Hop til indhold

Recommended Posts

Guest PreferEnglish
tvr skrev, for 18 minutter siden:

specifically illegal, it

I agree it would be easy to publish it. Consequences would be around zero even if illegal.  But I doubt it would happen that they do and that it could reach any significant audience. Think the people taking notes and cameras on site is much worse, for those who have something to risk...

Redigeret af PreferEnglish

Del dette indlæg


Link til indlæg
m-j skrev, for 17 timer siden:

En utrolig lang tråd, hvor jeg ikke lige har overskud til at læse alle kommentarer.

Kan dog se der i starten bliver diskuteret om "vi" gør noget ulovligt.

Det korte svar er nej, det gør vi ikke da prostitution er lovligt i Danmark. Klinikkerne/pigerne skal dog betale moms og skat af deres indtægter. Gør de ikke det, kan en kunde godt komme i klemme, hvis politiet/staten mener kunden var vidende om at der ikke bliver betalt hvad der skal betale.

Det kan sammenlignes med at have sort arbejde til at få lavet ting i hjemmet.

Dette er blot til info :)

 

mj.

 

Det vil jeg simpelthen se en afgørelse eller en dom på, før jeg begynder at spørge pigerne efter at se momsregnskabet og årsrapporten. Og før jeg begynder at vurdere, om de har "glemt" nogle indtægter. 

Men ellers køb dansk - vi ved, at de danske piger betaler både moms og skat. Det er derfor prisen er 2.000 kr. eller mere i timen. De første 400 kr. er moms, og så går der 5-800 kr. til skat Tilbage er 800 til 1.100 kr., og så svarer prisen til de udenlandske piger ;) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Finn1101 skrev, for 9 minutter siden:

 

Det vil jeg simpelthen se en afgørelse eller en dom på, før jeg begynder at spørge pigerne efter at se momsregnskabet og årsrapporten. Og før jeg begynder at vurdere, om de har "glemt" nogle indtægter. 

Men ellers køb dansk - vi ved, at de danske piger betaler både moms og skat. Det er derfor prisen er 2.000 kr. eller mere i timen. De første 400 kr. er moms, og så går der 5-800 kr. til skat Tilbage er 800 til 1.100 kr., og så svarer prisen til de udenlandske piger ;) 

Jeg siger (og tror) heller ikke at det nogensinde kommer til at ske :)

Men nu gik snakken på om det var ulovligt at besøge kvinderne, og det var det jeg svarede på.

Og du behøves ikke se regnskaber. Men du skal i princippet have (tilbydes) en kvittering. Får du ikke det, så kan du gå ud fra, at der ikke bliver kørt "clean business" :)

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
m-j skrev, for 18 minutter siden:

[...] Og du behøves ikke se regnskaber. Men du skal i princippet have (tilbydes) en kvittering. Får du ikke det, så kan du gå ud fra, at der ikke bliver kørt "clean business" :) [...]

 

Intet problem for mit vedkommende. Jeg kan ikke mindes, at jeg ikke har fået en bon eller kvittering, især hos de danske piger, som jeg har haft fornøjelsen af at besøge de seneste 25 år. Og jeg har da også gemt dem et godt og sikkert sted, som min kone ikke opdager. Tidligere var jeg aktiv i glædespige-kvitterings klubben, hvor vi samlede på og sammenlignede kvitteringer fra de forskellige lysthuse og freelancere. 

[Indlægget er satire].  

  • Haha 1

Del dette indlæg


Link til indlæg

P.S. Det eneste sted, jeg personligt kan mindes at jeg har fået en kvittering, er hos Copenhagen Sauna Club, men så vidt jeg huske er den kun på entreen. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest PreferEnglish

I would say, In a court of law, we would clearly be found guilty of knowing that it is tax evasion. There is no way around it. As someone pointed out a tax and VAT paying GP, charge kr. 2000 per hour. We get serviced at 700-1000. We all know it's black.

But it is pure theory. How many thousands of customers would face charges and how many resources would be spend processing this.

This is all a grey zone. Some Danish GP pay tax, but do we honestly believe that they pay tax of all their revenue? That would be naive. And why should they. They are not part of the dagpengesystemet. They pay to society but are not treated fairly!

And why should a foreign GP contribute to our society if it's going to destroy her business? She would pay and pay. For this she would get nothing in return. 

I think the problem is unsolvable except if police really focused on it. Do our society really want them to? I think the alternative would quickly become a lot of weekend trips to Germany for many Danish men. 

Make prostitution VAT exempt, like some other industries. Make brothels pay a health care contribution. Give the foreign girls and Danish a bigger tax exemption. Then we are finally doing something constructive instead of criminalizing something that will never go away!

