Hop til indhold
Guest stump

Tidligere kriminelle skriver prostitution og narkohandel på

Recommended Posts

Rigtigt skrevet. Det er så nemt at gøre sig klog på andre. Det gælder i øvrigt også i mange af livets andre forhold. Da jeg begyndte at færdes i branchen, vidste jeg ikke meget om den. Men jeg er selv blevet en hel del klogere i den forløbne tid. Og kors hvor jeg dog respekterer Jer piger.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest stump

Nu henvender du dig godt nok personligt til Stinna, men hva...

Folk må diskutere denne branche alt det de vil, men du skal nok aldrig regne med, at os som rent faktisk befinder os i den, ikke kan føle os ramt.

Sådan ville du nok osse have det, hvis det var dit job, der var så stigmatiseret som vores, der blev diskuteret. 

Især når man kommer med formodninger, teorier og ting i den boldgade, uden at man dybest set ved, hvad man taler om. Det er en uhensigtsmæssig vej at gå nedad.

Men os i denne branche er så endnu mere på stikkerne i forvejen sådan rent følelsmæssigt, pga. at vi i forvejen er det nemme og bekvemme offer for stigmatiseringens grimme ansigt, og vi i forvejen tit og ofte bliver skudt alskens ting i skoene.

Og så får Stinna lige et kæmpe skulderklap! :)

Jeg forsøger altså ikke at stigmatisere nogen befolknings eller erhvervsgruppe.

Men det er jo næsten umuligt at få en rimelig diskussion i gang, hvis jer fra branchen "salg af sex" kun vil diskuteret ud fra jeres personlige situationer, i stedet for at snakke om branchen som helhed.

Jeg læste for mange år siden en norsk bog om prostitution. Og jeg har læst en undersøgelse om kvindelige prostitueredes opvækst som børn. Og det forløbs betydning, for at ende i prostitution.

Jeg kan ikke huske, om offentliggørelsen af den undersøgelse var med i bogen, eller om jeg så den et andet sted. Begge de kilder jeg nævner her, læste jeg for 10- til 12 år siden.

Men bogens budskab var, at det er overraskende nemt, at sælge sig selv, også den del af jobbet hvor varen skal leveres. men at regningen kommer senere. Det rosenrøde får nye nuancer, kan man vel sige.

Og så kom behovet for at dulme smerten tit. Læs nu det jeg skriver, tit, ikke alle får den smerte, men mange.

Og det kan vel i grunden godt være rigtigt, selv om der findes én eller 10 kvinder, som tager kunder hjem i sit private hjem, med ægtemandens eller samboens viden og forståelse.

Og det er så her, at jeg stopper i denne tråd.

Tak for nu.

Måske ses vi når der diskuteres emner, som ikke (uden at ville det) rammer enkelte brugere så personligt. :D

Til Borende X- det er godt at du respekterer de prostuerede meget. Jeg håber så ikke, at du i noget som jeg har skrevet i denne tråd, tolker det som om jeg ikke respekterer de samme prostituerede. ;)

.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Stump, når vi diskuterer branchen, kan vi piger jo netop kun tale for os selv og om vores egne holdninger og følelser. Så kan man selvfølgelig osse nævne nogle af ens tætte kollegaer, men der kan vi heller ikke vide noget med sikkerhed. Det kan vi kun, når det handler om os selv. Så det bliver lidt svært for os at diskutere under andre præmisser.

Branchen som helhed kan da godt diskuteres, men ligeså lidt som jeg kan sidde her og postulere, at mange - ikke alle, men mange - har det ligesom Stinna og jeg, ligeså lidt kan du hævde at mange - ikke alle, men mange - får mén af at have været sexsælger.

Du har læst en eller anden norsk bog... Set en eller anden undersøgelse (dem findes der i øvrigt en milliard af)... Men det giver dig altså ikke ligefrem grobund for at udtale dig så skråsikkert om pigerne i branchen.

Det er efterhånden en kendt opfattelse, at det alle dage har været utrolig svært at kortlægge denne branche og finde svarene på de evindelige spørgsmål om vi piger i virkeligheden skader os selv, men enten bare ikke er klar over det, eller først erfarer det efterfølgende.

Så selvom du vil diskutere denne branche som helhed, kan du jo stadig ikke fremføre dine teorier, som var de facts. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Nikita. Snup en tudekiks.

Jeg mistænker dig for at have fordomme og for mig at se skærer du alle journalister over en kam.

Artiklen oplyser tydeligt, at det er en bestemt gruppe af prostituerede, der er tale om, og ikke prostituerede generelt. Overskriften er nu korrigeret og før korrektionen var den faktisk ikke helt forkert. Bemærk, at den tidligere prostituerede vejleder prostituerede der sidder i fængsel, ergo må de vel også være kriminelle, altså kriminelle prostituerede. Men at du mener at journalisten må have en skjult dagsorden må skyldes dine fordomme om journalister. Jeg personligt har svært ved at se, hvordan man med udgangspunkt i artiklen kan komme til, at journalisten taler om prostituerede generelt.

Men du mener altså, at du er så følsom, at du kræver særbehandling. Jeg kan i den anledning sige at jeg kommer til at tænke på et H.C. Andersen eventyr: Prinsessen på ærten.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Uh! Jeg blev helt forskrækket, da jeg læste dit indlæg, Starson45. Det er da en lidt voldsom reaktion, du har dig dér? :o

Jeg vil tillade mig at stå en smule uforstående overfor, hvad jeg dog kan have skrevet, der kunne få dig til at føle, som du gør, og mistænke mig for det du gør?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Alt andet lige er det en del nemmere at være med i sådan en diskussion som denne her, hvis man har været med fra starten i stedet for at skulle sidde og læse tre sider igennem med indlæg først. Men her stepper jeg altså lige ind fra sidelinjen og river følgende citat ud af dets sammenhæng:

Jeg selv vil blive ulykkelig, hvis mine børn vælger at blive prostituerede.

Hvis jeg havde set denne udtalelse et hvilket som helst andet sted end på et sted som det her, ville jeg habve troet, det kom fra en prostituitionsmodstander.

Men da det alligevel er her, jeg ser det, falder ordet "dobbeltmoral" mig ind i stedet for.

Gæt selv hvorfor.

I øvrigt som kommentar til resten af strengen: Man kan vel ikke diskutere branchen et sted som det her uden af forvente input fra nogle af pigerne selv. Og hvem er det nu lige, der kender branchen bedst: pigerne eller os, som er deres gæster? Indrømmet: der er mange slags prostituerede. Ikke en gang Nikita Darling og Stinna Love er helt ens eller har de samme forudsætninger eller ståsted i branchen og i livet - men alligevel er der nok flere lighedspunkter mellem guld og sølv, end der er mellem kriminelle og prostituerede (se selv i strengen efter det sted, jeg her tænker på).

For mig at se kan debatten kun nuanceres og indsigten hos os alle sammen forøges, hvis vi lytter til, hvad de piger, som deltager, og som kender branchen inde fra, fortæller os. ;)

Spider

Del dette indlæg


Link til indlæg

Snup en tudekiks

Uha - uha det var et yndlingsudtryk fra Gadekærsbanden på Venuslogen, når de skulle jorde en skribent :o

Med venlig hilsen

:geek:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Nikita, du skrev:

"Denne artikels overskrift understreger egentlig bare dét, som jeg har nævnt tidligere. At prostituerede af mange opfattes som nogle af de laveste i samfundshierakiet på linie med kriminelle individer. At man er et uærligt menneske. At prostitution er et sidespor... En glidebane på linie med et stofmisbrug eller vanekriminelle. Noget man skal have hjælp til at komme ud af.

Sådan er det på trods af, at der jo findes flere grupper inden for prostitution. Det er bare nemmere at skære alle over én kam, så man ikke skal forholde sig til sine egne fordomme."

Læs artiklen igen, søde pige, og læs derefter hvad du har skrevet ovenfor. Det hænger jo ikke sammen. Det er jo dig der har fordomme og skærer alle over en kam.

Jeg er iøvrigt ikke bandemedlem, Benjamin.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tak for opklaringen, lille ven. ;) (Lige så nedladende som "søde pige")

Jeg ved godt, hvad artiklen handler om, og det skriver jeg osse om i mit indlæg. Men overskriften (den tidligere) fik mig til at skrive om samfundets syn på prostitution sådan helt generelt. Det burde jeg måske have tydeligtgjort. Men din voldsomme reaktion overfor mig står jeg stadig uforstående overfor.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Helt ærlig Nikita, nu er du altså lige følsom nok.

Du kan skyde på alle og enhver, men når du får lidt retur, er det straks galt. Jeg er ikke nedladende overfor dig, det er noget du overfortolker.

Og så reagere jeg bestemt ikke voldsomt, jeg taler bare lige ud af posen, noget du vist nok også kan finde på.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Helt ærlig Nikita, nu er du altså lige følsom nok.

Du kan skyde på alle og enhver, men når du får lidt retur, er det straks galt. Jeg er ikke nedladende overfor dig, det er noget du overfortolker.

Og så reagere jeg bestemt ikke voldsomt, jeg taler bare lige ud af posen, noget du vist nok også kan finde på.

Nikita. Snup en tudekiks.

Hahaha... nej det er overhovedet ikke nedladende :shock:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Starson45, vi kan blive enige om, at jeg er følsom... Man er vel kvinde. 

Men jeg synes nu nok, at jeg har lagt "krop" til en hel del slag igennem tiden, og jeg er da udemærket klar over, at man ikke kan være enige med alle. Så jeg synes ikke, at din kritik er berettiget.

Grunden til min undren er din lidt personlige tone i dine indlæg, og hvor jeg er nem at genkende på mit "handle" så kan alle jer mænd jo gemme jer bag alle mulige forskellige... Så jeg kan jo kun tænke mit. :roll:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Skal vi ikke køre strengen tilbage på ret spor og ikke ud i skyd-på-nikita...

Hvilket kun sker med amor pile hvis der skal skydes med noget efter Nikita.....eller mere mandlige "safter" :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Nikita. Jeg kan betro dig, at vi to aldrig før har diskuteret, hverken her eller på andre sites hvis det er det du antyder. Og jeg har på ingen måde et udestående med dig.

Men som du kan se af mine tidligere indslag, er jeg temmelig træt af, at artikler, som den strengen startede med, straks bliver udråbt til at være skrevet med diverse skjulte dagsordner. Også selvom det er åbenbart forkert.

Og her kom du med et indslag der fik mig til at reagere. Jeg kan så forstå på dig, at det ikke udelukkende er artiklen du skriver om, men holdningen til prostitution generelt. Hvis det er korrekt synes du skulle have startet en ny streng istedet for at forvirre begreberne i denne streng.

Plaskeren

Jeg skyder ikke specifikt på personen Nikita. Vi er i gang med en diskussion om artiklens indhold. Og det synes jeg vi skal holde os til. Bare fordi jeg ikke er enig med Nikita behøver det da ikke at betyde at jeg skyder på hende, verbalt om du vil. Er det ikke tilladt at diskutere, eller er der forskel på hvem der må sige hvad her på dette site?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg kan så forstå på dig, at det ikke udelukkende er artiklen du skriver om, men holdningen til prostitution generelt. Hvis det er korrekt synes du skulle have startet en ny streng istedet for at forvirre begreberne i denne streng.

Jeg bukker, skraber og undskylder ydmygst! Jeg håber ikke dit blodtryk tog skade af min katastrofale forvirring af begreberne... ;):D:P

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Nikita. Mit blodtryk har det fint, og det har det været i hele forløbet. Nu kunne jeg så vælge at være nærtagen, og betragte dit svar som nedladende, men jeg skal nok undlade. Selvom jeg står helt uforstående overfor din sarkastiske reaktion.

Og så beklager jeg over for dig, og alle andre, det med tudekiksen, men det er en praktisk kort form for; "jeg synes ærlig talt at du overreagerer, og sætter dig selv i en ikke berettiget offerrolle." Jeg skal nok huske at bruge den formulering næste gang.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg skal da lige love for at tråden blev personlig!

I øvrigt, så tak for skulderklap for mine svar - det varmer, her i november kulden.

Og kære Stump - det kan godt være, at du ikke er ude på at stigmatisere nogen eller noget, men så bør du nok læse dine svar igennem igen.

