Hop til indhold

Recommended Posts

Jeg stod og trippede lidt utålmodigt i den strålende formiddagssol på Vippetangen i Oslo. Det var hen ved 9.30-tiden, og ”DFDS Pearl” gled langsomt ind i sit leje efter 17 timers sejlads fra København.

Inden længe ville hundredevis af passagerer blive sluppet løs ad landgangsbroen og søge videre ind i Oslo centrum. Jeg var selv kommet tidligt ind med toget fra Tønsberg for at møde én af dem, og pludseligt fik jeg i menneskemylderet øje på hende. Vi mødtes derefter i en stor gensynskrammer ......

Det hele begyndte egentlig ugen før, hvor jeg spiste frokost med Trine Tease i mit nærområde. Under frokosten spurgte hun, om vi kunne sejle en tur på Sundet i den efterfølgende uge, hvor hun havde en fridag. Jeg måtte med beklagelse melde, at jeg med mit arbejde skulle til en konference i Tønsberg. Der var ikke råd til at lægge den i Oslo. Trine sukkede da over, at hun ikke havde været i Norge i ret lang tid.

Vi skiltes efter frokosten, men jeg grublede lidt over tingene og fik en ide:

Hvis jeg nu saksede lidt af konferencens sidste formiddag, særligt morgenmaden, og Trine nu tog Oslobåden op på en DFDS-sviptur, kunne vi rent faktisk mødes i Oslo og have en hyggelig dag dér og følges hjem igen med samme båd senere på eftermiddagen.

For at være på forkant bestilte jeg straks, før Trine havde givet endeligt tilsagn, en enkeltbillet hjem fra Oslo med DFDS. Der var ellers fra konferencens side sørget for fly til København fra lufthavnen i Sandefjord, men jeg påtog mig gerne den ekstraudgift uden at kende resultatet af Trines overvejelser. En sørejse er nemlig altid tiden/prisen værd.

Heldigvis var Trine med på ideen, og ved at skære lidt hæl og kappe en tå i sit program kunne det faktisk godt lade sig gøre.

Og nu stod vi så der i en stor velkomstkrammer på Vippetangen, hvor jeg nærmest følte mig som en slags vært på Norges- og kong Haralds vegne.

Selvom Oslo ved et første møde ned ad Carl Johan virker lidt landsbyagtig og synes at slutte ved kongeslottet, gemmer byen alligevel på mange flere gode oplevelser, som man kan ikke nå på en enkelt eftermiddag. Jeg havde således med mit kendskab til Oslo udvalgt nogle ting, vi skulle se.

Jeg havde således lovet Trine at vise hende rundt på Akershus, men ak, da vi nåede derop, viste det sig, at slottet var lukket grundet renovering. Vi fik dog, inden vi gik ned igen, set et tankevækkende, beskedent mindesmærke for besættelsen 1940-45: Lige under indgangen til Akershus findes henrettelsespladsen for ”norske patrioter” – altså Norges Ryvangen. Et helt enkelt mindesmærke, og min erfaring er, at jo enklere et mindesmærke er, jo stærkere virker det.

Vi fandt efter det lukkede Akershus imidlertid med båd fra Rådhusplassen ud til Bygdøy, hvor man finder Sjøfartsmuseet, Vikingeskibsmuseet med både Gokstads- og Osebergskibet samt andre søfartsrelaterede seværdigheder som f.eks Kontikimuseet.

Som sejlsportsmand og tidligere udstationeret på Grønland fandt jeg selvfølgelig Fram-museet spændende. Jeg ved ikke helt, hvor meget Trine, hvis nærmeste bekendtskab med de polare egne nok er en Eskimo-is, var inde i tingene, men hun gav faktisk indtryk at være ”med” hele vejen.

Selv har jeg ikke besøgt Fram-museet i lang tid, og her er der sket en fornyelse, bl.a. i form af lyde: Bevæger man sig rundt på Fram, der jo frøs inde i polarisen og var tre år om at nå igennem Nordvestpassagen, slipper man nu ikke for lyden af hylende polarstorme, mens man står i Nansens kahyt. Meget illustrerende og effektfuldt.  

Trine er levende interesseret i ting, man viser hende, og jeg fornemmede et klart ”bingo”, da hun her sagde, at hun godt kunne tænke sig at være med på en polarekspedition. I vor tid altså.

