Hop til indhold
Heimdal

Nyt forum

Recommended Posts

Hej, nu har jeg, inden jeg registrerede mig ved at læse lidt (meget) rundt herinde lært, at nye medlemmer opfordres til at vise ydmyghed, specielt inden de kommer med for mange gode ideer.

Jeg vil alligevel vove mig ud på isen.

Sidst jeg opholdt mig her i landet i længere tid (denne gang for good), var stedet, man besøgte Venuslogen, og det var da også det site, jeg googlede, da jeg måtte konstatere, at det var dødt, og denne side har overtaget positionen.

Der var endnu mere splid og spektakel mellem de forskellige grupperinger derinde, specielt kendetegnet ved, at det i vid udstrækning var markante, udøvende piger med hver deres supportere, der stod for skytset.

Men der var gode sider ved Venuslogen, som eksempel kan jeg nævne, at man havde et board for restaurantanmeldelser, som var mig og andre til gavn, når der skulle spises ude.

Jeg vil foreslå at oprette noget tilsvarende her på sitet, og da de fleste herinde velsagtens er i den aldersgruppe, hvor bordets glæder hører til de bedste, tænker jeg, at forummet mere generelt bør omfatte alt, hvad der har med mad og drikke at gøre, udveksling af opskrifter kunne være  en fast bestanddel.

Og nej, det er ikke et forum for snobber, jeg eftersøger, selv sætter jeg stor pris på barderet oksemørbrad, udstoppet med fois gras, men en vellavet ristet hotdog med slagterpølse i bagerbrød og hele svineriet i fri luft hører også til mine favoritter. :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest JJ4Solo
WhoKnowsWhat skrev, for 14 minutter siden:

Hot-dog = overfor Ballerup rådhus

Og de er til gengæld også rigtig gode :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Alkoholikeren

Heimdal fint forslag, jeg tænker det enkle er at der er et forum der rummer alt endet en salg køb af sex, politik, og anmeldelser, det forum hedder “hyggesnak” der kan du sagtens oprette en restaurant, spise ude tråd, ligesom der er selfie tråde og tråde om......jeg ser frem til at læse dine anmelder af pølsevognen og gourmet restaurant, samt iskiosken. 

Bh 

Alko

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det bedste forslag jeg har set længe :)

Jeg går gerne med, for eget vedkommende med særlig fokus på kulinariske oplevelser, der ikke er alkohol betingede, men hvor den gode mad udmærket lader sig ledsage af smagfulde frugtsafte etc.

Her har jeg et stort ønske, om at opnå selskab til byens dyrere, til de dyreste luksusbrunch buffeter i lejet 300 + - 700 + kr.

Her taler jeg om København, men det rette tilbud kan også være værd at rejse efter, hvis det kan nås ud og hjem den samme dag.

Århus og Odense er jo begge et par pragtfulde byer, lige som sikkert så mange andre større købstæder, som kan nås indenfor max 3 - 4 timer fra København med tog.

Der er ofte billige orange billetter at få.

Samkørsel er jo også oplagt for dem, der har den fornødne tillid til hinanden, jeg har ikke kørekort og tager gerne imod er tilbud om delekørsel.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aros
Alkoholikeren skrev, for 32 minutter siden:

 samt iskiosken. 

Nu får jeg minder om "ThomasKordegn" der anmeldte ishuse på Venuslogen :D;)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Alkoholikeren
Aros skrev, for 2 minutter siden:

Nu får jeg minder om "ThomasKordegn" der anmeldte ishuse på Venuslogen :D;)

 

#meetoo (Derfor jeg skrev det) savner sgu også den tråd på logen der hed Night stories, nå det blev tæt på afsporing sry, men ja der kan sagtens på hyggesnak oprette en gastronomi tråd...

Redigeret af Alkoholikeren

Del dette indlæg


Link til indlæg
Alkoholikeren skrev, for 32 minutter siden:

Heimdal fint forslag, jeg tænker det enkle er at der er et forum der rummer alt endet en salg køb af sex, politik, og anmeldelser, det forum hedder “hyggesnak” der kan du sagtens oprette en restaurant, spise ude tråd, ligesom der er selfie tråde og tråde om......jeg ser frem til at læse dine anmelder af pølsevognen og gourmet restaurant, samt iskiosken. 

Bh 

Alko

Det var også min første indskydelse, Alkoholikeren, men det har den svaghed, at en sådan tråd lynhurtigt ville blive totalt uoverskuelig helt analogt med "Spas, sjov og løjer".

Jeg prøvede at finde et specielt indlæg i den tråd, måtte opgive.

Jeg forstiller mig, at hver by får sin egen tråd i et sådant forum, hvor man så kunne placere sine indlæg og kommentarer, ligeledes kunne de forskellige kødsorter få hver deres tråd, og naturligvis vegetarisk og veganske retter.

WhoKnowsWhat skrev, for 47 minutter siden:

Lyder fristende, blot rammes jeg lidt af, at der er tale om fabrikspølser, som ikke lige er min kop te. :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest MushRoom

Så vil jeg i samme omgang, gerne se et forum for mekaniker som tilbyder samarbejde med GP. Kunden ringer og aflyser et øde fordi bilen er gået i stykker 20 mtr før GP bopæl, hertil kan hun med det samme tilkalde en mek. og han kan få tiden til at gå sammen med hende.

Del dette indlæg


Link til indlæg

TS forslag lyder ganske udmærket. Men der kan komme for mange underfora som  kan gøre EG uoverskueligt. I forvejen kniber det af og til for selv turbeskrivere at finde det rette forum.

Men: hvor finder man et sted med et godt og billigt spisekort. Man kunne jo lave sit eget site.  :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Man kan jo starte med at oprette en tråd med restaurant anmeldelser under hyggesnak. 

Hvis den så bliver populær kan det blive til et forum med anmeldelser fra de forskellige landsdele. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Alkoholikeren
AalborgLook skrev, den 19/8/2018 at 21:04:

Man kan jo starte med at oprette en tråd med restaurant anmeldelser under hyggesnak. 

Hvis den så bliver populær kan det blive til et forum med anmeldelser fra de forskellige landsdele. 

Hmm ja kombi med hvor mange PD og bordeller der er i postnummer, først gourmet sex, så gourmet mad...nå spøg til side, ja god ide, se hvad det kan bære, eventuelt sin eget forum...

 

bh

Alko

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu var det mig, der lavede det der resturante-board på Logen og fik sat det i system med landsdele, der havde jeg adgang, til styregrejerne, men det kan jo ikke være så svært, at lave en tråd, med madanmeldelser, hvis det skal gå på nogenlunde det samme som sidst....

Hvad hed stedet?

Hvor var det henne?

Hvad fik du at spise?

og hvor mange grydeskeer vil du give stedet?  (var det ikke grydeskeer?)

Om så der skal være en overordnet landsinddeling på det, med links til de forskellige madanmeldelser, ved jeg ikke, da det jo er i en tråd, skal den jo være sticky, men det bliver ikke mig der står for det som sidst.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg synes @Heimdal 's forslag lyder super. Jeg elsker mad. Både at kokkerere og spise :P

Mangler pt. nogle ideer til hvad jeg kan lave med en masse tørrede karl johansvampe og morkler som står i spisekammeret. Har lavet diverse pastaretter og omeletter men mangler sgu lidt variation. Byd gerne ind her eller i pm.

Velbekomme :P

DK fyr

Del dette indlæg


Link til indlæg
DK fyr 34 skrev, for 1 time siden:

Jeg synes @Heimdal 's forslag lyder super. Jeg elsker mad. Både at kokkerere og spise :P

Mangler pt. nogle ideer til hvad jeg kan lave med en masse tørrede karl johansvampe og morkler som står i spisekammeret. Har lavet diverse pastaretter og omeletter men mangler sgu lidt variation. Byd gerne ind her eller i pm.

Velbekomme :P

DK fyr

Se det er jo ligefør vi to har en fælles interesse der,...

Når jeg er ude at gå tur med hunden, ser jeg en masse forskellige svampe, men jeg tør ikke plukke nogle af dem, og pt myldre de jo frem....

Store flotte hvide svampe, store brune tykke svampe, osv. (det er lige til en billedetråd)

men pt nøjes hunden og jeg med at spise snaks i brombær, blommer og vilde æbler:) 

Så hvis der er nogen der har nogle stensikre fuldtræffere på spisesvampe, så post gerne foto her?:rolleyes:

Redigeret af Lady Cherie

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Alkoholikeren

Jeg kunne godt bruge en “Growlers kaktus” og Night stories..fede fora, og med tanke på den dygtigt skrevene “ Jul på det gamle bordel” kunne et story board bestem have sin gode mening og berretigelse. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lady Cherie skrev, den 13/9/2018 at 18:23:

Så hvis der er nogen der har nogle stensikre fuldtræffere på spisesvampe, så post gerne foto her?:rolleyes:

Det er ret nemt at kende forskel på rørhatte (omfatter bl.a. Karl Johan) og andre svampe. Og hvis du holder dig til rørhatte, og svampen ikke smager ad H til (Satans rørhat), så skulle du være på ganske sikker grund.

Del dette indlæg


Link til indlæg

@Heimdal

Med 181 indlæg er du vel ikke ny, og det er da også helt håbløst hvis nye brugere ikke må deltage frit i debatten og komme med de idéer, som de måtte have.

Personligt har jeg dog svært ved at se koblingen til restaurantanmeldelser i forbindelse med dette forum, men idéen om et brugerbaseret forum for restaurantanmeldelser synes jeg om.

Jeg kender ikke Venuslogen udover hvad jeg har hørt og læst, jeg har dog besøgt stedet nogle gange, men som jeg husker det kostede det penge at være med, og så langt kom jeg aldrig selv, men at der var splid og spektakel mellem de forskellige grupperinger, specielt kendetegnet ved at det i vid udstrækning var markante, udøvende piger med hver deres supportere, der stod for skytset, har jeg også ladet mig fortælle.

Jeg synes desværre at man ser begyndelse på de samme tegn på dette forum, og måske fra nogle af de samme brugere som også var aktive på Venuslogen (?), dog at det indtil videre ikke har et altødelæggende omfang, med tendensen er ikke god - så jeg synes at det er en relevant advarsel, som @Heimdal diskret kommer med. 

 

Redigeret af Finn1101

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...