Hop til indhold
Rejsenetværk

Byttebix

Recommended Posts

Vi har pt meget sjov i forum af at følge denne tråd:

Hænderne skruet rigtigt på

viewtopic.php?f=17&t=976

Det er jo helt tydeligt at flertallet af de oplevelser og annoncer om emnet, der kommer til udtryk er mere komiske end seriøse.

Men mon ikke, hvis vi kunne sortere grundigt i og luge ud i junglen af useriøse bytte købmænd mænd og piger, der skulle findes en del iblandt, der vitterligt kunne få gavn af at indgå gensidigt fordelagtige byttehandler?

Særligt måske de mænd der vitterligt har evner af værdi for pigerne, og som kan tilbyde noget som det er værd at bytte for sex, hvor mændene har for dårligt råd til selv at betale, de vel af samme årsag er særligt motiverede til at bytte købmand.

Da der desværre er en overflod af mænd med et urealistisk forhold til egne evner og pigernes efterspørgsel efter samme, bør der ikke som på Annoncelight.dk være fri og uhindret adgang til, hverken at pigerne kan efterspørger byttehandler, eller mænd kan tilbyde samme.

Men hvis der nu var en garvet glædespige eller mutter i branchen, der ville påtage sig at administrere et forum for en byttebix, hvor alle forespørgsler og tilbud skulle omkring hende for at blive afvist eller godkendt til at blive oprettet i dette forum, kunne det måske tænkes at vi kunne udvikle en troværdig platform for byttehandler, som piger og branche ville komme til at nære tillid til - til glæde for begge parter.

Der bør som jeg ser det bestå den mulighed at både mænd og piger der er blevet godkendt til at oprette tilbud og efterspørgsler, de også kan sortlistes af forum admin, hvis det over tid efterfølgende viser sig at de ikke var tilliden værdig.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nody

Idéen er da okay og egentlig lidt sjov..

MEN kommer man ikke i problemer med lovgivningen, da det vil blive betragtet som sort arbejde ?

Mvh,

Nody

Del dette indlæg


Link til indlæg

Er det i praksis ikke sådan at sort arbejde i det væsentlige defineres ved udveksling af kontantydelser, men ikke hvor der byttes med tjenesteydelser, der er 0 kr involveret i bytteforholdet?

Foreksempel havde den nuværende regering til hensigt at gøre ubeskattede vennetjenester for op til 10000 kr skattefri, mod til gengæld at gøre det strafbart at betale over 10000 kr kontant, det skulle kun være legalt at betale sådanne beløb med kort eller over nettet.

Det blev så ikke vedtaget, men der ligger dog en intentions fortolkning af præcedens heri.

Det er så muligt at kontantværdien af et bytteforhold kan være så høj, at det ikke går an ubeskattet?

Det er ganske vist tilfældet at der er lovgivning for eksempelvis beskatning af fryns og personalegoder i forbindelse med et ansættelsesforhold, men jeg vil mene at der er vide rammer for bytteforhold der har lignende karakter, som nabohjælp og vennetjenester - uden kontant udveksling.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nody

Jeg fandt lige følgende info fra SKAT.

Alt arbejde, som du modtager betaling, gaver eller byttetjenester for, skal ifølge loven oplyses til Skat. Der eksisterer kort sagt ikke noget bagatelbeløb, så når Skat siger, at alt skal indberettes, så er det alt. Pensionister må dog modtage op til 3.200 kroner om året for arbejde uden at skulle oplyse indtægten til Skat.

"Det er ikke sort arbejde at klippe naboens hæk, låne standardværktøj eller lufte vennernes hund. Så længe vennetjenesterne er forholdsvis ydmyge og ikke resulterer i nogen former for betaling eller bytteydelser, er de fuldt ud lovlige. Der kan dog opstå en skattepligt hos modtageren af vennetjenesten, hvis værdien af tjenesten er tilstrækkeligt stor. Dette værdiloft er imidlertid en vurdering fra sag til sag. Et decideret grænsebeløb eksisterer ikke i skatteloven," forklarer afdelingsleder Lisbet Hedelund fra Skat"

Jeg fandt dog også en masse info om hensigter osv. med tal alá dem du her kommer med, men loven er ikke ændret endnu, så det er desværre ulovligt med sådan noget bytteri :)

Nody

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har været så heldig at under en aftale med en pige, hvor vi kom ind på hvad jeg lavede i min fri "grafisk designer" at jeg lavede lidt på hendes hjemmeside og derfor fik lidt gratis hygge med pigen, hvilket var helt okay med mig og hun fik sin hjemmeside opdateret med noget flot grafik :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...