Det var ved at være mere end over spisetid, og ved tilbagekomsten med båden til Rådhusplassen foreslog jeg, at vi drog op til mit gamle favoritsted bag kongeslottet: Lorry. Det er en restaurant, der minder meget om både ”Skt. Petersborg” og ”Det lille Apotek” i København. På sidstnævnte restauranter har jeg faktisk spist flere frokoster med Trine, så jeg regnede med, at stedet faldt i hendes smag. Det blev et rent pletskud.

Tiden nærmede sig efterhånden, hvor vi skulle begive os tilbage mod Vippetangen og båden tilbage til København. Vi gik således ned ad en smuk sensommersolbeskinnet Carl Johan. Jeg følte mig som en stolt alfahan, eftersom jeg gamle mand til misundelige blikke lod mig iagttage i selskab med en væsentlig yngre og smuk model i korte bukser.

Vi tjekkede ind på Oslobåden, og da vi havde hver vor kahyt, skildtes vi med aftalen om at mødes senere på restaurant ”Little Italy” på dæk 8 kl. 21. Vi havde således lejlighed til både at bade og hvile lidt ud, før vi mødte hinanden igen.

Middagen var hyggelig med stenovnsbagt pizza og rødvin. Trine er utrolig god til at konversere, og navnlig når man har samme interesser, glider samtalen her let og utvungent.

Efter middagen skulle vi se, hvad liv der ellers rørte sig ombord på båden. Vi var klar over, at der ikke her midt på ugen var alverdens passagerer, men vi begav os alligevel hen til ”Columbus Nightclub”. Her skete der faktisk ikke så meget, og efter en Pina Colada fandt vi ud af, at vi sagtens kunne underholde os selv andetsteds. Desuden havde vi et høreproblem i natklubbens høje musik, så det var vanskeligt at snakke sammen.

Vi begav os derfor ned i min kahyt, som jeg her midt på ugen havde fået helt for mig selv. Trine delte derimod sin med andre, og det var derfor, vi havnede hos mig.

Her ordnede Trine og jeg verdenssituationen over ”en god flaske”, som jeg havde købt. Trine er ikke så meget for alkohol, så det var nok mest mig, der nød de gyldne dråber.

Trine og jeg sad her i min kahyt ret tæt på hinanden, og ja, så lod vi os da friste af Fanden. Det blev derfor lidt ud på de små timer, da Trine sneg sig tilbage til sin egen kahyt. 

Vi havde dog aftalt at mødes til bådens overdådige morgenbord kl. 7.30, og det klarede vi begge relativt veloplagte. Det blev også en god oplevelse på en anden måde, idet vi (undtagelsesvis) i høj sol gled ned igennem Sundet med Kronborg om styrbord og senere Hven om bagbord.

Vi anduvede DFDS’s terminal ved 9.30-tiden. Passagererne myldrede frem og var ved at falde over hinanden for at komme ud. På falderebet gav Trine mig et stort saftigt kys samt et ”mange tak for en god tur”, og så forsvandt hun ellers ud i verden imellem de udmyldrende.

Jeg er dog sikker på at se Trine igen. Inden ret længe.

Der var dog flere ting i Oslo, jeg gerne ville have vist hende. Først og fremmest det nyindrettede Munch-museum, og så den pragtfulde opera, som vi jo helt klart skulle have haft i København i stedet for den kedelige Kasket-Karl-bygning, som Hr. Møller egenmægtigt anlagde over for Amalienborg.

Nå, men der opstår muligvis en ny chance for en Oslotur i november.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg må komplimentere denne beretning, og erkender at du overgår mig, der kun har formået at lokke Trine med til luksusbrunch på 11 etage på Tivoli Hotel.

Tror at det særlige ved Trine er, at mænd får lyst til at dele så meget andet med hende, end den rent seksuelle anledning til at de ses.

Det er og var så ikke anledningen når Trine og jeg ses, men er man til stamkunde forhold, er det til at forstå at Trine står dit hjerte nærmest.

Personligt har jeg det normalt sådan, at jeg helst skal hurtigst muligt fra pkt A til pkt B.

Eneste undtagelse er når jeg kan sejle, og det gælder særligt med DFDS til Oslo, hvor rejsen med deres skibe er en oplevelse i sig selv, hvor hver time ombord er en nydelse.

Det er i mine øjne den eneste rigtige måde, at rejse til og fra Oslo fra København.

Næste gang må du endelig vise Trine:

Vigelands Parken

http://www.vigeland.museum.no/

Oslo Rådhus
https://www.oslo.kommune.no/politikk-og-administrasjon/radhuset/#gref 

Afvig også gerne fra spadsereturen på Karl Johan, og gå i stedet langs vandet fra hvor Oslobåden lægger til i Oslo, og nedenfor Akershus, forbi Rådhuset og over til:

Aker brygge

https://www.google.com/search?q=aker+brygge+oslo&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=2ahUKEwiu2I6Rr77dAhUJw4sKHUcqDCUQsAR6BAgFEAE&biw=1422&bih=699

Det er et skønt maritimt område at vandre rundt i, her lå tidligere et værft.

Hele sejlturen op i gennem, og ud af Oslo fjorden er en nærmest zen agtig oplevelse, som alle bør opleve med Oslo båden med DFDS.

Sæt jer i god tid baren og få synet af Oscarsborg fæstning med:

Oscarsborg

https://www.forsvarsbygg.no/no/festningene/finn-din-festning/oscarsborg-festning/

https://www.google.com/search?q=oscarsborg+festning&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=2ahUKEwjpkdTzsL7dAhWLs4sKHVTtAiMQsAR6BAgFEAE&biw=1422&bih=699

Det var her nordmændene sænkede den tyske krydser Blücher den 9 april om morgnen 1940, hvor 800 mand ombord gik tabt, og kongen dermed fik tid til at flygte fra Oslo.

Jeg har også sammen med en tidligere bekendt taget turen med det gode skib M/S Pearl Seaways, og næste gang kan jeg anbefale at I indtager middagen i den fremragende bøf restaurant ombord:

Explorers Steakhouse

https://www.dfdsseaways.dk/om-bord/oslobaaden-restauranter/explorers-steakhouse

Man kan spise ombord lige fra pizza til top gourmet :)

Tak for beretningen, der bragte egne minder fra Oslobåden og Oslo i lykkelig erindring.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det lød interessant, da jeg så overskriten i Thai forum. Begyndte og læse og tænkte : "Hvad filan: Skal Trine Tease og Borende X på Thaibordel i Norge.". Det lyder mærkeligt.

NÅhhh. Det var noget helt andet det drejede sig om.

God beretning, iøvrigt. Men nok ikke det rette forum.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X skrev, for 4 timer siden:

Tak for en indlevende og fin beretning. Lyder som om I begge har haft en god tur :)

Sidder her med morgenkaffen og får helt lyst til sådan en tur da jeg aldrig har været i Oslo med båd.

- men forstår ikke helt, delte I hver især kahyt med andre? Dette af hensyn til prisen?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Harran skrev, for 4 timer siden:

Det lød interessant, da jeg så overskriten i Thai forum. Begyndte og læse og tænkte : "Hvad filan: Skal Trine Tease og Borende X på Thaibordel i Norge.". Det lyder mærkeligt.

NÅhhh. Det var noget helt andet det drejede sig om.

God beretning, iøvrigt. Men nok ikke det rette forum.

Haha, ja der har jeg bommet med hensyn til forum. Måske kan jeg få flyttet tråden? Jeg spørger moderator :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 6 timer siden:

--- Næste gang må du endelig vise Trine:

Tak for positiv respons. Ja, der er meget at se i Oslo, når man lukker øjnene op, og Vigelandsparken i velhaverkvarteret Majorstuen er et skønt sted. Særligt glad er jeg for statuen "vred dreng". Den er meget præcist ramt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Alkoholikeren

Hej kryds dejlig at læse dun beretning om det skønne selskab med den søde Trine ja hun går sgu lige i hjernen og hjertet på en mand insin bedste alder, nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvor anden verdenskrig historis I begge er, men hvis og når i anduver Oslo så tjek lige den her, selv fans rjeg det voldsom interesant, men er også x sgt. I den livlige Konge Garde...

https://www.aftenposten.no/osloby/byliv/i/PJp7/Na-kan-du-bli-med-inn-i-Terbovens-bunker

bh til dig og Trine 

Alko

Del dette indlæg

Link til indlæg
DK fyr 34 skrev, for 3 timer siden:

Tak for en indlevende og fin beretning. Lyder som om I begge har haft en god tur :)

Sidder her med morgenkaffen og får helt lyst til sådan en tur da jeg aldrig har været i Oslo med båd.

