Guest Thedoc Skrevet 22. Juli, 2018 nørden skrev, for 1 time siden: Her hvor jeg bor har vi en børnehave, som ligger i starten af vejen, som er blind. Om morgen og om aften parker forældrene på kryds og tværs, så det ikke er til at komme hverken frem eller tilbage. Det er ikke unormalt at man kommer til at vente 10 min. fordi en forældre er kommet forsent op og lige skal aflever poden, så det gør vel ikke noget han spærre vejen i 5 min. Eller 2 forældre som lige skal aftale hvis tur det er til at medbringe kage til næste kontakt møde, vel at mærke mens de sidder i hver deres bil som holder midt på vejen, så ingen kan komme hverken frem eller tilbage. Hvordan er det forskelligt fra situationen ved bollefabriken? Bilen holdte der. Den spærrede ikke vejen. Jeg tænkte, at trafikken kunne være generende for dem? At der hele tiden kommer biler og parkerer på gaden. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Thedoc Skrevet 22. Juli, 2018 riberhus skrev, for 44 minutter siden: Har også været forbi et par gange hvor det har været tilfældet... Hver gang har det været danske brødre af anden etnisk herkomst! Som i alle andre dele af livet har de en lidt anden måde at omgås andre og vise hensyn på. Måske vi andre ku lære noget? For dem der har Moralen på deres side kan du være helt sikker på at situationen er meget anderledes - I begge tilfælde er det dig den er gal med, hvis du ikke forstår det Vi andre? Nu er jeg selv en del af de danske brødre med anden etniske baggrund. Og den dag var de alle midaldrende etniske dansker. Og de to mænd som ventede ud på gaden gjorde faktisk intet forkert. De ventede bare på at blive lukkede ind. Hvis du kender til huset, så ved du nok, at deres tlfer bliver svaret af en fra Polen. Selvom vedkommende fra Polen siger, at pigerne er ledige, så er det ikke altid tilfældet. Jeg ventede eksemplevis 30 min ind i køkkenet sammen med en midaldrende etnisk dansker. Jeg går ud fra, at der ikke var mere plads i køkkenet/stuen til de to herrer som stod og ventede. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
cumonface 1812 Skrevet 22. Juli, 2018 Har været på den adresse måske 10 gamge og er aldrig blevet chikaneret af nogen. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nanuaraq 127 Skrevet 22. Juli, 2018 Det handler vel om diskretion? Hvis mn kommer kl 10 om for.iddgen, gåwnde rundt om hjørnet fra gl køge æandevej, så kan man være inden for hegnet ret hurtigt tænker jeg. Medmindre en eller anden weirdo bruger al sin vågne tid på overvågning skulle der vel være ret gode muligheder for at slippe ubemærket ind og ud...? Det sagt har jeg heller ikke selv meget lyst til at gøre forsøget lige nu. Jeg har så heller ikke lejlighed til det, men hvis jeg havde altså... Er der nogen der har spurgt tolken derinde om situationen? Pigerne kan heller ikke være for glade for det. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 22. Juli, 2018 riberhus skrev, for 2 timer siden: For dem der har Moralen på deres side kan du være helt sikker på at situationen er meget anderledes - I begge tilfælde er det dig den er gal med, hvis du ikke forstår det Jeg kan ikke følge dig. Venligst forklar hvordan chikanerende traffik kan være ok i det ene tilfælde men ikke i det andet. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Finn1101 1189 Skrevet 22. Juli, 2018 nørden skrev, for 4 timer siden: Du kan bare spørge dem om de kender bøde størrelsen for ulovlig overvågning og manglende overholdelse af GDPR. Ingen grund til at blive voldelig. Som jeg tidligere har argumenteret for, så tror jeg principielt ikke at naboerne gør noget ulovligt i at indsamle information til brug for dokumentation af problemets omfang, og det har ikke noget at gøre med EU-bureaukraternes nye persondataforordning. Lad os nu lige holde tingene adskilt. Når jeg frygter risikoen for vold, så er det ikke sådan at jeg forestiller mig noget voldsomt eller et regulært slagsmål, men jeg forestiller mig alligevel nemt at situationen kan udvikle sig til noget, der vil blive betragtet som vold, og det ønsker jeg selvfølgelig ikke at blive involveret i. Det er en rigtig kedelig situation, der er opstået. Og jeg er enige i at naboerne kan have en sag. Jeg har selv bemærket det, som jeg tidligere har omtalt i andre tråde, og det er ikke alene den uhensynsfulde venten på den stille villavej, det er også flokke af unge mænd i meget store biler, der med høj fart kører rundt på de små veje, med det formål at "inspicere" stedet. Som nævnt har jeg selv kun én gang mødt en af naboerne, og det foregik i fuld fred og fordragelighed, og det håber jeg på igen bliver tilfældet, når jeg en dag igen diskret begiver mig forbi stedet. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Finn1101 1189 Skrevet 22. Juli, 2018 nørden skrev, for 4 timer siden: Her hvor jeg bor har vi en børnehave, som ligger i starten af vejen, som er blind. Om morgen og om aften parker forældrene på kryds og tværs, så det ikke er til at komme hverken frem eller tilbage. Det er ikke unormalt at man kommer til at vente 10 min. fordi en forældre er kommet forsent op og lige skal aflever poden, så det gør vel ikke noget han spærre vejen i 5 min. Eller 2 forældre som lige skal aftale hvis tur det er til at medbringe kage til næste kontakt møde, vel at mærke mens de sidder i hver deres bil som holder midt på vejen, så ingen kan komme hverken frem eller tilbage. Hvordan er det forskelligt fra situationen ved bollefabriken? Åh, forskellen er stor. Selvom der trods alt nok er mere trafik ved børnefabrikken end ved bollefabrikken (i en times tid eller to om dagen), så har børnefabrikken jo er mere legitimt og især accepteret formål, dernæst er det måske begrænset til max to timer om dagen, og som regel er børnehaver jo også lagt med bare en lillesmule omtanke for omgivelserne. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
riberhus 714 Skrevet 23. Juli, 2018 Thedoc skrev, for 16 timer siden: Vi andre? Nu er jeg selv en del af de danske brødre med anden etniske baggrund. Og den dag var de alle midaldrende etniske dansker. Og de to mænd som ventede ud på gaden gjorde faktisk intet forkert. De ventede bare på at blive lukkede ind. Hvis du kender til huset, så ved du nok, at deres tlfer bliver svaret af en fra Polen. Selvom vedkommende fra Polen siger, at pigerne er ledige, så er det ikke altid tilfældet. Jeg ventede eksemplevis 30 min ind i køkkenet sammen med en midaldrende etnisk dansker. Jeg går ud fra, at der ikke var mere plads i køkkenet/stuen til de to herrer som stod og ventede. Point taken TheDoc - jeg har bare været forbi flere gange, hvor der holdte BMW'er tændt ca midt på vejen og der stod mænd af anden etnisk herkomst både ved bilen og ved indgangen i plankeværket der var musik og og store armbevægelser. Det betyder jo så langt fra at alle gør det, men jeg kan godt forestille mig at den slags ihvertfald gør end del naboer trætte. Havde alle blot parkeret på en anden vej og gået diskret hen og banket på/gået en tur, hvis der var ventetid, var der sikkert ikke de problemer med/for naboerne, som vi oplever nu. nørden skrev, for 14 timer siden: Jeg kan ikke følge dig. Venligst forklar hvordan chikanerende traffik kan være ok i det ene tilfælde men ikke i det andet. det var sarkasme Nørd, som Finn nedenfor forklarer i mere regulære vendinger. Mente bare at du kan være 100% sikker på at den unge mor, der kunne være nabo til huset i valby ville finde det yderst forkasteligt at der lå et bordel overfor og føle sig voldsomt generet på hende og hendes børns vegne over eventuelt afledt trafik, altimens hun ikke ville kunne se nogen problemer i at hun selv parkerede på naboens indkørsel i myldretiden for at aflevere sin lille prinsesse i børnehaven. Hun accepterer ikke dit formål, men sit eget... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
McQueen 5064 Skrevet 23. Juli, 2018 Nanuaraq skrev, for 16 timer siden: Det handler vel om diskretion? Hvis mn kommer kl 10 om for.iddgen, gåwnde rundt om hjørnet fra gl køge æandevej, så kan man være inden for hegnet ret hurtigt tænker jeg. Medmindre en eller anden weirdo bruger al sin vågne tid på overvågning skulle der vel være ret gode muligheder for at slippe ubemærket ind og ud...? Det sagt har jeg heller ikke selv meget lyst til at gøre forsøget lige nu. Jeg har så heller ikke lejlighed til det, men hvis jeg havde altså... Er der nogen der har spurgt tolken derinde om situationen? Pigerne kan heller ikke være for glade for det. Mon ikke det er et “sommerferiefænomen”? Fra august vil naboerne vel i stedet for deres overvågning være på arbejde ? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 23. Juli, 2018 Finn1101 skrev, for 18 timer siden: Som jeg tidligere har argumenteret for, så tror jeg principielt ikke at naboerne gør noget ulovligt i at indsamle information til brug for dokumentation af problemets omfang, og det har ikke noget at gøre med EU-bureaukraternes nye persondataforordning. Lad os nu lige holde tingene adskilt. Du må ikke overvåget på offentligt område, ligegyldigt hvilken optage metode/væktøj du bruger. I det øjeblik du gør din overvågnings video eller noter tilgængelig for andre end dig selv eller politiet, så overtræder du persondata loven, og dermed også GDPR. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 23. Juli, 2018 riberhus skrev, for 5 timer siden: det var sarkasme Nørd, Sorry. Den fangede jeg ikke lige i farten. riberhus skrev, for 5 timer siden: Mente bare at du kan være 100% sikker på at den unge mor, der kunne være nabo til huset i valby ville finde det yderst forkasteligt at der lå et bordel overfor og føle sig voldsomt generet på hende og hendes børns vegne over eventuelt afledt trafik, altimens hun ikke ville kunne se nogen problemer i at hun selv parkerede på naboens indkørsel i myldretiden for at aflevere sin lille prinsesse i børnehaven. Hun accepterer ikke dit formål, men sit eget... Hvis moral er godt, så må dobbelt moral må være dobbelt så godt. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jesse 399 Skrevet 23. Juli, 2018 Jeg var der også for en uges tid siden ved middagstid, for at besøge Lisa. Jeg holdt stort set lige udenfor døren, og da jeg efter endt besøg skulle køre min vej, stod der en ung mand, en ung kvinde og en pige på 10 - 12 år udenfor og holdt øje. Jeg satte mig ind i bilen og vinkede pænt til dem, da jeg kørte. Jeg kom så til at tænke: Gu’ ved hvordan de forklarer deres ærinde til pigen? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
underdog40 6867 Skrevet 23. Juli, 2018 (edited) Jesse skrev, for 1 time siden: Jeg var der også for en uges tid siden ved middagstid, for at besøge Lisa. Jeg holdt stort set lige udenfor døren, og da jeg efter endt besøg skulle køre min vej, stod der en ung mand, en ung kvinde og en pige på 10 - 12 år udenfor og holdt øje. Jeg satte mig ind i bilen og vinkede pænt til dem, da jeg kørte. Jeg kom så til at tænke: Gu’ ved hvordan de forklarer deres ærinde til pigen? Jeg kan simpelthen ikke lade være: far og mor til pige: “....og det er lige præcis derfor du skal passe din skole, lille Lise” UNDSKYLD.... Redigeret 23. Juli, 2018 af underdog40 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Sniper123 Skrevet 23. Juli, 2018 McQueen skrev, for 7 timer siden: Mon ikke det er et “sommerferiefænomen”? Fra august vil naboerne vel i stedet for deres overvågning være på arbejde ? Det er nok ikke en situation der forsvinder med årstiden. Jeg har besøgt stedet en 7-8 gange og det er nok mere kundernes adfærd end Madam M's virksomhed der er problemet. Der er rigeligt med p-pladser på den tilstødende meget trafikerede vej. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest PreferEnglish Skrevet 24. Juli, 2018 (edited) I now happen to know that the place is scheduled to be moved later this year. Likely to a location close by, within 1 km Dont ask we how I know. I just always get a lot of information Redigeret 24. Juli, 2018 af PreferEnglish Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Thedoc Skrevet 24. Juli, 2018 PreferEnglish skrev, for 4 timer siden: I now happen to know that the place is scheduled to be moved later this year. Likely to a location close by, within 1 km Dont ask we how I know. I just always get a lot of information We don't care about the place as long uou provide same service and prices then we are glad. I think that we at this point know that you have aome connections with the house Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest PreferEnglish Skrevet 24. Juli, 2018 Thedoc skrev, for 1 time siden: you None more than u have. I just happen to be very talkative Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg