Hop til indhold
Thomsen

Sms'er forsvinder

Recommended Posts

Aarhuselsker skrev, for 14 minutter siden:

Hvis SMS er for lang ændres den til MMS, men så får man et link, beskeden forsvinder ikke. 

 

Jeps, helt enig :)

"Mod bedre vidende" gik på det jeg citerede: "At SMS forsvinder kan ikke have noget med taletidskort at gøre. "

Jeg selv, og åbenbart mange andre når man følger debatten både på EG og andre steder, har oplevet problemer med SMS-udveksling mellem taletids-selskaberne (f. eks. Lyca) og de "store" operatører som ejer og driver mobilnetværkene. Altså rene SMS, ikke MMS. Rent teknisk kan der være masser af plausible forklaringer, også selvom Lyca kører på TDCs mobilnet, og der ikke er problemer når udbyderen er TDC.

Se f. eks. Christina SSBBWs kommentar ovenfor :)

Redigeret af slip

Del dette indlæg


Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, for 17 timer siden:

OK det må være en Android ting :) 

 

Det er en del af GSM standarden. Dog er der nogle telefonproducenter som ikke giver brugeren adgang til at ændre på opsætningen

Del dette indlæg


Link til indlæg
slip skrev, for 15 minutter siden:

Rent teknisk kan der være masser af plausible forklaringer, også selvom Lyca kører på TDCs mobilnet, og der ikke er problemer når udbyderen er TDC.

Jamen Lycra har jo ikke noget med driften af gøre. De får blot data omkring forbrug fra TDC. Det er det jeg ikke forstår. Min bollofon kører også taletid og jeg har aldrig misset en SMS hverken den ene eller anden vej. Og jeg har brugt gamel Nokia, Motorolsen og nu gammel Iphone. 
Nå pyt, solen skinner og jeg vil til stranden og kigge på bikinipiger :) 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Christina ssbbw skrev, for 22 minutter siden:

Hvis mænd prøver at sende mig et billede, så får jeg ikke noget link. Og jeg har prøvet flere gange at jeg heller ikke modtager sms'er på taletidskortet. 

Har du prøvet med en anden ( nyere) telefon?. Jeg fik altid links. Nu har jeg en Iphone 4s som bollofon, og modtager hele beskeden, incl pussyshots ;) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Christina ssbbw
Aarhuselsker skrev, for 2 minutter siden:

Har du prøvet med en anden ( nyere) telefon?. Jeg fik altid links. Nu har jeg en Iphone 4s som bollofon, og modtager hele beskeden, incl pussyshots ;) 

Den gør det ikke med mit normale simkort. Så det må være Lycamobile der gør noget anderledes. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, for 1 time siden:

Jamen Lycra har jo ikke noget med driften af gøre. De får blot data omkring forbrug fra TDC.

 

Det er der du tager fejl   :) Lycamobile har deres eget netværk (IKKE radionetværk), og egen SMS terminering.

Hvis du orker, efter du har set dig mæt på bikinipigerne :

https://erhvervsstyrelsen.dk/sites/default/files/media/markedsafgorelseoverforlycamobilesms2012.pdf

God at falde i søvn på; men indeholder et overblik over hvordan det hænger sammen - og hvad forskellen er på en "Mobile Virtual Network Operator" (f. eks. Lyca), og en "Reseller". Sidstnævnte er dem der "ikke har noget med driften at gøre".

Se evt også https://wholesale.tdc.dk/da/produkter/mobil/mvno - det er sådan et forhold Lyca har til TDC.

Redigeret af slip

Del dette indlæg


Link til indlæg
slip skrev, for 9 minutter siden:

Det er der du tager fejl   :) Lycamobile har deres eget netværk (IKKE radionetværk), og egen SMS terminering.

Hvis du orker, efter du har set dig mæt på bikinipigerne :

https://erhvervsstyrelsen.dk/sites/default/files/media/markedsafgorelseoverforlycamobilesms2012.pdf

God at falde i søvn på; men indeholder et overblik over hvordan det hænger sammen - og hvad forskellen er på en "Mobile Virtual Network Operator" (f. eks. Lyca), og en "Reseller". Sidstnævnte er dem der "ikke har noget med driften at gøre".

Se evt også https://wholesale.tdc.dk/da/produkter/mobil/mvno - det er sådan et forhold Lyca har til TDC.

Så lærte jeg noget idag også - men bikini pigerne var mere spændende, og med gåsehud :) 

Takker

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...