- men forstår ikke helt, delte I hver især kahyt med andre? Dette af hensyn til prisen?

Æhh nej, det var rent praktisk begrundet. Vi bestilte plads på hvert sit tidspunkt. Jeg før Trine og kun en enkeltbillet begrundet i et transportbehov, mens hun bestilte en såkaldt "sviptur". Jeg tror heller ikke, at Trine ville have brudt sig om at nyde mit selskab uafbrudt uden muligheden for at kunne trække sig lidt tilbage for sig selv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gerrard skrev, for 34 minutter siden:

Var hun diskret?

Hvor diskret kan man være, når man er på sådan en tur sammen? Det vil være ret tydeligt, at man er sammen.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det var en joke... Jeg er selv så skide irriteret på de kyllinger herinde, der konstant spørger om diskretion. Har selv besøgt Trine tre gange, og vil bare være kistestolt over at have hende ved min side.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Alkoholikeren
Gerrard skrev, for 2 minutter siden:

og vil bare være kistestolt over at have hende ved min side

Helt helt som i absolut helt enig......grunden til mange efterlyser diskretion handler det nok om at de er i faste forhold med kæreste kone samleverske og har børn og gode job med en moralpolitik  o.s.v. Og derfor har behov at der ikke er “røde lygter” i vinduerne....

bh

Alko

Del dette indlæg

Link til indlæg

Fed beretning. 

Jeg bliver mere og mere imponeret over hende trinepigen....

Er selv ofte i London for at besøge “the comedy store”. Jeg tænker.... :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X skrev, for 4 timer siden:

Haha, ja der har jeg bommet med hensyn til forum. Måske kan jeg få flyttet tråden? Jeg spørger moderator :D

På tur med Thai Trine :D 

En søstærk beretning ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gerrard skrev, 1 time siden:

Det var en joke... Jeg er selv så skide irriteret på de kyllinger herinde, der konstant spørger om diskretion. Har selv besøgt Trine tre gange, og vil bare være kistestolt over at have hende ved min side.

Jeg er sandelig også kistestolt over at blive set sammen med Trine. Der er intet mærkværdigt i, at to almindelige menesker går sammen ned ad en gade. At de så har en hemmelighed sammen, er en helt anden sag :wink:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X skrev, den 16/9/2018 at 02:55:

Jeg stod og trippede lidt utålmodigt i den strålende formiddagssol på Vippetangen i Oslo. Det var hen ved 9.30-tiden, og ”DFDS Pearl” gled langsomt ind i sit leje efter 17 timers sejlads fra København.

Inden længe ville hundredevis af passagerer blive sluppet løs ad landgangsbroen og søge videre ind i Oslo centrum. Jeg var selv kommet tidligt ind med toget fra Tønsberg for at møde én af dem, og pludseligt fik jeg i menneskemylderet øje på hende. Vi mødtes derefter i en stor gensynskrammer ......

Det hele begyndte egentlig ugen før, hvor jeg spiste frokost med Trine Tease i mit nærområde. Under frokosten spurgte hun, om vi kunne sejle en tur på Sundet i den efterfølgende uge, hvor hun havde en fridag. Jeg måtte med beklagelse melde, at jeg med mit arbejde skulle til en konference i Tønsberg. Der var ikke råd til at lægge den i Oslo. Trine sukkede da over, at hun ikke havde været i Norge i ret lang tid.

Vi skiltes efter frokosten, men jeg grublede lidt over tingene og fik en ide:

Hvis jeg nu saksede lidt af konferencens sidste formiddag, særligt morgenmaden, og Trine nu tog Oslobåden op på en DFDS-sviptur, kunne vi rent faktisk mødes i Oslo og have en hyggelig dag dér og følges hjem igen med samme båd senere på eftermiddagen.

For at være på forkant bestilte jeg straks, før Trine havde givet endeligt tilsagn, en enkeltbillet hjem fra Oslo med DFDS. Der var ellers fra konferencens side sørget for fly til København fra lufthavnen i Sandefjord, men jeg påtog mig gerne den ekstraudgift uden at kende resultatet af Trines overvejelser. En sørejse er nemlig altid tiden/prisen værd.

