Hop til indhold
nysgerrigefyr

købe sex ulovligt måske

Recommended Posts

Ja så er snakken om at det at købe sex skal gøres ulovligt oppe og køre igen, desværre ser det ud til at det nok lykkes denne gang, da dem der råber højest er feminister som kun ser tingen på en måde, at kvinder altid er ofret og mænden kun er nogle "svin", men vis det bliver genført bliver det nok ikke sjovet at være glædes pige her i DK.

Hva med jer, tro i osse at det lykkes for tumperne på borgen at gør det forbudt denne gang.

Del dette indlæg

Link til indlæg

i første omgang tror jeg de får rigeligt at gøre med at få en finanslov til at hænge sammen og få gjort alle regeringsparter og EL tilfredse så de kan få den vedtaget ellers så får de nok for travlt med at snakke valg ... og tror næppe det vil være oget der vil optage ret mange danskere som valgtema for tiden ... men omvendt, skulle det lykkes de røde at få vedtaget en finanslov og bevare magten, så frygter jeg desværre at der kommer et forbud, da rødstrømperne ikke er modtagelige overfor fakta og undersøgelser som ikke er betalt af folk med samme interesser som dem (og som jo derfor også giver de ønskede konklussioner)

det vil være sørgeligt for alle parter hvis et sådant forbud bliver vedtaget ... kan ikke se det vil gavne nogle. det vil blot blive endnu sværre at finde de udsatte eller/og handlede piger, og hjælpe dem, da de vil komme til at arbejde endnu mere skjult ...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Under " normale" omstændigheder, burde der aldrig kunne skabes et flertal for afskaffelse. Mænd ved hvor vigtig sex er for dem, og mange kvinder har også forståelse for, at nogle ikke kan få sex på den "almindelige" måde.

Problemmet ligger i, der er en del kriminalitet i branchen, såsom knallertentusiaster, bander, trafficking og manglende indbetaling af moms og skat.

Hvorfor så ikke gøre noget effektivt ved det??

Min ide er en afskaffelse af Tlf nr, som politi ikke kan se hvem tilhører.

Samt en registreringspligt af glædespiger, evt hvor man har et specielt kasseapparat, hvor politi/ skat kan følge med i omsætningen. Så skulle det være lovpligtig, at mænd hver gang, skal have en kvittering fra dette kasseapparat. Så er omsætningen registreret og det burde jo gøre det umuligt for bagmænd+ sorte penge.

Som jeg ser det, vil det også gavne de eksisterende klinikker, som prøver at køre en hæderlig professionel forretning, hvor der bliver betalt moms og skat.

Ang. Registrering af piger+ Tlf nr, skal det naturligviS kun være politi, der har disse oplysninger, så pigerne stadig har den fulde diskretion.

Dette er bare en hurtig tænkt tanke, hvor der nok er mange huller og mangler :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg

– og kvitteringen skulle sendes til skattevæsenet eller hur? Eller skulle en emsig kone have mulighed for at falde over den i en glemsom mands jakkelomme?

Nej, jeg tror, man kan lovgive lige så tosset, man vil: Prostitutionen vil ikke ophøre, men blot finde nye veje. Så længe, der er to køn, skal de nok finde ud af resten. So oder so.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg bor i Sverige til daglig og herovre er køb af sex som bekendt ulovligt, men efter mørkets frembrud bliver mange pizzeriaere, "dartklubber" etc. til horehuse med piger fra østeuropa.

De forskellige steder bliver primært styret af den serbiske og den russiske mafia, og nu får starten ingen penge what so ever fra pigerne, ligesom de heller ikke har kontrol med det der foregår, så en ulovliggørelse vil være ekstremt dumt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

– og kvitteringen skulle sendes til skattevæsenet eller hur? Eller skulle en emsig kone have mulighed for at falde over den i en glemsom mands jakkelomme?

Nej, jeg tror, man kan lovgive lige så tosset, man vil: Prostitutionen vil ikke ophøre, men blot finde nye veje. Så længe, der er to køn, skal de nok finde ud af resten. So oder so.

Ja prostition skal nok blive ved at eksistere, jeg kan bare godt lide den nuværende model, hvor det ikke foregår gennem mafiaen eller lignende :-) kvitteringen kunne manden såmænd gøre ved hvad han ville bagefter, den er ment som en sikkerhed, for der ikke er en bagmand bag.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg tror ikke på at der er i regeringen er et reelt ønske om at forbyde køb af seksuelle ydelser. Jeg er ikke i tvivl om, at der er et (forståeligt) ønske om at bekæmpe trafficking, organiseret kriminalitet samt sikre at der betales skat og moms af den enorme omsætning i branchen.

Jeg er heller ikke i tvivl om, at man ikke nødvendigvis er hverken skrigeskinke, ræverød eller feminist for at være for et forbud.

Personligt så jeg gerne, at personer, der køber sex af ofre for trafficking, narkomaner og andre udsatte grupper, kunne straffes.

Forslaget om en "bevilling" virker umiddelbart som en god idé. Dette kunne kombineres med et forbud mod at købe sex af prostituerede uden bevilling. Bevillingen kunne så følges af krav om udskrift af kvittering til alle kunder og registrering af handlen på en central server.

På denne måde ville man opnå en langt højere grad af skatte- og momsbetaling.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Jeg tror ikke på at der er i regeringen er et reelt ønske om at forbyde køb af seksuelle ydelser. Jeg er ikke i tvivl om, at der er et (forståeligt) ønske om at bekæmpe trafficking, organiseret kriminalitet samt sikre at der betales skat og moms af den enorme omsætning i branchen.

Jeg er heller ikke i tvivl om, at man ikke nødvendigvis er hverken skrigeskinke, ræverød eller feminist for at være for et forbud.

Personligt så jeg gerne, at personer, der køber sex af ofre for trafficking, narkomaner og andre udsatte grupper, kunne straffes.

Forslaget om en "bevilling" virker umiddelbart som en god idé. Dette kunne kombineres med et forbud mod at købe sex af prostituerede uden bevilling. Bevillingen kunne så følges af krav om udskrift af kvittering til alle kunder og registrering af handlen på en central server.

På denne måde ville man opnå en langt højere grad af skatte- og momsbetaling.

jamen så er vi jo enige :-) selvom jeg ikke fik skrevet, at det naturligvis skal være strafbart, at besøge en ikke registreret klinik

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nu er økonomi en personlig ting, og ansvaret for at betale pligtig skat er personlig, virksomhedens.

Jeg har ikke pligt til at forlange en kvittering hos frisøren, og det er ikke ikke forbudt at blive klippet, hverken hos en ufaglært eller en uden cvrnr

Er det ikke 50000 kr man må tjene om året uden at betale moms?

Samme må det nødvendigvis være, hvis intim massagebranchen skal legaliseres i alle led på lige fod med øvrige erhverv.

Gør man det kunne man i en overgangsfase over 3 - 5 år oprette statsbordeller som et alternativ for pigerne til de eksisterende. Det for at gøre det markant billigere for pigerne at gå på arbejde, over tid fjerne eksistens grundlaget for de private bordellers ekstreme vagtafgifter for pigerne. Sidstnævnte kan så enten lukke, eller tilpasse egne vagtafgifter statsbordellernes, tilpasse sig loven.

Uden at beskylde nogen for bedragerisk hensigt, tror jeg nu nok at statsbordeller, de ikke før de har udkonkurreret de traditionelle bordeller, kan indføre et kasseapperat, for gør de det, har de traditionelle blot fortsat det som et konkurrence parameter at de ikke bruger et kasseapperat.

Pigerne er jo/kan jo stadig være selvstændige, hvor bordellet og deres egen forretning er for sig, myndighederne må forholde sig sådan hertil.

Det er nok derfor nødvendigt for Skat de første 2 - 3 år at køre den mere besværlige kontrol af bordel og piger for sig. De mange års tåbelige lovgivning hvor rufferi har været forbudt, har udviklet en egen psykologi i branchen, som der skal en overgangsfase med en lidt pragmatisk tilgang til, for at komme til livs over tid.

Lykkes det at få ryddet op i et tilstrækkeligt omfang, kunne man lukke statsbordellerne igen, herefter overlade markedet til private registrerede bordeller der samarbejder med Skat, hvor kunderne og pigerne ved at risikoen for uønskede forstyrrelser fra myndighedernes side er mindst.

Men det man kan håbe på er blot at få så meget styr som muligt på erhvervet, der vil her som allerede i så mange helt legale liberale erhverv forekomme alternativ parallel drift, men dem kan man så gå desto mere efter, og koncentrere kræfterne om.

Uden sammenligning i øvrigt burde man også legalisere hash og hårde stoffer, men her gøre det til et statsmonopol, beskatte det. På den måde trække tæppet væk under alt den organiserede kriminalitet der står bag.

Lad være med alle disse mål om at elliminere alt skadevirkning, ved forbud og straf, men hav blot som mål at skadevirkningerne af legaliseringer og statsinvolvering ikke forværre skadevirkningen af de forhold man hidtil har bekæmpet med forbud og straf.

Sørg blot for at have massive samtidige tilbud om afvænning og behandling. Ikke som tvang, men som frivilige tilbud.

Der vil være massive afledte gevinster ved det, så som nedgang i indbrud og berigelseskriminalitet, heraf følgende nedgang i forsikringserstatninger, deraf muliggjorte billigere forsikringspolicer.

Alkohol og tobak har langt større sundhedsmæssige og samfundsøkonomiske konsekvenser end hash og hårde stoffer, og jeg tror at det ville blive forbudt også, hvis det blev opfundet idag, men det kan man ikke, og derfor søger man at vinde på karrusellerne, hvad man taber på gyngerne, gennem en regulerende lovgivning - der er jo mange arbejdspladser og megen omsætning i skidtet.

For min skyld kunne man gå til alkohol med samme tilgang som tobak, og søge ændret kultur og forbrug over 10, 20, 30 år, men chokterapi og direkte forbud virker ikke, men er kun vand på kriminelles mølle, i en lige linje fra fordbudstiden i USA og til nutidens globale omsætning af hårde stoffer.

Og så kunne man regulere gadeprostitution til udvalgte områder, med egnede faciliteter/social opfølgende indsats, henvise denne hertil, sådan at det kun må foregå i disse områder. På den måde kan prostitution og lokalområde leve i respektfuld adskillelse uden alle de konflikter byfornyelser og ny bykultur fører med sig mellem nyt og gammelt.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

RN nu er forslaget, ment som et middel, imod trafficking og bagmænd.

Kvitteringen er ment som mandens sikkerhed mod ugler i mosen. At omsætningen skal registreres, bidrager til, det er svært for bagmændene at tjene penge på det

Ved elinstallationer, skal der kontaktes en autoriseret installatør, som skal registrere og underskrive, det arbejde han har udført. Dette er bl.a for at sikre, at huset ikke brænder ned, pga en forkert udført indstallation. Så i dette tilfælde, er kvitteringen og registrering et lovkrav.

Nu ved jeg godt, at borende x+ rn ikke har stor tiltro, til man kan lovgive mændene over i registrere lyshuse.

Men et lille eksempel: jeg overholder MEGET ofte ikke fartbegrænsninger, men har nu heller aldrig fået en fartbøde! Derimod hvis jeg kommer til et skilt med " her regerer europark" så kan du dæleme tro jeg kan finde ud af at sætte p- skive! Med andre ord, du kan sagtens få folk til at overholde regler.

Hvis det er et lovkrav at manden skal have denne kvitteringen, ellers vil han blive sigtet for at modtage sort/ ikke registreret arbejdskraft, som så vidt jeg ved kan give en bøde op til 50000 kr.

Hvis der kommer 2-3 artikler i travbladet, med mænd der er kommet hjem til konen med en regning på 50000, ja så skal du bare se, så står alle mænd i kø ved de registrere klinikker :-)

Og ja, politiet har udstyr der nemt kan høre en prut på 100 m afstand, så med de rette beføjelser, kan de i løbet af ingen tid, få ryddet op i denne branche.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

RN nu er forslaget, ment som et middel, imod trafficking og bagmænd.

Kvitteringen er ment som mandens sikkerhed mod ugler i mosen. At omsætningen skal registreres, bidrager til, det er svært for bagmændene at tjene penge på det

Ved elinstallationer, skal der kontaktes en autoriseret installatør, som skal registrere og underskrive, det arbejde han har udført. Dette er bl.a for at sikre, at huset ikke brænder ned, pga en forkert udført indstallation. Så i dette tilfælde, er kvitteringen og registrering et lovkrav.

Nu ved jeg godt, at borende x+ rn ikke har stor tiltro, til man kan lovgive mændene over i registrere lyshuse.

Men et lille eksempel: jeg overholder MEGET ofte ikke fartbegrænsninger, men har nu heller aldrig fået en fartbøde! Derimod hvis jeg kommer til et skilt med " her regerer europark" så kan du dæleme tro jeg kan finde ud af at sætte p- skive! Med andre ord, du kan sagtens få folk til at overholde regler.

Hvis det er et lovkrav at manden skal have denne kvitteringen, ellers vil han blive sigtet for at modtage sort/ ikke registreret arbejdskraft, som så vidt jeg ved kan give en bøde op til 50000 kr.

Hvis der kommer 2-3 artikler i travbladet, med mænd der er kommet hjem til konen med en regning på 50000, ja så skal du bare se, så står alle mænd i kø ved de registrere klinikker :-)

Og ja, politiet har udstyr der nemt kan høre en prut på 100 m afstand, så med de rette beføjelser, kan de i løbet af ingen tid, få ryddet op i denne branche.

i Italien har man ryddet op i restauranter der ikke betaler skat. Man skal som kunde forlange en kvittering, ellers står man til en anseelig bøde når man bliver bedt om at fremvise kvitteringen til politiet som ofte står udenfor restauranterne. Det har virket, og det vil også virke her over for andre brancher.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvis det skal give mening at pålægge kunder at forlange en kvittering, kræver det at rufferi bliver gjort lovligt.

Så kan man begynde at overveje den linje, men så skal det også gælde hos frisøren, fysio og fodterapeuten osv.

Som det er nu, hvor det kun er en lagenarbejdende mutter, der kun må tage afgift fra pigerne nøjagtigt svarende til egne udgifter uden overskud, har du det misk mask, jævnfør omtale i medierne, af det der opgives hvidt sine steder, og den andel der erlægges herudover i åger husleje.

Det alt sammen gør det til en kalkuleret risiko at leje ud til, og servicere bordeldrift, der så afregnes som en risikopræmie for at løbe en risiko, der skulle være lille betragtet på forholdet mellem fortjeneste og risiko.

Det igen gør det til en begrænset skare der vil udleje til formålet, dels er det ikke interessant uden profit, dels vil de færreste risikere renomme og straf - summa sumarum, der er piger der betaler alt for meget for at gå på arbejde, og vi betaler derfor for meget for sex.

Hvis det blev legalt at tjene på at servicere bordeldrift, ville huslejen falde væsentligt, pigernes omkostninger med og der vil kunne opstå reel konkurrence, både på omkostnings-siden, købesex koncepter og forretningsmodeller.

Optimalt ville pigerne både kunne sælge mere sex billigere, og betale skat, og hvis ikke kan man i det mindste bedre både kræve at de gør det, og at kunderne forlanger en kvittering.

Men pisk uden gulerod fremmer hverken god adfærd på udbuds eller efterspørgsels siden, men tjener kun til at stresse begge parter, på måder der ikke tjener hverken et ønske om mere ordnede forhold i branchen, eller ønsket om øget betaling af skat og moms i branchen.

Sidstnævnte er næppe heller formålet, nej formålet er at få alle interessenter indenfor køb og salg af sex til at udvise en stadig mere desperat adfærd, der kan udvikle sig synligt til skue for en befolkning, flertallet af både kvinder og mænd, der til nu har været imod kriminalisering af køb af sex, sådan at den forenede forbudsfront kan komme målet nærmere om en folkelig accept af et projekt, der er og bliver et ideologisk moralsk projekt, mere end det er noget som helst ønske om at komme de negativt afledte effekter af køb og salg af sex til livs.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

RN man kan som sådan, godt indføre krav om kvittering i andre erhverv også. Skulle der vel egentlig ikke være noget galt i?

Jeg mener dog, at omsætningen skal registreres "direkte" og pigerne skal være registrerede i denne branche. Dette for at forhindre, at en bagmand kan tage en pige til Danmark i 14 dage, udskrive nogle tilfældige fakturaer, og så rykke hende til Tyskland bagefter. (og man har ingen ide om, hvem pigen var)

Resten har jeg vist ikke helt forstået, hvor du vil hen med :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Man skal vel bare ligestille pigernes erhverv med alle andre erhverv. Det er jo i grunden et håndværk som alle andre. Kan ikke se hvorfor lige netop dette erhverv skal særbehandles.

At der så er handlede piger har ikke noget at gøre med erhvervet. Der er også masser af underbetalte og måske handlede mennesker i andre brancher ( rengøring, fastfood osv) det problem skal klares på en helt anden måde. Eller skulle man kriminalisere os der køber en pizza til en 50´er. Vi ved jo godt den ikke kan laves for det!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Man skal vel bare ligestille pigernes erhverv med alle andre erhverv. Det er jo i grunden et håndværk som alle andre. Kan ikke se hvorfor lige netop dette erhverv skal særbehandles.

At der så er handlede piger har ikke noget at gøre med erhvervet. Der er også masser af underbetalte og måske handlede mennesker i andre brancher ( rengøring, fastfood osv) det problem skal klares på en helt anden måde. Eller skulle man kriminalisere os der køber en pizza til en 50´er. Vi ved jo godt den ikke kan laves for det!!

Hvis man kan få fjernet bagmændene+ trafficking ved at ligestille erhvervet med andre, så fint med mig! personlig tror jeg bare man er nød til at regulere branchen, evt med det forslag jeg kommer med. Hvis der er andre brancher, der lider af trafficking og bagmænd, synes jeg bestemt også man skal gøre noget ved de brancher!

ang. underbetaling i andre brancher, synes jeg det er til grin, at man har en overenskomst forbundene imellem, men man kan bare vælge at melde sig ud af fagforbundene, så kan man betale sine medarbejdere som man lyster, fuldt lovligt.

Hvis mc kan lave en burger, pom fritter og en cola til ca 55 kr, skulle man så ikke kunne lave en pizza til 50 kr? nu er jeg ikke pizzamand, så hvis du har noget indgående kendskab til branchen, bøjer jeg mig i støvet og giver dig ret :-)

Jeg vil trække mig fra debatten, alle mine argumenter er brugt. Så må folk være enige/uenige som de lyster

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er jo lige præcis det der er forudsætningen for at diskutere krav om registrering, udstedelse af kvitteringer, pligt til at forlange og kunne fremvise en kvittering, det at erhvervet skal være ligestillet i alle led med alle øvrige erhverv.

Og det er det som erhvervet ikke er ! Eftersom udøvelse af virket inkluderer en drift og logistik, der pr definition udgør en omkostning, men som det ikke er attraktivt at yde nonprofit, som i vid udstrækning ikke i et eller andet led i kæden kan ydes nonprofit, ja så kaster man i vidt omfang branchen i armene på nogle, der kalkuleret tager sig betalt for at løbe risikoen.

Hvor gerne mutter eller sexarbejder end vil overholde lov og ret, der gør loven det uhyre vanskeligt at gøre det, jævnfør behovet for at kunne købe sig til logistikken bag driften, som support til samme, når præmissen er at nogle defacto skal tjene nogle penge som de ikke må tjene.

Rufferi loven er et taknemmeligt redskab for den til enhver tid herskende stemning på Christiansborg, hvem der for tiden har magten.

Er linjen stiltiende anti kriminalisering af køb af sex, kan man politisk forholde sig passivt, politiet kan uofficiet fortolke loven til fordel for klinikker med de mest mulige ordnede forhold, bruge sin tid og sine ressourcer fornuftigere i den ende af branchen som politiet selv vurderer som mest betændt.

Men blæser der de stik modsatte vinde på tinge, kan man skærpe fortolkningen af rufferi paragraffen efter forgodtbefindende, når nu Mette Frederiksen og Pernille Vigsø Bagge endnu ikke har kunnet få de Radikale til at stemme for at gøre det kriminelt at købe sex.

Hertil kan de bruge Politi og Skat, der pludseligt får frygteligt travlt med at fokusere på moms og skatteunddragelse, der hvor det er lettest at sætte massivt ind, ofte hos de steder der mest af alt ønsker at forholdene kan være så ordnede som vel muligt, de kunder til samme, der af samme årsag helst vil komme de steder.

Mutter, piger og kunder er prisgivet øjeblikkets politiske luner, har i praksis ofte valget mellem at afholde sig fra virket, eller at tilpasse sig som lusen mellem 2 negle - loven, politikere, politi og Skat på den ene side, og de celler i miljøet på den anden side der løber en kalkuleret risiko, tjener tykt på deres dilemma.

Derfor har man sagt A må man også sig B, men det vil den forenede forbudsfront ikke, de vil først og sidst gøre det kriminelt at købe sex, og hertil har de på deres vej brug for en gummiparagraf som rufferi loven, de kan bruge og misbruge efter forgodtbefindende.

Siger de både A og B, skal jeg gerne forlange en kvittering under et bordel besøg, men så skal de også forlange at jeg kræver en kvittering når jeg køber en Pizza :!:

Men ofte er der altså sat et skilt op med at dankort terminalen desværre ikke virker, så det er bare med at have kontanter parat, huske sin bon ;)

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...