Hop til indhold
Tyrkeren82

Hva syntes I om at prostituerede ikke betaler skat. Især piger fra andre lande

Recommended Posts

Skat er et privat anliggende. Jeg har ingen mulighed for at kontrollere om en bestemt kvinde betaler sin moms og skat.   Det samme gør sig gældende når jeg bestiller en håndværker.  Jeg har ligeledes svært ved at få øje på, hvorfor forbrugerne skal lege skatte-kontrollør.   

På Skats hjemmeside, findes der både på dansk og engelsk vejledninger, der beskriver hvorledes man som Dansk eller Udenlandsk GP skal føre regnskab.   Hvis det er et alvorligt problem, at nogen enten ikke betaler som de skal, eller opgiver for lidt indkomst er dette et skatte anliggende og ikke et anliggende for køberne.   

Det er så min egen personlige holdning "Jeg er faktisk fuldstændig ligeglad med om de enkelte GP´er betaler moms og skat. Til gengæld er jeg ikke ligeglad med om de trives med deres valg, samt om deres del af kagen er passende"

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg tænker at vi nok skal være glad for at - især/måske - de udenlandske GP ikke betaler skat. - for hvis de har en forventning om en bestemt indtjening for at skrald, så vil de næppe gå ned på indtjeningen. Derfor ville besøget nok komme op i nærheden af det doppelte pga. moms og skat.....

og med den moral mange alligevel har, ville de stikke hele beløbet i lommen og grine af os Danskere alligevel...

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nej,de skal ikke betale skat.

De har et ekstremt grænseoverskridende job,de kan ikke melde sig ind i en fagforening og de er generelt ugle set,de udfører et fantastisk arbejde for nogle psykisk og fysisk handicappede plus os gamle liderlige svin.Desuden er mange af pigerne fra østen og øst europa rejst til Danmark for at tjene penge til deres familie,at nogle så er ekstremt heldige og deres udseende og evner på lagenet gør dem populære, skal ikke ligge dem til last eller skatte far,de bør beholde hver en penny,derimod pusheren,det er en anden sag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Dr.klam skrev, for 8 minutter siden:

De har et ekstremt grænseoverskridende job,de kan ikke melde sig ind i en fagforening og de er generelt ugle set,de udfører et fantastisk arbejde for nogle psykisk og fysisk handicappede plus os gamle liderlige svin.Desuden er mange af pigerne fra østen og øst europa rejst til Danmark for at tjene penge til deres familie,at nogle så er ekstremt heldige og deres udseende og evner på lagenet gør dem populære, skal ikke ligge dem til last eller skatte far,de bør beholde hver en penny,derimod pusheren,det er en anden sag.

Det er vist ikke helt gennemtænkt :)  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Alkoholikeren
Dr.klam skrev, for 18 minutter siden:

Fagforening? I min optik er alle de dejlige GP ere selvstændigt erhvervsdrivende, og dermed ikke i målgruppen for fagforeninger der organiserer lønmodtagere.....resten er jeg enig med dig I, bortset fra at jeg ikke er et gammelt liderligt svin, jeg er en moden ridderlig mand. 

Vh

Alko

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest LastResort

Hvis vi ser bort fra retfærdigheden i at vi alle betaler vores skat og alle dermed bidrager til den fælles kasse, hvad interesse har sexkøberen så i at pigerne betaler skat?

Redigeret af LastResort
Tilføjet: og alle dermed bidrager til den fælles kasse

Del dette indlæg

Link til indlæg
LastResort skrev, for 2 minutter siden:

Hvis vi ser bort fra retfærdigheden i at vi alle betaler vores skat, hvad interesse har sexkøberen så i at pigerne betaler skat?