Heldigvis var Trine med på ideen, og ved at skære lidt hæl og kappe en tå i sit program kunne det faktisk godt lade sig gøre.

Og nu stod vi så der i en stor velkomstkrammer på Vippetangen, hvor jeg nærmest følte mig som en slags vært på Norges- og kong Haralds vegne.

Selvom Oslo ved et første møde ned ad Carl Johan virker lidt landsbyagtig og synes at slutte ved kongeslottet, gemmer byen alligevel på mange flere gode oplevelser, som man kan ikke nå på en enkelt eftermiddag. Jeg havde således med mit kendskab til Oslo udvalgt nogle ting, vi skulle se.

Jeg havde således lovet Trine at vise hende rundt på Akershus, men ak, da vi nåede derop, viste det sig, at slottet var lukket grundet renovering. Vi fik dog, inden vi gik ned igen, set et tankevækkende, beskedent mindesmærke for besættelsen 1940-45: Lige under indgangen til Akershus findes henrettelsespladsen for ”norske patrioter” – altså Norges Ryvangen. Et helt enkelt mindesmærke, og min erfaring er, at jo enklere et mindesmærke er, jo stærkere virker det.

Vi fandt efter det lukkede Akershus imidlertid med båd fra Rådhusplassen ud til Bygdøy, hvor man finder Sjøfartsmuseet, Vikingeskibsmuseet med både Gokstads- og Osebergskibet samt andre søfartsrelaterede seværdigheder som f.eks Kontikimuseet.

Som sejlsportsmand og tidligere udstationeret på Grønland fandt jeg selvfølgelig Fram-museet spændende. Jeg ved ikke helt, hvor meget Trine, hvis nærmeste bekendtskab med de polare egne nok er en Eskimo-is, var inde i tingene, men hun gav faktisk indtryk at være ”med” hele vejen.

Selv har jeg ikke besøgt Fram-museet i lang tid, og her er der sket en fornyelse, bl.a. i form af lyde: Bevæger man sig rundt på Fram, der jo frøs inde i polarisen og var tre år om at nå igennem Nordvestpassagen, slipper man nu ikke for lyden af hylende polarstorme, mens man står i Nansens kahyt. Meget illustrerende og effektfuldt.  

Trine er levende interesseret i ting, man viser hende, og jeg fornemmede et klart ”bingo”, da hun her sagde, at hun godt kunne tænke sig at være med på en polarekspedition. I vor tid altså.

Det var ved at være mere end over spisetid, og ved tilbagekomsten med båden til Rådhusplassen foreslog jeg, at vi drog op til mit gamle favoritsted bag kongeslottet: Lorry. Det er en restaurant, der minder meget om både ”Skt. Petersborg” og ”Det lille Apotek” i København. På sidstnævnte restauranter har jeg faktisk spist flere frokoster med Trine, så jeg regnede med, at stedet faldt i hendes smag. Det blev et rent pletskud.

Tiden nærmede sig efterhånden, hvor vi skulle begive os tilbage mod Vippetangen og båden tilbage til København. Vi gik således ned ad en smuk sensommersolbeskinnet Carl Johan. Jeg følte mig som en stolt alfahan, eftersom jeg gamle mand til misundelige blikke lod mig iagttage i selskab med en væsentlig yngre og smuk model i korte bukser.

Vi tjekkede ind på Oslobåden, og da vi havde hver vor kahyt, skildtes vi med aftalen om at mødes senere på restaurant ”Little Italy” på dæk 8 kl. 21. Vi havde således lejlighed til både at bade og hvile lidt ud, før vi mødte hinanden igen.

Middagen var hyggelig med stenovnsbagt pizza og rødvin. Trine er utrolig god til at konversere, og navnlig når man har samme interesser, glider samtalen her let og utvungent.

Efter middagen skulle vi se, hvad liv der ellers rørte sig ombord på båden. Vi var klar over, at der ikke her midt på ugen var alverdens passagerer, men vi begav os alligevel hen til ”Columbus Nightclub”. Her skete der faktisk ikke så meget, og efter en Pina Colada fandt vi ud af, at vi sagtens kunne underholde os selv andetsteds. Desuden havde vi et høreproblem i natklubbens høje musik, så det var vanskeligt at snakke sammen.

Vi begav os derfor ned i min kahyt, som jeg her midt på ugen havde fået helt for mig selv. Trine delte derimod sin med andre, og det var derfor, vi havnede hos mig.

Her ordnede Trine og jeg verdenssituationen over ”en god flaske”, som jeg havde købt. Trine er ikke så meget for alkohol, så det var nok mest mig, der nød de gyldne dråber.

Trine og jeg sad her i min kahyt ret tæt på hinanden, og ja, så lod vi os da friste af Fanden. Det blev derfor lidt ud på de små timer, da Trine sneg sig tilbage til sin egen kahyt. 

Vi havde dog aftalt at mødes til bådens overdådige morgenbord kl. 7.30, og det klarede vi begge relativt veloplagte. Det blev også en god oplevelse på en anden måde, idet vi (undtagelsesvis) i høj sol gled ned igennem Sundet med Kronborg om styrbord og senere Hven om bagbord.

Vi anduvede DFDS’s terminal ved 9.30-tiden. Passagererne myldrede frem og var ved at falde over hinanden for at komme ud. På falderebet gav Trine mig et stort saftigt kys samt et ”mange tak for en god tur”, og så forsvandt hun ellers ud i verden imellem de udmyldrende.

Jeg er dog sikker på at se Trine igen. Inden ret længe.

Der var dog flere ting i Oslo, jeg gerne ville have vist hende. Først og fremmest det nyindrettede Munch-museum, og så den pragtfulde opera, som vi jo helt klart skulle have haft i København i stedet for den kedelige Kasket-Karl-bygning, som Hr. Møller egenmægtigt anlagde over for Amalienborg.

Ja, så lykkedee det mig sgu' også at få lokket Trine til Oslo i anden omgang..Resten må I så tænke Jer til.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Alkoholikeren
Borende X skrev, for 14 minutter siden:

Ja, så lykkedee det mig sgu' også at få lokket Trine til Oslo i anden omgang..Resten må I så tænke Jer til.

Dejligt for jer begge, Trine er er en klog og vidende kvinde som også er max køn..

god tur...

bh

Alko

Redigeret af Alkoholikeren

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det var efterhånden længe siden, jeg havde set Trine.

Det var et par dage før hendes nedbabsning sidst i marts, og så gik begivenhederne ellers ud af vor kontrol. Hendes rekreation tog længere tid end beregnet, og i foråret var jeg en del i udlandet. Da sommeren meldte sig, skulle jeg på mit store togt over Nordatlanten og kom først hjem for et par dage siden. Så desværre for mig havde mange andre oplevet hendes nye babser, før jeg fik muligheden. Selvom jeg ellers ivrigt havde advokeret for forandringen. Det lykkedes mig at få en aftale i stand. Den blev så ud af huset.                                                                                            

Vejret var strålende og varmt, så jeg havde foreslået en sejltur, selvom jeg i sommerens løb havde oplevet meget af/på søen. Vi nåede frem til havnen, hvor jeg fik gjort min Larsen 28 helt klar. Vi lagde ud, og vinden var i SØ, så jeg med en for for tværs ville nå Hven indenfor rimelig tid. Trine er A-menneske, så jeg havde heldigvis kunnet lokke hende tidligt ud af fjerene. Mit mål var med vinden den lille havn Norreborg på nordsiden af øen, og jeg havde af erfaring beregnet det således, at vi ville nå frem ved middagstid: Her ville mange natteliggere efter morgenmaden nemlig begynde at afsejle, og så ville der blive plads i havnen indtil sidst på eftermiddagen, hvor nye både kom ind. Da vi var kommet pænt ud fra havnen, sagde jeg til Trine, at jeg NU godt ville se herlighederne efter så mange måneders venten. Midt ude på havet lettede da hun toppen for mig ..... og nøøøj dadada ...!

Jeg har altid ment, at Trines kanonkugler var lidt for store i forhold til hendes i øvrigt spinkle figur, men det havde sandeligt ændret sig! Hun har i min optik nu fået de flotteste babser, som passer i fin harmoni til hende – man kan kun kalde dem ”rigtige” Trinebabser.

På Hven var der stik imod min forventning stadig optaget i havnen. Satans også. Så jeg måtte kaste anker udenfor ligesom andre senere tilkomne. Trine havde taget et par sandwich med, vi nød til lidt køligt, som jeg havde medbragt, mens vi ventede.

Da vi havde spist, spurgte jeg Trine med påtaget forsigtighed, om jeg ikke kunne få en fuld ”babserundvisning” nede i kahytten – jeg har altid været næsten perverst besat af bryster, nok et studium værd for Freud – og vi kravlede ned og lejrede os lystent i forepeaken. Her begyndte det sædvanlige, som der nu foregår imellem to mennesker, der finder et leje sammen. Det blev en skøn oplevelse, men for S.... da hvor var det hedt her på en af de varme sommerdage. Sveden haglede af os, men da Trine jo er temmelig højlydt under ekstase, turde jeg ikke åbne lugen af hensyn til de andre ankerliggere.

Vi fik efterhånden plads i havnen. Jeg foreslog lidt gnækkende Trine, at jeg tog et par nøgenbilleder af hende på den lille sandstrand (måske til hjemmesiden!), men hun var for genert blandt de andre badende. I stedet gik vi hen til campingpladsen, hvor vi fik en øl. Minigolfen var desværre blevet lukket sidste år, men vi skulle jo også til at tænke på at komme hjem. Heldigvis havde vinden forholdt sig stabil, så vi havde en let agten for tværs, der bar os lige hjem til havnen, hvorfra vi med det offentlige kunne komme hjem.

Jeg har altid været skeptisk over for brystoperationer, både i den ene og den anden retning, men Trines er blevet særdeles vellykket, må jeg indrømme. Nogen vil nok være blevet skuffet, men jeg synes, de passer fint til hendes kropsproportioner.

Tak til Trine for en dejlig oplevelse ;)

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X skrev, for 17 timer siden:

Da vi var kommet pænt ud fra havnen, sagde jeg til Trine, at jeg NU godt ville se herlighederne efter så mange måneders venten. Midt ude på havet lettede da hun toppen for mig ..... og nøøøj dadada ...!

Sveden haglede af os, men da Trine jo er temmelig højlydt under ekstase, turde jeg ikke åbne lugen af hensyn til de andre ankerliggere.

Hmm.. Ingen redningsvest???????? :blink: Som garvet sejler bliver man lidt bekymret.. :) Men jeg skal vel egentlig ikke snakke for højt. For når vi sejler kapsejlads, så er det også uden vest så reklamerne kan komme frem.. :D Men tænkte nu at vi skal passe godt på @Trinetease:wub:.. 

Hehe.. Så var det vel egentlig godt at det IKKE var plads i havnen.. Sikke blikke i ku få bagefter.. :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Varmemester skrev, for 47 minutter siden:

Hmm.. Ingen redningsvest???????? :blink: Som garvet sejler bliver man lidt bekymret.. :) Men jeg skal vel egentlig ikke snakke for højt. For når vi sejler kapsejlads, så er det også uden vest så reklamerne kan komme frem.. :D Men tænkte nu at vi skal passe godt på @Trinetease:wub:.. 

Hehe.. Så var det vel egentlig godt at det IKKE var plads i havnen.. Sikke blikke i ku få bagefter.. :D

Ja, men jeg havde nu i første omgang forestillet mig en helt ugeneret plet, som jeg kender længere inde på øen :), men en opankring kan også gøre det – jeg har prøvet det før med en glædespige og har også skrevet om det.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X skrev, for 6 minutter siden:

Ja, men jeg havde nu i første omgang forestillet mig en helt ugeneret plet, som jeg kender længere inde på øen :), men en opankring kan også gøre det – jeg har prøvet det før med en glædespige.

Nå ok.. Ja så er det sq noget pis når planerne bliver ødelagt. Ja og så er der jo rigeligt plads i sådan en Larsen 28'er.. :)

Og JA.... Misundelse er en grim ting.. :D :D Men FUCK hvor ville jeg ønske det var mig.. :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Varmemester skrev, for 21 minutter siden:

Nå ok.. Ja så er det sq noget pis når planerne bliver ødelagt. Ja og så er der jo rigeligt plads i sådan en Larsen 28'er.. :)

Det sker jo af og til, men heldigvis kan man blive inspireret til at improvisere :).

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg

Link til indlæg
underdog40 skrev, for 5 minutter siden:

Der kan man bare se....her gik jeg og troede at man godt kunne glemme alt om at invitere en sød pige ud på en bådtur :ph34r:

Tror mere det kommer an på hvem man er.. :P :D

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...