Hop til indhold
Guest Emmalie

Så er det snart tid til endnu et nytårsforsæt, til glemmebogen

Recommended Posts

Guest Emmalie

Kom med dem! Kom med dem! 
de kære nytårsforsæt.

Har i nogen for næste år? Har i holdt det, fra i år? Eller har i anerkendt, at det er for dumt at lave nytårsforsæt og at “change starts today, not on monday(eller 1. Januar, radbrækket af tømmermænd). 

Jeg har været igang med, at tage tilløb til at stoppe med at ryge siden 2015 (gode råd til den slags modtages med kyshånd(eller endda tungekys, der ellers ikke er på menuen(men kun hvis det virker ;) )))

Måske ‘ryger’ den også på for 2019, så har jeg da haft tanken, og det er tanken der tæller ikke? :rolleyes:
 

Sidespring! Kom med jeres nytårsforsæt! Eller til de vise, kom med jeres sidste nytårsforsæt og hvorfor i ikke gør jer i den slags mere :D 

Redigeret af Emmalie
Det havde jeg slet ikke tænkt over....

Del dette indlæg


Link til indlæg

Øv, nu kommer ham den gamle sure stodder igen med den løftede pegefinger, men det hedder altså

nytårsforsæt og ikke nytårsfortsæt. Det er noget, man sætter sig for, og ikke noget man fortsætter med.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Emmalie
fafnersbane skrev, for 7 minutter siden:

Øv, nu kommer ham den gamle sure stodder igen med den løftede pegefinger, men det hedder altså

nytårsforsæt og ikke nytårsfortsæt. Det er noget, man sætter sig for, og ikke noget man fortsætter med.

Tak, gamle sure stodder ;) :P 

du har helt ret

Del dette indlæg


Link til indlæg

Mindre GP besøg, måske en lille FKK tur;) mere fokus på kæresten, være der mere for mine børn og også lidt ex'erne mødrene forstås

Blive en bedre kollega, tabe mig min. 5-7 kilo, komme i endnu bedre form, være mere posetiv om muligt, håber ikk at jeg glemte noget 

P. S.  Et lille fif vedr. rygning - - spørg dig selv er det overhovedet / virkelig livsnødvendigt at ryge,,,???,,, nej vel

Pøj pøj med at kvitte smøgerne 

Knus og gode tanker 

Redigeret af Hunting for beaver
Tilføjet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Er sikker på en omgang fransk kan få en til at slukke cigaretten.. tænker det ellers kunne blive noget frygteligt noget, med en tur forbi brandsårsafdelingen og lokalbedøvende cremer:D

har man vundet!?;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Mit nytårsforsæt hedder "slut med fisse", det er for dyrt. :angry:

Og som sædvanlig holder mit nytårsforsæt sikkert helt frem til den 2. januar. :)

Mvh

:shock:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest INumsen

Jeg vil besøge Emmalie på Cassiopeia. Foreløbigt mit eneste fortsæt. Men er lidt sky... på Østerbro, hvor jeg kender alt for mange der bor.  Det med rygningen klarede jeg for et par år siden. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har aldrig haft nytårsfortsætter, ved hvor irriteret jeg bliver når jeg ikke kan holde dem.

Husk, det er let at stoppe med at ryge.

Det svære er ikke at begynde igen. :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Som hvert år, at overleve livet endnu et år. Det har jeg overholdt hidtil.

Jeg stoppede med at ryge for 17 år siden da min kæreste (nu kone) viste mig en positiv graviditetstest. Det er måske et lidt drastisk skridt. Jeg havde ellers skåret mit forbrug ret kraftigt ned, så kampen med hver enkelt anledning til en smøg var næsten færdig.

Så prøv med gradvist 1 mindre om dagen, og så til sidst cold turkey.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg prøver stadig ihærdigt at leve op til mit nytårsforsæt fra 2010, som er "Aldrig mere nytårsforsæt".

På en skala fra 1 til 10 går det til 10 - hvert andet år ....

Del dette indlæg


Link til indlæg
veteranen skrev, for 4 minutter siden:

Jeg prøver stadig ihærdigt at leve op til mit nytårsforsæt fra 2010, som er "Aldrig mere nytårsforsæt".

På en skala fra 1 til 10 går det til 10 - hvert andet år ....

Er Det så 5 i snit :D

I år bliver mit nytårsforsæt alene at sige det jeg mener.........

Det bliver let at holde :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Emmalie
Curi skrev, for 13 timer siden:

Er sikker på en omgang fransk kan få en til at slukke cigaretten.. tænker det ellers kunne blive noget frygteligt noget, med en tur forbi brandsårsafdelingen og lokalbedøvende cremer:D

har man vundet!?;)

Årh jeg synes ellers det virker ret frækt.. altså hvis det er fransk til hende :P 

Så er der ikke behov for nogen “efter sex smøg”, det er en win-win ;) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Emmalie skrev, 1 time siden:

Årh jeg synes ellers det virker ret frækt.. altså hvis det er fransk til hende :P 

Så er der ikke behov for nogen “efter sex smøg”, det er en win-win ;) 

Altså hvor fyren har en tændt smøg i munden. Avsen da.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Emmalie skrev, for 16 timer siden:

 

Jeg har været igang med, at tage tilløb til at stoppe med at ryge siden 2015 (gode råd til den slags modtages med kyshånd(eller endda tungekys, der ellers ikke er på menuen(men kun hvis det virker ;) )))

 

Gør som min gamle moder: Efter en dobbelt-siddet lungebetændelse blev hun 200 % røg-fri. eneste bivirkning var at hun blev indldt anti-ryger, værre end 'yours truly'.

                                                 En af mine bekendte er sygeplejerske, hun stoppede prompte efter at have set en obduktion af en kæde-ryger. Hans lunger var sorte som tjære!

                                                En god veninde stoppede da hendes 4-årige søn udbrød: Adw mor ! DU LUGTER

Nytårsforsætter:    rejs, spis og leg min løn op. og hvis jeg ikke skylder et 6 cifret beløb (forudsat at jeg overlever) den 1/1 2021 har jeg fejlet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Thaimig skrev, for 5 minutter siden:

Fed tråd, mit bliver, Elsk kvinder for den de er, fremfor den de ikk er <3

Wauw - det råd skulle jeg dæleme have haft ift. min tidligere kæreste. Så havde jeg sgu sparket piedestalen væk under hende længe længe længe før. 

Nu vil jeg knalde min thai gp kæreste - hun virker rimeligt tændt lige nu  

Redigeret af NoBS

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nemtøs

Er  ikke  tilhænger  af  nytårsforsæt selv om jeg  har  haft  et  par  stykker  gennem  årerne.

Lever  dog  efter  at være  et  bedre  menneske, de  penge  som  jeg  tjente  ved  mit  sidste  frække  møde  har  jeg  doneret  til  Kræftens  bekæmpelse.  Kunne  jeg  have  brugt  pengene selv  - jada.  Ved  ikke  lige  hvad  der  skete.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nemtøs skrev, for 30 minutter siden:

Er  ikke  tilhænger  af  nytårsforsæt selv om jeg  har  haft  et  par  stykker  gennem  årerne.

Lever  dog  efter  at være  et  bedre  menneske, de  penge  som  jeg  tjente  ved  mit  sidste  frække  møde  har  jeg  doneret  til  Kræftens  bekæmpelse.  Kunne  jeg  have  brugt  pengene selv  - jada.  Ved  ikke  lige  hvad  der  skete.

Og de takker, bukker og siger tusind tak for de 5000 kr 

Du er ihvertfald det beløb værd, JMHO 

Knus Hunter Senior 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nemtøs
Hunting for beaver skrev, for 11 minutter siden:

Og de takker, bukker og siger tusind tak for de 5000 kr 

Du er ihvertfald det beløb værd, JMHO 

Knus Hunter Senior 

Jeg  har  sendt  1600 kr  afsted  :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja det er da også rigtig flot, det var måske et af de kortere besøg,, :D

1600 kontra 5000 

Ligemeget hvad så er det jo devisen om mange bække små, gør en stor å 

Jeg synes personligt at du er et godt og dejligt menneske med gode værdier og hjertet på det rette sted, gid der var mange flere som dig kære @Nemtøs

Knus Hunter 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Emmalie skrev, for 23 timer siden:

Kom med dem! Kom med dem! 
de kære nytårsforsæt.

