kanonkongen 34395 Skrevet 30. September, 2018 En stor kæmpe er gået bort. Kim Larsen er gået bort. Han har været en stor del, af både min barndom med Gasolin. Min ungdom med gruppen Bellami. Ja voksenlivet med Kjukken. Han var jo en legende i Dansk musik. Vi, har nok hver især vores favorit numre med ham. Vi, har nok danset til ham. Til Raballerstræde sjæler med hende den lækre til Susan Himmelblå. Ja Nu var, det ikke Midt om natten han døde. Men her til morgen. Han kan med stolthed sige "This is my life" Æret være hans minde. God søndag derude. KK 10 1 8 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
ppd 7847 Skrevet 30. September, 2018 Tak for musikken, Kim. En stor personlighed i dansk musik er desværre gået bort. 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
ppd 7847 Skrevet 30. September, 2018 Et blik på disse sange . ’Kvinde min’ 2. ’Langebro’ 3. ’This is my life’ 4. ’Om lidt’ 5. ’Midt om natten’ 6. ’Rabalderstræde’ 7. ’Pianomand’ 8. ’Det bedste til mig og mine venner’ 9. ’Jutlandia’ 10. ’Papirsklip' 11. 'Vi er dem' (de andre ikke må lege med) Og så kan de allerfleste danskere nynne med. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Anilingus Skrevet 30. September, 2018 Som han ofte udtrykte det: Nok frygter jeg fremtiden; men fremtiden? Det er jo også i morgen - og den glæder jeg mig faktisk til... RIP og tak for musikken Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Jolly Roger Skrevet 30. September, 2018 @kanonkongen godt initiativ, lad os sammen hylde Kim Larsen. Der findes vel næppe en, der musikalsk har samlet så mange danskere som ham, unge og gamle, alle kender Kim Larsen. Hans betydning er enorm og han vil blive så savnet. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kanonkongen 34395 Skrevet 30. September, 2018 Jolly Roger skrev, for 5 minutter siden: @kanonkongen godt initiativ, lad os sammen hylde Kim Larsen. Der findes vel næppe en, der musikalsk har samlet så mange danskere som ham, unge og gamle, alle kender Kim Larsen. Hans betydning er enorm og han vil blive så savnet. Jeg er helt enig, og på linie med det, du skriver. Og, han vil bestemt blive savnet. God søndag. KK Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
ppd 7847 Skrevet 30. September, 2018 (edited) Sangen "Tik, Tik" om tiden der går, har også noget dragende over sig, syntes jeg. Igen fra hans fantastiske "Midt om Natten" album (1983) som også var en film, hvori Larsen medvirkede med Erik Balling som instruktør. Redigeret 30. September, 2018 af ppd 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kanonkongen 34395 Skrevet 30. September, 2018 ppd skrev, for 2 minutter siden: Sangen "Tik, Tik" om tiden der går, har også noget dragende over sig, syntes jeg. Igen fra hans fantastiske "Midt om Natten" album (1983) som også var en film, hvori Larsen medvirkede med Erik Balling som instruktør. Ja albummet solgte 542.000 stks. Filmen, er en af de meste sete i biografen. Så jo en stor indvirkning, han har haft. Elskede hans bramfrie tale. Han turde, hvor andre tier. Og filmen Midt om natten. Bliver sendt i aften. God søndag KK 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
BlindBoy 1368 Skrevet 30. September, 2018 Pianomand (Traditionel / Kim Larsen) Stille blues i mol og maj Pianomand ka du høre mig Hvordan står det til i de dødes land Det ved du nu - pianomand Er der koldt og mørkt i den sorte grav eller stråler himlen som det klareste rav er der sang og musik i de dødes land og swinger det - pianomand Er der fuglefløjt og bægerklang Er der fest og farver hele natten lang Er der sol over Gudhjem i de dødes land Eller dybt godnat - pianomand Er der sol over Gudhjem i de dødes land Det ved du nu - pianoman Han er nu draget bort for selv, at finde svaret.... og efterlader et enormt hul i dansk underholdning og sangskrivning.. og ikke mindst som skarp samfundskritiker ind imellem. Snup en kold Tuborg på vejen Hr. Larsen du er allerede savnet her... 5 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aros Skrevet 30. September, 2018 (edited) Jeg havde været til tidlig brunch i centrum af Aarhus og satte mig i bilen og var på vej hjemad. Tændte for radioen, den stod på P3, og de spillede Kim Larsen/Gasolin. Først et nummer, så kom der et til, uden snak imellem. Det var underligt, er det Kim Larsen-tema tænkte jeg først, men kom så i tanke om, at han jo var syg, han er vel forhåbentlig ikke, nej tænkte jeg og nød musikken i stedet. Så kom speakeren på, og fortalte, at Kim Larsen var gået bort, hvorefter "Masser af succes" blev spillet. Speakeren kom på igen, og sagde, at her inden 12-radioavisen ville han spille det sidste nummer han kunne nå, og han mente, at det var passende at slutte af med "Om lidt bli'r her stille Om lidt er det forbi Fik du set det, du ville? Fik du hørt din melodi? Forladt og alene Danser cirkus prinsessen rundt Går i stå på sin line I et sanseløst sekund Om lidt, om lidt Er vi borte Vi ses måske igen" Den biltur hjem tror jeg altid jeg vil huske, så sidder man der i bilen og verden suser forbi en mens man kører, selvom tiden inde i en selv går i stå, og minderne om musikken og personen strømmer gennem en. En stor dansker er desværre gået bort i dag Redigeret 30. September, 2018 af Aros Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Vendelbo773 Skrevet 30. September, 2018 Det største træ i skoven er væltet Aros skrev, for 1 time siden: Jeg havde været til tidlig brunch i centrum af Aarhus og satte mig i bilen og var på vej hjemad. Tændte for radioen, den stod på P3, og de spillede Kim Larsen/Gasolin. Først et nummer, så kom der et til, uden snak imellem. Det var underligt, er det Kim Larsen-tema tænkte jeg først, men kom så i tanke om, at han jo var syg, han er vel forhåbentlig ikke, nej tænkte jeg og nød musikken i stedet. Så kom speakeren på, og fortalte, at Kim Larsen var gået bort, hvorefter "Masser af succes" blev spillet. Speakeren kom på igen, og sagde, at her inden 12-radioavisen ville han spille det sidste nummer han kunne nå, og han mente, at det var passende at slutte af med "Om lidt bli'r her stille Om lidt er det forbi Fik du set det, du ville? Fik du hørt din melodi? Forladt og alene Danser cirkus prinsessen rundt Går i stå på sin line I et sanseløst sekund Om lidt, om lidt Er vi borte Vi ses måske igen" Den biltur hjem tror jeg altid jeg vil huske, så sidder man der i bilen og verden suser forbi en mens man kører, selvom tiden inde i en selv går i stå, og minderne om musikken og personen strømmer gennem en. En stor dansker er desværre gået bort i dag Ja, Det største træ i skoven er væltet... RIP Kim Larsen Vh V. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nikita Darling 11509 Skrevet 30. September, 2018 (edited) Når sådan nogle rigtig store personligheder går bort, er det selvfølgelig rigtig rigtig trist. Jeg føler mig i hvert fald trist over Kim Larsens bortgang. Men det får mig også til at tænke på livet... Jeg tænker på de store personligheder, som døde før jeg kom til verden - eller før jeg kan huske - men som mine forældre fortalte mig om... Nu er det mig, der skal berette om Larsen til mit lille barn, og sådan er livets cyklus. Nu er det min tur... Og om lidt er man gammel! Ej... Det får mig bare altid til i sidste ende til at tænke på livet... På tid... På at få det meste ud af livet. For pludselig er det der ikke mere. RIP Kim Larsen. Redigeret 30. September, 2018 af Nikita Darling 5 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Finnen 98 Skrevet 30. September, 2018 Jeg synes også det er lidt sørgeligt, men jeg tror egentlig hellere han ville have sagt SKÅL Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17704 Skrevet 30. September, 2018 Også i Sverige bliver han savnet. En af de største og mest folkekære i Skandinavien vil jeg påstå. Personligt har jeg altid elsket "Hvad gør vi nu, lille du". Især sidste verset er vel mere aktuelt nu end nogensinde: Men så en dag gik jeg op til ministeren og sagde Du der, få lige fødderne ned Og ta' hatten af Mand kan du ikke se at det hele er ved at gå fuldstændig agurk Så hvad gør vi nu, din gamle skurk? En stor kunstner med en stor mund og en stor sangskat. Håber han døde tilfreds. 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Alkoholikeren Skrevet 30. September, 2018 Trist en stor kunstner der forstod at fomidle det banale og enkle på en for alle vedkommende og genkendelig, jgvmødet Kim et par gange i mit liv og kom på fingerbøllet på Chr.havn, sener på hans værtshus over for hotellet i Odense, hans kærlighed til danske viser, Ingemann, og især Osvald Helmuth revy viser står stadig ikonisk for mig, en ægte kunstner, en ægte spillemand...strengelegen var ham...håber han komme på den danske kulturkanon, alt andet vil være forkert... hvil i fred du gamle rebel.. Alko Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest OdEnSe Skrevet 1. Oktober, 2018 Kim Larsen var der i min barndom, i min ungdom og nu hvor jeg er forklædt som voksen. Jeg har haft fornøjelsen af at møde den lune Larsen et par gange i byen over en øl og det var bestemt ikke et dårligt selskab. Nok er Larsen borte men hans musik og tekster vil leve videre. Tak for musikken. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Jolly Roger Skrevet 1. Oktober, 2018 En anden stor digter har skrevet disse ord: “Let me die a youngmans death not a clean and inbetween the sheets holywater death not a famous-last-words peaceful out of breath death” Roger McGough Jeg ved ikke om det passer til lejligheden, men jeg synes bare det er så smukt et digt, om livet og ikke mindst døden. RIP Kim Larsen Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
underdog40 6867 Skrevet 1. Oktober, 2018 Ja. Den 30/9-2018 var i sandhed en sorgens dag. Sikke et tab. Ingen i Danmark har nogenside været i nærheden af denne musikalske sværvægter. Jeg indrømmer gerne at jeg fældede en tåre da jeg fik nyheden om hans død. Kim og resten af Gasolin var én af grundende til at jeg som knægt selv begyndte at spille guitar og blev en del af en noget rodet gruppe som optrådte på skolen med netop Gasolins numre. Nej. Det lød ikke særlig godt....men vi havde da de bedste intentioner, som man siger. Sidste gig var til min lillebrors konfirmation. Og da vi ikke syntes at vores enorme potentiale tilsyneladende vækkede nok opsigt hos de store pladeselskaber, fyrede vi os selv. De vidunderlige melodier og tekster vil leve videre i os alle sammen. Ære være hans minde. RIP Kim L. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Claesen 584 Skrevet 1. Oktober, 2018 Når Rabalderstræde, bliver stille og gaden ligger øde hen, selv om lygterne tændes, blir det aldrig det samme igen. Man ved som oftest, ikke hvad man har før man har mistet det, men i dette tilfælde, vidste vi alle hvad vi havde og dermed er tabet så meget større og tungere at bære. Vores nationalskjald, vores fortaler for rette til at leve som man vil. Oprøren mod rygeloven og regeringens evne til kun at hjælpe de stærke. Selvom Hr Larsen's musik lever videre, så bliver det aldrig det samme igen. Tak for den aller sidste dans, om lidt blir her stille. 2 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rubert 301 Skrevet 1. Oktober, 2018 Er der koldt og mørkt i den sorte i den sorte grav Eller stråler himlen som det klareste rav Er der sang og musik i de dødes land Og swinger det - Kim Larsen Det ved du nu ÆRET VÆRE HANS MINDE 3 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Alkoholikeren Skrevet 2. Oktober, 2018 De har spillet Kim Larsen hele dagen i radioen, fint med mig, nu er det bare sådan at jeg håber at Richard Ragnwald lever evigt.. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 2. Oktober, 2018 Alkoholikeren skrev, Lige nu: De har spillet Kim Larsen hele dagen i radioen, fint med mig, nu er det bare sådan at jeg håber at Richard Ragnwald lever evigt.. Nej, for så skal vi i en hel uge kun høre "Kære lille Pia". Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 3. Oktober, 2018 Det er et mærkeligt træk her i livet, at folk først skal dø, før man begynder at erkende deres virkelige betydning. I livet har de ofte været taget for givet, men når de er væk ...... Kim Larsen har så at sige altid "spillet med" på min sidelinie. Hans gennembrud faldt sammen med ungdomsoprøret, evig ballade, Christiania, min kollegie- og studietid, det politiske skred i 1973 og oliekrisens virkninger – kort sagt: I en periode, der var præget af opbrud, forandring og skæve eksistenser. Kim Larsens kunst og livsfilosofi nåede også ind bag Christiansborgs mure, hvor Anker Jørgensen citerede ham i en tale: "Det er koldt, og alle går rundt og fryser ...". Om statsministerens politiske twist af Kim Larsens sang faldt i ophavsmandens smag, er vist nok ukendt. Men mon ikke han accepterede det? Der er imidlertid ingen tvivl om, at Kim Larsens betydning for dansk kultur er enestående, selvom vi måske først nu i forbindelse med hans død, måske lidt langsomt, begynder at erkende det fuldt ud. Eller som Seneca, den gamle romerske filosof, formulerede det: "De dødes virkelige gravkammer er i de levendes hjerter". Requiescat in pace. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
AalborgLook 5182 Skrevet 3. Oktober, 2018 Min favorit med Kim Larsen. Perron Gare Du Nord Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 3. Oktober, 2018 Puha, jeg er klar over at Kim Larsen betyder meget. Og at han er (som jeg hørte i radioen i går) the sound track til danskernes liv. Men for en dansker der har boet det meste af livet i udlandet, er han måske nok en stor personlighed. Men stemmen var ikke noget særligt. Mildest talt (og dog bedre end Helmigs manglende). Musikken?? Helt ærligt, jeg vil kalde den middelmådig, med en lidt primitiv klang. Pånær et par enkelte numre fra Gasolin dagene. Jeg kunne godt lide ham. Den lidt flabede, jordnære stil. Men for mig, bliver han altså ikke husket for sin fantastiske musik, for den fandtes (i mine ører) ikke. Et par finurlige tekster?? Tjah, måske. Jeg ved godt det er lidt øretævernes holdeplads at sige sådan. Og at ingen er enig med mig. Men jeg kunne som sagt godt lide ham og øsnker ham det bedste på sin tur i det hinsides. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg