Hop til indhold
Guest Amard

Når sproget ikke passer

Recommended Posts

Guest Amard

Selvom jeg tit har lys til at finde min indre grå ged frem, så er der bare noget ved det her sprog, som gør det karikeret.

 

lol.jpg.430e61414238841d663f3d7f4b0e7ed7.jpg

 

Resten af teksten var ikke yderligere overbevisende.

 

Grå ged alligevel.... magen til frækhed :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Amard

Der er mere:

Deeptrout - en ørred kan bruges til mange ting...

Superfrank - yes, Frank skal du ikke prøve at løbe om hjørner med, han 'kommer' efter dig... (super!)

... to be announced

Tænker at opdatere den løbende, der er mange søde bemærkninger rundt omkring :-9

Del dette indlæg


Link til indlæg
jens69 skrev, for 11 minutter siden:

Hvad hulen er grå ged oversat fra?

nok gp humor :D

til os 50+ mænd -der besøger dem :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
jens69 skrev, for 27 minutter siden:

Hvad hulen er grå ged oversat fra?

Det er ikke godt at vide. Jeg forsøgte mig engang med "google tager så frygteligt fejl" og outputtet, som det vist hedder på nydansk, lød dengang: "google takes so cruelty error", og den oversættelse kan man jo som sprogkyndig ikke bruge til så meget. Her skal man kende den originale tekst for at kunne gennemskue sammenhængen, ligesom man skal kende oprindelsen til "grå ged" på originalsproget.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ged på ungersk kan være "kéjenc", som også betyder satyr og kan oversættes til engelsk med "lecher" - omtrent "vellystning".

Grå? Hmm måske "dark", som i "devilish"?  Grå ged bliver i det fald "dæmonisk vellystning".  Knep mig som en dæmon.

Måske???

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Amard

Der er også noget særligt ved den måde som en grå ged knepper på.

Det kan godt være en sort ged er vild, men så er det fordi du ikke har prøvet en grå.

Ja, prøv du en deeptrout med sådan én, så kan Superfrank godt gå hjem.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg så en der annoncerede med et navn i overskriften, og et andet i teksten. Det var lidt morsomt. Hun havde åbenbart kopieret en anden piges tekst fra tidligere... 
Pigen var i øvrigt sød nok, men talte ikke et ord Dansk (eller Engelsk, så det blev lidt akavet). 
Jeg valgte hende alligevel til, da jeg kender "ejeren" af det sted hun arbejdede, og vidste at alle pigernes annoncer er "ægte". 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...