Hop til indhold

Recommended Posts

Guest mature man
Olebobby skrev, for 12 timer siden:

Netop :)

 Derfor har jeg ikke skrevet hvordan.  Kan afsløre det er meget enkelt som i meget enkelt. 

Andre interessante ting er  email adresser, oprettelses datoer, dato sidste ændring, sælgerens id samt en masse interne ting.

Hvis det er rigtigt er det squ lidt skræmmende – det er vel heller ikke helt lovligt.

Jeg kan ellers godt li' ideen med kortet og få et overblik

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Olebobby
mature man skrev, for 14 minutter siden:

Hvis det er rigtigt er det squ lidt skræmmende – det er vel heller ikke helt lovligt.

Jeg kan ellers godt li' ideen med kortet og få et overblik

Email adresser  og post adresser offentliggøres nogle gange i annoncer. I  det omfang det sker her så er det klart sjusk. Man kan sikkert også udtrække rigtige navne hvis piger har brugt privatemail under oprettelsen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest mature man
Madame Illona skrev, den 30/8/2018 at 18:24:

Ja den slags sider er slet ikke noget for mig

Undrede mig også over han kontaktede mig på min private profil på facebook

Det er virkeligt skræmmende :evil:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Olebobby

@Madame Illona Det er meget nemt at finde de private oplysninger. Så mon ikke de har brugt samme enkle metode :)

En ekspert i sociale medier anbefalede  for et par måneder siden følgende metode. Hun var oprettet på facebook som en australsk lesbisk pige med bopæl i Bangkok og havde et mandligt fornavn. 

Send en PB hvis du vil have hvordan afmystificeret

Redigeret af Olebobby

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Olebobby skrev, den 3/9/2018 at 23:23:

@Madame Illona Det er meget nemt at finde de private oplysninger. Så mon ikke de har brugt samme enkle metode :)

En ekspert i sociale medier anbefalede  for et par måneder siden følgende metode. Hun var oprettet på facebook som en australsk lesbisk pige med bopæl i Bangkok og havde et mandligt fornavn. 

Send en PB hvis du vil have hvordan afmystificeret

Det vil jeg sindsygt gerne - jeg har et lille bitte pmv hvor jeg skriver profil tekster, annonce tekster ect - udover det er jeg privat teletrunte for 2 piger.

Jeg har efter login problemer talt med Jesper Antonsen selv - i samtalen nævner han pludselig mit fulde navn og påstår min mail er tilknyttet ved opretning - jeg påpeger at jeg ALDRIG som i ALDRIG fucking nogensinde ville bruge min egen helt private mail til at oprette nogen - men selvfølgelig oprette i pigens arbejdsmail. 

Skulle jeg endelig bruge nogen ville det sgu da være mit firmas mail.

Selve login problemerne er også temmelige mærkværdige ( sitet havde ingen opl på login mail i deres system ) og Jesper og hans web marsters forklaring er veg som i næsten ikke eksisterende.

"Vores web-mand har meldt at det er manuel indtastet af en som har haft adgang til konti. Vi holder ikke log føring over hvad folk ændre i deres profiler, netop pga. Persondataloven" som jeg temmelig ophidset i vores samtale påpegede at de helt klart har overtrådt på en eller anden måde.

Jesper siger de ikke føre log på login eller ændringer overhovedet - det har jeg sgu lidt svært ved at tro p. Især når man har forsøgt at logge på 3 gange og sites så siger - for mange forsøg vent venligst 60 sek .....

PS skulle nogle herinde have brug for advokat hjælp - har jeg min søster ( advokat sekretær med eget firma )som kan være behjælpelig med at henvise til en i hendes netværk hvor end i landet i opholder jer.

Udover det er der jo Reden og Gadejuristen

 

 

Redigeret af TeleTrunten
der manglede lidt

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease
kati_arhus skrev, for 42 minutter siden:

I had a situation in this summer or so, that the worker from such page booked a time with me - as a client, and he comes to show me this site. I lost other client in the same ime. I am quite sure that this name of side he has on his collar...

He booked an hour with you - Only to try to sell you a spot on his webpage ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease
kati_arhus skrev, for 3 minutter siden:

30 minutes, but yes, only to tell me about this side... I was soooo angry... That time wasnt so busy so it was a big lost for me..:(

Wauw That’s at very rude Thing to Do.

Del dette indlæg


Link til indlæg
kati_arhus skrev, for 12 timer siden:

Or just tell me that he need 5 min to show me this... :/ But wat could I do. I was just mad after.

Thanks for sharing. I hope that everyone who read your story, boycot that site. Complete disrespect like that, must have consequences

Del dette indlæg


Link til indlæg
kati_arhus skrev, for 13 timer siden:

Or just tell me that he need 5 min to show me this... :/ But wat could I do. I was just mad after.

It is actually against the law to do what he did to you. 

https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=160666

Forbrugeraftaleloven, kapitel 2 §4

Redigeret af TeleTrunten

Del dette indlæg


Link til indlæg
Trinetease skrev, for 1 time siden:

Er der nogen der har meldt dem til Forbrugernævnet ?

En eventuel klage til Forbrugerklagenævnet (ikke “Forbrugernævnet”) over annonceportalen (Sextra), skal først søges løst gennem mægling ved Center for Klageløsning. Hvis parterne ikke finder en løsning gennem mægling ved Center for Klageløsning, går klagen videre til Forbrugerklagenævnet.

Center for Klageløsning og Forbrugerklagenævnet behandler kun sager, hvor prisen på varen eller ydelsen, der klages over, er mindst 1.000 kr.

Og sager, hvor en erhvervsdrivende klager over en anden erhvervsdrivende eller over en forbruger behandles slet ikke.

https://www.forbrug.dk/klagemuligheder/oversigt-over-klageinstanser/forbrugerklagesystemet/

Så det går ikke. (Der er jo ikke købt nogen annonce i denne sag og @kati_arhuser erhvervsdrivende, ikke forbruger.)

*****

En anden mulighed er, at man anmelder annonceportalen (Sextra) til Forbrugerombudsmanden for noget, men for hvad egentlig? Ulovligt dørsalg måske.

(Jeg ved det ikke rigtigt, for @kati_arhus er jo erhvervsdrivende, og derfor er der ikke tale om et ulovligt dørsalg omfattet af forbuddet i forbrugeraftalelovens § 4, som @TeleTruntenfejlagtigt hævdede ovenfor.)

Men lad os nu alligevel for tankeeksperimentets skyld antage, at der var grundlag for en anmeldelse om ulovligt dørsalg (eller til nød for vildledende markedsføring). 

I så fald løber man som anmelder ind i den hurdle, at Forbrugerombudsmanden kun har kun begrænsede ressourcer til rådighed, og derfor oftest kun tager de mere principielle anmeldelser op, som berører mange forbrugere.

Desuden skal man som anmelder vedlægge klar dokumentation for den ulovlighed, man anmelder, hvis man vil gøre sig håb om, at ens anmeldelse til Forbrugerombudsmanden skal føre til en sag og en afgørelse.

Summa summarum

Der er i praksis ikke noget sted, man som sælger af sex kan klage over Sextras salgsmetode og få hjælp.

Good Fun

Redigeret af Good Fun

Del dette indlæg


Link til indlæg
Good Fun skrev, for 3 timer siden:

En eventuel klage til Forbrugerklagenævnet (ikke “Forbrugernævnet”) over annonceportalen (Sextra), skal først søges løst gennem mægling ved Center for Klageløsning. Hvis parterne ikke finder en løsning gennem mægling ved Center for Klageløsning, går klagen videre til Forbrugerklagenævnet.

Center for Klageløsning og Forbrugerklagenævnet behandler kun sager, hvor prisen på varen eller ydelsen, der klages over, er mindst 1.000 kr.

Og sager, hvor en erhvervsdrivende klager over en anden erhvervsdrivende eller over en forbruger behandles slet ikke.

https://www.forbrug.dk/klagemuligheder/oversigt-over-klageinstanser/forbrugerklagesystemet/

Så det går ikke. (Der er jo ikke købt nogen annonce i denne sag og @kati_arhuser erhvervsdrivende, ikke forbruger.)

*****

En anden mulighed er, at man anmelder annonceportalen (Sextra) til Forbrugerombudsmanden for noget, men for hvad egentlig? Ulovligt dørsalg måske.

(Jeg ved det ikke rigtigt, for @kati_arhus er jo erhvervsdrivende, og derfor er der ikke tale om et ulovligt dørsalg omfattet af forbuddet i forbrugeraftalelovens § 4, som @TeleTruntenfejlagtigt hævdede ovenfor.)

Men lad os nu alligevel for tankeeksperimentets skyld antage, at der var grundlag for en anmeldelse om ulovligt dørsalg (eller til nød for vildledende markedsføring). 

I så fald løber man som anmelder ind i den hurdle, at Forbrugerombudsmanden kun har kun begrænsede ressourcer til rådighed, og derfor oftest kun tager de mere principielle anmeldelser op, som berører mange forbrugere.

Desuden skal man som anmelder vedlægge klar dokumentation for den ulovlighed, man anmelder, hvis man vil gøre sig håb om, at ens anmeldelse til Forbrugerombudsmanden skal føre til en sag og en afgørelse.

Summa summarum

Der er i praksis ikke noget sted, man som sælger af sex kan klage over Sextras salgsmetode og få hjælp.

Good Fun

“personlig henvendelse til en forbruger på dennes bopæl, arbejdsplads eller andet sted, hvortil der ikke er almindelig adgang, med henblik på straks eller senere at opnå tilbud eller accept af tilbud om indgåelse af aftale.” 

“tegning af abonnement på aviser, ugeblade og tidsskrifter”

Du har nok ret i at man ikke kommer langt med den slags anmeldelser, men vil nu stadig mene han overtræder loven.

Han har også kontakte Madame Illona privat.

Han kendte mit fulde navn og private e-mail, trods det ingen af delene er brugt på oprettelse af profilen, som han påstod.

Ifølge ham selv er hele sitet ændret efter jeg har udvekslet flere mail omk hvor han har de oplysninger fra. Det har jeg stadig ikke fået et ordentligt svar på.

Plus han havde slet ikke set denne tråd og det gav ham et chock man kunne aflæse private opl. Det har jeg mere end svært ved at tro på.

Min private mail som er tilknyttet alt, mit net, tv, alle 3 tlf nr vi har, mit firma osv, men den burde slet ikke figurere i deres system.

Redigeret af TeleTrunten

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease
Good Fun skrev, for 15 minutter siden:

@TeleTrunten

Læs forbrugerklagelovens § 2, så forstår du, at fx dørsalgsforbuddet i § 4 ikke gælder mellem erhvervsdrivende.

Good Fun

Men det er vel ikke lovligt at få en adresse udleveret på feks Kati, ved at lade som om man er en gæst ?

Sextra har er forklarings problem.

Hvordan er det lykkedes dem at finde/fremskaffe annoncørernes private identitet osv ?

Del dette indlæg


Link til indlæg

@Trinetease

Det spørgsmål regulerer forbrugeraftalen ikke.

Jeg ved egentlig ikke, hvilken lov der skulle gøre det “ulovligt” at få Katis erhvervsadresse oplyst ved at lade, som om man er kunde, for derefter at bruge oplysningen til et erhvervsmæssigt dørsalg. Det kunne eventuelt være en overtrædelse af markedsføringslovens generalklausul i § 3 om god markedsføringsskik?

Overtrædelse af markedsføringslovens § 3 er imidlertid ikke en strafbar lovovertrædelse, men alene et civilt anliggende mellem de involverede.

*****

Ja, jeg er enig i, at Sextra har et forklaringsproblem. Måske har de foretaget sig noget ulovligt efter databeskyttelsesloven eller måske har de ulovligt skaffet sig adgang til en database hos andre (et dataindbrud)? Vi ved det ikke.

Good Fun

Redigeret af Good Fun

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease
Good Fun skrev, for 5 minutter siden:

@Trinetease

Det spørgsmål regulerer forbrugeraftalen ikke.

Jeg ved egentlig ikke, hvilken lov der skulle gøre det “ulovligt” at få en erhvervsadresse udleveret med henblik på erhvervsmæssigt dørsalg. Markedsføringslovens generalklausul § 3 om god markedsføringsskik måske?

Overtrædelse af markedsføringslovens § 3 er imidlertid ikke en strafbar lovovertrædelse, men alene et civilt anliggende mellem de involverede.

Good Fun

Men det at ejeren af Sextra uden samtykke, har fundet annoncørernes privat adresser, private telefon numre og private mail adresser er vel ikke lovligt ?

Ingen af de ovenstående Damer har udleveret dem selv.. Ergo må ejeren SF Sextra benyttet sig af ulovlige metoder for at fremskaffe de oplysninger.

Del dette indlæg


Link til indlæg

@Trinetease

Se hele mit forrige indlæg. Vi har ikke nok oplysninger til at vide, hvad der egentlig er sket og hvad der egentlig er tale om.

Good Fun

Redigeret af Good Fun

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease
Good Fun skrev, for 2 minutter siden:

@Trinetease

Se hele mit forrige indlæg. Vi har ikke nok oplysninger til at vide, hvad egentlig er tale om.

Good Fun

Se Teletruntens indlæg.... Hun belyser jo hvad der rent faktisk er sket.

Sextra har indsamlet informationer om deres annoncører som annoncørerne ikke selv har udleveret. 

Det kan umuligt være lovligt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Trinetease skrev, for 1 minut siden:

Se Teletruntens indlæg.... Hun belyser jo hvad der rent faktisk er sket.

Sextra har indsamlet informationer om deres annoncører som annoncørerne ikke selv har udleveret. 

Det kan umuligt være lovligt.

Det kommer da an på, hvordan de har skaffet sig oplysningerne. Vi ved det ikke.

Good Fun

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...