Hop til indhold
Jernsvinet

Pattaya - the Police

Recommended Posts

 

Og nogle der ved hvis man feks tager 10 kg danske kroner med, for at veksle dernede.

Skal man opgive det nogle steder ?    Går udfra beløbet er langt under grænsen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
ZEUS skrev, for 44 minutter siden:

 

Og nogle der ved hvis man feks tager 10 kg danske kroner med, for at veksle dernede.

Skal man opgive det nogle steder ?    Går udfra beløbet er langt under grænsen.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Mener grænsen er 75000.

Der skal ikke oplyses eller opgive det.

Selvfølgelig kan der tjekkes i lufthavnen, ligesom der kan tjekkes for alt andet.

Del dette indlæg


Link til indlæg

det er 10.000 EUR som der er grænsen for at opgive noget på flyrejser.

Dog er grænsen 9.999 DKK hvis du hæver dem fra din egen bank konto meget træls. Skulle selv opgive mine surt tjente penge sidste år da jeg hævede i banken.

I år hæver jeg af batches af 9.000 DKK per hævning lorte skattevæsen :evil:

Del dette indlæg


Link til indlæg
newbee skrev, for 7 timer siden:

det er 10.000 EUR som der er grænsen for at opgive noget på flyrejser.

Men du må vist kun have kr. 20.000,- med i Danske Kroner til det Royale Kongerige ,-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
KnudSan skrev, for 12 timer siden:

Er der noget man skal være opmærksom på,  hvis man rejser til Thailand 3 eller 4 gange inden for 12 måneder .

Du må endelig ikke snakke noget om at du arbejder - ikke engang online - så pas på med at have alt for mange arbejdspapirer mm. med - altså medmindre du driver en eller anden form for business hernede ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 5 timer siden:

Men du må vist kun have kr. 20.000,- med i Danske Kroner til det Royale Kongerige ,-)

Undskyld - 20.000 bath - så de er åbenbart ikke så begejstrede for at få deres egne penge igen  ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
ZEUS skrev, den 17.4.2019 at 00:04:

Okay det overasket over.   Dog ikke forstå hysteriet over sådan en :D

Jeg ikke heller, da man i mange barer godt må ryge alm. cigaretter, men ikke E-cigaretter - så dem, der vil ryge dem må gå udenfor og dampe i smug - og det ser jeg faktisk en del der gør - det er nok lidt ligesom, det der er forbudt, det er interessant og smugleri af E-cigaretter er jo også meget nemmere end af alm. cigaretter, som jo fylder en del.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 7 timer siden:

Jeg ikke heller, da man i mange barer godt må ryge alm. cigaretter, men ikke E-cigaretter - så dem, der vil ryge dem må gå udenfor og dampe i smug - og det ser jeg faktisk en del der gør - det er nok lidt ligesom, det der er forbudt, det er interessant og smugleri af E-cigaretter er jo også meget nemmere end af alm. cigaretter, som jo fylder en del.

Ret beset er det også forbudt at ryge almindelig tobak på barerne og restauranterne i Thailand. Men det ses der så mellem fingrene med i stor stil. Lur mig, om det ikke også vil ske med e-cigaretterne, når den lovgivningen har fundet et par år mere på bagen. Det blev også håndhævet mere konsekvent for den analoge rygning, da det forbud var nyt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
MajorTom skrev, for 3 timer siden:

Ret beset er det også forbudt at ryge almindelig tobak på barerne og restauranterne i Thailand.

Såvidt jeg har forstået - er det noget den enkelte barejer selv kan bestemme. Men E-cigaretter er forbudt overalt, men du ser det foregå overalt mere eller mindre i smug - især på de åbne barer - men det er nok kun falanger med penge, der bliver anholdt og finet, hvis de ikke betaler bestikkelse.

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 56 minutter siden:

Såvidt jeg har forstået - er det noget den enkelte barejer selv kan bestemme. Men E-cigaretter er forbudt overalt, men du ser det foregå overalt mere eller mindre i smug - især på de åbne barer - men det er nok kun falanger med penge, der bliver anholdt og finet, hvis de ikke betaler bestikkelse.

Rygning på barer og restauranter har ikke været tilladt i Thailand siden 2008. Men du kan have ret i, at den enkelte barejer muligvis kan opleve det, som noget de selv kan bestemme, da de lokale myndigheder typisk ser gennem fingrene med overtrædelser, hvis baren bidrager med lidt tea money.

Del dette indlæg


Link til indlæg
newbee skrev, den 17.4.2019 at 22:49:

det er 10.000 EUR som der er grænsen for at opgive noget på flyrejser.

Dog er grænsen 9.999 DKK hvis du hæver dem fra din egen bank konto meget træls. Skulle selv opgive mine surt tjente penge sidste år da jeg hævede i banken.

I år hæver jeg af batches af 9.000 DKK per hævning lorte skattevæsen :evil:

Okay ved du om det er standart ?  

Og hvordan foregik det ?  Blev du kontaktet af bank/skattevæsenet og skulle opgive indkomst eller hvordan foregik det ?

Hævede netop nu for nyligt præcis 10.000 og håber sgu da ikke det giver en masse besvær.

Del dette indlæg


Link til indlæg

@ZEUS det gav mig heldigvis ikke noget besvær.

Du har en chance for at få et skatte eftersyn men jeg blev ikke udtaget til det.

Std. er 10.000 DKK og det er et krav at din bank indberetter og du skal oplyse hvor du har pengene fra.

Del dette indlæg


Link til indlæg
newbee skrev, for 3 timer siden:

@ZEUS det gav mig heldigvis ikke noget besvær.

Du har en chance for at få et skatte eftersyn men jeg blev ikke udtaget til det.

Std. er 10.000 DKK og det er et krav at din bank indberetter og du skal oplyse hvor du har pengene fra.

Okay surt.  Lidt latterligt når det trods alt ikke er et større beløb.  Og dem der har noget at frygte kan med lethed holde sig udenfor søgelyset ved bare at hæve lige under 10.000 kr

Og forstår slet ikke logikken i det her.   Kunne forstå hvis det var der blev indsat 10.000 kr på ens konto.  Altså den anden vej hvor man sætter penge ind, som i princippet kunne være sorte.

Men når man hæver, så da komplet latterligt.

 

De her oplystninger er det noget du har fået at vide fra din bank eller hvor har du det fra ?   Tønker på det med risiko for at blive udtaget til et skatte eftersyn.

 

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg
newbee skrev, for 4 timer siden:

Banken

Okay så se om de henvender sig til mig.   Men ikke se formålet  :blink: ?

Man kan jo i forvejen hæve op til 15.000 pr gang på kortet.   Og som sagt ikke se logikken, når det er når man hæver penge.  Penge jo som uundgåeligt i forvejen har været inde i deres system og der er betalt skat af. 

Derimod sagtens se logikken når det er omvendt hvor man sætter fysiske penge ind.

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg
ZEUS skrev, den 5/5/2019 at 03:16:

Okay surt.  Lidt latterligt når det trods alt ikke er et større beløb.  Og dem der har noget at frygte kan med lethed holde sig udenfor søgelyset ved bare at hæve lige under 10.000 kr

Og forstår slet ikke logikken i det her.   Kunne forstå hvis det var der blev indsat 10.000 kr på ens konto.  Altså den anden vej hvor man sætter penge ind, som i princippet kunne være sorte.

Men når man hæver, så da komplet latterligt.

 

De her oplystninger er det noget du har fået at vide fra din bank eller hvor har du det fra ?   Tønker på det med risiko for at blive udtaget til et skatte eftersyn.

 

Er det ikke nemmest at spare pengene op løbende i kontanter og så veksle 10.000kr Dkk dernede ?

så undgår man alt det registrering på en konto ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
vibroflex skrev, for 13 timer siden:

Er det ikke nemmest at spare pengene op løbende i kontanter og så veksle 10.000kr Dkk dernede ?

så undgår man alt det registrering på en konto ?

Jo, men kontanter er også nemmere at miste. Penge på en konto forsvinder ikke bare, uden man kan følge dem - og der er også begrænsninger i hvormange penge du lovligt må ud- og indføre.

Og de safety-boxes, du finder på hotelværelser kan vist åbnes med en gulerod og du er derfor nødt til enten at gå rundt med store summer på dig (og ladyboys er ret fingernemme) - eller at gemme pengene andre steder rundt omkring på hotelværelset - sidst fandt jeg ud af at sprætte et lille hul i et det nederste af et gardin - men måtte så lige lave en memo til mig selv om at huske at få dem med igen, da jeg før har været ude for at jeg ikke kunne finde nogen penge, jeg havde gemt den forrige nat ;-)

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 52 minutter siden:

Jo, men kontanter er også nemmere at miste. Penge på en konto forsvinder ikke bare, uden man kan følge dem - og der er også begrænsninger i hvormange penge du lovligt må ud- og indføre.

Og de safety-boxes, du finder på hotelværelser kan vist åbnes med en gulerod og du er derfor nødt til enten at gå rundt med store summer på dig (og ladyboys er ret fingernemme) - eller at gemme pengene andre steder rundt omkring på hotelværelset - sidst fandt jeg ud af at sprætte et lille hul i et det nederste af et gardin - men måtte så lige lave en memo til mig selv om at huske at få dem med igen, da jeg før har været ude for at jeg ikke kunne finde nogen penge, jeg havde gemt den forrige nat de

Hehe den er lidt farlig hvis man har været ude og drikke det kan jeg godt se. Men Ja man skal altid være ekstra opmærksom  med mange kontanter på sig.

Del dette indlæg


Link til indlæg
vibroflex skrev, for 3 timer siden:

Hehe den er lidt farlig hvis man har været ude og drikke det kan jeg godt se. Men Ja man skal altid være ekstra opmærksom  med mange kontanter på sig.

Turisten her opdagede ikke noget i første omgang:

https://www.pattayamail.com/news/transvestite-pickpocket-arrested-256689

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, den 3/5/2019 at 18:21:

Såvidt jeg har forstået - er det noget den enkelte barejer selv kan bestemme. Men E-cigaretter er forbudt overalt, men du ser det foregå overalt mere eller mindre i smug - især på de åbne barer - men det er nok kun falanger med penge, der bliver anholdt og finet, hvis de ikke betaler bestikkelse.

What..`?  Anede jeg intet om, og jeg dampede lystigt de 3 uger jeg var pattaya for tre fire år siden.
GB var vilde med min dampmaskine, som kunne lave nogle heftige skyer.
Dampede lystigt på åbne barer, spisesteder, hoteller og lufthavn. Gjorde bestemt intet i smug. :shock:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...