Har i nogen for næste år? Har i holdt det, fra i år? Eller har i anerkendt, at det er for dumt at lave nytårsforsæt og at “change starts today, not on monday(eller 1. Januar, radbrækket af tømmermænd). 

Jeg har været igang med, at tage tilløb til at stoppe med at ryge siden 2015 (gode råd til den slags modtages med kyshånd(eller endda tungekys, der ellers ikke er på menuen(men kun hvis det virker ;) )))

Måske ‘ryger’ den også på for 2019, så har jeg da haft tanken, og det er tanken der tæller ikke? :rolleyes:
 

Sidespring! Kom med jeres nytårsforsæt! Eller til de vise, kom med jeres sidste nytårsforsæt og hvorfor i ikke gør jer i den slags mere :D 

Hvis du mener det alvorligt så er rygestopkursus meget effektivt.
Har selv deltaget i et sådan kursus og her fik vi ovenikøbet 3x 250 kr til køb af plastre eller anden form for nikotinprodukt. Kurset var gratis.
Det er nok ikke alle kommuner som har den slags luksus men det er da værd at undersøge. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Misjo1

Mit/mine ønsker for det nye år? Tja ønsker at jeg vågner 1 jan. At de fysiske udfordringer jeg har bliver mindre (sker næppe). Og jeg bevarer den del af mit syn jeg har tilbage

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har et nytårsforsæt, som jeg faktisk tror, at jeg har gode chancer for at overholde, hvis mit nuværende arbejde overlever et offentligt udbud for 4 gang.

Hvis ikke giver det sig selv, så skal jeg begynde at nedsætte forbruget :(

Jeg kan i høj grad takke min gode ven, som jeg efter at jeg har lagt købesex stort set på hylden, er begyndt at gå oftere på bedre restauranter sammen med, i stedet for at købe sex.

Samt Trine Tease, som jeg i det nye år vil få endnu flere gode oplevelser sammen med, kulturelle og kulinariske.

Mit forsæt er at reducere mit forbrug af takeaway, og at spise samme ude som det daglige hovedmåltid, når jeg har fri.

Pr gang bruger jeg mellem 80 og 150 kr, og jeg vil snildt kunne erstatte samme med måltids salater, og færdigretter fra supermarkedet til 40 - 50 kr +/-.

Alene på den konto vil jeg kunne spare netto 1000 kr + om måneden, og der er nok også 500 kr, at hente på cafe og kaffebar besøg, som jeg  godt kunne kvitte nogle af, når jeg er ude på egen hånd, uden godt selskab.

Man kan jo sagtens tage med hjem fra bageren i stedet for, og nyde sine egne Nespresso kaffekapsler til, når man er alene.

Det bør være muligt for mig at hente 1500 kr netto om måneden, bare ved at ændre adfærd, og de penge skal i stede gå til gode oplevelser sammen med andre, hvor vi oftere bruger 500 kr, eller 1000 kr + , hver gang vi er ude sammen.

Luksus brunch, kagebord og Five o' clock tea, giver timer sammen om den gode oplevelse til mellem 300 og 700 kr :)

I det hele taget skal jeg bare disciplinere min fritid noget bedre, og begrænse de lette impuls køb noget mere.

Ofte spiser jeg meget sent, og hvis  jeg intet har i køleskabet, så går jeg ud og bruger, måske 150 kr.

Det er i virkeligheden nemt at ændre på, ved udvist omtanke og bedre planlægning.

Blot sådan noget som coffee to go, kan mange mennesker spare hundredvis af kr på hver måned, hvis de skar ned på det, de ventede til de er mødt på job, eller er kommet hjem fra job.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...