Hop til indhold
Rejsenetværk

At dufte godt

Recommended Posts

Kære brugere

Personlig hygiejne består vel grundlæggende af 3 forhold i nævnte rækkefølge?

1. At være ren

2. At være ren i tøjet fra inderst til yderst

3. At dufte godt

Pkt 1 og 2 er både en nødvendighed og en selvfølge, pkt 2 alt efter arbejdssituation og omstændigheder iøvrigt, mens pkt 3 strengt taget godt kan undværes, men man er vel lidt forfængelig, ikke kun som kvinde, men også som mand :)

Jeg har altid godt kunnet lide at bruge en god aftershave, med eller uden deodorant i tilgift, men nu har jeg fået konstateret noget der hedder Atopisk eksem.

Heldigvis kan jeg forebygge at det slår ud, men iblandt må jeg ikke bruge aftershave og deodorant, skal vaske op med handsker på, bruge en mild skumsæbe.

Nu har jeg foræret en kollega mit udvalg af afterhave og deodoranter, og behøver ikke længere at købe den slags til mig selv.

Jeg ser at vi har en farmaceut der giver gode råd om forsvarlig indkøb og brug af potenspiller, måske vi også har en der har godt forstand på den slags her?

Findes der nogen som helst dufte lavet på en basis, som allergikere og folk med anlæg for forbigående eksem af forskellig karakter, vi kan bruge som mand?

Eksempelvis ved et bordelbesøg som prikken oven over i'et på ens forberedende bad, og skift til ren ny underbeklædning - sådan at man ikke bare er ren, men også dufter som mere end bare nyvasket.

Hvis ikke lever jeg nok fortsat med det - der er værre ting her i livet, som nogle kan gå og slås med.

Nu er jeg også en af den slags, det kan løbe helt koldt ned af ryggen når jeg læser om gamle der får hjælp til et ugentligt bad, hvis jeg skulle komme i den situation ikke at kunne selv. Går i bad dagligt, nogle gange 2 gange om dagen, hvor jeg vasker hår dagligt.

Læser at det er alt for meget, og jeg døjer faktisk med hovedbunden, bruger Nizoral 2% på recept, og så er det bedste jeg måske kan gøre at vaske hår, kun hver anden dag? Det har jeg bare mentalt ikke kunnet få mig selv til at begynde på, og måske man bare gør ondt værre ved ikke at følge sådanne råd?

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

I min verden kan man sagtens møde alle tre kriterier uden at være nødt til at fordele en ukendt mængde kemi ud over sin hud. Faktisk vil jeg til enhver tid foretrække duften af varm, ren hud fremfor perfume. Når man først derud, hvor parfume er nødvendigt for at opretholde en illusion af renhed, så burde man nok hoppe under bruseren ;-)

Oh well. Er slet ikke så hellig selv :) Jeg har selv været ude for perfume, som jeg slår ud overfor. Hos mig er det oftest spray-varianterne, hvilket jo er relativt nemt at komme omkring. Men det har fået mig til at blive mere obs på min brug af parfume. Når jeg i hverdags-sammenhæng anvender dufte, påfører jeg det hellere tøjet end huden. Yes, jeg ved, det potentielt ødelægger tøjet, men hellere det end allergi :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Men behøver vel ikke komme og lugte som et helt bordel bare fordi man skal på bordel.

Og jeg er sikker på at en pige også sagtens kan lugte om man lige har været i bad eller ej når hun nu kommer og viser en menukortet.

Om man har rene underdrenge på eller ej er så straks et større problem for hende at finde ud af. Men mon ikke de fleste godt selv ved at det giver et godt indtryk og et godt besøg at gøre bare lidt ud af sig selv inden et besøg. Det tror jeg nu de gør.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kære brugere

Findes der nogen som helst dufte lavet på en basis, som allergikere og folk med anlæg for forbigående eksem af forskellig karakter, vi kan bruge som mand?

Læser at det er alt for meget, og jeg døjer faktisk med hovedbunden, bruger Nizoral 2% på recept, og så er det bedste jeg måske kan gøre at vaske hår, kun hver anden dag? Det har jeg bare mentalt ikke kunnet få mig selv til at begynde på, og måske man bare gør ondt værre ved ikke at følge sådanne råd?

jeg tror ikke du skal sætte næsen op efter at finde produkter med duft, men duftneutrale produkter er absolut en mulighed.

Da jeg som ung farmaceutstuderende havde fået min jus i supplerede jeg de næste par år SUen med arbejde på et apotek. På daværende tidspunkt førte vi en produktserie, der kunne anvendes af personer med atopisk dermatit - såvidt jeg husker hed serien Aderma eller noget lignende. Mit råd vil være, at du skal opsøge det lokale apotek, og få dem til at rådgive dig.

Det er helt korrekt at hyppig hårvask er en dårlig idé. Ved hårvask fjerner man et beskyttende fedtlag, hvilket får hovedbunden til at producere mere talg. Altså begyndelsen på en ond cirkel. Du skriver, at du er i behandling med Nizoral 2% shampoo, der bruges til behandling af svampeinfektioner i hovedbunden. Du skriver ikke noget om hvor ofte du bruger Nizoral shampoo, men nizoral bruges typisk til behandling af svampeinfktionen over en kortere periode.

Bruger du Nizoral dagligt over en længere periode, er det måske relevant at overveje, at Shampooen kan i sig selv give hovedbundirritation og -eksem.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...