Charlotte 5 Skrevet 9. Oktober, 2012 Hej Århuselsker Et hurtig svar om jeg er både og, ja det er jeg, men aldrig samme sted, jeg selv er pige...når jeg er tlfpige, går jeg under mit private navn (sandhed med modifikationer), dem der kender mig som Charlotte, kalder mig altid Charlotte...men de gange, hvor jeg er genkendt som Charlotte af gæsterne, og de spørger, hvornår jeg træffes, får jeg alzheimers light, og kan søreme ikke huske det...er jeg på tlf, er jeg på tlf. mvh c Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 9. Oktober, 2012 Hej Århuselsker Et hurtig svar om jeg er både og, ja det er jeg, men aldrig samme sted, jeg selv er pige...når jeg er tlfpige, går jeg under mit private navn (sandhed med modifikationer), dem der kender mig som Charlotte, kalder mig altid Charlotte...men de gange, hvor jeg er genkendt som Charlotte af gæsterne, og de spørger, hvornår jeg træffes, får jeg alzheimers light, og kan søreme ikke huske det...er jeg på tlf, er jeg på tlf. mvh c Hehe den var god Charlotte, Alzheimers light ! Jeg håber ikke det er permanent. Så det kan faktisk godt lade sig gøre at knalde telefondamen, som mange her i forummet har udtrykket fantasi eller ønske om Skal det forstås at du er "pige" et sted og telefondame et andet sted ? Aldrig to hatte på samme sted. Nille Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Filosoffen 2258 Skrevet 9. Oktober, 2012 Også¨ros til Charlotte herfra. Jeg efterlyser dog stadig hvordan aflønningen rent teknisk foregår. Når man arbejder som telefondame, får man så: 1. en normal lønseddel hvor der på forhånd er trukket skat/am-bidrag? Og i så fald hvem er arbejdsgiveren (det cvr-nummer der står på lønseddelen), pigen eller bordelejer/udlejer? eller 2. ingen lønseddel - bare brutto kontant betaling, dvs. ingen skat bliver på forhånd trukket fra. Skattebetalingen overlades til telefondamen selv, som derved skal opgive den på selvangivelse/forskudsregistrering og betale restskat eller b-skatter mv.? Telefondamen skal i øvrigt i denne situation udstede faktura/honorarnota eller kontantkvittering. Og man kan så spørge sig selv om hvem disse skal udstedes til: pigen eller bordelejer/udlejer? Generelt så synes jeg, at det kunne være rart at få klarlagt, hvorledes man kan være arbejdende pige/telefondame/bordelejer/udlejer uden at komme i problemer med rufferi-paragrafferne mv. Og i øvrigt skal siges, at min interesse heri går udelukkende på at forbedre forholdene for de mennesker som arbejder i branchen - jeg har ingen personlige intentioner om selv at ansætte telefondamer mv. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 10. Oktober, 2012 Det er ærgeligt at denne tråd er kommet til at handle om løn til telepigerne. Sus artikel går på det urimelige i at telepigerne er så udsatte som de er. Og at de er det fordi lovgivningen er uigennemskuelig/rodet. Pigerne - både dem på lagenet og telepigen - gør selvfølgelig hvad de kan for at det hele er lovligt. Det er det der giver flest penge i det lange løb, samt ro i maven. Men når reglerne er så rodede, så synes det at være meget svært. Altså, hvis hele branchen blev "frataget" sin lovmæssige særstatus, så kunne telepigene arbejde under normale HK lignende forhold. Glædespigerne skulle vel arbejde under Specialarbejder Forbundet (ved godt det er fusioneret) eller måske Pædagog Forbundet. Det kræver immer væk en vis mennesklig indsigt og tæft at arbejde med den type kunder som de gør. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9743 Skrevet 10. Oktober, 2012 Nu skal jeg nok holde mig strengt til emnet!! Kunne en løsning være at oprette et vikar bureau med eget cvrnr og overenskomst? Teledamer kunne så være tilknyttet som freelance medarbejdere, der kunne bookes adhoc af enten klinikker med eget cvnr eller sexarbejderen med eget cvrnr. Som jeg har forstået det, kan klinikker få, og mange har et cvrn, men der findes bare ikke en branchekode for bordeller, klinikken må så have et nr under en eller anden velklingende branchekode. Når så hverken mutter eller pigerne må tjene på at servicere pigernes vagter, må de dog som jeg har forstået det trække deres eksakte nonprofit udgifter fra? Godt nok er vikar timer dyrere end egen ansatte, men vel i samme ombæring også fuldt fradragsberettigede. Hvis det er vikar bureauet der har overenskomsten, har denne også alt det administrative bøvl, piger eller klinik får bare en fradragsberettiget regning, og er selv fri for at bevæge sig i hele den gråzonelovgivning åben for fortolkning, alt efter skiftende politisk fokus, dermed ikke ment politisk indblanding i domstolsbehandlingen af den enkelte sag. Samme problemstilling vil teledamerne i et bureau ansættelsesforhold vel være ude over. Spørgsmålet er så om der pludseligt vil kunne komme politisk fokus på sådant et vikarbureau, med henblik på at definere et sådant som ruffer, som leverandør til intimmassagebranchen - nogle vil bare gøre livet surt for mutre og piger, dermed ikke ment som en undskyldning for bevidst overdreven kreativitet i branchen. Måske et sådant bureau skulle være et nonprofit foretagende, der udelukkende er stiftet som en service for branchen, for at mutre og piger såvidt muligt kan få fred til bare at drive deres virksomhed i et juridisk udfordrende klima. Desværre er fagbevægelsen også prostitutions-fjendsk, men jeg har da set i en debat, en repræsentant herfra give udtryk for at de ikke ville afvise at indgå overenskomst for branchen, skulle det dertil komme, trods deres principielle modstand mod prostitution. Virket som teledame kunne vel snildt passes ind under en eller anden eksisterende HK overenskomst, uden at der behøver stå sexarbejder service på visitkortet? Intet vil vel ejheller være til hinder for at den enkelte sexarbejder eller klinik, fortsættende vil kunne bestille og bruge foretrukne teledamer gennem sådant et vikar bureau, samtidig med at de selv ingen ansættelsesretslige eller overenskomstmæssige forpligtelser har, udover de betingelser der indgår i booking aftalen med virkarbureauet, der på sin side står med den administrative overholdelse af lov og overenskomst. Klinik eller pige kan vel kort og godt bare booke teledamer, holde op med at bruge dem igen, uden der kan stilles spørgsmål derved, eller de skal stå til ansvar for det. Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 10. Oktober, 2012 Jeg har ikke så megen forstand på det juridiske, men jeg fik en tanke, da jeg forleden læste beskrivelsen af "det hyggelige lille kollektiv" på Vandtårnsvej, hvor pigerne kommer så godt ud af det med hinanden: Kunne man ikke omsætte dette til en andelsboliglignende konstruktion? En andelsboligforening er jo en ikke-juridisk person, og det kan måske udnyttes her. Hvis pigerne gik sammen og dannede en andelsforening med indskud, vedtægter, CVR, regnskab, generalforsamling og det hele, kunne teledamerne ansættes af foreningen, som lovgivningsmæssigt defineres som en ikke-juridisk person, ligesom det er "foreningen" og ikke juridiske personer, der ejer stedet. Måske kunne personer herinde med større juridisk indsigt end mig enten aflive tanken eller give den lidt luft? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 10. Oktober, 2012 jo borende x, ideen er der ikke noget galt med lovgivningen siger jo bare, der ikke må tjenes penge på pigerne De må hjertens gerne finde sammen i små "kollektiver" hvor man splitter udgifterne til tlf dame, husleje, nyanskaffelser m.m. mellem sig..... klinikken kan vist endda få sit eget cvr nr. nu lige for at komme tilbage til tlf damen. Så ligger problemmet i, hun nogen steder bliver brugt til for mange ting, eksempelvis regnskab. En anden ting, er at der ikke er styr på ansættelseskontrakter. Der er faktisk mange problemmer med at have ansatte. og omkostningstung! hvis den ufaglærte tlf pige skal have 120 kr i timen, koster det reelt klinikken 190-200 kr i timen... husk feriepenge, pension, sygdom, søgnehelligdagsbetaling, apv (arbejdspladsvurdering), medarbejderudviklingssamtaler, skal tilbydes kurser m.m. (dette er kun de vigtigste ting, af en MEGET lang smøre) så på en 10 timers vagt vil tlf damen reelt koste 2000 kr, hvis hun var ansat under gældende vilkår Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9743 Skrevet 10. Oktober, 2012 @BorendeX Det lyder rigtigt det som du skriver, men mit indtryk er at der kan bestå en udfordring i at en del piger flugter ind og ud af diverse etablisementer, at disse piger ikke er motiveret for en forpligtende andel af en andelsforening? Man skal vel rejse pengene til sådan en andel, og er vel underlagt at man kun kan komme af med sin andel igen, hvis en anden vil købe den. Mon ikke flertallet af pigerne helst vil være tilknyttet et sted så uforpligtende som muligt, bare betale udgiften til vagten ved kasse 1. Hvordan så den omkostning de dækker er skruet sammen, har de måske mindre fokus på, men det vil nok juridisk fungere bedst, hvis eksempelvis ydelsen teledame er skruet sådan sammen at piger, mutter og klinik kan gøre brug af den, såvidt muligt uden at ende ud i et minefelt af politimæssig efterforskning, og forsvar under domstolsprøvelse af anklagers påstand. Noget andet er, for de piger der er mere fast tilknyttet et sted, og alligevel har faste vagter måned efter måned, hvorfor ikke gøre huslejen op nonprofit og dele den proportionelt efter hvor mange vagter den enkelte glædespige har hver måned? Måske det kunne køres under et ejendomsadministrations selskab, som ekstern leverandør ud fra samme juridiske princip som et virkar bureau til teledamer. Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 10. Oktober, 2012 Jowda, Netværk og Liderligefyr, jeg er udmærket godt klar over, at en andelsforening ikke er den tryllestav, der tryller alle problemer væk. Nogle vil forsvinde, men andre vil komme til. Netværket nævner selv den hyppige udskiftning af piger, og det er en reel indvending, da en forening ikke blot vil gøre branchen mindre fleksibel, men også en del mere bureaukratisk. Det er formentlig kun de større og mere velfungerende glædeshuse – ingen nævnt, ingen glemt – der vil kunne håndtere en sådan konstruktion. Enkelt"mands"- eller "fåmands"virksomheder vil uvægerligt få det svært her. Men hvis det kan bringe teledamerne ud af det juridiske vacuum og ind på lovmæssig grund, ville meget være nået og vel derfor også en overvejelse eller to værd. Jeg skal dog ikke her underkende de praktiske og juridiske hurdler, der vil vise sig. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9743 Skrevet 10. Oktober, 2012 @BorendeX Fleksibel og bureuakratisk er her nøgleordene. Det er netop fordelen ved at parkere bureaukrati og administration hos vikarbureauer og ejendomsadministratorer, at den side tager de sig af, dette er der betalt for i det store og hele, når man entrerer med dem. Den højere, men samtidig fradragsberettigede udgift, begrænser samtidig incitamentet til sorte ansættelsesforhold. Så kan man udlicitere til en revisor at føre ens regnskab, bare holde styr på egne bilag og konteringer. I vores ejerforening betaler vi efter fordelingstal, og står en lejlighed tom deler vi dennes bidrag. Vi betaler alle husleje 1 måned af gangen, faktisk kunne en nonprofit drift af et bordel der betjener sig af ejendomsadsministration betyde højere husleje til pigerne når der er færre piger til færre vagter, og det modsatte når der er flere piger til flere vagter. De skulle blot forpligtige sig en måned af gangen - i hvert fald i teorien forekommer det mig? Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
OrganDonor 315 Skrevet 10. Oktober, 2012 En andelsforening er en boligform, ligesom en ejerbolig og lejlighed er det, og har da intet med et erhverv at gøre. Man kan da ikke have en telefonpige ansat i en andelsforening til at betjene prostituerede, så er vi jo lige vidt. -OD Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Charlotte 5 Skrevet 10. Oktober, 2012 Hej, nej jeg er sjældent både tlfpige og pige samme sted, der har været steder, hvor jeg har været i stand til at afløse, pigerne har så også været indforstået med det - det er ikke alle, der er interesseret i det, og det er fair nok. Vi får lønnen i hånden, og så er det op til os selv at informere skat om det...jeg har en aftale med skat om, at jeg kan tilbyde pigerne en dags dato seddel, om det i sidste er godt nok, er spørgsmålet, men skat er selv i tvivl, hvordan det skal foregå. Fx ville en fra skat have, at gæsterne skulle have en regning af pigerne hver gang, hvor mange af jer ønsker at få en regning fra et bordel? Det kan naturligvis ændres til noget andet på regningen, men jeg tror at lillemor ville undre sig over en regning på 2000! Jeg tror ærligt aldrig, at branchen får de forhold, vi ønsker, desværre, så skal tlfpigerne have dobbeltløn, hvem skal betale den - pigerne - hvad sker dermed priserne - de stiger. Jeg vil gerne kunne gå på arbejde, uden frygt for at jeg som tlfdame bliver sigtet, eller at min egen bliver sigtet, jeg kan slet ikke undvære hende - det tror heller ikke min hund kunne . Jeg har skrevet det før, jeg sætter spørgsmålstegn ved om branchen internt er villig til at tage de ofrer, det rent faktisk kræver. mvh c Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 10. Oktober, 2012 OD: En andelsforening er nu ikke blot en boligform. Arla er en andelsforning ligesom Danish Crown. Firmaet/foreningen ejes af et antal andelshavere, som kan have en eller flere andele. Tvivler dog på det kan bruges her. Der er garanteret mange, mange i branchen der har tænkt den tanke og undersøgt den. Skal alle ærlige menesker i denne branche havde det godt med jobbet, skal loven laves om. Hele regelsættet der specifikt går på at regulerer menneskers køb og salg af erotiske oplevelser, skal sløjfes. Nå så fik jeg lige nævnt det igen 8-) Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
OrganDonor 315 Skrevet 10. Oktober, 2012 OD: En andelsforening er nu ikke blot en boligform. Arla er en andelsforning ligesom Danish Crown. Firmaet/foreningen ejes af et antal andelshavere, som kan have en eller flere andele. Tvivler dog på det kan bruges her. Der er garanteret mange, mange i branchen der har tænkt den tanke og undersøgt den. Skal alle ærlige menesker i denne branche havde det godt med jobbet, skal loven laves om. Hele regelsættet der specifikt går på at regulerer menneskers køb og salg af erotiske oplevelser, skal sløjfes. Nå så fik jeg lige nævnt det igen Ja, det er jeg godt klar over, tvivler på at du kan lave et Bordel A.m.b.a. Reglerne er svære nok i forvejen for pigerne. borende X skrev: "Kunne man ikke omsætte dette til en andelsboliglignende konstruktion? En andelsboligforening er jo en ikke-juridisk person, og det kan måske udnyttes her." VH OD Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Heino 23 Skrevet 10. Oktober, 2012 Som loven - og holdningen generelt - er i dag, kan man lave alle de selskabskonstruktioner, man vil. Man skal nok få besøg af politi og SKAT i tide og utide, og der skal nok blive rejst sigtelser for ditten og datten alligevel. Hvis sexbranchen skal normaliseres, er der efter min mening behov for både en lov- og en holdningsændring, så sexbranchen kommer til at blive opfattet som blot et af de mange liberale erhverv. Det er jo ikke så tit, man hører om koordinerede SKAT/politi-aktioner mod tandlæger, læger, advokatfirmaer osv., hvor sekretærer, klinikassistenter m.fl. anholdes og sigtes for alt muligt, og der beslaglægges formuer. Til gengæld hører man tit om razziaer mod blandt andet kiosker og pizzarier. Men det skyldes vist nok, at disse brancher har sat sig selv i et dårligt lys pga. udbredt snyd med arbejdskraft og skat. Pointen er, at hvis sexbranchen reguleres af samme regelsæt som "alle andre", er det op til branchen selv at bevise, at den er "lovlydig". Reglerne vil være klart definerede. Sådan er det ikke i dag. Der er det, på nær i helt grelle tilfælde, i alt for vid udstrækning op til politiets og i sidste ende en eller anden dommers skøn, om det der foregår på den enkelte klinik eller hos den enkelte pige, er lovligt eller ej. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 10. Oktober, 2012 Hmm Charlotte, kan næsten regne ud, du får stukket mellem 100-150 kr i hånden Per time som Tlf dame. Til den løn, vil du så ikke være min Tlf dame??? Skal lige siges firmaet har en dresscode. Kvinder må kun være iført lingeri, alternativt nøgen dog er arbejdsforholdene i orden, skal nok skrue op for varmen, så du ikke fryser Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 10. Oktober, 2012 Hmm Charlotte, kan næsten regne ud, du får stukket mellem 100-150 kr i hånden Per time som Tlf dame. Til den løn, vil du så ikke være min Tlf dame??? Skal lige siges firmaet har en dresscode. Kvinder må kun være iført lingeri, alternativt nøgen dog er arbejdsforholdene i orden, skal nok skrue op for varmen, så du ikke fryser Du er en nærig fedterøv - simpelthen. Telefondamer boller altså ikkkkkk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Tom 3 Skrevet 10. Oktober, 2012 Tak til chalotte for fine infomerne inlæg jeg syns der er spænnene og hører fra en tlf damens vinkel. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 10. Oktober, 2012 Du er en nærig fedterøv - simpelthen. Telefondamer boller altså ikkkkkk Ahhh gnavne gamle mand...... Se lige smiley'er og forstå det var ment humoristisk ;) Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 10. Oktober, 2012 Ahhh gnavne gamle mand...... Se lige smiley'er og forstå det var ment humoristisk Det var min kommentar også - glemte bare en smiley :D Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Charlotte 5 Skrevet 11. Oktober, 2012 Hej En sidste bemærkning, jeg kan se, at der i denne streng står, at tlfdamerne er provisonslønnet, nej vi får en fast løn, den varierer, om der er to piger på eller en, og det kan svinge fra sted til sted. Den kommer sjældent over 100 kr pr time. Der bliver spurgt om, vi tager tlfdamerne med rundt, jeg har en fast i dag, og som jeg skrev, skal jeg have hende med, jeg føler mig tryg, og jeg ved, at jeg kan stole på, at hun gør det, som jeg vil have det. Men det er ikke normalt, hvis jeg søgte ind et sted i København, ville jeg ikke kunne få hende med, i de fleste tilfælde, men i Jylland, har jeg ikke haft problemer med at tage egen tlfdame med. mvh c Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Plaskeren 3711 Skrevet 22. Oktober, 2012 Hehe, så ser man lige Charlotte med en telefondame i tasken....."hvor kan jeg sætte hende til.....?" Fantastisk vigtige de telefonpiger, synd og skam de også er jagtet at Storebroder Stat og Kommisær Frederiksen. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg