Hop til indhold
TheVoice

Generel debat omkring Thai

Recommended Posts

Nu må det være på tide, at der kommer en oplysende debat omkring Thai.  Jeg ryster lige et par åbnings spørgsmål ud af ærmet (inspiret af de mange debatter omkring de få regulære sexklinikker)

Alene på EG er der over 500 annoncer for Thaisteder, men hvor mange er der mon sådan ca i alt

  1. Hvem styrer ejer disse steder ?
  2. Er der bagmænd ?
  3. Hvad tjener pigerne ?
  4. Hvor meget betaler pigerne af deres indtægter ?
  5. Er pigerne på stederne typisk Thai piger på turistvisum ?
  6. Bor pigerne på stedet ?
  7. Er pigerne på arbejde stort set hver dag ?
  8. Hvor lange er eventuelle vagter ?
  9. Hvis der opstår god kemi i mellem pige og gæst, kan pigen så bare selvstændigt træffe valg om at gå på en date, eller skal hun spørge om lov ?
  10. Hvorfor skiltes der ikke med sex ?
  11. Er det uvisheden om der kan falde lidt sex af, der gør det til noget særligt ?
  12. Er thai konceptet egentligt ikke en reelt trussel for de steder hvor man kun tilbyder regulær massage (med tøj på,  hvor klienten skal holde pølser i ro)
  13. Betales der moms og skat.?
  14. Drives steder indenfor eller udenfor rufferiloven ?
  15. Er det nemt at finde lokaler ?
  16. Når man besøger et thaisted er det så vigtigt at det ligger diskret ?
  17. Kan man risikere at møde andre mænd ?
  18. Andre relevante spørgsmål

Parat start nu, - Lad os komme i gang og se hvordan tråden udvikles sig.  Man behøver selvfølgelig ikke at svare på alle spørgsmål, man kan byde ind det man finder relevant omkring dette segment. 

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheVoice skrev, for 58 minutter siden:

Nu må det være på tide, at der kommer en oplysende debat omkring Thai.  Jeg ryster lige et par åbnings spørgsmål ud af ærmet (inspiret af de mange debatter omkring de få regulære sexklinikker)

Alene på EG er der over 500 annoncer for Thaisteder, men hvor mange er der mon sådan ca i alt

  1. Hvem styrer ejer disse steder ?
  2. Er der bagmænd ?
  3. Hvad tjener pigerne ?
  4. Hvor meget betaler pigerne af deres indtægter ?
  5. Er pigerne på stederne typisk Thai piger på turistvisum ?
  6. Bor pigerne på stedet ?
  7. Er pigerne på arbejde stort set hver dag ?
  8. Hvor lange er eventuelle vagter ?
  9. Hvis der opstår god kemi i mellem pige og gæst, kan pigen så bare selvstændigt træffe valg om at gå på en date, eller skal hun spørge om lov ?
  10. Hvorfor skiltes der ikke med sex ?
  11. Er det uvisheden om der kan falde lidt sex af, der gør det til noget særligt ?
  12. Er thai konceptet egentligt ikke en reelt trussel for de steder hvor man kun tilbyder regulær massage (med tøj på,  hvor klienten skal holde pølser i ro)
  13. Betales der moms og skat.?
  14. Drives steder indenfor eller udenfor rufferiloven ?
  15. Er det nemt at finde lokaler ?
  16. Når man besøger et thaisted er det så vigtigt at det ligger diskret ?
  17. Kan man risikere at møde andre mænd ?
  18. Andre relevante spørgsmål

Parat start nu, - Lad os komme i gang og se hvordan tråden udvikles sig.  Man behøver selvfølgelig ikke at svare på alle spørgsmål, man kan byde ind det man finder relevant omkring dette segment. 

 

 

 

tror ikke du for nogen egentlige facts på bordet.

denne verden er mere lukket-end den gængse gp-verden-hvis det kan lade sig gøre:D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Min personlige oplevelse gennem de seneste 25 år, hvor jeg også med jævne mellemrum har besøgt thaiklinikker er følgende:

Tidligere var det min tydelige fornemmelse, at mange (måske hovedparten) af de arbejdende piger var ”turister.” I dag oplever jeg mere at pigerne er gift med en dansk mand (og ofte skilt igen) og bor lovligt i Danmark, men der suppleres stadig op med piger på turistvisum, men ud fra min oplevelse i langt mindre målestok end før.

For sjov har jeg tjekket op på et par thai-klinikker, og faktisk er flere at stederne registreret hos SKAT. De navne, der står som ansvarlige, er thailandske navne (tror jeg).

De fleste steder, der officielt tilbyder massage, tilbyder også HJ, BJ og B2B, men ikke sex, så der skal skelnes mellem disse steder og egentlige thaibordeller. Nogle steder tilbyder begge dele.

Er thaistederne mere lyssky og infiltreret af bagmænd end andre dele af branchen. Jeg ved det ikke, men jeg tvivler. Derimod er man mindre i tvivl om, hvordan tingene fungerer: Pigerne betragter det som et ”arbejde,” og de ”arbejder der bare.” Typisk er der et efter tur system, og min fornemmelse er at der afregnes en del af omsætningen for listeydelserne, mens ekstra vistnok går ubeskåret til pigen selv.

En del thai-massageklinikker ville næppe kunne tilbyde de arbejdende piger en regulær indkomst, hvis de ikke solgte ”ekstraydelser.”   

Del dette indlæg


Link til indlæg
Finn1101 skrev, for 4 timer siden:

For sjov har jeg tjekket op på et par thai-klinikker, og faktisk er flere at stederne registreret hos SKAT. De navne, der står som ansvarlige, er thailandske navne (tror jeg).

...

Er thaistederne mere lyssky og infiltreret af bagmænd end andre dele af branchen. Jeg ved det ikke, men jeg tvivler. Derimod er man mindre i tvivl om, hvordan tingene fungerer: Pigerne betragter det som et ”arbejde,” og de ”arbejder der bare.” Typisk er der et efter tur system, og min fornemmelse er at der afregnes en del af omsætningen for listeydelserne, mens ekstra vistnok går ubeskåret til pigen selv.

En del thai-massageklinikker ville næppe kunne tilbyde de arbejdende piger en regulær indkomst, hvis de ikke solgte ”ekstraydelser.”   

Det er min oplevelse, at mange af thaistederne i København er drevet som selvstændige virksomheder med skat, moms og hvad der ellers følger med. 

Stederne drives efter forskellige forretningsmodeller - fx egentlige klinikfællesskaber eller deciderede ansættelsesvilkår. 

Det er også min opfattelse at de fleste steder har en forbavsende lav omsætning i skatteregnskabet ligesom den skattepligtige indkomst hos de få af pigerne der er ansat er meget lav (visse steder meget tæt på personfradraget). 

Der er thaisteder der skifter ejer efter samme principper som fx den lokale grønthandler, med afståelse og den slags. Hvor meget der betales ekstra kan der kun gættes på. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheVoice skrev, for 11 timer siden:

Nu må det være på tide, at der kommer en oplysende debat omkring Thai.

Med fare for at flashe en eklatant mangel på moral, så lever jeg aldeles lykkeligt uden svar på et eneste af dine spørgsmål. Og nogle af dem synes jeg under alle omstændigheder tilhører kategorien "det rager ikke mig", endsige andre udenforstående.

Del dette indlæg


Link til indlæg

19. Er Thai-Tantra en linie der undervises i på diverse tantra læreanstalter?

20. Er de diplomer der hænger rundt omkring på thai stederne ægte diplomer fra de der skoler ude i østen?

21. Findes de skoler i det hele taget?

22. Hvad er der egentlig af ingredienser i de gryder der altid frembringer en duft af mad på nogle af stederne?

23. Find selv på flere spørgsmål til i morgen .....

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har altid betragtet thaiklinikkerne som en slags omsorgsbutikker, hvor man kan købe, hvad man nu har brug for af omsorg. Og omsorg kan så være mange ting. Selv om man måske ikke skulle tro det, når man læser med her på EG, frekventeres klinikkerne faktisk også af kvinder og børn (i selskab med kvinder). Men ok, det ændrer naturligvis ikke ved det overordnede billede - uden liderbasser ingen business.

Og så synes jeg i øvrigt, at samfundet skylder thaimassøserne en stor tak. Tænk på alle de ensomme og forsømte mænd, der aldrig nogensinde ville blive berørt af kvinde/menneskehånd, hvis ikke det lige var, fordi der lå en thaibiks nede om hjørnet. 

Lidt interessant i denne sammenhæng er, at klinikkerne faktisk også opsøges af modne indvandrerkvinder - en anden forsømt gruppe, som nok godt kunne trænge til lidt ekstra omsorg. De føler sig trygge ved thaikvinderne.

Så er der selvfølgelig lige det med moms og skat. Men come on, venner, her opfører thaiklinikkerne sig jo ikke anderledes end mastodonterne i den anden ende af erhvervslivet: De betaler, hvad de synes er rimeligt. Den store forskel er, at overskuddet ikke ender i lommerne på dem, som i forvejen har mere end nok, men tværtimod ude i nogen af denne verdens fattige landområder, hvor de faktisk gør en stor og positiv forskel. 

Kort sagt: Thaimassøserne yder en stor og samfundsnyttig indsats - både her og der hvor de kommer fra. 

Den eneste, der har grund til at føle sig snydt, er den stakkels danske ægtemand, som skaffede thaimassøsen adgangsbilletten til farang-land. At han i bund og grund bare var en del af en entreprenant kvindes businessplan, var nok ikke helt, hvad han havde forestillet sig, da han i sin tid var så letsindig at forfølge sin drøm om eksotisk kærlighed. Men sådan er der jo så meget ... Egentlig skylder vi også ham en kæmpe tak.

Jeg fik vist ikke besvaret så mange af dine spørgsmål, Voice, med du gav mig anledning til at komme af med et par pointer :)   

Redigeret af Virgula

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest LastResort

Måske det hører sig mere til under hygge, men jeg prøver nu alligevel her. :)

24. Skal man være Thai for at arbejde der?

25. Min kusines veninde er grønlænder, kan hun mon gå an?

26. Kan kvinder også få happy ending der?

27. Kan vi mænd for lov at give de kvindelige gæster happy ending der?

28. Koster det egentlig ekstra? Hvis ja, hvorfor dog det???

29. Der kommer flere spørgsmål end svar, så hvor skal det ende?

:lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg
slip skrev, for 1 time siden:

Med fare for at flashe en eklatant mangel på moral, så lever jeg aldeles lykkeligt uden svar på et eneste af dine spørgsmål. Og nogle af dem synes jeg under alle omstændigheder tilhører kategorien "det rager ikke mig", endsige andre udenforstående.

Så hvordan forholdene er på thai-klinikker betyder reelt ikke noget for de besøgende ?  Kan man så også sige det samme omkring eksempelvis danske klinikker ? 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Finn1101 skrev, for 9 timer siden:

 

De fleste steder, der officielt tilbyder massage, tilbyder også HJ, BJ og B2B, men ikke sex, så der skal skelnes mellem disse steder og egentlige thaibordeller. Nogle steder tilbyder begge dele.

 

Du forsøger vel ikke at fortælle at HJ, BJ og B2B ikke betragtes som seksuelle ydelser ?  

