Hop til indhold
Rejsenetværk

Frustrerende thai søgefunktion

Recommended Posts

Hvis jeg for eksempel søger efter Thaiklinikker under København/Hovedstadsområdet får jeg 42 resultater.

Men når jeg klikker på listen fra en ende af, og klikker tilbage til listen, for at klikke på det næste søgeresultat i rækken, er der hver gang flyttet totalt rundt på rækkefølgen :(

Det er enormt frustrerende, da det er umuligt at holde øje med, hvilke klinikker man allerede har klikket på en gang :cry:

Hvorfor er det lavet sådan - øv øv og øv.

Thaimassage søgefunktion
https://www.eroguide.dk/thaimassage/ 

Mon ikke også det er det samme under de øvrige overskrifter?

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Maya Kathrine

Ja, det er lavet til at skulle være tilfældig sortering. Prøv evt. at spole imellem resultaterne når du er inde på en profil. Der er spole-pile i hver side af profilen som sender en frem og tilbage i søgeresultatet. Alternativt kan du højreklikke på et søgresultat og vælge "åbn i ny fane" på dem du gerne vil studere. Derved forbliver søgeresultatet fikseret i den første fane.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det her er benzin på mit bål. Jeg er knaldhamrende træt af udbydere, der træffer beslutninger på mine vegne. Jeg er en smule autistisk i forskellige sammenhænge. Og derfor spotter jeg forskellige ting uden nødvendigvis at være bevidst derom. Den samme søgning skal give samme resultat undrer forudsætning af at datagrundlaget ikke har ændret sig.

alligevel så ser vi det på EG, datingsites etc. Der er ikke sket en hujende fis, alligevel presenteres brugeren for et nyt resultat. På den måde er det nemt at se ud som om der er vældig aktivitet. Det er møgirriterende. Alle gør det. Desværre.

kan vi få det som en konfigurations option? Evt via vores profil?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg må erkende at jeg nok var lidt for negativ, for Maya Kathrine har jo ret, jeg kunne bare have set mig bedre for.

Det er jo muligt at scrolle frem og tilbage med piltasterne i hvert søge resultat.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Maya Kathrine
Febbe skrev, for 5 minutter siden:

Det her er benzin på mit bål. Jeg er knaldhamrende træt af udbydere, der træffer beslutninger på mine vegne. Jeg er en smule autistisk i forskellige sammenhænge. Og derfor spotter jeg forskellige ting uden nødvendigvis at være bevidst derom. Den samme søgning skal give samme resultat undrer forudsætning af at datagrundlaget ikke har ændret sig.

alligevel så ser vi det på EG, datingsites etc. Der er ikke sket en hujende fis, alligevel presenteres brugeren for et nyt resultat. På den måde er det nemt at se ud som om der er vældig aktivitet. Det er møgirriterende. Alle gør det. Desværre.

kan vi få det som en konfigurations option? Evt via vores profil?

Resultatet er det samme. Sorteringen er blot tilfældig. Så vidt jeg kan huske har vi valgt at gøre det sådan for at undgå at annoncørene ikke kan kalkulere med at være øverst på nogen måde. Det handler ikke om at vise at der er aktivitet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Maya Kathrine
Febbe skrev, for 2 minutter siden:

Hvorfor skal vi slutbrugere selv lave workarounds for at det virker? @Maya Kathrine har der været slutbrugere ind over?

Vi går vist bare i første omgang efter at tænke ud af vores egen boks, og derefter skal brugerne så være velkommen til at komme med forslag til ændringer. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis der kan spekuleres i udfald fra annoncørernes side, så er der efter min mening tale om dårligt design/ forkert design. Selv google har vist sig at være manipolerbar i forskellige sammenhæng. 

Brugerene skal kunne stole på deres anvendelse. Det er lidt som da en TATA konsulent fra Indien foreslår at politiet bare skal lade være at tage telefonen, for derved at opnå nogle KPI. Det hænger ikke sammen. Lige nu er der en voldsom tendens mod automatisering, hvor slut brugeren tages som gidsel. Tit helt uden vidende. Lad mig give et eksempel: jeg har lige Netop købt et par cykelsko over nettet. Nu bliver jeg oversvømmet af reklamer for cykelsko fra wiggle, chainreactioncycles, cykelgear og cykelpartner. Det giver ingen mening! Bare fordi jeg netop har købt et par cykelsko, så er jeg i markedet for et par til!!!! Fandeme nej. Her hopper kæden af, jeg bliver ramt, fordi backend ikke hænger sammen. Backend interesser er ikke mine interesser. Giv os dog bare en mulighed for selv at vælge fra og til. Her virker det som om at slutbrugeren er ligegyldig. Bare giv mig det samme resultat, bare rodet lidt frem og tilbage. Føj. Det er uartigt og kan ikke toleres. Slut. Stop med at umyndiggøre vi stakkels slutbrugere. 

@Maya Kathrine jeg stiller gerne op hvis i har brug for at teste noget.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Maya Kathrine
Febbe skrev, for 8 minutter siden:

Hvis der kan spekuleres i udfald fra annoncørernes side, så er der efter min mening tale om dårligt design/ forkert design. Selv google har vist sig at være manipolerbar i forskellige sammenhæng. 

Brugerene skal kunne stole på deres anvendelse. Det er lidt som da en TATA konsulent fra Indien foreslår at politiet bare skal lade være at tage telefonen, for derved at opnå nogle KPI. Det hænger ikke sammen. Lige nu er der en voldsom tendens mod automatisering, hvor slut brugeren tages som gidsel. Tit helt uden vidende. Lad mig give et eksempel: jeg har lige Netop købt et par cykelsko over nettet. Nu bliver jeg oversvømmet af reklamer for cykelsko fra wiggle, chainreactioncycles, cykelgear og cykelpartner. Det giver ingen mening! Bare fordi jeg netop har købt et par cykelsko, så er jeg i markedet for et par til!!!! Fandeme nej. Her hopper kæden af, jeg bliver ramt, fordi backend ikke hænger sammen. Backend interesser er ikke mine interesser. Giv os dog bare en mulighed for selv at vælge fra og til. Her virker det som om at slutbrugeren er ligegyldig. Bare giv mig det samme resultat, bare rodet lidt frem og tilbage. Føj. Det er uartigt og kan ikke toleres. Slut. Stop med at umyndiggøre vi stakkels slutbrugere. 

@Maya Kathrine jeg stiller gerne op hvis i har brug for at teste noget.

Jeg hører en masse brok og ingen forslag til helt konkrete forbedringer. Jeg er ked af hvis dette kommer af at man har den oplevelse at vi aldrig lytter. Hvad forslår du helt konkret? Altså hvad ville tilfredstille dit personlige behov helt ned i detaljen?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Maya Kathrine skrev, 1 time siden:

Vi går vist bare i første omgang efter at tænke ud af vores egen boks, og derefter skal brugerne så være velkommen til at komme med forslag til ændringer. 

Det er lige netop der, jeg mener kæden hopper af. Jeg arbejder selv med it, og de succesfulde projekter er oftest dem med slutbrugerne involveret i processen. 

Hvordan skal vi komme med forslag? Flertallet aner intet om hvad er muligt eller ej. 

Jeg synes jeres tilgang ud fra egne præmisser, gør det lidt snævert. Hvad med vores præmisser? Annoncørernes? Er de overhovedet forenelige?

jeg efterspørger bare lidt indflydelse. Giv mig et valg. 

Jeg kender ikke jeres regelsæt eller fremgangsmåde oh  metode. Jeg kender ikke det overordnede design. 

Men jeg troede at en søgning var den samme. Identiske søgninger er et enkelt middel til at finde ændringer. Hvis så resultatet er randomiseret, og der ikke er nogen ændring, ja så nu føler jeg mig lidt til grin. Det er spild af min tid. Og det klarer jeg fint selv. Det behøver  jeg ikke folk til.

mit budskab er at jeg ikke bryder mig om at den samme query med det samme resultat bliver præsenteret forskelligt. Brug af randomisering på den ene eller anden måde måde kan jeg grundlæggende ikke lide. Grundlæggende kan jeg ikke stole på en skid, alt er randomiseret. (Nu sætter jeg det på spidsen) Hvor går grænsen?

ps: i gør det nu ikke så dårligt på eg. Jeg har set $$$$$$$ projekter med et ringere resultat. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...