Hop til indhold
Guest Emmalie

Så er det snart tid til endnu et nytårsforsæt, til glemmebogen

Recommended Posts

Mit forsæt er, at jeg ikke vil have nogle forsætter. Inddelingen af året er jo alligevel en social konvention, så hvorfor skulle 31. december være noget særligt i forhold til 1. januar?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 29 minutter siden:

Jeg har et nytårsforsæt, som jeg faktisk tror, at jeg har gode chancer for at overholde, hvis mit nuværende arbejde overlever et offentligt udbud for 4 gang.

Hvis ikke giver det sig selv, så skal jeg begynde at nedsætte forbruget :(

Jeg kan i høj grad takke min gode ven, som jeg efter at jeg har lagt købesex stort set på hylden, er begyndt at gå oftere på bedre restauranter sammen med, i stedet for at købe sex.

Samt Trine Tease, som jeg i det nye år vil få endnu flere gode oplevelser sammen med, kulturelle og kulinariske.

Mit forsæt er at reducere mit forbrug af takeaway, og at spise samme ude som det daglige hovedmåltid, når jeg har fri.

Pr gang bruger jeg mellem 80 og 150 kr, og jeg vil snildt kunne erstatte samme med måltids salater, og færdigretter fra supermarkedet til 40 - 50 kr +/-.

Alene på den konto vil jeg kunne spare netto 1000 kr + om måneden, og der er nok også 500 kr, at hente på cafe og kaffebar besøg, som jeg  godt kunne kvitte nogle af, når jeg er ude på egen hånd, uden godt selskab.

Man kan jo sagtens tage med hjem fra bageren i stedet for, og nyde sine egne Nespresso kaffekapsler til, når man er alene.

Det bør være muligt for mig at hente 1500 kr netto om måneden, bare ved at ændre adfærd, og de penge skal i stede gå til gode oplevelser sammen med andre, hvor vi oftere bruger 500 kr, eller 1000 kr + , hver gang vi er ude sammen.

Luksus brunch, kagebord og Five o' clock tea, giver timer sammen om den gode oplevelse til mellem 300 og 700 kr :)

I det hele taget skal jeg bare disciplinere min fritid noget bedre, og begrænse de lette impuls køb noget mere.

Ofte spiser jeg meget sent, og hvis  jeg intet har i køleskabet, så går jeg ud og bruger, måske 150 kr.

Det er i virkeligheden nemt at ændre på, ved udvist omtanke og bedre planlægning.

Blot sådan noget som coffee to go, kan mange mennesker spare hundredvis af kr på hver måned, hvis de skar ned på det, de ventede til de er mødt på job, eller er kommet hjem fra job.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Jeg har læst dit indlæg med interesse.

Jeg ved, at du er alene oppe på 3. sal, ikke har arvinger, og har testamenteret dit kadaver til Retmedicinsk. Hvorfor lave om på sig selv, hvis du har det godt, som du har det? Jeg er sikker på, at du til enhver tid vil kunne svare enhver sit. Og alligevel bliver der med tidens fylde utvivlsomt nok et par "runde metalskiver" til overs.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, for 6 minutter siden:

Jeg ved, at du er alene oppe på 3. sal, ikke har arvinger, og har testamenteret dit kadaver til Retmedicinsk.

Det er nu til de medicinstuderende jeg har testamenteret mit kadaver, så jeg kan gøre den sidste nytte, ved at de kan skære og sy på livet løs, inden at jeg bliver kremeret, og de unge mennesker bliver sluppet løs på de levende, som nyuddannede.

Det synes jeg er et godt formål at give sig selv, som død til, og så bliver kremering og bisættelse af urnen på de ukendtes grav, for universitetets regning, og ikke mit efterladte bo's.

Jeg kan kun opfordre til at flere gør som jeg, der er  brug for det i alle vi levendes interesse, som alle kan havne i vores dygtige kirurgers trygge hænder.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, for 6 timer siden:

Hvorfor lave om på sig selv, hvis du har det godt, som du har det? Jeg er sikker på, at du til enhver tid vil kunne svare enhver sit. Og alligevel bliver der med tidens fylde utvivlsomt nok et par "runde metalskiver" til overs.

Fordi at det relativt betragtet i min økonomi, proportionelt udgør en uforholdsmæssig stor andel af mit rådighedsbeløb, at bruge mellem 50 og 100 % mere end nødvendigt, blot til at spise på helt daglig basis.

Det kan jeg så godt gøre, fordi jeg har råd til det, men det er helt det samme som min forelskelse i Nespresso Kapsler, der på et tidspunkt kostede mig 6 -700 kr om måneden.

Efter at jeg har købt en Espresso maskine, kan jeg tæt på brygge en lige så god kop kaffe, men nu for mellem 150 og 200 kr til hele bønner om måneden.

Det nøjes jeg så ikke helt med, for jeg køber stadig Nespresso kapsler supplerende, nu for under det halve af før.

Det er den slags vaner og mageligheder, man nemt tillægger sig, når nu man heldigvis grundlæggende ikke har en stram økonomi.

Men hvis mellem 1000 og 2000 kr, rent faktisk gør en forskel i ens økonomi, og det gør det i min, så synes jeg det er dumt, ikke at spare det merforbrug, når man kan gøre det, stort  set uden at lide afsavn derved.

Men pengene skal ikke gå til at spare mere op, de skal bare bruges til noget andet, eksempelvis en god aften på restaurant.

Det er planen at vi er 2, der i det nye år bruger hver 4000 kr + en aften på Kong Hans, se det er i mine øjne sund fornuft :)

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Efter mange skuffende nytårsforsætter, som jeg er blevet husket på, uden at have nogen som helst erindring om dem,  var mit nytårsforsæt sidste år:

Jeg vil holde mig ædru nok til at huske mit nytårsforsæt. 

Nu må vi se om det holder...... Jeg kan ihvertfald huske at det var mit forsæt sidste år. Jeg er lidt mere nervøs for i år

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
tvr skrev, for 3 timer siden:

Efter mange skuffende nytårsforsætter, som jeg er blevet husket på, uden at have nogen som helst erindring om dem,  var mit nytårsforsæt sidste år:

Jeg vil holde mig ædru nok til at huske mit nytårsforsæt. 

Nu må vi se om det holder...... Jeg kan ihvertfald huske at det var mit forsæt sidste år. Jeg er lidt mere nervøs for i år

 

Det er da nemt nok

Skriv det ned på en sms og send den til dig selv.

Når det er gjort, så kan du med god samvittighed drikke dig i hegnet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Toddy skrev, for 1 minut siden:

Det er da nemt nok

Skriv det ned på en sms og send den til dig selv.

Når det er gjort, så kan du med god samvittighed drikke dig i hegnet

Hahahaha. Tjah, joh. Det er ikke det, der er problemet. Problemet er hvad jeg får sagt og gjort når jeg først har drukket mig i hegnet, sekunderet af at når champagnen først flyder, er bremsen væk

Del dette indlæg


Link til indlæg
tvr skrev, for 10 timer siden:

Hahahaha. Tjah, joh. Det er ikke det, der er problemet. Problemet er hvad jeg får sagt og gjort når jeg først har drukket mig i hegnet, sekunderet af at når champagnen først flyder, er bremsen væk

Ikke noget problem for, hvis du stadig er i stand til at snakke, så har du ikke fundet hegnet endnu :rolleyes:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Runaldo skrev, for 42 minutter siden:

At jeg skal bolle flere glædespiger end sidste år. :)

Bliver det så 2 :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Runaldo
NoBS skrev, for 3 timer siden:

Bliver det så 2 :D

7 men jeg talte ikke med at jeg har bollet den samme flere gange :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Emmalie skrev, den 19.11.2019 at 23:18:

Jeg har været igang med, at tage tilløb til at stoppe med at ryge siden 2015 (gode råd til den slags modtages med kyshånd(eller endda tungekys, der ellers ikke er på menuen(men kun hvis det virker ;) )))

Måske ‘ryger’ den også på for 2019, så har jeg da haft tanken, og det er tanken der tæller ikke? :rolleyes:

 

Du kan få sådan et askebæger:

afedc7830531509acac2e57016d37cc4.jpg

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Emmalie
Lauersen skrev, for 2 minutter siden:

Du kan få sådan et askebæger:

afedc7830531509acac2e57016d37cc4.jpg

Oh you..... :evil::unsure:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg tror bare jeg gør det jeg skrev i en anden tråd til et officielt nytårsforsæt:

https://www.eroguide.dk/forum/topic/114980-oplevelser-i-2019-og-nye-ønsker-for-2020/?do=findComment&comment=1078998

Altså Max 5 besøg i 2020, kun danske piger, helst dem jeg har haft det rigtigt dejligt sammen med allerede.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Emmalie

Rigtig godt nytår folkens :D

jeg stopper ikke med at ryge, men jeg starter med at stikke et filter i smøgen ;) det må være en god start 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Emmalie skrev, den 19.11.2019 at 23:18:

Jeg har været igang med, at tage tilløb til at stoppe med at ryge siden 2015 (gode råd til den slags modtages med kyshånd(eller endda tungekys, der ellers ikke er på menuen(men kun hvis det virker ;) )))

Tage tilløb .... så spring dog, nu må du snart have løbet langt nok.

Det bedste råd, til at holde op med at ryge, er at tage en "kold Tyrker"

Det er kun et spørgsmål om viljestyrke.  (Det Virker, så du kan godt begynde at gøre dig klar til tungekys :wink: )))

Hvis DU vil .......... kan DU.

Du kan jo også købe nogle mentol-cigaretter, så du har noget i hænderne, for jeg tror ofte det er et spørgsmål om, at have noget i hånden, så du ikke blir alt for rastløs.

Det er alt sammen nemt sagt, fra en fanatisk ikke ryger og jeg er klar over det er svært, 

Men vis mig nu, at du KAN, så kommer jeg snart og indkassere tungekysset, tungekys smager i øvrigt også meget bedre, når man ikke er ryger, så alene af dén grund, er det en rigtigt god idé at holde op med at ryge + alle de mange andre gode grunde.

78152371_mentolcigaretter.jpg.0b87cfaee8f2326d40e9ff17d886efd3.jpg   550877800_mentolcigaret.jpg.b4f11dadbefd8a66236145859744bf0e.jpg

 Du får oven i købet et link til, hvor du kan købe nogle mentolcigaretter, så der er ingen undskyldninger for at komme igang.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Emmalie
leo kbh skrev, 1 time siden:

Tage tilløb .... så spring dog, nu må du snart have løbet langt nok.

Det bedste råd, til at holde op med at ryge, er at tage en "kold Tyrker"

Det er kun et spørgsmål om viljestyrke.  (Det Virker, så du kan godt begynde at gøre dig klar til tungekys :wink: )))

Hvis DU vil .......... kan DU.

Du kan jo også købe nogle mentol-cigaretter, så du har noget i hænderne, for jeg tror ofte det er et spørgsmål om, at have noget i hånden, så du ikke blir alt for rastløs.

Det er alt sammen nemt sagt, fra en fanatisk ikke ryger og jeg er klar over det er svært, 

Men vis mig nu, at du KAN, så kommer jeg snart og indkassere tungekysset, tungekys smager i øvrigt også meget bedre, når man ikke er ryger, så alene af dén grund, er det en rigtigt god idé at holde op med at ryge + alle de mange andre gode grunde.

78152371_mentolcigaretter.jpg.0b87cfaee8f2326d40e9ff17d886efd3.jpg   550877800_mentolcigaret.jpg.b4f11dadbefd8a66236145859744bf0e.jpg

 Du får oven i købet et link til, hvor du kan købe nogle mentolcigaretter, så der er ingen undskyldninger for at komme igang.

 

Jeg har en rygrad som en kogt spaghetti 

mig jeg tilbyder slet ikke tungekys :P:P

men du har nok ret i at 5 års tilløb burde være nok :huh:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Emmalie skrev, for 1 time siden:

Jeg har en rygrad som en kogt spaghetti 

mig jeg tilbyder slet ikke tungekys :P:P

men du har nok ret i at 5 års tilløb burde være nok :huh:

@Emmalie så er det på tide at tilbyde det :biggrin:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...