Hop til indhold
Thomsen

Sms'er forsvinder

Recommended Posts

På det sidste har min telefon drillet....

Der er sms'er som ikke bliver besvaret, altså på den måde at jeg sender en uden at få svar.

Jeg sendte et par stykker tidligere på ugen til et par kandidater som jeg ville lege med, uden at høre noget.

Det lagde jeg ikke så meget i, de kan jo have travlt.

Igår hørte jeg så fra den ene, som undrede sig over, at jeg ikke havde reageret på hendes sms. Det var en sms jeg fik fra hende.

Altså, nogle går igennem, og andre gør ikke......mærkeligt. Og det er ikke messenger-beskeder, det er sms.

Jeg har opdateret, har tjekket at numre ikke er blokeret, mv....det er en "legetelefon", og den har altid virker perfekt.

Bare underligt....det er en iPhone 8.

Måske er det pigernes taletidskort, der er årsagen..?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej Thomsen.

En af årsagerne til dette sker.

Er ofte du får skrevet en for lang "SMS" og den så bliver lavet om til en MMS i stedet for.

Ofte bruger Pigerne Taletidskort  og har ikke opsat deres mobil til at modtage mms fordi det er for dyrt på taletidskort.

Så hvis du sender en mms , så modtager pigerne kun et link, hvor de på deres PC kan gå ind og se hvad de er du har sendt. Og det tror jeg næppe de gør.

God weekend.

Theoldman

Redigeret af theoldmann

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest costner
Thomsen skrev, for 47 minutter siden:

På det sidste har min telefon drillet....

Der er sms'er som ikke bliver besvaret, altså på den måde at jeg sender en uden at få svar.

Jeg sendte et par stykker tidligere på ugen til et par kandidater som jeg ville lege med, uden at høre noget.

Det lagde jeg ikke så meget i, de kan jo have travlt.

Igår hørte jeg så fra den ene, som undrede sig over, at jeg ikke havde reageret på hendes sms. Det var en sms jeg fik fra hende.

Altså, nogle går igennem, og andre gør ikke......mærkeligt. Og det er ikke messenger-beskeder, det er sms.

Jeg har opdateret, har tjekket at numre ikke er blokeret, mv....det er en "legetelefon", og den har altid virker perfekt.

Bare underligt....det er en iPhone 8.

Måske er det pigernes taletidskort, der er årsagen..?

slå imessage fra i indstillinger så er problemet løst.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Har lige besøgt en af de omtalte piger.

Hun har modtaget mine beskeder, og hun har svaret, men jeg har ikke fået dem.....

Hun spurgte lige hende den anden, og det samme var tilfældet der.

Prøver at slå imessage fra....Men jeg tror ikke det er der problemet ligger. Jeg har på fornemmelsen, at det er i deres abonnement, jeg får beskeder fra alle andre end pigerne.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg tror det skyldes dig og din IPhone 8, har du taletidskort? 

Hvis du lukker telefonen i flere dag selv på en IPhone og beskederne er for gamle forsvinder de. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Thomsen skrev, for 2 timer siden:

På det sidste har min telefon drillet....

Jeg har opdateret, har tjekket at numre ikke er blokeret, mv....det er en "legetelefon", og den har altid virker perfekt.

Bare underligt....det er en iPhone 8.

Måske er det pigernes taletidskort, der er årsagen..?

Hvordan sikrer du dit nummer ikke er blokeret? 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Thomsen skrev, for 3 timer siden:

På det sidste har min telefon drillet....

Der er sms'er som ikke bliver besvaret, altså på den måde at jeg sender en uden at få svar.

Jeg sendte et par stykker tidligere på ugen til et par kandidater som jeg ville lege med, uden at høre noget.

Det lagde jeg ikke så meget i, de kan jo have travlt.

Igår hørte jeg så fra den ene, som undrede sig over, at jeg ikke havde reageret på hendes sms. Det var en sms jeg fik fra hende.

Altså, nogle går igennem, og andre gør ikke......mærkeligt. Og det er ikke messenger-beskeder, det er sms.

Jeg har opdateret, har tjekket at numre ikke er blokeret, mv....det er en "legetelefon", og den har altid virker perfekt.

Bare underligt....det er en iPhone 8.

Måske er det pigernes taletidskort, der er årsagen..?

hold dig fra smileys, emoji's etc.. Hvis modtagertelefonen er en "billig" telefon, måske endda uden mobildata, kommer SMS'en ikke frem

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker
Bear skrev, for 5 minutter siden:

hold dig fra smileys, emoji's etc.. Hvis modtagertelefonen er en "billig" telefon, måske endda uden mobildata, kommer SMS'en ikke frem

SMS kører ikke på mobildata. Selv meget gamle telefoner kan modtage og sende SMS. Smileys har ikke noget med det at gøre, men man kan risikere de ikke vises korrekt. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Sniper123

Det meste anvendte mobilselskab blandt pigerne er Lycamobile - det billigste selskab. Der er af og til problemer med Lycamobile - de afsendte smsér "forsvinder"/ kommer ikke frem til modtageren.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Da jeg var aktiv udøvende havde jeg en arbejdstelefon (iPhone 5 s) med taletidskort. Jeg oplevede i perioder at SMS ikke gik igennem. Begge veje.

Uden at have undersøgt det nærmere tror jeg at fejlen skyldes konceptet "taletid". Det er formentlig ikke der selskaberne fokuserer deres ressourcer :)

Men held og lykke fremadrettet uanset hvad du finder ud af......

Jeg havde for øvrigt TDC /Yousee taletid.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Sniper123 skrev, for 11 timer siden:

Det meste anvendte mobilselskab blandt pigerne er Lycamobile - det billigste selskab. Der er af og til problemer med Lycamobile - de afsendte smsér "forsvinder"/ kommer ikke frem til modtageren.

Svaret ligger nok i pigernes taletidskort ;-)

Har tjekket med pigen idag, at jeg ikke var blokeret, så det er ikke der fejlen ligger.

Men jeg ringer da bare frem for sms. Et opkald går jo fint igennem, hvilket det ikke ville gøre, hvis jeg var blokeret...og hvorfor skulle jeg være det..? :huh:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Enzo L'uri

Har du haft telefonen i vaskemaskinen?

Hver gang jeg vasker et sæt strømper,kommer kun den ene halvdel til syne?

Enzo.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease
DK fyr 34 skrev, for 20 timer siden:

Da jeg var aktiv udøvende havde jeg en arbejdstelefon (iPhone 5 s) med taletidskort. Jeg oplevede i perioder at SMS ikke gik igennem. Begge veje.

Uden at have undersøgt det nærmere tror jeg at fejlen skyldes konceptet "taletid". Det er formentlig ikke der selskaberne fokuserer deres ressourcer :)

Men held og lykke fremadrettet uanset hvad du finder ud af......

Jeg havde for øvrigt TDC /Yousee taletid.

Jeg oplever nøjagtigt det samme....:-( 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

At SMS forsvinder kan ikke have noget med taletidskort at gøre. Det er nøjagtig de samme forbinderser der bruges uanset hvilken type kort du har, og hvilket selskab du benytter. De mobilos vi bruger idag kører på TDS, 3 eller Telenords systemer. 

Men SMS er en service der i sin tid blev indført for at udnytte pauser i systemet. Altså en indtjeningsoptimering. En SMS afsendes først når der er plads. Altså når linierne ikke er optaget af tale eller data. SMS er forkortelse for Small Message Service, og kan betegnes som et anden sorterings produkt :).

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bear skrev, den 15.3.2019 at 11:45:

hold dig fra smileys, emoji's etc..

...... og lad være med at skrive med usynligt blæk :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

På de fleste telefoner kan man aktivere leveringsrapport for sms, så er det nemt at se om den bliver afleveret eller afvist i nettet/telefonen.
Men muligheden for at styre levetiden for en sms er vist ikke til stede i en smartphone. Det benytter jeg altid på min gamle telefon, som jeg anvender til det frække. Der har jeg sat levetiden til en time

 

Redigeret af marx

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker
marx skrev, for 8 minutter siden:

På de fleste telefoner kan man aktivere leveringsrapport for sms, så er det nemt at se om den bliver afleveret eller afvist i nettet/telefonen 

Nej man kan aktivere at andre kan se at man har læst en SMS, ikke omvendt så vidt jeg kan se på min Iphone. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, for 1 minut siden:

Nej man kan aktivere at andre kan se at man har læst en SMS, ikke omvendt så vidt jeg kan se på min Iphone. 

jeg har lige testet det med min sony (android), hvor jeg sendte en sms, med modtager telefon  slukket. Da jeg tændte og så/hørte at sms blev leveret, viste den leveret på sony i beskedtråden. Uden at jeg havde åbnet og læst den

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker
marx skrev, for 2 minutter siden:

jeg har lige testet det med min sony (android), hvor jeg sendte en sms, med modtager telefon  slukket. Da jeg tændte og så/hørte at sms blev leveret, viste den leveret på sony i beskedtråden. Uden at jeg havde åbnet og læst den

OK det må være en Android ting :) 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Næ vent. I displayet på en Iphone står der leveret under beskeden, indtil man sender en ny

 

 

Redigeret af Aarhuselsker

Del dette indlæg


Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, for 5 timer siden:

Næ vent. I displayet på en Iphone står der leveret under beskeden, indtil man sender en ny

Modtager kan aktivere yderligere et trin således at det lille "leveret" under den seneste besked ændres til et "Læst d. xx kl. xx) når modtager aktivt læser beskeden og ikke bare har modtaget den.

Smart move men oftest lidt træls at man som afsender kan se at modtager har læst din besked men ikke svaret tilbage. Så hellere blive i troen :lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, for 12 timer siden:

At SMS forsvinder kan ikke have noget med taletidskort at gøre.

 

Du taler simpelt hen mod bedre vidende. Der er jævnligt problemer med at sende SMS til taletidskort; jeg skal gerne give dig et introkursus i  GSM og UMTS hvis du vil vide hvordan det kan ske.

Og det helt foruden det forhold som flere nævner her: Hvis ikke man kan beherske sin ordstrøm (typisk til under 5x160 tegn) så sendes SMS som MMS, og det kræver dataadgang for at modtageren kan læse den.

Redigeret af slip

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker
slip skrev, for 10 timer siden:

Du taler simpelt hen mod bedre vidende. Der er jævnligt problemer med at sende SMS til taletidskort; jeg skal gerne give dig et introkursus i  GSM og UMTS hvis du vil vide hvordan det kan ske.

Og det helt foruden det forhold som flere nævner her: Hvis ikke man kan beherske sin ordstrøm (typisk til under 5x160 tegn) så sendes SMS som MMS, og det kræver dataadgang for at modtageren kan læse den.

Nej jeg taler ikke mod bedre viden. Du kender ikke min viden ;) 

Hvis SMS er for lang ændres den til MMS, men så får man et link, beskeden forsvinder ikke. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Christina ssbbw
Aarhuselsker skrev, for 5 minutter siden:

Nej jeg taler ikke mod bedre viden. Du kender ikke min viden ;) 

Hvis SMS er for lang ændres den til MMS, men så får man et link, beskeden forsvinder ikke. 

 

Hvis mænd prøver at sende mig et billede, så får jeg ikke noget link. Og jeg har prøvet flere gange at jeg heller ikke modtager sms'er på taletidskortet. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...