Hop til indhold
warmgun

En sej kvinde!

Recommended Posts

Guest tvr

Wow. Så er man godt nok et sejt menneske med en stærk personlighed. Jeg kan kun imponeres af den slags mennesker.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Om hun er speciel sej, cool, har stærkere personlighed end andre GP´er vil jeg nødig vurdere på baggrund at den verserende medie dækning.  Jeg er sikker på, at hun truffet det for hende,  rigtige valg. Andre kvinder i branchen har truffet andre valg, hvilket bestemt ikke udelukker at de også er stærke kvinder.  Det er vel i bund grund det det handler om, at vælge løsninger der fungere for den enkelte. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest tvr
TheVoice skrev, for 7 minutter siden:

Om hun er speciel sej, cool, har stærkere personlighed end andre GP´er vil jeg nødig vurdere på baggrund at den verserende medie dækning.  Jeg er sikker på, at hun truffet det for hende,  rigtige valg. Andre kvinder i branchen har truffet andre valg, hvilket bestemt ikke udelukker at de også er stærke kvinder.  Det er vel i bund grund det det handler om, at vælge løsninger der fungere for den enkelte. 

 

Selvfølgelig er det det. Men hun ér altså stærk når hun har truffet valget som fungerer for hende. Og derefter deler det i en landsdækkende avis. Det nedgør ingen andre, og udelukker heller ingen. Det siger intet som helst om nogen anden en hende. Men det siger noget om hende.

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheVoice skrev, for 31 minutter siden:

Om hun er speciel sej, cool, har stærkere personlighed end andre GP´er vil jeg nødig vurdere på baggrund at den verserende medie dækning.  Jeg er sikker på, at hun truffet det for hende,  rigtige valg. Andre kvinder i branchen har truffet andre valg, hvilket bestemt ikke udelukker at de også er stærke kvinder.  Det er vel i bund grund det det handler om, at vælge løsninger der fungere for den enkelte. 

 

På den ene side - og på den anden side... her har vi en sand radikal!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Kinky Camilla
TheVoice skrev, for 5 timer siden:

Om hun er speciel sej, cool, har stærkere personlighed end andre GP´er vil jeg nødig vurdere på baggrund at den verserende medie dækning.  Jeg er sikker på, at hun truffet det for hende,  rigtige valg. Andre kvinder i branchen har truffet andre valg, hvilket bestemt ikke udelukker at de også er stærke kvinder.  Det er vel i bund grund det det handler om, at vælge løsninger der fungere for den enkelte. 

 

@TheVoiceheri er jeg meget enig. Du formulerer det præcist og meget rigtig 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg tror nu aldrig jeg har hørt eller set en aktiv pige, som tør stå frem i medierne uden sløret ansigt og uden at lyde som et rumvæsen, som egner sig til at være en bedre ambassadør for pigerne og selve livet i branchen end @Sofie Brandvarm

Gennemsympatisk pige. 

Redigeret af underdog40

Del dette indlæg


Link til indlæg
underdog40 skrev, for 36 minutter siden:

Jeg tror nu aldrig jeg har hørt eller set en aktiv pige, som tør stå frem i medierne uden sløret ansigt og uden at lyde som et rumvæsen, som egner sig til at være en bedre ambassadør for pigerne og selve livet i branchen end @Sofie Brandvarm

Gennemsympatisk pige. 

Susanne Møller tidligere talskvinde i SIO.

Del dette indlæg


Link til indlæg
warmgun skrev, for 10 timer siden:

Jeg har lige læst denne kronik i Information. https://www.information.dk/debat/2018/10/stolt-vaere-luder-hvordan-fortaeller-boerns-paedagog

Hun har min fulde beundring!

@Sofie Brandvarm Har som Warmgun skriver det også min største beundring og respekt, for det kræver alligevel et hvis format, at have truffet et valg og stå 100'% ved dette, selv om der er en del i samfundet der ser det valgte som et tabu.

Personligt har jeg ikke fundet modet til at stå ved at jeg, en gang imellem besøger de dejlige GP'er, af flere grunde, men hovedårsagen er helt klart usikkerheden for hvordan, kollegaer, venner og familie eventuelt ville reager hvis det blev kendt for dem, at jeg en gang imellem besøger GP'er til lidt hygge/forkælelse.

Så stor respekt herfra for @Sofie Brandvarm, og andre der står ved deres valg, uanset hvad andre ellers måtte mene om dette.

Ps. tak for linket til artiklen Warmgun, interessant og velskrevet artikel.

Kvindebeundre

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Jolly Roger

I sandhed en usædvanlig modig og stærk kvinde, jeg har dog forståelse for, som @TheVoice skriver, 

TheVoice skrev, for 6 timer siden:

Om hun er speciel sej, cool, har stærkere personlighed end andre GP´er vil jeg nødig vurdere på baggrund at den verserende medie dækning.  Jeg er sikker på, at hun truffet det for hende,  rigtige valg. Andre kvinder i branchen har truffet andre valg, hvilket bestemt ikke udelukker at de også er stærke kvinder.  Det er vel i bund grund det det handler om, at vælge løsninger der fungere for den enkelte. 

 

Men det kunne være fedt, sådan i lighed med “gay pride “ at lave en “slut pride “

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jolly Roger skrev, for 44 minutter siden:

Men det kunne være fedt, sådan i lighed med “gay pride “ at lave en “slut pride “

Dengang SIO var aktiv skete det vist flere gange at man gik på gaden.  Der var vist også noget med, at man brugte røde paraplyer.  

Del dette indlæg


Link til indlæg

Så længe det ikke går ud over andre end sig selv syntes jeg det er fint at pigerne træder frem i rampelyset. 

VI fleste har familie som ikke har valgt det liv vi føre og syntes overhovedet ikke de skal have de spekulationer. 

VI ved alle hvor hård samfundet generelt ser ned på dette erhverv. 

Jeg frygter for Sofia og andre der står så åbent frem og råber op at de er luder/sex arbejder at det kan få kæmper store konsekvenser for deres børn. De vil altid blive konfrontere med deres mors valg. Det er sgu meget forkert. 

Syntes det er en stort egoistisk valg på familiens bekostning. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Frodige Ida skrev, for 18 minutter siden:

Så længe det ikke går ud over andre end sig selv syntes jeg det er fint at pigerne træder frem i rampelyset. 

VI fleste har familie som ikke har valgt det liv vi føre og syntes overhovedet ikke de skal have de spekulationer. 

VI ved alle hvor hård samfundet generelt ser ned på dette erhverv. 

Jeg frygter for Sofia og andre der står så åbent frem og råber op at de er luder/sex arbejder at det kan få kæmper store konsekvenser for deres børn. De vil altid blive konfrontere med deres mors valg. Det er sgu meget forkert. 

Syntes det er en stort egoistisk valg på familiens bekostning. 

Hvis i selv ønsker en aftaburisering af jobbet, er det en nødvendighed. Nogle er nød til at løfte de store sten som ligger øverst. 

Jeg anser det lidt som de udfordringer homoseksuelle o.a. havde i sin tid. Idag er der ingen der kigger skævt til en fx bøsse eller transsexuel. Men det var også et langt hårdt slid for de første antager jeg. Det høster dagens lesbiske m.fl frugten af nu. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
underdog40 skrev, for 3 minutter siden:

Hvis i selv ønsker en aftaburisering af jobbet, er det en nødvendighed. Nogle er nød til at løfte de store sten som ligger øverst. 

Jeg anser det lidt som de udfordringer homoseksuelle o.a. havde i sin tid. Idag er der ingen der kigger skævt til en fx bøsse eller transsexuel. Men det var også et langt hårdt slid for de første antager jeg. Det høster dagens lesbiske m.fl frugten af nu. 

Ahva? Der var da lige en artikel den anden dag, omkring en lesbisk kvinde som blev chikaneret på hendes "mands dominerede arbejdsplads" 

Nuvel, hvis man lavede en afstemning, så ville den overvejende del nok stemme, at alt var godt. Men åbenbart ikke i visse kredse... 

Redigeret af holstebronx

Del dette indlæg


Link til indlæg
holstebronx skrev, for 4 minutter siden:

Ahva? Der var da lige en artikel den anden dag, omkring en lesbisk kvinde som blev chikaneret på hendes "mands dominerede arbejdsplads" 

Nuvel, hvis man lavede en afstemning, så ville den overvejende del nok stemme, at alt var godt. Men åbenbart ikke i visse kredse... 

Yderpolerne i samfundet vil altid mødes med skepsis. Det kommer vi aldrig helt til livs. Men hvis du ønsker forandringer må du gøre en indsats. Og en fx lesbisk har rykket sin position meget tættere på midten end tidligere. Der er fandens til forskel på at blive brændt på bålet til at være stjerne på et håndboldhold eller have sit eget talkshow med millioner af seere. Idag har vi en justitsminister  som er bøsse. Hvem havde set den komme for blot 20-30 år siden? 

Hvis man lader tingene være status quo, sker der ikke en skid. Det er helt sikkert. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
underdog40 skrev, for 29 minutter siden:

Yderpolerne i samfundet vil altid mødes med skepsis. Det kommer vi aldrig helt til livs. Men hvis du ønsker forandringer må du gøre en indsats. Og en fx lesbisk har rykket sin position meget tættere på midten end tidligere. Der er fandens til forskel på at blive brændt på bålet til at være stjerne på et håndboldhold eller have sit eget talkshow med millioner af seere. Idag har vi en justitsminister  som er bøsse. Hvem havde set den komme for blot 20-30 år siden? 

Hvis man lader tingene være status quo, sker der ikke en skid. Det er helt sikkert. 

Vi er da helt sikker kommet videre, siden middelalderen. 

Men en byggeplads i Danmark, er vel ikke en yderpol? 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Frodige Ida skrev, 1 time siden:

Så længe det ikke går ud over andre end sig selv syntes jeg det er fint at pigerne træder frem i rampelyset. 

VI fleste har familie som ikke har valgt det liv vi føre og syntes overhovedet ikke de skal have de spekulationer. 

VI ved alle hvor hård samfundet generelt ser ned på dette erhverv. 

Jeg frygter for Sofia og andre der står så åbent frem og råber op at de er luder/sex arbejder at det kan få kæmper store konsekvenser for deres børn. De vil altid blive konfrontere med deres mors valg. Det er sgu meget forkert. 

Syntes det er en stort egoistisk valg på familiens bekostning. 

Sofie gør alle i branchen en kæmpe tjeneste og så bliver hun kaldt egoistisk. Med den holdning kan man jo aldrig gøre noget kontroversielt, hvis man har en familie. Hvis der er nogen der ikke kan finde ud af at behandle hendes børn ordenligt, så er det der problemet ligger og ikke hos Sofie. Så håber jeg bare der er nok fornuftige mennesker i området til at give hende den støtte der er behov for. Jeg synes der er sket utroligt meget de sidste 30 år hvad tolerance angår, så hvorfor skulle det her tabu ikke kunne ryge, når så mange andre er røget? Nogen skal jo gå forrest. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
holstebronx skrev, for 11 minutter siden:

Vi er da helt sikker kommet videre, siden middelalderen. 

Men en byggeplads i Danmark, er vel ikke en yderpol? 

Nu tolker du kun for provokationens skyld :) Du ved godt hvad jeg mener. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jolly Roger skrev, for 12 timer siden:

I sandhed en usædvanlig modig og stærk kvinde, jeg har dog forståelse for, som @TheVoice skriver, 

Men det kunne være fedt, sådan i lighed med “gay pride “ at lave en “slut pride “

Det bliver der allerede, nemlig SlutWalk, som desværre endnu ikke er så udbredt i den almindelige befolkning, som Gay Pride. :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
underdog40 skrev, for 20 minutter siden:

Nu tolker du kun for provokationens skyld :) Du ved godt hvad jeg mener. 

Nej det gør jeg faktisk ikke. Det var i hvert fald ikke det som var meningen. 

Men du skriver at "vi alle er lige", men det tror jeg bare ikke helt på. 

Jeg har et almindeligt arbejde, og folk er på sporet af min fritids aktivitet. De har ikke slået hånden af mig, men de er vist heller ikke begejstrede for hvad jeg laver. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
holstebronx skrev, for 12 minutter siden:

Nej det gør jeg faktisk ikke. Det var i hvert fald ikke det som var meningen. 

Men du skriver at "vi alle er lige", men det tror jeg bare ikke helt på. 

Jeg har et almindeligt arbejde, og folk er på sporet af min fritids aktivitet. De har ikke slået hånden af mig, men de er vist heller ikke begejstrede for hvad jeg laver. 

 

Jeg har heller ikke sagt vi er der endnu. Men vi er på vej for flere minoriteters vedkomne. Jeg ved da  bestemt ikke om der analogi mellem prostitution og homosexualitet. Men det var mit bedste bud på en parallel. 

Hvis du ikke kan se at tolerancetærsklen for andre grupper trods alt har rykket sig, kan jeg ikke argumentere det anderledes. 

PS! Mener ikke jeg har skrevet noget sted at “vi alle er lige”. Men jeg holder fast på at det er acceptabelt idag at fx stå frem som bøsse. Måske ikke alle steder på kloden. Men i de fleste  oplyste lande. 

Redigeret af underdog40

Del dette indlæg


Link til indlæg
underdog40 skrev, for 3 minutter siden:

Jeg har heller ikke sagt vi er der endnu. Men vi er på vej for flere minoriteters vedkomne. Jeg ved da  bestemt ikke om der analogi mellem prostitution og homosexualitet. Men det var mit bedste bud på en parallel. 

Hvis du ikke kan se at tolerancetærsklen for andre grupper trods alt har rykket sig, kan jeg ikke argumentere det anderledes. 

Tingene har rykket sig, men du skriver selv: 

 

underdog40 skrev, for 1 time siden:

Idag er der ingen der kigger skævt til en fx bøsse eller transsexuel

Det kan da ikke være 100% korrekt? 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...