Del dette indlæg


Link til indlæg
m-j skrev, for 4 timer siden:

Og du behøves ikke se regnskaber. Men du skal i princippet have (tilbydes) en kvittering. Får du ikke det, så kan du gå ud fra, at der ikke bliver kørt "clean business" :)

Næ, det kan du ikke nødvendigvis gå ud fra. Jeg gav hjertens gerne en kvittering, hvis det ikke var fordi jeg dermed også ville give adgang til info om mit civile navn, adresse mv.

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Eron
Liv skrev, 1 time siden:

Næ, det kan du ikke nødvendigvis gå ud fra. Jeg gav hjertens gerne en kvittering, hvis det ikke var fordi jeg dermed også ville give adgang til info om mit civile navn, adresse mv.

Ahhh du kan vel bare give et firmanavn og cvr nummer eller noget - der behøver ikke at stå dit personlige navn og adresse ... vi får også bare en bon fra Netto ;-) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Eron skrev, for 6 timer siden:

Ahhh du kan vel bare give et firmanavn og cvr nummer eller noget - der behøver ikke at stå dit personlige navn og adresse ... vi får også bare en bon fra Netto ;-) 

Øh, og med CVR nummeret - som skal stå på en kvittering - finder du jo meget nemt hvem personen er....... så nej, det er jo lige præcis det man ikke kan.

  • Synes godt om 1
  • Tak 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
tvr skrev, for 3 timer siden:

Øh, og med CVR nummeret - som skal stå på en kvittering - finder du jo meget nemt hvem personen er....... så nej, det er jo lige præcis det man ikke kan.

Præcis! :) Og Netto behøver heller ikke skjule sin sande identitet overfor kunderne, det behøver vi desværre.....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Finn1101 skrev, den 18/7/2018 at 19:34:

.... Om dagen kan du risikere at blive mødt af naboernes blikke og notesblokke og nu åbenbart også af et kamera - men vi gør jo ikke noget ulovligt, men derfor kan det selvfølgelig opleves ubehageligt alligevel. Jeg har én gang mødt en af naboer, som jeg venligt nikkede til, og som nikkede tilbage til mig. Han var i gang med at notere de biler, der holdt på vejen.

Det lyder altså i mine øren som ulovlig dataindsamling

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, for 1 time siden:

Det lyder altså i mine øren som ulovlig dataindsamling

Jeg tror ikke det er ulovligt for grundejerne på en villavej at indsamle informationer om hvilke biler der parkeres. Så data-indsamling: Helt sikkert. Ulovlig: Næppe.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er IKKE lovligt at filme på offentlig tilgængelig vej uden folks samtykke - det naboen laver er direkte ulovligt og en krænkelse af privatlivets fred, samt en grov overskridelse af den lov der omfatter overvågning af privat ejendom. Det er lovligt at filme inde på egen grund, men man må så absolut ikke filme ind på nabogrunde eller ud mod vej hvor der er offentlig adgang...

Med venlig hilsen

wildcardf

Del dette indlæg


Link til indlæg
wildcardf skrev, for 45 minutter siden:

Det er IKKE lovligt at filme på offentlig tilgængelig vej uden folks samtykke - det naboen laver er direkte ulovligt og en krænkelse af privatlivets fred, samt en grov overskridelse af den lov der omfatter overvågning af privat ejendom. Det er lovligt at filme inde på egen grund, men man må så absolut ikke filme ind på nabogrunde eller ud mod vej hvor der er offentlig adgang...

Med venlig hilsen

wildcardf

Det ville det være hvis det var overvågning. Man må altså gerne tage et billede eller en video på offentlig vej. Du må også gerne lægge dine feriebilleder fra gå-gaden på Facebook.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Sniper123

Det naboerne vel primært er irriteret over - det kan bordellets kunder vel gøre noget ved. Parker på Gl. Køge landevej - så er 90% af irritationen vel forsvundet. De fleste grundejere bliver voldsomt irriterede over, at "fremmede" parkerer foran deres hus/indkørsel. Dette uanset det er tilladt, det er den gennemkørende trafik også; men ligeledes et irritationsmoment.  Her er der vel tale om en 50-60 besøgende pr. dag + de der kører forgæves - det er relativt meget ekstra trafik på en smal villavej.

Hvis bordel mutter skal finde et andet sted til pigerne, hvor det ikke generer andre - så bliver det vel i et industrikvarter og der er beboelse sjældent tilladt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
tvr skrev, for 35 minutter siden:

Det ville det være hvis det var overvågning. Man må altså gerne tage et billede eller en video på offentlig vej. Du må også gerne lægge dine feriebilleder fra gå-gaden på Facebook.

Nej - det må du så absolut ikke uden samtykke fra de personer der figurerer på billederne - og at det er med et håndholdt kamera at naboen står og filmer folk på offentlig tilgængelig vej og ikke på egen grund, er blot endnu endnu mere lovstridigt, da billederne er personrettet og uden samtykke fra dem der bliver filmet.. Og det har intet med persondata at gøre, men er en grov krænkelse af privatlivets fred, da de besøgende intet ulovligt foretager sig ved at besøge et bordel.. Prostitution er legalt i Danmark, så længe det ikke er menneskehandel..

mvh. wildcardf

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Liv skrev, for 15 timer siden:

Næ, det kan du ikke nødvendigvis gå ud fra. Jeg gav hjertens gerne en kvittering, hvis det ikke var fordi jeg dermed også ville give adgang til info om mit civile navn, adresse mv.

Jeg snakker ikke om hvad kvinder gør og bør gøre.

Jeg er på ingen måde forarget over hvem der udleverer hvad eller hvem der betaler hvad.

Der blev snakket omkring om det var ulovligt at gå til glædespige. Og det er det, hvis du som kunde mistænker at der ikke bliver betalt hvad der skal betales på stedet. Hvis du er i tvivl om dette, kan du, som kunde, bede om en kvittering. Præcis ligesom du ville gøre med en håndværker, der arbejder i dit hjem. Der er ingen forskel.

Jeg har med mit opslag, på ingen måde, forsøgt at starte en diskussion. Jeg har blot forsøgt at besvare et spørgsmål der blev stillet i tråden :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
m-j skrev, for 1 minut siden:

Jeg snakker ikke om hvad kvinder gør og bør gøre.

Jeg er på ingen måde forarget over hvem der udleverer hvad eller hvem der betaler hvad.

Der blev snakket omkring om det var ulovligt at gå til glædespige. Og det er det, hvis du som kunde mistænker at der ikke bliver betalt hvad der skal betales på stedet. Hvis du er i tvivl om dette, kan du, som kunde, bede om en kvittering. Præcis ligesom du ville gøre med en håndværker, der arbejder i dit hjem. Der er ingen forskel.

Jeg har med mit opslag, på ingen måde, forsøgt at starte en diskussion. Jeg har blot forsøgt at besvare et spørgsmål der blev stillet i tråden :)

Du skriver dog, at man kan gå ud fra, at der bliver begået ulovligheder, hvis man ikke får en kvittering. Det var udelukkende det jeg stejlede over, for det kan du bestemt ikke gå ud fra. Man kan sagtens svare skat mv uden at give en kvittering til kunden.

Del dette indlæg


Link til indlæg
tvr skrev, for 4 timer siden:

Jeg tror ikke det er ulovligt for grundejerne på en villavej at indsamle informationer om hvilke biler der parkeres. Så data-indsamling: Helt sikkert. Ulovlig: Næppe.

Jeg vil karakterisere det som systematisk dataindsamlling, hvor oplysningerne uden tvivl gemmes, og det er vist ikke lovligt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, for 7 minutter siden:

Jeg vil karakterisere det som systematisk dataindsamlling, hvor oplysningerne uden tvivl gemmes, og det er vist ikke lovligt.

Det skal i så fald bevises om det ér systematisk, og om det gemmes. Og så skal ejerne være identificérbare, mener jeg. Jeg ville til hver en tid løbe den risiko, og er ret sikker på, at hvis det virkelig ér ulovligt, slipper de afsted med det. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
tvr skrev, for 1 minut siden:

Det skal i så fald bevises om det ér systematisk, og om det gemmes. Og så skal ejerne være identificérbare, mener jeg. Jeg ville til hver en tid løbe den risiko, og er ret sikker på, at hvis det virkelig ér ulovligt, slipper de afsted med det. 

Ja, selvfølgelig slipper de afsted med det. Det kræver jo en dommerkendelse at gå ind og kigge efter i skrivebordsskuffen. Men, som andre i tråden er inde på, er det næppe lovligt.

Det eneste virksomme middel er nok, at kunder gør gengæld og fotograferer de filmende og noterende naboer.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Man kan sådan set filme alt det man vil på offentligt område, men hvis det bliver lagt offentligt frem, som f.eks. på en webside hvor man vil hænge sex kunder ud, så bliver det kaldt overvågning, og så er det ulovligt jvf. persondata loven. Det er i den forbindelse ligegyldigt om videoen er optaget med fast kamera, eller en billig mobil tlf.

Næstegang, så prøv at spørge dem om de kender bøde størrelsen for ikke at overholde GDPR. Den falder de ind under ligeså snart de har nummerpladen på din bil. ;)

 

Men bortset fra det, høre denne debat hjemme i generel debat. Ikke i en anmeldelses tråd.

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg


Link til indlæg

Vi stopper her,  da hensigten med anmeldelser er at dele erfaringer med pigerne eller stedet de kan besøges. 

Generel snak om overvågning, kvitteringer, persondata og hvad i ellers har været omkring, kan i tage et andet sted. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

×
×
  • Create New...