Hop til indhold
MikH

Mobilpay

Recommended Posts

Guest Nannas Hjørne
AmagerStang skrev, for 31 minutter siden:

Jeg kender ikke en frisør biks her på Amager som modtager mobil pay eller dankort, de tar kun kontanter, så kan man selv gætte hvorfor :D Det gælder vel også for nogle GP er, hvad jeg sagtens kan forstå. 

Skal vi ikke bare være ærlige og kalde en spade for en spade, hvorfor mange ikke modtager mobil pay .

En spade er super. Min spade er, at det er imod mobilepays reglement. Ellers gjorde jeg gerne, det ville da være så meget lettere, og skat er velkommen til at banke på min dør. 

 

Jeg er med på, at det ikke gælder alle, men det er altså forskelligt hvad folks grunde er, så ingen grund til at skære over en kam. 

Redigeret af Nannas Hjørne

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest AmagerStang
Nannas Hjørne skrev, for 13 minutter siden:

En spade er super. Min spade er, at det er imod mobilepays reglement. Ellers gjorde jeg gerne, det ville da være så meget lettere, og skat er velkommen til at banke på min dør. 

 

Jeg er med på, at det ikke gælder alle, men det er altså forskelligt hvad folks grunde er, så ingen grund til at skære over en kam. 

Nu skærer jeg ligesom ikke ALLE over en kam , når jeg skriver NOGLE gp er !

Ang frisørerne på Amager kan du godt skære alle over 1 kam hvorfor de ikke modtager mobil pay og det gælder også for nogle Gp er, massører, tattovøre, håndværker etc ´.... Ingen grund til at føle dig truffet personligt !

Redigeret af AmagerStang

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne
AmagerStang skrev, for 16 minutter siden:

Nu skærer jeg ligesom ikke ALLE over en kam , når jeg skriver NOGLE gp er !

Ang frisørerne på Amager kan du godt skære alle over 1 kam hvorfor de ikke modtager mobil pay og det gælder også for nogle Gp er, massører, tattovøre, håndværker etc ´.... Ingen grund til at føle dig truffet personligt !

Du har ret, du fik skrevet nogle. Jeg trækker i land :)  ingen grund til udråbstegn dog, og jeg følte mig ikke specielt personligt truffet. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest AmagerStang
Nannas Hjørne skrev, for 52 minutter siden:

Du har ret, du fik skrevet nogle. Jeg trækker i land :)  ingen grund til udråbstegn dog, og jeg følte mig ikke specielt personligt truffet. 

Jeg trækker også udråbstegne i land, sorry :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nannas Hjørne skrev, for 10 timer siden:

Jeg tvivler på, at det er dét, som får nogen i problemer ;)

Jeg håber at du har ret. Gik lidt i panik før mogenkaffen da jeg fandt ud af at det var imod reglerne. Fjollet regel, dog.. men med milliarder af transaktioner er der nok næppe nogen der bemærker min lille spøg. Tror dog at jeg er lidt alene om at synes det er sjovt at lave fis på MobilePay.. da det var nyt skrev jeg en gang "Tak for BJ" til min fætter i tekstfeltet efter han havde lagt ud for frokost.. han sagde ikke noget, men hold da op for et side-eye der blev sendt i min retning :lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Hmmmmm...

Dansk/Ægyptiske Jasmin skriver i denne annonce at hun modtager MOBILPAY på Pussygalores i Hellerup

https://annoncelight.dk/showad/327457

"Modtager MobilePay" og så både et direkte mobilnummer til pigen og et nummer til Pussygalores.

Hmm...

Er det på eget initiativ for det er vel i de flestes pigers interesse at gøre det let for kunderne at komme forbi, i stedet for at bruge tid på at finde en hæveautomat.. ?

Og gad vide om det er hos dejlige Jasmin, som den eneste af  pigerne på ,måske, Danmarks Bedste Lysthus hvor dette kan lade sig gøre eller om det breder sig til andre piger ?

Når først en pige kan gøre det, følger flere måske..?

 

 

 

Redigeret af ppd

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest andrew1000

Jeg bruger i ny og næ MobilePay. De latinaer som holder til ude i Buddinge har et smart(?) system.

 

De har formentlig ingen dansk konto og dermed heller ikke adgang til MobilePay, men de har noget kaldet Girafe Payments. Herfra laver de en MobilePay kode, som jeg scanner. 

Så vidt så godt. Tvistet kommer så, når de tager et billede af kvitteringen på min telefon og sender til en WhatsApp gruppe på deres telefon. Antageligvis en udlejer, mutter e.lign. som har aftalen med Girafe.

Hos de billigere latinske kvinder, overfører man helt almindeligt på MobilePay til et dansk nummer og skriver "maling" på teksten ;)

Udfordringen for modtager er jo, at dusinvis af overførsler af tusinde kroner til en privatkonto kræver at banken beder om dokumentation. Det er jo gængs antihvidvask siden 9/11 af hensyn såsom skat, terror, etc. Det er kun blevet strengere efter sagen med Danske Bank. 

Hvis man har erhvervskonto er det anderledes for så bogfører man (i teorien) og kan revideres. 

Redigeret af andrew1000

Del dette indlæg


Link til indlæg
andrew1000 skrev, for 4 minutter siden:

Jeg bruger i ny og næ MobilePay. De latinaer som holder til ude i Buddinge har et smart(?) system.

 

De har formentlig ingen dansk konto og dermed heller ikke adgang til MobilePay, men de har noget kaldet Girafe Payments. Herfra laver de en MobilePay kode, som jeg scanner. 

Jeg er ikke helt med. Hvad sker der når du scanner? Så får du adgang til en side hvor du kan betale med kreditkort eller???

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest andrew1000
Miza skrev, Lige nu:

Jeg er ikke helt med. Hvad sker der når du scanner? Så får du adgang til en side hvor du kan betale med kreditkort eller???

Jeg scanner en helt almindelig MobilePay QR kode, som den man også finder ved betaling i butikker. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
andrew1000 skrev, Lige nu:

Jeg scanner en helt almindelig MobilePay QR kode, som den man også finder ved betaling i butikker. 

Så hvordan kommer Girafe ind i billedet?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest andrew1000
Miza skrev, for 1 minut siden:

Så hvordan kommer Girafe ind i billedet?

Det er Girafe, der laver MobilePay QR koder, til dem der ikke har en dansk konto. Giver det mening? 

Redigeret af andrew1000

Del dette indlæg


Link til indlæg
andrew1000 skrev, Lige nu:

Det er Girafe, der laver MobilePay QR koder, til dem der ikke har en dansk konto. Giver det mening? 

Det må jeg desværre indrømme det ikke gør. Men du kan nok ikke forklare det bedre.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest andrew1000
Miza skrev, for 1 minut siden:

Det må jeg desværre indrømme det ikke gør. Men du kan nok ikke forklare det bedre.

Desværre ikke, men lang historie kort: Udenlandske piger uden dansk bankkonto kan alligevel modtage MobilePay via Girafe. God weekend. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker
Miza skrev, for 2 minutter siden:

Det må jeg desværre indrømme det ikke gør. Men du kan nok ikke forklare det bedre.

Giraffen har en mobilpay konto. Det er den du betaler til når du anvender den QR kode pigen får fra mutter. Mutter får så pengene fra giraffen, som får dem fra mobil pay. Mutter betaler sikkert en smule til Giraffen

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest andrew1000
Aarhuselsker skrev, for 5 minutter siden:

Giraffen har en mobilpay konto. Det er den du betaler til når du anvender den QR kode pigen får fra mutter. Mutter får så pengene fra giraffen, som får dem fra mobil pay. Mutter betaler sikkert en smule til Giraffen

QR koden bliver lavet på ny ved hvert besøg af pigen, men princippet er rigtigt. 

Redigeret af andrew1000

Del dette indlæg


Link til indlæg
MikH skrev, den 21.1.2019 at 22:04:

Tak Liv, så hvis jeg ændre navn i min mobilepay, vil jeg være anonym

Nej, en person eller virksomhed, der har sendt eller modtaget betaling, har ret til at få dit fulde navn oplyst. Se nedenstående uddrag af betingelserne. 
 

08A4D3E0-D7EC-4C49-9772-1CFA3BB4338A.jpeg

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest moden libertiner

Men det er ikke noget der sker pr. automatik, det er noget man skal anmode om særskilt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
moden libertiner skrev, for 46 minutter siden:

Men det er ikke noget der sker pr. automatik, det er noget man skal anmode om særskilt.

Yes, men du er ikke anonym på MobilePay. Enhver person som virksomhed, du har sendt penge til eller modtaget penge fra, kan anmode om få udleveret aktivitetslister, der inderholder det fulde navn på afsender/modtager af enhver transaktion i din historik. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg kunne aldrig finde på at betale GP’er med MobilePay eller for den sags skyld kreditkort.

Den dag kontanterne dør for alvor har jeg besøgt min sidste GP B).

Jeg skal ikke gøre mig klog på andres vegne, men i min optik er det uklogt at anvende direkte sporbar betaling ved GP besøg, hvis man som jeg er nærmest perfid grundig omkring at være anonym.

I denne tidsalder er det umuligt at være fuldstændig anonym, men man kan gøre sit for at det vil kræve mere end som så at få sit navn frem.

Med +30 års erfaring i gamet kan jeg kun sige - hvis du har noget på spil, og er det mindste i tvivl, så lad være og selvom du er liderlig :smile:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, den 28.3.2019 at 10:11:

Det er ikke sikkert. Hvis kontantformidling bliver for dyrt at håndtere relativt til andre betalingsformer, bliver den afskaffet. Det skal bankerne nok sørge for. Eneste forhindring vil være, hvis lovgivningen bestemmer, at kontantbetaling skal være muligt, men allerede nu har visse butikker jo fået lov til at nægte at modtage kontanter.

Det er kun midlertidige arrangementer, fjernsalg etc.. og handel mellem erhversdrivende(b2b) der kan nægte at tage imod kontanter.

https://www.finanstilsynet.dk/Lovgivning/Information-om-udvalgte-tilsynsomraader/Betalingstjenester-og-e-penge/Kontantreglen

https://www.forbrugerombudsmanden.dk/alle-emner/betalinger/kontantreglen/

Redigeret af S&W500S

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...