At der bidrages til samfundet

F.eks. at der er så  mange fra Thailand der kommer herop for at arbejde ilegalt på turistvisum, det kan ende med med at få betydning for Thailændere der har rent mel i posen, hvis Thailand flyttes til en strengere Visum gruppe.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest LastResort
Den lille hårde skrev, for 1 minut siden:

Ja, det var så det jeg inkluderede i det med retfærdigheden. Måske ikke så tydeligt, sorry. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Dr.klam skrev, Lige nu:

Jeg er faktisk enig. Når to mennesker bliver beslutter at have sex med hinanden i en privat bolig med forudgående eller efterfølgende økonomisk kompensation, så har det efter min mening intet at gøre med at drive erhverv. Der er tale om en mand som får sex af en kvinde og giver hende et aftalt beløb. Jeg har i et par år set en sydamerikansk kvinde. Vi mødes privat og har sex og bagefter sender jeg et beløb på mobilepay. Uden denne betaling ville hun næppe mødes (og have sex), men at kalde hende erhvervsdrivende er absurd. Sex i en privat kontekst kan aldrig blive arbejde. Og jeg vil meget nødigt leve i et samfund, hvor myndighederne får ret til at banke på døren til min venindes lejlighed og udspørge os om karakteren af det knald vi lige har haft.

Det kommer ikke til at ske. 

Jeg er med på, at det får en lidt anden karakter, når det foregår i en tysk sexklub eller på et dansk bordel med personale og vagtplaner. 

I øvrigt giver det ingen mening at fokusere på østeuropæiske kvinder. Jeg er klar over, at der utvivlsomt er danske prostituerede som betaler skat eller moms i et vist omfang, men fuldstændig på lige fod med frisører, tømrer, malere, barnepiger sov osv. er jeg sikker på, at indtægterne ikke rapporteres fuldt ud. Sort arbejder er jo på ingen på et særskilt problem for udlændinge. Det er et gammelt dansk fænomen. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
LastResort skrev, for 1 minut siden:

Ja, det var så det jeg inkluderede i det med retfærdigheden. Måske ikke så tydeligt, sorry. 

Tror bare det var mig der var hurtig.

Men reelt set er alt sort arbejde ikke godt, men når så udenlandske gæster begynder at arbejde og tage pengene med ud af landet knækker filmen

Del dette indlæg

Link til indlæg
bighead skrev, for 1 minut siden:

Jeg er faktisk enig. Når to mennesker bliver beslutter at have sex med hinanden i en privat bolig med forudgående eller efterfølgende økonomisk kompensation, så har det efter min mening intet at gøre med at drive erhverv. Der er tale om en mand som får sex af en kvinde og giver hende et aftalt beløb. Jeg har i et par år set en sydamerikansk kvinde. Vi mødes privat og har sex og bagefter sender jeg et beløb på mobilepay. Uden denne betaling ville hun næppe mødes (og have sex), men at kalde hende erhvervsdrivende er absurd. Sex i en privat kontekst kan aldrig blive arbejde. Og jeg vil meget nødigt leve i et samfund, hvor myndighederne får ret til at banke på døren til min venindes lejlighed og udspørge os om karakteren af det knald vi lige har haft.

Det kommer ikke til at ske. 

Jeg er med på, at det får en lidt anden karakter, når det foregår i en tysk sexklub eller på et dansk bordel med personale og vagtplaner. 

I øvrigt giver det ingen mening at fokusere på østeuropæiske kvinder. Jeg er klar over, at der utvivlsomt er danske prostituerede som betaler skat eller moms i et vist omfang, men fuldstændig på lige fod med frisører, tømrer, malere, barnepiger sov osv. er jeg sikker på, at indtægterne ikke rapporteres fuldt ud. Sort arbejder er jo på ingen på et særskilt problem for udlændinge. Det er et gammelt dansk fænomen. 

Kigger du på ren skattelovgivning er det skattepligtig, det samme gælder når du hjælper naboen med taget og får et par tusinde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Den lille hårde skrev, Lige nu:

F.eks. at der er så  mange fra Thailand der kommer herop for at arbejde ilegalt på turistvisum, det kan ende med med at få betydning for Thailændere der har rent mel i posen, hvis Thailand flyttes til en strengere Visum gruppe.

Visumgrupper har intet at gøre med skatteunddragelse, kriminalitet eller sort arbejde. Når udlændingestyrelsen skal beslutte, hvilken visumgruppe statsborgere fra et bestemt land skal placeres i afgøres det udelukkende af risikoen for at disse personer uretsmæssigt vil forblive i landet efter udløb af visum/søge asyl/misbruge visumet til at søge ophold på andet grundlag osv. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
bighead skrev, for 1 minut siden:

Visumgrupper har intet at gøre med skatteunddragelse, kriminalitet eller sort arbejde. Når udlændingestyrelsen skal beslutte, hvilken visumgruppe statsborgere fra et bestemt land skal placeres i afgøres det udelukkende af risikoen for at disse personer uretsmæssigt vil forblive i landet efter udløb af visum/søge asyl/misbruge visumet til at søge ophold på andet grundlag osv. 

Men f.eks. misbruge visumet til at søge ophold på andet grundlag  kan tolkes som at de søger visum til turisme/vennebesøg men skulle have søgt arbejdsvisum. Derudover er der en del der bliver her længere end de må, specielt de handlede bordelmutter er jo ligeglad hvis de bliver taget så ryger de hjem og hun har måske fået flere penge i kassen.

Men når det er sagt er grupperne jo lavet af EU så det er et samlet EU der skal ændre det.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Kigger du på ren skattelovgivning er det skattepligtig, det samme gælder når du hjælper naboen med taget og får et par tusinde.

Det er rigtigt. Men det er fordi der bliver udført et stykke arbejde. Når jeg drikker et glas vin med min sydamerikanske elskerinder, slikker f.... på hende og til sidst tager hende hårdt analt, vil jeg svedende og ret udmattet hævde, at det var mig som udførte arbejdet - og betalte for vinen. Kan du se, hvor jeg vil hen? Skatteteknisk er det vel i bund og grund en gave. Jeg anerkender, at den type gaver beskattes. Men igen. Jeg tror, at meget få mennesker forventer, at pigen skal eller bør betale indkomstskat af min "gave" på fx 1000 kr. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Balshoi skrev, for 6 timer siden:

Jeg ser ingen forskel på om det er personer der har fast adresse i Danmark, eller i et andet land, der sælger "sorte" ydelser. I alle tilfælde er det noget svineri, ikke at ville deltage i betalingen af de "fællesudgifter" vi har i vores samfund. 

Østeuropæiske piger som bor her et par uger af gangen gør vel ikke brug af ret mange velfardsydelser. Mener du det? 

Gå efter bagmændene og lad pigerne være i fred. Hvorfor går du kun efter piger og håndværkere? 

Jeg hyrer gerne en sort håndværker. Jeg betaler gerne for en times hygge med en sød dansk eller udenlandsk pige. Om hun betaler moms og skat er hendes sag, ikke min. 

Jeg bliver pissesur når jeg ser en rocker eller en fætter køre på Harley eller i BMW, som jeg ved er betalt med bistandshjælp og stjålne værdier. Det er langt værre. 

Jeg bliver pissesur når idiotiske politikere  og uduelige embedsmænd tror de kan håndtere itprojekter i milliardklassen, og hver gang fucker det op uden konsekvens. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Men f.eks. misbruge visumet til at søge ophold på andet grundlag  kan tolkes som at de søger visum til turisme/vennebesøg men skulle have søgt arbejdsvisum. Derudover er der en del der bliver her længere end de må, specielt de handlede bordelmutter er jo ligeglad hvis de bliver taget så ryger de hjem og hun har måske fået flere penge i kassen.

Men når det er sagt er grupperne jo lavet af EU så det er et samlet EU der skal ændre det.

Det er rigtigt. Hvis der fx er mange thai-kvinder som overskrider deres visum og bliver hængende i landet, ja, så kan det få indflydelse på, hvilken gruppe thailand tilhører. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Selvfølgelig skal glædespigerne betale skat ligesom alle andre, men som reglerne er i dag skal pigerne betale både moms og skat.

Jeg mener nok at området bør fritages for moms, og man kan diskutere om der ikke skulle indføres en flad skattebetaling, således at en glædespige betalte et fast beløb i skat pr. arbejdsdag, idet et troværdigt bogholderi virker urealistisk, men det kræver at der kommer ordnede forhold.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Tyrkeren82 skrev, for 6 timer siden:

hva mener du med at de kan holde deres løn hjemme ved kontrol

Jeg mener at hvis der var en effektiv kontrol- og inddrivelsesmyndighed i DK ville den jo nok kunne hente en hel del kroner hjem til statskassen. Desværre ville dette ramme pigerne og ikke de bagmænd der henter pigerne herop og beriger sig på pigernes arbejde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Røvslikker
Ratata skrev, for 2 timer siden:

Jeg synes sex skal være skattefri og vi der bruger GP'er bør få et fradrag...:mrgreen:

yepper...lige præcis, burde også være muligt at lægen kunne ordinere et besøg for lindrende trykken ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Røvslikker
TheVoice skrev, for 5 timer siden:

Til gengæld er jeg ikke ligeglad med om de trives med deres valg, samt om deres del af kagen er passende"

...og hvad vil du gøre ved det ???? hvad er en passende del af kagen ??? hvis vi som købesex kunder møder, eller har mistanke om at pigen ikke er der af fri vilje, så er det da en borger pligt at melde det til de respektive myndigheder...der står enhver pige at tage sine valg, ligesom alle vi andre gør det er trods alt et frit samfund vi lever i med frie valg, hvis de ikke trives med det, er det jo ikke lige på denne hylde de skal opholde sig.

Redigeret af Røvslikker

Del dette indlæg

Link til indlæg
Dr.klam skrev, for 2 timer siden:

De skal ikke betale skat???? 

Så skal en murer heller ikke betale skat når han arbejder sig selv ihjel, ved at bukke ryggen så meget, at han ikke når at gå på pension, fordi hans job er så hårdt.

Så skal en direktør heller ikke betale skat fordi han tænker så meget, fordi han får så meget ondt i hjernen af at tænke så meget.

ved du hvad, hvis og hvis og hvis. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
bighead skrev, for 1 time siden:

Det er rigtigt. Men det er fordi der bliver udført et stykke arbejde. Når jeg drikker et glas vin med min sydamerikanske elskerinder, slikker f.... på hende og til sidst tager hende hårdt analt, vil jeg svedende og ret udmattet hævde, at det var mig som udførte arbejdet - og betalte for vinen. Kan du se, hvor jeg vil hen? Skatteteknisk er det vel i bund og grund en gave. Jeg anerkender, at den type gaver beskattes. Men igen. Jeg tror, at meget få mennesker forventer, at pigen skal eller bør betale indkomstskat af min "gave" på fx 1000 kr. 

Skatteteknisk er det en indkomst for pigen, når hun modtager betaling for en ydelse hun leverer eller stiller til rådighed eller hvad du vil kalde det. Det er omfattet af Statsskattelovens §4.

Og skatteteknisk nytter det ikke noget at kalde det en gave. For personer uden for den personkreds der er nævnt i gaveafgiftsloven, så vil gaver skulle henregnes til modtagerens almindelige skattepligtig indkomst.

Og at meget få mennesker skulle forvente at pigen skal betale skat af sin indkomst fra prostitution tror jeg faktisk ikke du har ret i. Jeg tror de fleste i skattemæssig henseende har svært ved at se at det skulle være anderledes end for indkomst fra alle mulige andre tjenesteydelser.

Redigeret af Thaiuser

Del dette indlæg

Link til indlæg

En udlænding som ikke har bopæl i Danmark er ikke nødvendigvis skattepligt af indkomst optjent i Danmark. Der er nogle betingelser der skal opfyldes. Efter 6 måneders arbejde her er det dog svært at komme udenom. 

Der er mange polske arbejdere som får kørselsfradrag for en tur/retur til Polen to, tre gange pr måned. Det betyder ofte nul skat. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Røvslikker skrev, for 3 timer siden:

...og hvad vil du gøre ved det ???? hvad er en passende del af kagen ??? hvis vi som købesex kunder møder, eller har mistanke om at pigen ikke er der af fri vilje, så er det da en borger pligt at melde det til de respektive myndigheder...der står enhver pige at tage sine valg, ligesom alle vi andre gør det er trods alt et frit samfund vi lever i med frie valg, hvis de ikke trives med det, er det jo ikke lige på denne hylde de skal opholde sig.

Jeg har fravalt gadeprostitution.  Jeg mener bestemt ikke det er min borgerpligt at foretage mig noget, fordi jeg har min egen subjektive holdning til konceptet.  Lidt det samme gør sig gældende omkring det udenlandske segment.  Hvis prisen er meget lav, eksempelvis 1.000 for en time, så fravælger jeg også det.  

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...