Filosoffen 2258 Skrevet 8. Oktober, 2012 Er der slet ingen grænser for, hvad vi skal høre af vås i denne sag??? Næ, det er der ikke. Det er vel helt legalt at have en anden holdning end dig, eller??? Vi lever i Danmark, ikke i Iran, Uganda eller andre korrupte samfund, så hold nu op, for himlens skyld - ikke mindst med det navn du har valgt! Jeg takker for at du kan lide mit navn Prøv dog at acceptere, at det er både legalt og legitimt - og helt i overensstemmelse med Grundloven - at politikere har lov at have andre holdninger end dig og andre herinde, at politiet har ikke bare lov, men også pligt, til at følge den eksisterende lovgivning, og at domstolene har ikke bare ret, men også pligt, til at dømme i overensstemmelse med gældende lov. Jeg er helt enig med dig i at politikere har lov til at have egne holdninger, samt herunder politiets og domstolenes pligter og rettigheder. Men i Danmark har vi ikke en lovgivning der specifikt siger om noget er lovligt/ulovligt, men en generaliseret lovgivning. F.eks. står der ikke i lovgivningen, at du ikke må slå personen ved navn Hans Hansen ihjel. Get the point? I forbindelse med afsigelse af en dom, skal der derfor altid en juridisk tolkning af lovgivningen til. Jeg syntes i øvrigt at det er meget flot, at du har så stor tiltro til, at tredelingen i vores demokrati er så fuldkommen som du antyder. Jeg ville ønske at det var virkelighed, men intet er perfekt i denne verden. Man kan - som BE - være juridisk uenig i en dom, men det er noget ganske andet end at antyde, at den er resultat af korruption. Jeg har aldrig talt om korruption, men om politisk pres, som er noget ganske andet. Det er i øvrigt helt legitimt at den lovgivende magt udtaler sig om hvordan den dømmende magt skal - generelt - tolke lovgivningen. Ligesom forarbejder til lovgivningen, udvalgsarbejdet osv. tillægges juridisk værdi. Dette er almindelig retsteori om retskilder. Problemet i denne sag er som BE anfører, at domstolen har dømt anderledes end tidligere tilsvarende retssager. Og hvorfor denne domstol har dømt anderledes står hen i det uvisse. Hvorfor har de tidligere sager pludselig ingen præjudikatværdi? Da jeg ikke selv har læst præmisserne for dommene kan jeg kun gætte på hvorfor? Guka: Hvis du ønsker at fortsætte denne diskussion er du velkommen til at oprette en ny tråd til dette. Dette vil være mit sidste indlæg i denne tråd, vedrørende den juridiske forståelse i denne sag. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 8. Oktober, 2012 Flot skrevet, Nille Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
guka 2 Skrevet 8. Oktober, 2012 Du må mene nøjagtig hvad du vil, men spar os for paranoid vås som "Dette lugter langt væk af, at der fra politisk side er lagt pres på at stramme retspraksis - og dette uden lovændring!". Det glæder mig, at det er dit sidste indlæg, hvis du mener, at det er "helt legitimt at den lovgivende magt udtaler sig om hvordan den dømmende magt skal - generelt - tolke lovgivningen.". Det er der ikke andre end dig og DF, der mener (når det passer i deres kram). Tolkningen af lovgivningen er en opgave for dommere og ikke for andre. Ja, politisk pres er nok en mere korrekt betegnelse end korruption - selv om jeg ikke mener, der er den store forskel. Men i modsætning til ugandesiske, iranske og andre lignende dommere vil ingen dansk dommer lade sig påvirke af politisk pres. Og jeg reagerer på dit indlæg, fordi jeg synes, det er trist at se, hvordan mange herinde reagerer over for folk og organisationer, som er modstandere af fri prostitution - og kommer med alverdens beskyldninger om, at de er skrigeskinker (eller den er måske fra VL), modtagelige for politisk pres osv. osv. Hvis jeg var politiker og tilbøjelig til at støtte et forbud mod sexkøb, så ville jeg blive endnu mere sikker i min sag af at læse de fleste af indlæggene herinde. Og det ærgrer mig, for jeg er (vistnok) modstander af et forbud og mener i hvert fald, at det i givet fald skal tages på et sagligt grundlag. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 8. Oktober, 2012 Martin skriver: Jeg kan da sagtens være enig i, at anholdelsen kunne være håndteret mere elegant fra politiets side. Når det er sagt er det afgørende jo ikke, hvorvidt du ser hende som et kriminelt individ eller ej. Det afgørende er, hvorvidt hun har handlet i strid med den gældende tolkning af rufferiparagraffen. Men du kan da gøre mig lidt klogere, ved at oplyse: - om hun har fået en ansættelseskontrakt - om hendes løn har været 100% uafhængig af din indtjening på vagten - om hendes aflønning har svaret til aflønningen i et tilsvarende job (ufaglært/sekretær), svarende til omkring 150 kr/time. Spørgsmålet er om disse ting er overholdt, siden telefondamerne bliver sigtet??? Du har ret, noget lignende disse forhold, skal være overholdt, for ikke at overtræde rufferiparagraffen og almindelig lov om ansættelses vilkår! Derudover må de ikke administrere/eje bordellet. Men hvis de holder sig til at lave kaffe, tage imod besøg, skifte lagener m.m. så skulle der jo ikke være noget galt. Har en veninde, der blev tilbudt at være telefonpige for et par år siden. Hun ville få mellem 25000-30000 kr i måneden, fortrinvis sort! Hvis der generelt ikke er styr på ansættelseskontrakter i branchen og mistanke om sorte penge, så griber politi/skat ind med aktioner. Pizzabarer har skat også været meget efter, de sidste år. Og det foregår ofte ved aktioner, hvor politiet kommer "brasende" Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 9. Oktober, 2012 Det håber jeg sandelig ikke du har ret i, Nikita . Jeg synes, det er fint, at SIO har set dagens lys. Hermed har glædespigerne nemlig fået en stemme, de ikke har haft før. Alle andre i samfundet har jo organiseret sig på den ene eller anden måde, så hvorfor skulle denne tilsidesatte gruppe ikke også gøre det? Af alle synes jeg da navnlig, at de, der færdes her på sitet, burde hilse SIO velkommen/støtte op dens aktivitet. Det kan man bl.a. gøre ved ikke at kritisere uberettiget, så mistillid – eller grine :!: Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Charlotte 5 Skrevet 9. Oktober, 2012 Hej Liderligfyr 25000-30000 kr pr måned som tldamen? æhhh, så skal hun da også arbejde meget *g*...jeg vil heller ikke komme ind på lønnen...men der er ingen tvivl om, at hvis branchen vil tages seriøst, så skal vi netop tale om ansættelseskontrakter mv til tlfdamerne, hvori at man ikke bare kan fyres, i det øjeblik man faktisk sidder i bilen på vej til arbejde, man skal naturligvis heller ikke kunne sige op med én times varsel, alt det sker i virkeligheden...tlfdamerne har rent faktisk ikke mange rettigheder. Og pigerne skal naturligvis sige god for tlfdamen, den ret har pigerne desværre ikke altid. Der skal være nøjagtig de samme forhold som i hvilket som helst erhverv. Som jeg har skrevet tidligere, så må tlfdamernegodt fungere, men vi må ikke have en større administrativ rolle, have noget som helst med pengene at gøre, eller hjælpe piger ind på bordellerne, hjælpe med markedsføring osv osv. Til slut vil jeg tilføje, at i disse tider, kan tlfdamerne godt risikere slet ikke at få løn, da pigerne ofte slet ikke har tjent penge. mvh c Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 9. Oktober, 2012 De 25-30000 skal lige siges var for et par år siden måske mere. Klinikken havde vist åben 12 timer om dagen, 7 dage om ugen...... Jo hun skulle nok arbejde en del! Nævnte hun ikke noget om Det er jo heller ikke ordnede forhold, hvis Tlf den kan risikere ikke at tjene nogle penge en dag :-) Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nikita Darling 11509 Skrevet 9. Oktober, 2012 Følgende vil sikkert vil være helt ukendt for mange, men der findes faktisk mennesker med gode hensigter i denne branche. Og de er ikke så få. Men branchen er ét stort rod fordi, vi netop alle arbejder under de forhold, som vi gør. De forhold som gør, at man må nøjes med at sige: "Vi må bare få det bedste ud af det". Og vi har ikke mange valg. For det er immervæk sådan tingene er indrettet i dag, der er skyld i dette. Og det er rent faktisk disse ting, som Sus og resten af S.I.O kæmper en indædt kamp for at ændre. Men prøv at forestil jer at stå i dette rod? Forestil jer dét samtidig med at man bliver peget fingre af, mistænkteliggjort og stigmatiseret af de selv samme mennesker, som ikke gør en hujende fis for at ændre tingene til det bedre. Forestil jer dét samtidig med at man bliver peget fingre af, mistænkteliggjort og stigmatiseret af de selv samme gæster, som intet problem har med at nyde godt af vores service, men samtidig gerne vil sidde og lege moralske dommere anonymt og bekvemt foran deres små computere. Jeg synes selvsagt, at det er ubehageligt og beskæmmende. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 9. Oktober, 2012 Et stort rod skriver du Nikita. Ja det formenner man jo som kunde. Kunne du ikke, så´en i punktform, beskrive hvordan drømme situationen skulle være? Jeg mener at branchen skal ligetilles med alle andre erhverv - som jeg tidligere har skrevet. Jeg kan ikke se at autorisationer og andre reguleringer, ud over dem loven allerede foreskriver, er nødvendige. Jeg ( 3xjeg i rap) kan dog forstå at mange mener der skal styring på branchen, a la Tyskland. Kan dog af indlæg under Tyskland, se at det ikke ligefrem er tyske personer der ejer stederne dernede? @Charlotte: Citat: "Og pigerne skal naturligvis sige god for tlfdamen, den ret har pigerne desværre ikke altid." Æh hvem har så retten? Hvis det er en person som ikke selv er sexarbejder, så taler vi om rufferi. Ikke fordi jeg mener det nødvendigvis altid er af det onde, men det er jo ikke lovligt som det er nu? Et sted skriver du vi telefondamer. Arbejder du både og? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nikita Darling 11509 Skrevet 9. Oktober, 2012 Hej Århuselsker, Jeg vil ikke lave sådan en punkt-for-punkt-liste. Alt dette stoler jeg trygt på at min interesseorganisation har styr på, for dem lægger jeg gerne min lid til. Jeg har før linket til dette emne: Hvad vil S.I.O? Jeg synes egentlig ikke, at jeg har de helt store drømme. Jeg kunne godt tænke mig, at jeg lovligt kunne leje mig et lokale, hvor jeg kan boltre mig i, for jeg er én af de piger, der helst bare vil nøjes med at møde op på arbejde og koncentrere mig om det. Og så kunne jeg godt tænke mig, at mine telefondamer godt måtte være mine telefondamer uden at kunne blive retsforfulgt for at have "udnyttet" mig. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
prøvemanden 674 Skrevet 9. Oktober, 2012 Hej, som matin skriver, måske der er nogle forhold som ikke har været i orden... siden politiet/anklage myndigheden har mente der var rum for at prøve en sag... men nikita siger andre erhvervs drivende ikke skal oplyse sådan forhold, jo når skat/politiet kommer forbi, mange steder skal køre med mødebøger, mange har første møde dag på jobbet når skat er mødt osv .... måske branchen føler sig forfulgt? i stedet for at acceptere at politiet/skat, gør sit arbejde, tror hvis du spørger kiosker og pizzarier føler de sig sikker også forfulgt... så en kiosk ejer i skat(tv programmet)sige det samme... men vil sige SIO her har en gylden mulighed for at vise sin berettelse, ved at lave en overenskomst for telefon pigerne, så de ting som martin skriver ville være en del af et hver seriøs sted.... prøvemanden Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 9. Oktober, 2012 Ud fra chalottes indlæg, skal der da gribes ind Tlf damer kan fyres på vej til arbejde Kan sige op med det samme Kan risikere ikke at få løn, for en dags arbejde Den var ikke gået i nogen som helst anden branche! Hun er i et ansættelsesforhold, og skal behandles derefter! Man kan så undre sig over, nogen vælger at blive Tlf dame?????? Sorte penge? Man måske ikke " kun" er ansat? Eller noget helt 3......... Men det får da nogle lamper til at lyse Jeg tror branchen, lidt selv er skyld i det er noget rod, ved ikke at følge eksisterende lovgivning Med ansættelsesforhold m.m. Nikita, hvorfor må du ikke slå dig ned i et erhvervslokale og boltre dig? Skal et lokale godkendes til bordeldrift? Hvis din Tlf dame har en ansættelse kontrakt, og får en almindelig løn derefter, hvad er det så hun bliver anklaget for? Hun er jo ansat...... Almindeligvis bliver man jo ikke anklaget for at gå på arbejde Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
bager 92 Skrevet 9. Oktober, 2012 jeg troer dsv ikke der komer ordned forhold for tlf piger eller massage pigerne med den regering vi har nu, der kan være håb om at en borlig regering ville gøre noget men jeg tvivler de ville nok bare lade stå til ,det vi kan gøre som kunder er at støte op om s.i.o og støtede danske piger og lade være med at besøge udlanske piger for det er der den alm befolkning får alle fordomene fra ,og hvis man kan tjene 250000-30000 kr som tlf pige så ville jeg godt søge sådan et job , vh bager Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 9. Oktober, 2012 Jo bager, men nu tror jeg ikke det var for en 37 timers stilling, men måske mere en 60-70 timer. Så er timelønnen jo ikke så god nu tog hun ikke jobbet, så hvis det er som Charlotte skriver, provisionslønnet. Så er det jo langt fra sikkert hun ville have fået den løn! Hun var bare blevet spurgt og takkede nej..... Pointen, var egentlig også, 25000-30000 kr, fortrinsvis SORT! Hvis det er den almindelige måde at gøre det på, kan jeg godt forstå de er i søgelyset! Nu er 25000-30000 da heller ikke en prangende løn...... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Filosoffen 2258 Skrevet 9. Oktober, 2012 Jeg kunne egentlig godt lide at vide hvorledes telefondamerne rent teknisk bliver aflønnet - dvs. hvordan bliver den officielle løn (ikke sort aflønning) som telefondamen skal beskattes af afviklet? Jeg går ud fra, at sexarbejderen har eget cvr/moms nummer og derved er selvstændig erhvervsdrivende (i skattemæssig forstand). Men er telefondamen så ansat hos sexarbejderen og få lønsedler, hvor der er tilbageholdt atp, am-bidrag og a-skat osv. ? Eller har telefondamen selv et cvr/moms nummer og skal skrive fakturaer til sexarbejderen for x antal timer og derefter selv forskudsregistrere og betale b-skatter/am-bidrag? Eller er det bordelejeren der har et cvr/moms nummer hvor aflønningen af telefondamen officielt sker? (dette er i mine øjne en forkert løsning, da bordelejer så bliver mellemmand). Jeg kunne forstille mig, at der eksisterer forskellige løsninger i branchen. Og ikke alle sexarbejdere/telefondamer har kendskab til hvorledes lovgivningen er (f.eks. har en god revisor/bogholder (som ikke må tjene penge på dem)). Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
bager 92 Skrevet 9. Oktober, 2012 nej 25-30,000kr er ikke noge stor løn men debatan started jo også med godeforhold for tlf pigerne ,at de kune lave ders arbejde i fred uden at de bliver forfuldt af politi og skat ,tenk hvis os alm med et såkalt alm job pluselig bliv udsat for at blive overvåget forfulgt at myndighederne ,så hville der nok blive en mer ofentligt debat så hvis hvors kære politiker ville gøre det lovligt så kun man måske også kome noget af det sorte arbejde til livs og give gode forhold til vors kære piger som vi allle holder af at besøg vh Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
OrganDonor 315 Skrevet 9. Oktober, 2012 @filosoffen De bliver aflønnet direkte af massagepigen, ellers har de et problem. Her er en artikel om frifindelse af 5 telefonpiger. http://jyllands-posten.dk/indland/krimi ... 608073.ece -OD Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 9. Oktober, 2012 Hvis telefondamen arbejder mere end 20 timer i ugen for bordellet, skal hun ansættes! Altså med løn feriepenge m.m. Hvis hun vil arbejde mere end 20 timer for bordellet, og stadig være Cvr registreret, må hun kun gøre det en tidsbegrænset periode. Årsagen er, hvis hun er der over 20 timer Per uge, så ligner det et fastansættelses forhold, og skal betragtes som sådan. Skal dog lige siges, at det er langt fra alle der overholder dette, specielt ikke i vognmandsbranchen. Men du kan få røven på komedie for det, ved told og skat Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Charlotte 5 Skrevet 9. Oktober, 2012 Hej Tlfdamerne er som regel tilknyttet et sted, når en pige får en vagt, er der en tlfdame tilknyttet, visse steder, kan pigen få fjernet tlfdamen såfremt, "kemien" ikke passer, andre steder, kan hun ikke få tlfdamen fjernet. Man kan tale for og imod... For er, at der sidder en del "divaer" på stederne (groft sagt), som kører et magttrip på tlfdamerne. Jeg har været tlfdame for utrolig mange søde piger, men bestemt også det modsatte, jeg er blevet svinet til af piger foran gæsterne, piger, der gerne ville fremstå som seriøse forretningskvinder - hmmmm en professionel ved godt, at man aldrig sviner ansatte til foran gæsterne. Tlfdamerne kan tages fra vagten, just like that, hvis pigen ikke mener, at hun tjener nok - desværre, er der ingen fortæller pigerne, at en annonce i ekstra bladet på 2 linier, og amatørfotos og måske faktum, at hun lukker gæsterne ud efter 20 min ved halv time, MÅSKE har noget med manglende indtjening at gøre. Men pigen betaler lønnen, ergo er det ud. I lang tid sørgedejeg for, at have cola samt chokolade med til pigernes gæster, da jeg mener, at det er god service, alligevel blev jeg indimellem svinet til. Imod er, at der sidder tlfdamer rundt omkring, der udnytter magten ved tlf, så hun faktisk godt kan sabotere et salg på en pige, og ja de findes. Et par tlfdamer har klaget overmig, da jeg forlangte at gæsterne uanset ventetid eller ej, skulle have tilbudt noget drikke og de skulle også servere chokolade og frugt for gæsten. Jeg er selv pige, og har i dag en fast tlfdame, og kan jeg ikke få hende, jamen så er jeg ikke pige på stedet. Når jeg er tlfdame, gør jeg meget ud af, at spørge pigen, om hun er tilfreds, skal jeg gøre noget bedre - hun får faktisk muligheden for at sige fra m.v. Min holdning er, at det er pigens forretning, så hun bestemmer. Der er så meget fokus på branchen p.t. det er både godt og skidt, det er ikke så rosenrøde forhold, som mange fortalere, vil gøre det til, men altså heller ikke det modsatte. Personligt ville jeg gerne have, at forholdene skal være som i andre erhverv, hvis vi vil have samme rettigheder. Spørgsmålet er, om branchen som helhed rent faktisk ønsker at ændre de interne forhold. En grundlæggende ting, som politiet er gået op i, det er hvem styrer pigernes regnskaber, tlfdamen må ikke, da det er mellemandsvirksomhed og dermed rufferi. Jeg er faktisk enig i, at pigerne selv skal styre deres penge på vagten, de arbejder jo rent faktisk for dem. Det jeg rent faktisk skriver er, at skal rettighederne ligne andre erhverv, så skal ALLE registreres, stederne skal være ærlige omkring huslejen m.v. Lejekontrakter, ansættelseskontrakter, pigerne skal selv bestemme over deres forretning, herunder priser. mvh c Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
bager 92 Skrevet 9. Oktober, 2012 dejligt at charlotte er komet med her på eroguide :lol: Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Montezi 3327 Skrevet 9. Oktober, 2012 Tak for et fremragende indlæg Charlotte... så blev jeg også lidt klogere idag ;) Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 9. Oktober, 2012 Så kom tråden endelig tilbage på sporet efter en del irrelevante indlæg om stemmetal, Jacob Haugaard og kredsmandater. Lad os nu prøve at holde den der. Jeg har via Nikitas henvisning til Susannes artikel fået indblik i nogle forhold, jeg ikke anede eksistensen af, da jeg jo kun har set facaden. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 9. Oktober, 2012 Skal dog lige siges, at det er langt fra alle der overholder dette, specielt ikke i vognmandsbranchen. Men du kan få røven på komedie for det, ved told og skat Jeg tror alle brancher har problemer med at overholde reglerne 100%, både ifm. ansættelsesforhold, moms og skat og regnskaber skal være i orden. Skat laver razziaer i alle brancher, de har en plan hvem de vil gå efter. Man kan gamble og købe tid, men bliv ikke overrasket hvis man ikke har tingene i orden, det er bare spørgsmål om tid før Skat kommer... kender flere i detailbranchen og og restaurationsbranche, som har haft besøg af Skat og de finder altid noget... Så jeg tror ikke telefondamer er specielt forfulgt. Alle skal jo i princippet overholde reglerne. Jeg hæfter mig mere ved telefondamernes jobfunktion, som vi normalt ikke lægger meget vægt i. Så det er dejlig få et lille indblik i hvad der foregår bag kulisserne. Spørgsmål til pigerne (jeg har godt set Chalottes indlæg men yderligere forklaringer er velkommen): Jeg tænker på om det er den samme telefondame som I tager med rundt på de forskellige klinikker (ligesom en træner/manager/coach) eller er der en fast telefondame som er tilknyttet klinikken. For så skal I betale løn, mv. til flere telefondamer, sikkert en masse administration der skal til ? Og en telefondame vil have mange arbejdsgiver (alle piger som arbejder på stedet er arbejdsgivere) Hvert pige har i princippet eget CVR-nr. med telefondame/telefondamer som ansatte ? Er der også en revisor til at lave regnskabet ? I behøver ikke at svare hvis I ikke har lyst. Det var mere for at illustrere det "rod" som Nikita og Charlotte var inde på. Det lyder ikke til at det er let at arbejde som lovlydige glædespiger, hvis alle forholde skal være i orden. Jeg ønsker som kunde bare at få et dejlig knald, men der ligger åbenbart flere problemstillinger bag dette knald end jeg havde regnet med På den ene side er det dejligt at få et lille indblik i hvad der foregår bag kulisserne, men på den anden side ødelægger det lidt den illusion og oplevelse som vi køber... "Curiosity killed the mood" af Nille Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 9. Oktober, 2012 Hej Tlfdamerne er som regel tilknyttet et sted, når en pige får en vagt, er der en tlfdame tilknyttet, visse steder, kan pigen få fjernet tlfdamen såfremt, "kemien" ikke passer, andre steder, kan hun ikke få tlfdamen fjernet. Man kan tale for og imod... For er, at der sidder en del "divaer" på stederne (groft sagt), som kører et magttrip på tlfdamerne. Jeg har været tlfdame for utrolig mange søde piger, men bestemt også det modsatte, jeg er blevet svinet til af piger foran gæsterne, piger, der gerne ville fremstå som seriøse forretningskvinder - hmmmm en professionel ved godt, at man aldrig sviner ansatte til foran gæsterne. Tlfdamerne kan tages fra vagten, just like that, hvis pigen ikke mener, at hun tjener nok - desværre, er der ingen fortæller pigerne, at en annonce i ekstra bladet på 2 linier, og amatørfotos og måske faktum, at hun lukker gæsterne ud efter 20 min ved halv time, MÅSKE har noget med manglende indtjening at gøre. Men pigen betaler lønnen, ergo er det ud. I lang tid sørgedejeg for, at have cola samt chokolade med til pigernes gæster, da jeg mener, at det er god service, alligevel blev jeg indimellem svinet til. Imod er, at der sidder tlfdamer rundt omkring, der udnytter magten ved tlf, så hun faktisk godt kan sabotere et salg på en pige, og ja de findes. Et par tlfdamer har klaget overmig, da jeg forlangte at gæsterne uanset ventetid eller ej, skulle have tilbudt noget drikke og de skulle også servere chokolade og frugt for gæsten. Jeg er selv pige, og har i dag en fast tlfdame, og kan jeg ikke få hende, jamen så er jeg ikke pige på stedet. Når jeg er tlfdame, gør jeg meget ud af, at spørge pigen, om hun er tilfreds, skal jeg gøre noget bedre - hun får faktisk muligheden for at sige fra m.v. Min holdning er, at det er pigens forretning, så hun bestemmer. Der er så meget fokus på branchen p.t. det er både godt og skidt, det er ikke så rosenrøde forhold, som mange fortalere, vil gøre det til, men altså heller ikke det modsatte. Personligt ville jeg gerne have, at forholdene skal være som i andre erhverv, hvis vi vil have samme rettigheder. Spørgsmålet er, om branchen som helhed rent faktisk ønsker at ændre de interne forhold. En grundlæggende ting, som politiet er gået op i, det er hvem styrer pigernes regnskaber, tlfdamen må ikke, da det er mellemandsvirksomhed og dermed rufferi. Jeg er faktisk enig i, at pigerne selv skal styre deres penge på vagten, de arbejder jo rent faktisk for dem. Det jeg rent faktisk skriver er, at skal rettighederne ligne andre erhverv, så skal ALLE registreres, stederne skal være ærlige omkring huslejen m.v. Lejekontrakter, ansættelseskontrakter, pigerne skal selv bestemme over deres forretning, herunder priser. mvh c gud hvor er det skønt at læse dine indlæg Charlotte! Her er ingen "det er samfundets skyld" eller "alle er efter os" Men en ærlig forklaring på, hvordan det foregår bag kulisserne. Og en erkendelse af, at branchen nok selv er skyld i, den opmærksomhed den får, fra myndighederne. Derudover kommer der et fornuftig forslag, til løsning af problemmet og udfra hvad hun skriver, må hun være vellidt som arbejdsgiver og arbejdstager. min drøm: Charlotte begynder at skrive flere indlæg. Om det har været sex uden kondom eller telefonpiger, så har indlæggene været rigtig gode Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg