Hop til indhold
Finn1101

ڈان ٹی وی کے فورم پر ڈانسک

Sprog på Eroguide  

93 medlemmer har stemt

This poll is closed to new votes
  1. 1. Er der en god idé at der skrives på andre sprog end dansk?

    • Ja, jo flere forskellige sprog, jo bedre
      3
    • Nej, men engelsk er okay
      30
    • Nej, men engelsk, tysk, fransk, tyrkisk og arabisk er okay
      1
    • Nej, udgangspunktet må være at der skrives på dansk
      59


Recommended Posts

Jeg har bemærket, at flere og flere indlæg på dette forum er på engelsk. Jeg synes at dette er en dårlig udvikling for en dansk side – med al respekt.

Hvis en bruger ikke skriver dansk, vil jeg foreslå at man oversætter sit indlæg fx via Google Translator. Hvis man ellers kan få noget ud af at læse med her, må man jo formode at brugeren på et eller andet niveau forstår dansk.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Tatra

Har stemt at udgangspunktet må være dansk.

Er "pisseirriteret" over de engelske indlæg - specielt fra dem ( i alt fald én) som iøvrigt skriver dansk udemærket og formfuldendt. Og flere af de øvrige engelsk-skrivende afslører også at de forstår udemærket dansk.

Mener dog at dansk kan duviddes til svensk og norsk også - enkelte skribenter fra vores broderlande skriver eller forsøger at skrive på engelsk også, det er i mine øjne helt unødvendigt.

Redigeret af Tatra

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest PreferEnglish
Finn1101 skrev, for 9 minutter siden:

Hvis en bruger ikke skriver dansk, vil jeg foreslå at man oversætter sit indlæg fx via Google Translator. Hvis man ellers kan få noget ud af at læse med her, må man jo formode at brugeren på et eller andet niveau forstår dansk.

So you want to sanctions use of foreign language on site? Beats me. May I suggest you just dont read English. This is your choice. Its free for everyone to write in the language of their preference. Not your role to sanction what other forum members do or not! 

You are not the boss here!

Del dette indlæg


Link til indlæg
PreferEnglish skrev, for 1 minut siden:

So you want to sanctions use of foreign language on site? Beats me. May I suggest you just dont read English. This is your choice. Its free for everyone to write in the language of their preference. Not your role to sanction what other forum members do or not! 

You are not the boss here!

You er heller not the boss her!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest PreferEnglish
Krølle Bølle Jr. skrev, for 3 minutter siden:

You er heller not the boss her!

Thats why I dont tell you or anyone else what to do!

Commenting on language use is a far fetched thing to do. This is not annual meeting for DF!

Lots of GP's and lots of customers only understand English. Lots of Swedes and Norwegians prefer English over Danish. Who are you to judge them?

Redigeret af PreferEnglish

Del dette indlæg


Link til indlæg

@PreferEnglish

Nej, jeg er ikke ledelsen her, men dette forhindrer mig ikke i at appellere til ledelsen og brugerne om, at engelsk (eller ethvert andet fremmedsprog) kun i meget begrænset omfang hører til på en dansksproget side, og at i al fald nogen af os synes at det har taget overhånd og finder det irriterende.

 

@Tatra

Ja, svensk og norsk bør være en undtagelse.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Mr.1x2

En komplet idiotisk debat! Som vi i øvrigt har haft før. - Folk kan skrive, hvad de vil, og folk kan læse, hvad de vil. 

Amen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest PreferEnglish
Finn1101 skrev, for 12 minutter siden:

nogen

That is why we have an option to ignore other members! If there are some you find annoying, you can put them on your list. I have members in this list. That is because they dont respect me. Then I dont respect them.

I know you want to make a poll, where all those who are annoyed will vote. The ones who are not annoyed will not bother to vote because the poll is irrelevant! Dansksproget side is your definition, not the site definition and not a site rule.

But it doesnt matter. You are not boss or any of those who vote. Neither am I, but I am in real life. Maybe that is the real problem. You could consider starting your own site so you can finally be the man in charge :P

Having English on site only adds to enrich the site for the benefit of all users. Some people just have a problem when the horizon get wider ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest PreferEnglish
Mr.1x2 skrev, for 4 minutter siden:

idiotisk

Completely agree. Its an irrelevant tread. And idiotic debate :lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Maya Kathrine

Er det med vilje at spørgsmålet er skrevet på dårligt dansk? :) 

Spørgsmålet lød: "Er der en god idé at der skrives på andre sprog end dansk?"

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Alkoholikeren

Altså dansk er sproget i Danmark, tysk i Tyskland og arabisk i et arabisk land, enkelt derfor mene jeg at udgangspunktet er at der skrives indlæg på dansk.. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

@Maya Kathrine

Må jeg venligst spørge til, om du mener at du er forkert at jeg bringer emnet op?

Og må jeg påpege, at jeg synes at det er latterligt at gøre en slåfejl til dårligt dansk. Hvilken baggrund har du for at vurdere, hvad der er dårlig dansk?

Det er da helt i orden, hvis du synes at det ikke genere dig at der er indlæg på andre sprog, men kan du så ikke bare argumentere for det? Det ville være langt mere værdigt, især for en administrator. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest PreferEnglish
Alkoholikeren skrev, for 3 minutter siden:

Danmark

At my workplace, English is the language, and we are right here in Denmark! We employ thousands of people. How many do you employ?

:D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest PreferEnglish
Finn1101 skrev, for 3 minutter siden:

slåfejl til dårligt dansk

Good point by administrator. Because Danish is also different and Danes know their language to different levels!

Would it for instance be acceptable to write complicated in Danish and use "fremmedord". That would bother a lot of people, but this is no cause for a poll!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Alkoholikeren

Tja jeg behøver ikke arbejde, jeg penge nok til den ultimative frihed, og nej jeg behøver heller ikke tale mine penge, jeg bruger det jeg vil bruge, se at du er indvandrer i landet og arbejder her er da fint nok, og du burde så,gøre dig den lille anstrengelse at lære sproget ganske som det ofte forlanges af muhammedanerne og kafferne, gælder også folk fra engelsktalende lande, muligt at det medicinalfirma du er ansat i beskæftiger mange i Danmark og andre lande, ennhsr DU skabt de arbejdspladser eller er du “kun” ansat, da jeg solgte min virksomhed til mine daværende ansatte var der 1500 ansatte og jeg startede for mig selv og byggede virksomheden op.

nu nyder jeg friheden og mine penge, du må hellere tage flere interesse timer for at få din lille månedsløn hr.funktionær. Og lær så dansk. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Tatra
Alkoholikeren skrev, Lige nu:

Og lær så dansk. 

Bare til info, kære Alkoholiker, den gentleman du refererer til skriver et yderst formfuldendt dansk de få gange han har gjort det. Om baggrunden for at ville skrive engelsk er leflen for udenlandske gp'ere, evt med håb om at tiltuske sig rabatter, eller blot rent og skært skaberi, ja, det står foreløbig hen i det uvisse.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest PreferEnglish
Alkoholikeren skrev, for 16 minutter siden:

kafferne

That is racism! And your political view are distorted. You are arrogant and ridiculous. 

I have no respect for you, small man ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Tatra
Finn1101 skrev, for 30 minutter siden:

Det er da helt i orden, hvis du synes at det ikke genere dig at der er indlæg på andre sprog, men kan du så ikke bare argumentere for det? Det ville være langt mere værdigt, især for en administrator. 

And amen to that, brother:D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Alkoholikeren
PreferEnglish skrev, for 14 minutter siden:

That is racism! And your political view are distorted. You are arrogant and ridiculous. 

I have no respect for you, small man ;)

Din mening har ikke den mindste betydning for mig.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest PreferEnglish
Finn1101 skrev, for 2 timer siden:

engelsk

Would like to ask. Is it ok for a forum member to have an English profile name. Will you allow that, big boss?

Del dette indlæg


Link til indlæg
PreferEnglish skrev, for 19 minutter siden:

Would like to ask. Is it ok for a forum member to have an English profile name. Will you allow that, big boss?

Jeg tilhører ikke noget bedrevidende kor af globalister, der stemmer radikalt og læser Politiken, og jeg havde egentlig heller ikke troet at mit lille indlæg ville aktivere nogen i dette kor.

Sådan helt personligt foretrækker jeg at der skrives på dansk, og jeg kan se at flertallet er enig med mig, men et enkelt indlæg på engelsk i ny og næ gør ingen forskel for mig, jeg følte bare at der efterhånden var mange af dem, og derfor ville jeg høre om andre var enige med mig - dette indbefatter at man godt må være uenig, men ikke på den måde, som det gøres her. Det er latterligt og uværdigt, og det udelukker en saglig debat. 

Jeg accepterer selvfølgelig at andre kan mene noget andet, men jeg konstaterer også at jeg ikke er alene om mit synspunkt.

Hvad folk vil kalde sig, og hvilket sprog det oprinder i, har jeg ikke nogen mening om.

Redigeret af Finn1101

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er altså de mest utrolige ting folk kan få ondt i måsen over! 

Er der noget du ikke forstår fordi det er skrevet på et sprog du ikke forstår, så ignorer det og gå videre til næste indlæg. 

Det må være nogen der keder sig i varmen eller bare sådan ville ønske at de var administrator, at de opretter tåbelige indlæg. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
AalborgLook skrev, for 3 minutter siden:

Det er altså de mest utrolige ting folk kan få ondt i måsen over! 

Er der noget du ikke forstår fordi det er skrevet på et sprog du ikke forstår, så ignorer det og gå videre til næste indlæg. 

Det må være nogen der keder sig i varmen eller bare sådan ville ønske at de var administrator, at de opretter tåbelige indlæg. 

Jeg har ikke ondt i måsen, jeg synes bare ikke at det er godt, og så længe det er på engelsk og på tysk, så kan jeg nok også læse med, men hvor går grænsen. Jeg synes at antallet af ikke-danske indlæg var blevet for mange, jeg synes ikke at dette er en tåbelig holdning - men det er en holdning, som man har lov til at være uenig i. Det med at være latterlig kan du selv være.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Finn1101 skrev, Lige nu:

Jeg har ikke ondt i måsen, jeg synes bare ikke at det er godt, og så længe det er på engelsk og på tysk, så kan jeg nok også læse med, men hvor går grænsen. Jeg synes at antallet af ikke-danske indlæg var blevet for mange, jeg synes ikke at dette er en tåbelig holdning - men det er en holdning, som man har lov til at være uenig i. Det med at være latterlig kan du selv være.

Nu er der jo nogen der ejer dette site så det er fløjtende ligegyldigt hvad du syntes er rigtig og forkert. 

Er du utilfreds med noget så rapporter det. 

God fornøjelse med dit sommer vikar job som selv bestaltet EG politi.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...