Finn1101 1189 Skrevet 29. Juli, 2018 Filosoffen skrev, 1 time siden: Det er forkert. Som jeg har skrevet (og dokumenteret) overfor @Liv, så har Socialdemokratiet IKKE ændret holdning. De arbejder fortsat FOR et forbud! Det er også forkert, at der er tale om en feministisk kvindesagsfraktion. I 2009 blev det på den socialdemokratiske kongres besluttet med et stort bredt flertal at arbejde for et forbud mod køb af sex. Så det er et stort flertal socialdemokrater der går ind for at arbejde for et forbud. Den eneste grund til at det ikke blev indført i 2012, var pga. straffelovrådets betænkning om at det juridisk ikke kunne anbefales at indføre et forbud. Nej, det er ikke forkert - det er dig, der mangler mellemregningen. Men slutresultatet er vi vist enige om, bortset fra at Socialdemokratiet stadig skulle arbejde for et "forbud." Det er korrekt at Socialdemokratiet på en kongres (og muligvis i 2009) besluttede at arbejde for et forbud mod køb af sex, men det var en sag som en lille, yderliggående gruppe af kvindesagsforkæmpere i det store parti havde arbejdet for i årevis, og til sidst havde fået held med at få besluttet. Det er også korrekt at partiets ledelse pludselig skiftede holdning efter straffelovrådets betænkning, men den var jo netop og bl.a. begrundet i at erfaringerne med tilsvarende lovgivning i Sverige ikke var anbefalelsesværdig, samt efter anbefaling fra FN. Derimod synes jeg ikke at man kan sige at Socialdemokratiet stadig arbejder for et forbud. Nu er disse kvindesagsfolk (anno 2018) jo nogle hidsige, højtråbende typer, der i denne sag primært går efter de mænd, der mener at det er deres ret at betale en kvinde for sex, og som mener at der er nærmest er tale om et voldeligt overgreb, hvis en mand betaler 2.000 kr. for 46 minutters kvindelig omsorg, uanset at dette er foregået helt frivilligt, idet man mener at kvinden vil fortryde det senere, så måske man forsøger ikke at arkivere de få personer unødvendigt, og hvis man ser på den normale proces for politiske beslutninger hos Socialdemokratiet, så vil jeg ikke mene at man kan sige at de i dag arbejder for et forbud. Socialdemokratiet ser nok stadig prostitution som et problem, men hvis der kommer lovgivningsforslag fra deres side på dette område i de kommende år, så tror jeg mere på at det vil handle om oplysning og om oprettelse af steder, hvor de prostituerede kan henvende sig for at få rådgivning og hjælp til et andet liv. 2 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Piraten Skrevet 29. Juli, 2018 @Filosoffen har skrevet en pm til undertegnede hvor han anklager mig for personangreb. Det er jeg naturligvis uenig i. Jeg har opfordret ham til at rapportere dette til moderatorerne. Da jeg ikke har hørt noget fra dem, går jeg ud fra at jeg stadig bevæger mig på dydens smalle sti og vil fortsat udfordre @Filosoffen i hans holdninger, meninger og argumenter. vh. Piraten Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Isex Skrevet 29. Juli, 2018 Filosoffen skrev, for 17 timer siden: Alle partier er (som minimum) enige om, at prostitution er et socialt problem. Dvs. alle partier er enige om, at de er imod prostitution!!! Uenigheden blandt partierne går udelukkende på, hvad det er bedst at gøre i forhold til at hjælpe prostituerede og hvad der skal til for at undgå prostitution i det hele taget. Det skal understreges, at selvom partierne (i øjeblikket) ikke går ind for et forbud mod køb af sex, betyder det ikke, at de går ind for prostitution. ALLE partier i folketingen ønsker at prostitution ophører med at eksisterer!! Det er kun herind i dette triste prostitutions-forum, at man kan finde nogle få forvirrede mennesker der tror at prostitution er noget der er helt ok som de ikke tager skade heraf. Blandt almindelige mennesker er der bred enighed om at prostitution er skadeligt. Men det er ikke ensbetydende med, at der tilsvarende er enighed om f.eks. et forbud mod køb af sex. Efter at der har været gode erfaringer med indførelsen af forbud mod køb af sex i Norge og Frankrig, tyder det dog på, at stemningen i befolkningerne er begyndt at vende. På sigt vil det formentligt betyde, at et forbud mod køb af sex bliver virkelighed i Danmark og resten af EU (EU anbefaler et forbud mod køb af sex). Du er overbevist om, at det er skadeligt for kvinder at være prostituerede, og alligevel køber du sex? Jeg tror det er dig der er forvirret Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Filosoffen 2258 Skrevet 29. Juli, 2018 Isex skrev, for 36 minutter siden: Du er overbevist om, at det er skadeligt for kvinder at være prostituerede, og alligevel køber du sex? Jeg tror det er dig der er forvirret Mærkeligt. I mit indlæg har jeg INTET skrevet om hvad JEG er overbevist om. Jeg har derimod beskrevet hvad der er bred enighed om blandt almindelige mennesker. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Isex Skrevet 29. Juli, 2018 Filosoffen skrev, for 14 minutter siden: Mærkeligt. I mit indlæg har jeg INTET skrevet om hvad JEG er overbevist om. Jeg har derimod beskrevet hvad der er bred enighed om blandt almindelige mennesker. Du skriver “Det er kun herind i dette triste prostitutions-forum, at man kan finde nogle få forvirrede mennesker der tror at prostitution er noget der er helt ok som de ikke tager skade heraf.” Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Filosoffen 2258 Skrevet 29. Juli, 2018 Isex skrev, for 1 minut siden: Du skriver “Det er kun herind i dette triste prostitutions-forum, at man kan finde nogle få forvirrede mennesker der tror at prostitution er noget der er helt ok som de ikke tager skade heraf.” Og på grundlag af denne sætning, kan du udlede: "Du er overbevist om, at det er skadeligt for kvinder at være prostituerede, og alligevel køber du sex" ? Kan du skære ud i pap for mig, hvordan du på grundlag af denne ene sætning kan udlede, at jeg skulle mene, at det er skadeligt for kvinder at være prostitueret? Eller for den sags skyld at jeg skulle købe sex? For mig er det helt sort. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Piraten Skrevet 29. Juli, 2018 Filosoffen skrev, for 24 minutter siden: Mærkeligt. I mit indlæg har jeg INTET skrevet om hvad JEG er overbevist om. Jeg har derimod beskrevet hvad der er bred enighed om blandt almindelige mennesker. Må jeg erindre om at trådstarter ønskede oplysning om partiernes politiske standpunkt i forhold til prostitution. I den forbindelse kan det jo være ligemeget hvad du og jeg og “almindelige mennesker”, hvordan det så defineres, mener. Men jeg synes da at emnet er relevant i forhold til det forestående folketingsvalg og så må man jo vurdere hvor højt det skal stå på prioriteringslisten i forhold til hvor man lægger sin stemme. vh. Piraten Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Filosoffen 2258 Skrevet 29. Juli, 2018 Finn1101 skrev, for 2 timer siden: Nej, det er ikke forkert - det er dig, der mangler mellemregningen. Men slutresultatet er vi vist enige om, bortset fra at Socialdemokratiet stadig skulle arbejde for et "forbud." Du tager fejl. Jeg citere socialdemokratiets ligestillingsordfører Rasmus Horn Langhoff ifht. hans udtalelse i Politiken i 2016: https://politiken.dk/indland/politik/article5648337.ece HVOR har du din viden fra? Er det noget du digter? Finn1101 skrev, for 2 timer siden: Det er korrekt at Socialdemokratiet på en kongres (og muligvis i 2009) besluttede at arbejde for et forbud mod køb af sex, men det var en sag som en lille, yderliggående gruppe af kvindesagsforkæmpere i det store parti havde arbejdet for i årevis, og til sidst havde fået held med at få besluttet. Citat fra Leif Max Hansen: Et overvejende flertal på kongressen (i 2009, red.) stemte - en skov af stemmesedler - for at arbejde for at kriminalisere prostitution. Både vores nuværende og forhenværende formand havde stemmesedler i vejret (og stemte dermed for at arbejde for en kriminalisering, red.), husker jeg. Må indrømme, at jeg tror mere på Leif Max Hansen, end dig. Finn1101 skrev, for 2 timer siden: Det er også korrekt at partiets ledelse pludselig skiftede holdning efter straffelovrådets betænkning, men den var jo netop og bl.a. begrundet i at erfaringerne med tilsvarende lovgivning i Sverige ikke var anbefalelsesværdig, samt efter anbefaling fra FN. De har ikke skiftet holdning. Men de ønskede ikke at gå imod juristerne (udelukkende mænd) i straffelovrådet, der dengang mente, at det ikke ville være godt. Hvis straffelovrådet ændrer holdning (der er mange sosser der arbejder på at få flere kvinder ind heri), så vil sosserne springe på et forbud med det samme. Finn1101 skrev, for 2 timer siden: Derimod synes jeg ikke at man kan sige at Socialdemokratiet stadig arbejder for et forbud. På trods af, at deres ligestillingsordfører siger netop dette. (men nedtoner det pt. med, at det bare er en mulighed blandt mange, som de arbejder på) Finn1101 skrev, for 2 timer siden: Nu er disse kvindesagsfolk (anno 2018) jo nogle hidsige, højtråbende typer, der i denne sag primært går efter de mænd, der mener at det er deres ret at betale en kvinde for sex, og som mener at der er nærmest er tale om et voldeligt overgreb, hvis en mand betaler 2.000 kr. for 46 minutters kvindelig omsorg, uanset at dette er foregået helt frivilligt, idet man mener at kvinden vil fortryde det senere, så måske man forsøger ikke at arkivere de få personer unødvendigt, og hvis man ser på den normale proces for politiske beslutninger hos Socialdemokratiet, så vil jeg ikke mene at man kan sige at de i dag arbejder for et forbud. Du bliver ved med at skrive om kvindesagsfolk osv. HVOR har du den viden fra? Finn1101 skrev, for 2 timer siden: Socialdemokratiet ser nok stadig prostitution som et problem, men hvis der kommer lovgivningsforslag fra deres side på dette område i de kommende år, så tror jeg mere på at det vil handle om oplysning og om oprettelse af steder, hvor de prostituerede kan henvende sig for at få rådgivning og hjælp til et andet liv. De ser det også på. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Piraten Skrevet 29. Juli, 2018 Filosoffen skrev, for 12 minutter siden: Og på grundlag af denne sætning, kan du udlede: "Du er overbevist om, at det er skadeligt for kvinder at være prostituerede, og alligevel køber du sex" ? Kan du skære ud i pap for mig, hvordan du på grundlag af denne ene sætning kan udlede, at jeg skulle mene, at det er skadeligt for kvinder at være prostitueret? Eller for den sags skyld at jeg skulle købe sex? For mig er det helt sort. For mig er det helt sort. mener du, eller mener du ikke, at det er skadeligt for kvinder at være prostitueret? pft. Piraten Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Trinetease Skrevet 29. Juli, 2018 Hvis man skulle prostitution til livs - hvad skulle man så gøre ? At gøre det ulovligt vil gøre det endnu mere fordækt og endnu mere skadeligt..... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Alkoholikeren Skrevet 29. Juli, 2018 Haxel skrev, for 20 timer siden: Og Mette Frederiksen har udtalt at hvis man er offentlig ansat, foreksempel skolelærer eller politibetjent er man ikke værdig til jobbet hvis man køber sex, og fagforeningens manden Dennis Kristensen er af samme mening. Haxel, jeg tror at det var, hvis man købte sex i arbejdstiden man tabte sin værdighed for jobbet.. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 29. Juli, 2018 Trinetease skrev, for 5 minutter siden: Hvis man skulle prostitution til livs - hvad skulle man så gøre ? At gøre det ulovligt vil gøre det endnu mere fordækt og endnu mere skadeligt..... Prostitution er kommet for at blive, som Groucho Marx ville have formuleret det. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Trinetease Skrevet 29. Juli, 2018 Borende X skrev, for 9 minutter siden: Prostitution er kommet for at blive, som Groucho Marx ville have formuleret det. Jeg tror du har ret Jeg er egentlig bare nysgerrig for at høre hvad folk tror at det vil kræve Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Alkoholikeren Skrevet 29. Juli, 2018 Hmm, man kan da lave scenariet, køb af sex er forbudt i morgen, lange fængsels straffe for køber, sælger får tilbud om social rehabilitering via et kommunalt tilbud. Alt er godt, eller?..For nu er det “undergrund” virksomhed, skjult ingen salgskanaler på nettet eller i ekstrabladet, lukkede cirkler med pengeafpresning og storalfonseri, GP kan ikke gå til politiet, samme politi kan ikke monitorere “markedet” på samme effektive måde som nu, det tog Kbh politi meget kort tid at befri en 19 årig pige fra Lithauen der var trafik et til Vanløse, blandt andet fordi de kunne monitorere markedet...så nej forbud skader kun de udøvende der vil være mere udsatte, det der virker er at acceptere og legalisere salg af sex under ganske nøje kontrollerede forhold. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Isex Skrevet 29. Juli, 2018 Filosoffen skrev, for 48 minutter siden: Og på grundlag af denne sætning, kan du udlede: "Du er overbevist om, at det er skadeligt for kvinder at være prostituerede, og alligevel køber du sex" ? Kan du skære ud i pap for mig, hvordan du på grundlag af denne ene sætning kan udlede, at jeg skulle mene, at det er skadeligt for kvinder at være prostitueret? Eller for den sags skyld at jeg skulle købe sex? For mig er det helt sort. Hej ‘Filosof’ Du har lige skrevet “Det er kun herind i dette triste prostitutions-forum, at man kan finde nogle få forvirrede mennesker der tror at prostitution er noget der er helt ok som de ikke tager skade heraf.” Og I en anden tråd har du skrevet:”Alle tager skade af at prostituerer sig selv. Nogle er bare bedre til at håndtere skadesvirkningerne end andre.” Og jeg kan huske, at du for nyligt kom med en meget negativ anmeldelse af de tjekkiske søstre - som du havde købt sex af. .... det er helt sort Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Finn1101 1189 Skrevet 29. Juli, 2018 (edited) @Filosoffen Jeg må sige at jeg ikke forstår din måde at argumentere på, det er noget med at du mener at din opfattelse er den 100 % præcise og korrekte, og det er jeg så ikke helt sikker på – men grundlæggende er vi jo stort set enige om det med Socialdemokratiet, så det er jo en lidt mærkelig diskussion. Og mærkeligt at du kan få det til at fremstå som om vi skulle være meget uenige. Jeg vil blot nævne én ting: Jeg ved, at lille gruppe af medlemmer (det som jeg kalder kvindesagsforkæmpere), i mange år havde arbejdet på at Socialdemokratiet skulle arbejde på et totalt forbud mod købesex, med svensk forbillede. At der så er et stort flertal på kongressen, da forslaget kommer til afstemning, det benægter jeg ikke, og hvem er også modig nok til at stemme imod? (En hemmelig afstemning havde måske givet et andet resultat eller i al fald et lidt mere nuanceret billede). Redigeret 29. Juli, 2018 af Finn1101 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Finn1101 1189 Skrevet 29. Juli, 2018 (edited) Alkoholikeren skrev, 1 time siden: Haxel, jeg tror at det var, hvis man købte sex i arbejdstiden man tabte sin værdighed for jobbet.. Det kunne man havde troet, men den er god nok, hvad @Haxel skriver. Mette Frederiksen har været en meget stærk fortaler for et forbud mod købesex, men efter at hun er blevet lidt ældre og især efter at hun er flyttet ind i magtens rum, har hun skiftet holdning på flere punkter, og er blevet mere pragmatisk. At især yngre kvindelige politikere skifter mening, når de bliver lidt ældre og klogere, er ikke unormalt og især på venstrefløjen, men det bedste eksempel er dog stadig Karen Jespersen Redigeret 29. Juli, 2018 af Finn1101 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
warmgun 4162 Skrevet 29. Juli, 2018 Trinetease skrev, 1 time siden: Jeg tror du har ret Jeg er egentlig bare nysgerrig for at høre hvad folk tror at det vil kræve Jeg så engang en udsendelse om prostitution i Sverige efter forbudet mod at købe sex. Dels kunne man se, at det nu foregik under mere utrygge og uhygiejniske forhold. Dels var der en betjent (kommissær?), der sagde, at forbudet virkede, for det kunne han se. Magen til selvopfyldende profeti! Han leder ikke på den rigtige måde, derfor finder han i genting, derfor virker det. Det forekommer også lidt påfældende så mange svenske piger, der er på danske klinikker. Så længe prostitution tilbydes og efterspørges vil det eksisterer i enten åben eller skjult form! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Filosoffen 2258 Skrevet 29. Juli, 2018 Isex skrev, 1 time siden: .... det er helt sort Se. Nu er det ikke længere sort. Du hævdede at du ud fra en enkelt sætning kunne udlede en masse om mig. Men sandheden er, at du trækker ting ind fra andre tråde, der er skrevet i andre sammenhænge. Og så giver det mening. Tak for oplysningen. Mht. at du ikke forstå hvorfor jeg kan købe sex, og samtidig sige at alle prostituerede tager skade osv., er ikke bare noget simpelt svar. Derudover vil en sådan debat i den grad ødelægge denne tråds emne, som jo er politiske partiers holdning til købesex. Skriv mig en pm, hvis du gerne vil vide noget mere om min person og mine bevægegrunde. Ellers opret en ny tråd hertil. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Haxel Skrevet 29. Juli, 2018 Alkoholikeren skrev, for 2 timer siden: Haxel, jeg tror at det var, hvis man købte sex i arbejdstiden man tabte sin værdighed for jobbet.. Nej det havde ikke noget at gøre med om det var i arbejdstiden, og med hensyn til fagforenings manden Dennis Kristensen har han udtalt at han ikke mente at man kunne være ansat i hans forbund hvis man besøgte prostuerede. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
warmgun 4162 Skrevet 29. Juli, 2018 Haxel skrev, for 46 minutter siden: Nej det havde ikke noget at gøre med om det var i arbejdstiden, og med hensyn til fagforenings manden Dennis Kristensen har han udtalt at han ikke mente at man kunne være ansat i hans forbund hvis man besøgte prostuerede. Han ville heller ikke tillade, at GP’er organiserede sig i FOA. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9471 Skrevet 30. Juli, 2018 Umiddelbart har jeg svært ved at tro at der lurer et dansk forbud, uagtet hvad de enkelte danske partier mener om emnet. Skulle der komme et forbud vurdere jeg at sandsynligheden for at det kommer fra EU er større. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg