Hop til indhold
NogetPåDenDumme

Sociale udfordringer, asperger

Recommended Posts

Jeg står med nogle udfordringer. På den ene side, er jeg glad for være en enspænder, nyder roen ved det, dog er jeg kun lige i starten af 30’erne. Og til tiderne har lyst til sociale hugge med det dejlig hunkøn. Sex kan være vildt dejligt og fedt, men er mere panda typen, der har lyst til at ligge og mærke varme fra hende. Om det er i sofaen til en film eller i sengen, og hyggelig samtaler. Og en tage med, så man ikke føler sig som det 3 hjul.

Nu er intet ikke slået ind i sten. Men har faktisk aldrig forestille mig at bo samme med en anden. Mere hver for sig.

Først i slutningen af 20'erne, har jeg prøvet at få en kæreste. Af de 2, der bed på, gik ikke, af forskellige årsager.

Ellers har jeg kun været sammen med GP fra jeg ca. 25. Og det virker som at blive en naturlig ting.

Hun for får penge, og vi ved hvad det handler om. Desværre har jeg oplevet for mange ind og ud af døren.

Jeg står mellem at gå i kast med prøve verden inden for sugar babes eller dating sider. Men efter mange års sygemeldelse, mest fordi jeg vakle mellem førtidspension eller fleksjob. Kom vi frem til førtidspension. Danmark et godt sted at være. Selv om da jeg var yngre og læste, og arbejde, aldrig forestillet mig at bo i Danmark. Havde travl med at komme ud af landet. Synes Danmark har altid været for candyfloss. På grund af mine forældre har tage mig med ud og rejse, på grund af deres arbejde. Mest det fattige af EU og fattige Asien. Så ja. Jeg har et særligt sted i hjertet for udenlandske piger. Om det, der gøre svært med opvokset danske piger, er jeg i tvivl om.

Men for at komme på sporet.

Selv om førtidspension udbetalinger er langt frem små mønter. Så giver GP nogle økonomiske udfordringer. Og sugar babes har jeg ingen ide om, gaver, kontanter. Ny verden… og kan det hænge økonomiske sammen.

Og det ikke fordi jeg har prøvet dvs. Dating sider igennem tiden.

Men det virker også meget forvirrende.

Og gå i byen, og finde en, er en Meget Stor Udfordring.

 

Det blev meget personlig. Men det er som det er. Og tanken om at prøve at førtidspension med til udlandet, har været der. Men for noget hjælp ved at komme på et værested, for andre, der har psykisk udfordringer. Og det kan jeg ikke undvære. Måske i fremtid3n

 

Forresten. Mit bruger navn.. Ja.. Jeg skulle jo finde på noget, da jeg oprettede mig :P

Redigeret af NogetPåDenDumme

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lady C

Jeg har desværre ikke umiddelbart noget forslag men vil bare sige at jeg synes det er flot at du deler noget så personligt. Det kræver mod og styrke at åbne sig op på den måde. Håber at det vil lykkes for dig at finde en løsning på dine udfordringer. 

Mvh. 

Lady C 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej. 

Super flot du deler,  med de udfordringer er det i sig selv fyldt med stort mod, så tak for det. 

Jeg mener godt man må rejse til udlandet på sin pension, men om reglerne er ændret ved jeg ikke. 

Jeg ved dog du har en sagsbehandler på kommunen, som har et job, hvor han/hun skal rådgive dig.  Mit råd vil derfor være, find ud af hvem din sagsbehandler er og forhør dig om mulighederne. 

Følg dit hjerte og din mavefornemmelse. 

Ønsker dig alt held og lykke og håber det bedste for dig i fremtiden ;)

Knus fra Tanja 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg forstår ikke helt hvad problemet er?

Det lyder som om at dit problem egentligt bare er at din førtidspension er for lav til at du kan få råd til en sugarbabe, men det er altså ikke det offentliges opgave at sponsorere gucci tasker og dyre parfumer til dine bolleveninder. Du kan sagtens få råd til en GP et par gange om måneden hvis du prioriterer det. Du har desuden også vist at du fint evner at finde en kæreste.

Del dette indlæg


Link til indlæg

I mange byer er det Asbergers foreninger som holder en del arrangementer, bl.a. foredrag. 

Måske det var et sted at møde det modsatte køn uden betaling. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
tiger skrev, for 1 minut siden:

Jeg forstår ikke helt hvad problemet er?

Det lyder som om at dit problem egentligt bare er at din førtidspension er for lav til at du kan få råd til en sugarbabe, men det er altså ikke det offentliges opgave at sponsorere gucci tasker og dyre parfumer til dine bolleveninder. Du kan sagtens få råd til en GP et par gange om måneden hvis du prioriterer det. Du har desuden også vist at du fint evner at finde en kæreste.

Ved du hvor lille en førtidspension er og hvad han har af faste udgifter? 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nemtøs
Frække Tanja skrev, for 13 minutter siden:

Hej. 

Super flot du deler,  med de udfordringer er det i sig selv fyldt med stort mod, så tak for det. 

Jeg mener godt man må rejse til udlandet på sin pension, men om reglerne er ændret ved jeg ikke. 

Jeg ved dog du har en sagsbehandler på kommunen, som har et job, hvor han/hun skal rådgive dig.  Mit råd vil derfor være, find ud af hvem din sagsbehandler er og forhør dig om mulighederne. 

Følg dit hjerte og din mavefornemmelse. 

Ønsker dig alt held og lykke og håber det bedste for dig i fremtiden ;)

Knus fra Tanja 

Det  er  Udbetaling  Danmark  som administrer førtidspension og  folkepension.  Ønsker  trådstarter  rådgivning  om  dette  skal  han  kontakte  Udbetaling  Danmark. Det  er  ikke  længere  en  rådgivning  der  må gives  i  kommunerne.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nemtøs skrev, for 29 minutter siden:

Det  er  Udbetaling  Danmark  som administrer førtidspension og  folkepension.  Ønsker  trådstarter  rådgivning  om  dette  skal  han  kontakte  Udbetaling  Danmark. Det  er  ikke  længere  en  rådgivning  der  må gives  i  kommunerne.

Ok? 

Troede bestemt alle danske borgere havde en sagsbehandler. 

Jeg snakker ikke en økonomisk men en familie sagsbehandler? 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nemtøs
Frække Tanja skrev, for 28 minutter siden:

Ok? 

Troede bestemt alle danske borgere havde en sagsbehandler. 

Jeg snakker ikke en økonomisk men en familie sagsbehandler? 

En  familie sagsbehandler kræver  at  borgeren  har  barn/børn  under  18 år.  Og  sådan  en  sagsbehandler vil  stadig  henvise  til  udbetaling Danmark for  den  konkrete  vejledning om  førtidspension. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nemtøs skrev, for 51 minutter siden:

En  familie sagsbehandler kræver  at  borgeren  har  barn/børn  under  18 år.  Og  sådan  en  sagsbehandler vil  stadig  henvise  til  udbetaling Danmark for  den  konkrete  vejledning om  førtidspension. 

 

Ja det har du muligvis ret i. 

Så beklager jeg. Forsøgte bare at hjælpe.. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nemtøs
Frække Tanja skrev, for 6 minutter siden:

Ja det har du muligvis ret i. 

Så beklager jeg. Forsøgte bare at hjælpe.. 

Nævnte  blot  at  han  skulle  kontakte  Udbetaling Danmark. 

Det  er  skønt vi  hjælper  hinanden  herinde. 

 

God  søndag 

Del dette indlæg


Link til indlæg
AalborgLook skrev, for 2 timer siden:

Ved du hvor lille en førtidspension er og hvad han har af faste udgifter? 

Jeg slog det op til 18'875. Jeg er ligeglad med hans faste udgifter, jeg skriver at han godt kan få råd til GP hvis han prioriterer det. Jeg formåede at få råd til GP i ny og næ da jeg var studerende, og man er væsentligt bedre stillet økonomisk på førtidspension end som studerende.