Og hvorfor "ender" man som prostitueret? Hvorfor er det ikke bare endnu et skridt på vejen? Hvorfor kan det, at være i denne branche, ikke være noget der udvikler en som menneske? Hvorfor skal det være lutter negative ting, man får ud af at arbejde i branchen?

Ud over det, så kan man næppe lave en nuanceret debat, hvis man kun har et synspunkt at gå ud fra. Vi kan meget vel opfinde et begreb der hedder mono-debat så? Det er der da ikke meget sjov ved.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Man kan vist ikke generalisere i denne branche! jo man kan sikkert godt finde 500 eller 1000 piger, der har taget skade af det. Ingen tvivl om det, men hvor mange piger er der?

Hvem er med i disse undersøgelser??? de piger der henvender sig ved reden??? (eller hvad stedet nu hedder) Tror næppe man udvælger pigerne, rent tilfældig til undersøgelserne, siden de viser så entydig et resultat ;) undersøgelser kan man jo ofte manipulere med

Nu besøger jeg en del forskellige piger, og der er ingen tvivl om, at ikke alle af pigerne trives i faget. Får ofte fortællinger om deres uheldige oplevelser, med de kære mænd. Men men mange af pigerne tror jeg nu trives :)

Med fare for at generalisere, TROR jeg de "triste" piger er overrepræsenteret i det billige segment, da det ofte henvender sig til, en lidt uheldig type mand. Typen der er den "lille" mand, måske ufaglært, bistandsklient eller førtidspensionist. Han har lidt svært ved at få respekt i det daglige virke, og de frustrationer går så ud over den prostituerede, hvor han ikke opfører sig særlig pænt!

p.s og nej, det er ikke alle af ovenstående mænd, der er den "lille" mand.

p.p.s som Stinna skriver, kan man da sagtens få nogle gode ting med fra branchen. Som udgangspunkt er sex jo dejligt. Derudover, giver det da nogle menneskelige kvalifikationer, om at læse andres behov m.m. Det kan da bruges i mange brancher

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Her er lidt "dokumentation" for det ikke er helt så galt i branchen :-)

seksualpolitik.dk/presse-reden.html

Når nu dette kære prostitutionsområde fylder så meget politisk, er det da mærkelig man ikke laver en uvildig undersøgelse, hvor man bruger et upartisk neutral medie, såsom gallup, til at gå rundt i klinikkerne og lave en reel undersøgelse.

Så kan man få klarlagt om alle pigerne, er nogle stakler, som enten er voldtægs eller incestofre med en frygtelig barndom

Del dette indlæg


Link til indlæg

Her er lidt "dokumentation" for det ikke er helt så galt i branchen :-)

seksualpolitik.dk/presse-reden.html

Det er en noget gammel "nyhed" fra 2008. Det er alment kendt, at Reden via sin religiøse fundering har et noget betændt holdning til prostitution generelt set.

Når nu dette kære prostitutionsområde fylder så meget politisk, er det da mærkelig man ikke laver en uvildig undersøgelse, hvor man bruger et upartisk neutral medie, såsom gallup, til at gå rundt i klinikkerne og lave en reel undersøgelse.

Så kan man få klarlagt om alle pigerne, er nogle stakler, som enten er voldtægs eller incestofre med en frygtelig barndom

Det er forsøgt. Problemet er ikke upartiskhed, men derimod manglende mulighed for at opnå reel indsigt. Der findes jo ikke nogen officiel klinik-liste eller lignende registre, da man generelt i branchen - forståeligt nok - ønsker en høj grad af anonymitet. Det er derfor utroligt svært at afgøre, om det datagrundlag man opnår er repræsentativt eller ej.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

gammel nyhed, ja. Men kan stadig godt bruges som modspil til, at nogle undersøgelser viser, at 65-90 % af ludere er incestofre. For personlig tror jeg ikke tallet er så højt!

Hvis en hævdede at 65-90 % af pigerne ikke kommer fra kernefamiliehjem, med en "fantastisk" barndom, så vil jeg gerne tro det.

Men der er da mange idag, der er skilsmissebørn eller lignende.... er jeg også selv. Hmmmm måske man skulle slå sig ned som luder hehe, er der nogen der vil give 2000 kr i timen, for at pule mig i røven?? den er ikke særlig behåret :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...