Del dette indlæg


Link til indlæg

Selvom nogle af OPs spørgsmål ret beset ikke interesserer mig, synes jeg, at det er et godt initiativ. Jeg har tit kigget på nogle af pigerne, men opgivet at besøge dem, fordi det er for uklart for mig, hvad det vil koste og om jeg overhovedet kan få et alm knald. Nu er jeg måske også atypisk, for jeg går ikke meget efter det "omsorgsmæssige" men mere efter ren sex, og jeg synes, at nogle af thaipigerne er ret lækre :)

Men jeg prøvede faktisk for nyligt at spadsere ind på en thaiklinik, spørge efter en bestem pige og høre hvad det ville koste "bare" at have sex med hende. Prisen var ret høj, men der blev ikke løftet et øjenbryn. Så jeg spekulerer nu på om, om prisen bare er høj, eller om deres ydelse bare ikke passer særligt god til mine ønsker?

Jeg mindes at have besøgt Amber på Frb og Vesterbro nogle gange til et hurtig knald til en ret normal pris (4-500kr), men det er også nogle år siden...

 

Redigeret af Blueberry

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheVoice skrev, for 1 time siden:

Du forsøger vel ikke at fortælle at HJ, BJ og B2B ikke betragtes som seksuelle ydelser ?  

Det skal du nok tale med Bill Clinton om ;)

Jeg understreger blot, at der faktisk er en del steder, hvor man ikke tilbyder sex (forstået ved samleje). En del steder tilbyder heller ikke BJ, men kun B2B og HJ, og nogle steder kun HJ. Men det er meget få steder, der udelukkende tilbyder massage - men de findes. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheVoice skrev, for 14 timer siden:

Nu må det være på tide, at der kommer en oplysende debat omkring Thai.  Jeg ryster lige et par åbnings spørgsmål ud af ærmet (inspiret af de mange debatter omkring de få regulære sexklinikker)

Alene på EG er der over 500 annoncer for Thaisteder, men hvor mange er der mon sådan ca i alt

1.Hvem styrer ejer disse steder ?

Indehaveren

2. Er der bagmænd ?

Det findes, men det er undtagelsen. De fleste klinikker er ejerledede virksomheder.

3. Hvad tjener pigerne ?

50-60% af deres bruttoomsætning, men på mange thaiklinikker er en del af pigerne ansat og får indberettet og skattebetalt for en del af deres af deres løn. Det går ud af de 50-60% ved at pigen reelt betaler lønnen tilbage til indehaveren.

4. Hvor meget betaler pigerne af deres indtægter ?

40-50%

5. Er pigerne på stederne typisk Thai piger på turistvisum 

Nogle er, men de langt fleste er herboende. Nogle klinikker er ret kendt for et meget skiftende og ungt personale, og det er typisk turister, men langt de fleste klinikker bruger herboende familiesammenførte thai’er.

6. Bor pigerne på stedet ?

Det er lidt forskelligt, mange af turisterne gør, men ellers er det nok undtagelsen.

7. Er pigerne på arbejde stort set hver dag ?

Turisterne er stort set på arbejde hver dag, og indehaverne for det meste også, herboende personale er ikke nødvendigvis.

8. Hvor lange er eventuelle vagter ?

Fra de åbner til de lukker. Men mange har skolegang at passe på nogle dage, og andre har tjansen som et bijob ved siden af noget andet, så nogle kommer sent, nogle går tidligt, nogle er der nogle dage, nogle er der nogle andre dage. Igen er det turisterne der generelt nok har de længste vagter da de ikke skal andet og deres primære formål er at få så mange penge med hjem som muligt efter de tre måneders arbejde.

9.Hvis der opstår god kemi i mellem pige og gæst, kan pigen så bare selvstændigt træffe valg om at gå på en date, eller skal hun spørge om lov ?

Bare og bare... En klinikejer kan jo mistænke pigen for at ville “ordne forretninger” uden for klinikker hvilket selvfølgelig ikke er velset, men der er jo ikke tale om fængsler, så pigerne kan gå ud med dem de har lyst til. Så kan der måske være dårlig stemning bagefter, hvis en tidligere god kunde pludselig ikke længere er en kunde.

10. Hvorfor skiltes der ikke med sex ?

Det er ulovligt at holde bordel, og mange steder er sex ikke en selvfølge, nogle steder slet ikke på repetoiret.

11. Er det uvisheden om der kan falde lidt sex af, der gør det til noget særligt ?

For nogle, for andre ikke.

12. Er thai konceptet egentligt ikke en reelt trussel for de steder hvor man kun tilbyder regulær massage (med tøj på,  hvor klienten skal holde pølser i ro)

Det må være ydest marginalt. Nogle af de mest professionelle thaimassageklinikker konkurrerer nok lidt om de samme kunder som dem du nævner, men ellers er de jo to forskellige kundegrupper.

13. Betales der moms og skat.?

Ja, som i frisørbranchen. Ved fyraften kan ingen se hvor mange der er blevet klippet, men det er nok lidt flere end der er skrevet ned/slået ind på kassen.

14. Drives steder indenfor eller udenfor rufferiloven ?

Ved siden af. Det er jo et nonsensspørgsmål. Rufferiloven gælder alle. Overholder alle den? Helt sikker ikke. Overholder nogle den? Ja helt sikkert.

15. Er det nemt at finde lokaler ?

Nej, ikke at finde egnede lokaler. Thaierne ved godt at kunder foretrækker en diskret indgang, de ved også godt at naboer kan være en ødelæggende faktor. Derfor er det også tit at nogle hellere vil betale en ret høj sum for en allerede eksisterende klinik, fremfor selv at starte en ny op. Økonomisk kan det virke tosset, men risikoen for at en ny klinik får problemer med naboer og dernæst udlejer er absolut reel.

16. Når man besøger et thaisted er det så vigtigt at det ligger diskret ?

Nej, jeg er fløjtende ligeglad, sålænge det ikke er en klinik lige ved siden af min bolig eller et andet sted jeg færdes arbejdsmæssigt.

17. Kan man risikere at møde andre mænd ?

Jeg forstår ikke at det skulle være en risiko, men ja muligheden foreligger da alle steder hvor en dør bruges både som indgangsdør og udgangsdør og det er vel det mest udbredte.

18. Andre relevante spørgsmål

Parat start nu, - Lad os komme i gang og se hvordan tråden udvikles sig.  Man behøver selvfølgelig ikke at svare på alle spørgsmål, man kan byde ind det man finder relevant omkring dette segment. 

 

 

 

Du spørger generelt, jeg svarer generelt. Findes der undtagelser? Selvfølgelig. Der findes ikke ét svar på dine spørgsmål, men mange mulige besvarelser.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Butch skrev, for 3 timer siden:

19. Er Thai-Tantra en linie der undervises i på diverse tantra læreanstalter?

Nej

20. Er de diplomer der hænger rundt omkring på thai stederne ægte diplomer fra de der skoler ude i østen?

Mange er, men der er tit tale om kurser af bare en uges varighed.

21. Findes de skoler i det hele taget?

Ja.

22. Hvad er der egentlig af ingredienser i de gryder der altid frembringer en duft af mad på nogle af stederne?

Mad

23. Find selv på flere spørgsmål til i morgen .....

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
LastResort skrev, for 3 timer siden:

Måske det hører sig mere til under hygge, men jeg prøver nu alligevel her. :)

24. Skal man være Thai for at arbejde der?

Det hjælper gevaldigt, men der er også en del laoter og cambodianere imellem. Du kan ikke se forskel alligevel og de har ikke de store indbyrdes sprogproblemer.

25. Min kusines veninde er grønlænder, kan hun mon gå an?

Ser hun godt ud?

26. Kan kvinder også få happy ending der?

Nej

27. Kan vi mænd for lov at give de kvindelige gæster happy ending der?

Du skal nok lige ansættes først.

28. Koster det egentlig ekstra? Hvis ja, hvorfor dog det???

29. Der kommer flere spørgsmål end svar, så hvor skal det ende?

:lol:

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Thaiuser, jeg ved godt, at du er vores ultimative thaiekspert her på sitet, men lige med hensyn til nr. 26 er jeg ikke sikker på, at du altid har ret.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der er vist ikke klare entydige svar på nogle af spørgsmålene. 

Der er thaidamer der ejer utroligt mange klinikker, enten i eget, eller i stråkvinders navn. Pigerne er på visum, au-pair, dansk gifte, eller har været. 

Nogle betaler lidt husleje, andre bløder 60% af indtægten til mutter, osv osv. 

Jeg tror det eneste der er gennemgående er at pigerene alle arbejder for at tjene penge til deres familie. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Virgula skrev, Lige nu:

Thaiuser, jeg ved godt, at du er vores ultimative thaiekspert her på sitet, men lige med hensyn til nr. 26 er jeg ikke sikker på, at du altid har ret.

Selvfølgelig har jeg ikke altid ret.

Men har aldrig hørt om det. Har enkelte gange hørt postivt det modsatte, altså at de ikke kan.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, for 1 minut siden:

Der er vist ikke klare entydige svar på nogle af spørgsmålene. 

Der er thaidamer der ejer utroligt mange klinikker, enten i eget, eller i stråkvinders navn. Pigerne er på visum, au-pair, dansk gifte, eller har været. 

Nogle betaler lidt husleje, andre bløder 60% af indtægten til mutter, osv osv. 

Jeg tror det eneste der er gennemgående er at pigerene alle arbejder for at tjene penge til deres familie. 

Sådan som spørgsmålene er sat op, så kan de reelt ikke besvares uden at blive alenelange, for som du siger, så findes der mange forskellige ordninger.

Hvad er en "bagmand eksempelvis"?

Skal det være en mand? Er det en del af definitionen at personen ikke selv er aktiv i virksomheden, men kun skummer fløden? Eller skal en bagmand også være en som tvinger nogen til at arbejder for sig.

Det er ikke ret præcist spurgt, så svar vil også være upræcise.

Eksempelvis har jeg hørt om klinikker på den mørke del af Vesterbro som ejes af en mand, som så lejer dem ud til hvem der nu er interesseret. Der tages så under bordet en ekstra leje i forhold til hvad lejeaftalen siger. Det må man sige er klart i strid med rufferiloven, og de fleste vil vel også mene at det er en bagmand. Men det er ikke en bagmand der tvinger nogle til at arbejde der, gør sig skyldig i trafficking eller noget andet. Men igen.. jeg har kun hørt om det i forbindelse med nogle få af klinikkerne i red-light-distriktet på Vesterbro.

En anden meget typisk situation er at en eller anden indehaver af en klinik har brug for en pause, har måske problemer med familie i Thailand eller whatever. Det kan være af alt fra få ugers til mange måneders varighed, som så lejer sin klinik ud for måske 500 om dagen, og så kan dem der lejer den så i princippet tjene hvad de vil - de indestår selv for skat/moms osv. Er det så en bagmand? .. Det er ikke noget ufrivilligt i det. Det er nok på kanten af noget rufferi, men det afhænger lidt af hvad type klinik der er tale om og hvor meget fremlejeren ved om hvad lejeren så anvender klinikken til, og der er altså mange tilfælde af at indehavere er kommet tilbage til klinikker som før var pæne og som på få måneder pludselig er blevet transformeret til rene bordeller, uden at det var en del af aftalen.

Der er også eksempler på at nogle har mere end én klinik. Det kan der være lidt udfordringer både skattemæssigt, men også i forhold til rufferieloven. Myndighederen er jo ikke dummere end at de godt ved at samme indehaver ikke kan være fuld tid to steder på én gang, så der må nødvendigvis minimum være tale om en fuldtidsansat i den ene klinik eller flere piger som tilsammen kan dække de timer som almindelig logik tilsiger at der må være tale om. Og hvis det så er en klinik med andet end kun massage på programmet, så kan sådan en indehaver ved at have ansat nogen selv have leveret bevismateriale til myndighederne for at hun jo nok har tjent på andres prostitution. Derfor bruger nogle en "stråmand", men det er jo så typisk en af de piger som arbejder på det ene af stederne, som så fremstår som indehaver, men hvor klinikken reelt er i hænderne på en indehaver af en anden klinik, som reelt har to eller flere klinikker. Er man så bagmand hvis man benytter sådan et lille trick? .. Der er ikke nogen der tvinges til noget, Skat får deres, men man holder bare lidt lav profil af hensyn til opdagelsesrisiko i forhold til rufferilov.

