se sexarbejde som erhverv, er at der foregår gruppevoldtægter mod sexsælgerne.

Jeg synes det kalder på detektor. Hvad mener i her på EG? Er gruppevoldtægt et generelt problem i branchen?

Kh Sof! 

Ministeren er som de andre i den regering en total nitte, hvis eneste agenda er at forfægte populistiske standpunkter med henblik på genvalg. :(

God dag til dig, smukke quinde. :wub:

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg synes bestemt at du har en sag her, held med det videre forløb, altså hele sex branchen som helhed

, og til dit spørgsmål NEJ jeg har aldrig hørt eller oplevet noget i den retning.

fulgte iøvrigt lidt med på dine rejser, sådan lidt på sidelinjen det var ret spændende TV, fordi jeg næsten lige havde været på en af de klubber du besøgte med et par andre gutter herinde fra.

Redigeret af Hunting for beaver

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ejjj et sløjt argument fra socialministeren. Er bilsælger så heller ikke et erhverv fordi nogen kunne finde på at bryde loven under prøveturen????

undskyld det unuancerede eksempel - men det er blot for at vise hvor grotesk afvisningsgrundlaget er!!

undskyld hvis jeg kom til at afspore tråden lidt, men jeg måtte ud med det.....

K

Del dette indlæg

Link til indlæg

Gruppevoldtægter?? Er det gang bangs hun mener? Det er jo noget helt andet end voldtægt.

Redigeret af mignuigen
Stavefejl

Del dette indlæg

Link til indlæg
Sofie Brandvarm skrev, for 6 minutter siden:

gruppevoldtægter mod sexsælgerne.

Hvor har hun det fra? 

Kan ikke mindes at have læst om nogen gruppevoldtægter af  sexsælgere. 
Og hvori ligger argumenter for at dette skulle tale imod at anerkende erhvervet? 

Altså hvis kvindelige taxachauffører ofte blev gruppevoldtaget, så måtte man slette deres erhverv som anerkendt? 

Jeg fatter en fed ged af det

Del dette indlæg

Link til indlæg
tvr skrev, for 1 minut siden:

Ja, lad os da forbyde bankerne. Der sker af og til et bankrøveri...... 

Det kan ikke være den tankegang der ligger bag fru Krags argument. Hun vil ikke forbyde, bare ikke anerkende. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, Lige nu:

Det kan ikke være den tankegang der ligger bag fru Krags argument. Hun vil ikke forbyde, bare ikke anerkende. 

OK, god pointe. Så lad os endelig ikke anerkende bankerne.......

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest kenderen
tvr skrev, for 3 minutter siden:

Ja, lad os da forbyde bankerne. Der sker af og til et bankrøveri...... 

forstår dit argument - men det var i gamle dage...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Sundance Kid
Aarhuselsker skrev, for 7 minutter siden:

Hun vil ikke forbyde, bare ikke anerkende. 

Stod det til Fru Krag, så kom der et forbud :???: Hun er vel ikke gammel SF’er for ingenting. 

Det er bare ikke regeringens politik... endnu :-(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Sofie Brandvarm skrev, for 42 minutter siden:

Kh Sof! 

Nu er det jo en regering, der er valgt på indtil flere løgne, så man kan vel ikke forvente andet fra den side.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Sofie Brandvarm skrev, 1 time siden:

at der foregår gruppevoldtægter mod sexsælgerne.

Nææ, det har jeg heller aldrig hørt om

Del dette indlæg

Link til indlæg
Sofie Brandvarm skrev, for 1 time siden:

Kh Sof! 

Kære Sofie Brandvarm:)

Når Astrid Krag bruger et så voldsomt begreb som gruppevoldtægt er det retorisk med det formål at vække andre - og bredt forstået - til opmærksomhed for hendes politiske agenda : at sexarbejde ikke er et erhverv.

Ved at anvende ordet gruppevoldtægt smører kun tykt på i forsøg på den retoriske virkning; men det er i min verden så skinger og vrangforestillet, at hun risikerer at skyde sig selv i foden i stedet for -  det håber jeg. 

En anden politiker der var ligeså  skinger og vrangforestillet var Joakim B. Olsen når han sagde : i Danmark har vi 3 millioner på overførelsesindkomst, manden var bindegal, alle andre end ham selv - ja endda perlehøns ved at størsteparten er pensionister - på SU - sygemeldte - barselsorlov - osv. 

Jeg håber hun udstiller sig selv som en bindegal klon af Joakim B. 

Købesex er kommet for at blive - ja det startede så langt tilbage som med Eva:wub: der lokkede Adam:P . Hvor der er mænd og kvinder er sex den den usynlige lim der klistrer os sammen, herunder også købesex - udbud og efterspørgsel.

Voldtægt/Gruppevoldtægt er et modbydeligt og afskyeligt problem når det har fundet sted, og det sker desværre en gang imellem i det danske samfund, altså samlet set : IRL og sandsynligvis også nogle tilfælde i sexbranchen; men at kalde købesex for gruppevoldtægt er helt ude i hegnet, - det er skinger med kun et formål, - hendes egen holdning til købesex -  hendes mentalitet - det hun føler godt for sig selv.

- -  gruppevoldtægt ´!?!? - det er ikke et sagligt argument - hun udviser svækket dømmekraft.

Tak for det store arbejde du gør:)

Mange hilsner

Nye tider

Redigeret af Nye tider

Del dette indlæg

Link til indlæg
kenderen skrev, 1 time siden:

forstår dit argument - men det var i gamle dage... - -  ååh jo da; men i nutiden er det hvidvask og svindel på direktionsgangene i nogle enkelte banker - -  så lad os forbyde bankerne 

:):)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Sofie Brandvarm skrev, for 2 timer siden:

Jeg kan ikke svare på hvor udbredt det er. Men gruppevoldtægt forekommer desværre også i prostitutionsbranchen.

https://ekstrabladet.dk/112/to-22-aarige-faengslet-voldtog-og-roevede-prostituerede-paa-bordeller/7702461

Del dette indlæg

Link til indlæg
Rocksolid skrev, for 1 minut siden:

Jeg kan ikke svare på hvor udbredt det er. Men gruppevoldtægt forekommer desværre også i prostitutionsbranchen.

https://ekstrabladet.dk/112/to-22-aarige-faengslet-voldtog-og-roevede-prostituerede-paa-bordeller/7702461

èn svale gør ingen sommer.

Desuden er det nok lige at stramme den at kalde to mænds voldtægt for gruppevoldtægt. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Rocksolid skrev, for 6 minutter siden:

Nå, hvor mange skal der så til før at det er gruppevoldtægt?:rolleyes:

http://denstoredanske.dk/Krop,_psyke_og_sundhed/Psykologi/Psykologiske_termer/gruppe

Flere end 2. 

Desuden var hovedbudskabet i min post at én svale ikke gør en sommer

Redigeret af Aarhuselsker

Del dette indlæg

Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, Lige nu:

Flere end 2

Vrøvl - forstod du ikke definitionen i linket til Gyldendal?

Held og Lykke med at udvikle dit eget sprog:D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Rocksolid skrev, for 1 minut siden:

Vrøvl - forstod du ikke definitionen i linket til Gyldendal?

Held og Lykke med at udvikle dit eget sprog:D

1 Det var stadig ikke det der var mit hovedbudskab.

2 Et er hvad der indenfor et bestemt fag defineres som gruppe, noget andet er hvad alle andre uden for denne fagruppe forstår ved en gruppe - var det for indviklet for dig? 

3  Får du det bedre, eller er det blot et udslag af mindreværd, at du skiver nedværdigende. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, for 8 minutter siden:

1 Det var stadig ikke det der var mit hovedbudskab.

2 Et er hvad der indenfor et bestemt fag defineres som gruppe, noget andet er hvad alle andre uden for denne fagruppe forstår ved en gruppe - var det for indviklet for dig? 

3  Får du det bedre, eller er det blot et udslag af mindreværd, at du skiver nedværdigende. 

Du vrøvler, og beklager at være budbringeren af dette faktum. Definitionen i Gyldendal er ikke til at misforstå.

Citat

gruppe, i socialpsykologien defineret som to eller flere individer, der i en periode forsætligt interagerer, sprogligt eller ikke-sprogligt. 

Hvis ikke at du anerkender definitioner af det danske sprog i Gyldendal, er det lidt op ad bakke.

god dag til dig.:)

Redigeret af Rocksolid

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...