Del dette indlæg


Link til indlæg
tiger skrev, for 2 timer siden:

Jeg slog det op til 18'875. Jeg er ligeglad med hans faste udgifter, jeg skriver at han godt kan få råd til GP hvis han prioriterer det. Jeg formåede at få råd til GP i ny og næ da jeg var studerende, og man er væsentligt bedre stillet økonomisk på førtidspension end som studerende.

Du ved ikke om han har tvungen udgifter til medicin, skattegæld eller andre ting.

Så at påstå at det er et spørgsmål om at prioritere holder ikke.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Havde egntlig bestemt mig for ikke at skrive mere i denne tråd, men gør det aligevel da jeg har aspergeres i familien. 

Når @tiger skrivet "at det er et spørgsmål om at prioritere" er det simpelthen ikke rigtigt.

Min bekendte som har aspergeres kan som konsekvens ikke sige nej til telefon sælgere. Det lyder måske sjovt, men for en voksen person har det alvorlige økonomiske konsekvenser. Og nej, han kan ikke bare sig nej til telefon sælgeren pga hans aspergeres. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Umiddelbart er mit gæt at du har en vejleder/mentor som hjælper med nogen af de praktiske ting? I forhold til din diagnose og de udfordringer du fortæller om, der ville jeg tage fat i din kontaktperson, for jeg vil mene der er sådan en, hvis ikke, så sagsbehandleren, og så synes jeg du skal søge om at kunne komme til en sexvejleder, de har faktisk rigtig mange gode tiltag i forhold til de udfordringer du står overfor, for selvfølgelig skal du ikke bruge dine penge på sex, dette siger jeg fordi det er jo en kæreste du søger, og du finder ikke den relation hos en du betaler for sex.

<3 Håber du finder det du søger

Del dette indlæg


Link til indlæg
Luksusmassage skrev, for 9 minutter siden:

Umiddelbart er mit gæt at du har en vejleder/mentor som hjælper med nogen af de praktiske ting? I forhold til din diagnose og de udfordringer du fortæller om, der ville jeg tage fat i din kontaktperson, for jeg vil mene der er sådan en, hvis ikke, så sagsbehandleren, og så synes jeg du skal søge om at kunne komme til en sexvejleder, de har faktisk rigtig mange gode tiltag i forhold til de udfordringer du står overfor, for selvfølgelig skal du ikke bruge dine penge på sex, dette siger jeg fordi det er jo en kæreste du søger, og du finder ikke den relation hos en du betaler for sex.

<3 Håber du finder det du søger

Jeg læste også oplægget fra @NogetPåDenDumme og det var meget interessant for mig, fordi jeg også har een eller anden form for 'sociale udfordringer' .. noget Asperger-lignende, men ingen formel diagnose ... 
Jeg genkender meget af det TS skriver, f. eks. det med at det er stort set håbløst at 'score i byen' og det at man egentlig har det bedst med at bo alene.
Jeg tror, det skyldes, at man, i et samliv, har store problemer med at navigere i det sammensuriaum af uskrevne og tit selvmodsigende regler, der gælder i et kæresteforhold.
Det er simpelt hen for stressende, at være i det hele tiden.
Det er svært at være 'kæreste' fordi man ikke kan give det følelsesmæssige mod- og medspil. en 'almindelig' pige helt naturligt forventer.
Jeg har selv haft eet forhold, og det endte helt forfærdelig galt.
På een eller anden led tror jeg, jeg blev lokket i en fælde ... det er også een af de risikofaktorer, der er for os ... 

@Luksusmassage - det er et kæmpe emne I tager hul på hér.
Og jeg synes det ville være rigtig, rigtig fint at få arbejdet med det ... 
Det kunne faktisk være fint hvis nogen af pigerne tilbød 'cuddling' - evt. til en lidt lavere pris. Det kan være en stor hjælp ... 
Jeg vil da lige benytte lejligheden til at sige tak til jer, jeg har besøgt jer nogle gange for et par år siden - I er et par rigtig søde piger ... :D 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
sneræven skrev, for 30 minutter siden:


 evt. til en lidt lavere pris. Det kan være en stor hjælp ... 

 

Så nåede vi ind til kernen :rolleyes:

Del dette indlæg


Link til indlæg
sneræven skrev, 1 time siden:

Jeg læste også oplægget fra @NogetPåDenDumme og det var meget interessant for mig, fordi jeg også har een eller anden form for 'sociale udfordringer' .. noget Asperger-lignende, men ingen formel diagnose ... 
Jeg genkender meget af det TS skriver, f. eks. det med at det er stort set håbløst at 'score i byen' og det at man egentlig har det bedst med at bo alene.
Jeg tror, det skyldes, at man, i et samliv, har store problemer med at navigere i det sammensuriaum af uskrevne og tit selvmodsigende regler, der gælder i et kæresteforhold.
Det er simpelt hen for stressende, at være i det hele tiden.
Det er svært at være 'kæreste' fordi man ikke kan give det følelsesmæssige mod- og medspil. en 'almindelig' pige helt naturligt forventer.
Jeg har selv haft eet forhold, og det endte helt forfærdelig galt.
På een eller anden led tror jeg, jeg blev lokket i en fælde ... det er også een af de risikofaktorer, der er for os ... 

@Luksusmassage - det er et kæmpe emne I tager hul på hér.
Og jeg synes det ville være rigtig, rigtig fint at få arbejdet med det ... 
Det kunne faktisk være fint hvis nogen af pigerne tilbød 'cuddling' - evt. til en lidt lavere pris. Det kan være en stor hjælp ... 
Jeg vil da lige benytte lejligheden til at sige tak til jer, jeg har besøgt jer nogle gange for et par år siden - I er et par rigtig søde piger ... :D 

 

Tak for komplimentet, det er altid dejligt med ros :) Jeg arbejder faktisk på et koncept ala det du nævner, men skal lige finde "formen" så det bliver sat rigtig op.

Som svar på noget af det andet, så vil jeg lige indskyde at jeg godt forstår at en kæreste i den traditionelle form kan være svært, men der findes mange andre slags forhold, tror bare ikke det er et forhold der skal købes, som der søges efter hos trådstarter.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej @NogetPåDenDumme. Først vil jeg lige sige, at for os "neurotypiske" er det ekstremt svært at forstå en "Asperger" når det kommer til alle de ting hvor vi er forskellige: nærhed, intimitet og indlevelse,  - Fuldstændig som det det er ekstrem svært for dig at forstå "neurotypiske" på nøjagtig de samme områder. Vi er på mange måder ens, men der er steder hvor vi er som hund og kat, dette er vigtigt at huske, og endnu vigtigere, at erkende for begge parter.

Jeg ser det helt klart, som den bedste mulighed for dig nu og her, er købesex, især hvis du kan finde en sød "fast" pige, som du efterhånden føler dig tryg ved.

Men læs @snerævens indlæg herover igen, Det er nok trådens mest fornuftige indlæg.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Alkoholikeren
Luksusmassage skrev, for 23 timer siden:

Umiddelbart er mit gæt at du har en vejleder/mentor som hjælper med nogen af de praktiske ting? I forhold til din diagnose og de udfordringer du fortæller om, der ville jeg tage fat i din kontaktperson, for jeg vil mene der er sådan en, hvis ikke, så sagsbehandleren, og så synes jeg du skal søge om at kunne komme til en sexvejleder, de har faktisk rigtig mange gode tiltag i forhold til de udfordringer du står overfor, for selvfølgelig skal du ikke bruge dine penge på sex, dette siger jeg fordi det er jo en kæreste du søger, og du finder ikke den relation hos en du betaler for sex.

<3 Håber du finder det du søger

Rigti godt råd og dit indlæg oser af empati, det er så flot, unge under 18 åt med aspergers får normalt ikke mentor/vejleder hvis de er selvforsørgende, eller på varig forsørgelse, de får mentor på jobcentret og kun mentoring rettet mod erhverv eller uddannelse. Bare til i for og kommunerne kan h@ve forskellig praksis på området.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...