Men som jeg også svarede på spørgsmålene, så er det overvejende billede altså at klinikkerne ejes af en indehaver som selv arbejder på stedet, og så har nogle mere eller mindre fast tilknyttede hjælpere, som så kan variere mere eller mindre. Med tiden, hvis det er en succesfuld klinik, så kan indehaveren måske begynde at tage knapt så mange kunder selv, men de er som regel til stede selv hver eneste dag. Den med en stor lyssky edderkop der sidder i et spind og malker x-antal stakkels piger der mere af nød end lyst arbejder på massageklinikkerne mener jeg er helt i skoven.

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheVoice skrev, for 3 timer siden:

Så hvordan forholdene er på thai-klinikker betyder reelt ikke noget for de besøgende ?

Jeg svarer på egne vegne, ikke på vegne af "de besøgende".

Det betyder bl.a. noget for mig at de piger jeg besøger ikke er under tvang, eller er ofre for menneskehandel. Men det tror jeg ikke jeg bliver klogere på gennem en debattråd på EG.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Thaiuser skrev, for 41 minutter siden:

Sådan som spørgsmålene er sat op, så kan de reelt ikke besvares uden at blive alenelange, for som du siger, så findes der mange forskellige ordninger.

Hvad er en "bagmand eksempelvis"?

Skal det være en mand? Er det en del af definitionen at personen ikke selv er aktiv i virksomheden, men kun skummer fløden? Eller skal en bagmand også være en som tvinger nogen til at arbejder for sig.

Det er ikke ret præcist spurgt, så svar vil også være upræcise.

Eksempelvis har jeg hørt om klinikker på den mørke del af Vesterbro som ejes af en mand, som så lejer dem ud til hvem der nu er interesseret. Der tages så under bordet en ekstra leje i forhold til hvad lejeaftalen siger. Det må man sige er klart i strid med rufferiloven, og de fleste vil vel også mene at det er en bagmand. Men det er ikke en bagmand der tvinger nogle til at arbejde der, gør sig skyldig i trafficking eller noget andet. Men igen.. jeg har kun hørt om det i forbindelse med nogle få af klinikkerne i red-light-distriktet på Vesterbro.

En anden meget typisk situation er at en eller anden indehaver af en klinik har brug for en pause, har måske problemer med familie i Thailand eller whatever. Det kan være af alt fra få ugers til mange måneders varighed, som så lejer sin klinik ud for måske 500 om dagen, og så kan dem der lejer den så i princippet tjene hvad de vil - de indestår selv for skat/moms osv. Er det så en bagmand? .. Det er ikke noget ufrivilligt i det. Det er nok på kanten af noget rufferi, men det afhænger lidt af hvad type klinik der er tale om og hvor meget fremlejeren ved om hvad lejeren så anvender klinikken til, og der er altså mange tilfælde af at indehavere er kommet tilbage til klinikker som før var pæne og som på få måneder pludselig er blevet transformeret til rene bordeller, uden at det var en del af aftalen.

Der er også eksempler på at nogle har mere end én klinik. Det kan der være lidt udfordringer både skattemæssigt, men også i forhold til rufferieloven. Myndighederen er jo ikke dummere end at de godt ved at samme indehaver ikke kan være fuld tid to steder på én gang, så der må nødvendigvis minimum være tale om en fuldtidsansat i den ene klinik eller flere piger som tilsammen kan dække de timer som almindelig logik tilsiger at der må være tale om. Og hvis det så er en klinik med andet end kun massage på programmet, så kan sådan en indehaver ved at have ansat nogen selv have leveret bevismateriale til myndighederne for at hun jo nok har tjent på andres prostitution. Derfor bruger nogle en "stråmand", men det er jo så typisk en af de piger som arbejder på det ene af stederne, som så fremstår som indehaver, men hvor klinikken reelt er i hænderne på en indehaver af en anden klinik, som reelt har to eller flere klinikker. Er man så bagmand hvis man benytter sådan et lille trick? .. Der er ikke nogen der tvinges til noget, Skat får deres, men man holder bare lidt lav profil af hensyn til opdagelsesrisiko i forhold til rufferilov.

Men som jeg også svarede på spørgsmålene, så er det overvejende billede altså at klinikkerne ejes af en indehaver som selv arbejder på stedet, og så har nogle mere eller mindre fast tilknyttede hjælpere, som så kan variere mere eller mindre. Med tiden, hvis det er en succesfuld klinik, så kan indehaveren måske begynde at tage knapt så mange kunder selv, men de er som regel til stede selv hver eneste dag. Den med en stor lyssky edderkop der sidder i et spind og malker x-antal stakkels piger der mere af nød end lyst arbejder på massageklinikkerne mener jeg er helt i skoven.

 

Jeg er enig i dine betragninger. 

Men det med blåt markeret er ikke helt i skoven, i visse dele af landet. Pigerne bliver nok ikke decideret malket, men der er nogen der ejer utroligt mange klinikker. En person kan jo sagtens eje mange klinikker, uden at komme i problemer ift til rufferiloven, så længe klinikken kun tilbyde massage ;) 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, Lige nu:

Jeg er enig i dine betragninger. 

Men det med blåt markeret er ikke helt i skoven, i visse dele af landet. Pigerne bliver nok ikke decideret malket, men der er nogen der ejer utroligt mange klinikker. En person kan jo sagtens eje mange klinikker, uden at komme i problemer ift til rufferiloven, så længe klinikken kun tilbyde massage ;) 

 

Er der?

Ikke i Københavnsområdet som jeg kender til.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu skal man jo nok ikke konkludere alverdens på baggrund at min tråd, som dels er oprettet med et skævt smil og dels for at se lysten og åbenheden omkring thai.  Jeg vil nok blive overrasket hvis man enten i denne tråd eller i fremtiden vil opleve samme spørgelyst, interesse og en følelse af at have krav på at vide alt omkring de efterhånden få danske piger der arbejder på klinik.

Her ville det nok være nærliggende at konkludere at ovenstående interesse for de dyre klinikker, modsat  Thai  skyldes prisen.  ;)  Umiddelbart tænker jeg  ikke at det ene segment er mere fuck up end det andet, men jeg har bemærket at man skal lede længe efter en debat omkring Thai, som trods alt er langt mere udbredt end klinikker med danske piger.

Tak for både de humoristiske indlæg og de seriøse. 

 

Redigeret af TheVoice

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lagaffe
TheVoice skrev, for 12 minutter siden:

Nu skal man jo nok ikke konkludere alverdens på baggrund at min tråd, som dels er oprettet med et skævt smil og dels for at se lywsten og åbenheden omkring thai.  Jeg vil nok blive overrasket hvis man enten i denne tråd eller i fremtiden vil opleve samme spørgelyst, interesse og en følelse af at have krav på at vide alt omkring de efterhånden få danske piger der arbejder på klinik.

Her ville det nok være nærliggende at konkludere at ovenstående interesse for de dyre klinikker, modsat  Thai  skyldes prisen.  ;)  Umiddelbart tænker jeg at det ene segment er mere fuck up end det andet, men jeg har bemærket at man skal lede længe efter en debat omkring Thai, som trods alt er langt mere udbredt end klinikker med danske piger.

Tak for både de humoristiske indlæg og de seriøse. 

 

På hvilken baggrund konkluderer du at det ene segment er mere fucked up end det andet? Nogle er til danske piger andre er til thaipiger. Så er den ikke længere

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...