Hop til indhold
Guest Alkoholikeren

Banning

Recommended Posts

Guest Alkoholikeren

Hej Eroguide, det er naturligvis ikke til drøftelse om moderator må og kan banne en bruger, men det er god stil lige at smide en besked herom. Ligesom det er god stil at svare på en henvendelse. Totalt at ignorere en fredelig forspørgsel er dårlig stil. Husk i lever af annoncer, af trafik og den er brugergenereret. 

Bedste hilsner 

Alko

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Alkoholikeren
Rooster skrev, for 26 minutter siden:

@Alkoholikeren

Jeg beklager jeg ikke har fået svaret på din pm endnu, men har haft travlt siden jeg lige hurtigt skimtede dem.

Du skal nok få svar.

Tak alt ok og ved du og andre moderatorer jobber frivilligt og ulønnet og har travlt snax

BH

Alko

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Alkoholikeren

Hej Rooster tak for dit svar jeg har kommenteret i den PM du har sendt

bh

Alko

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja, det er faktisk ret underligt at blive bannet fra en tråd, uden at man kan få vide hvorfor.

Jeg har ved nogle tråde fået et skilt om, at "der er noget galt", og at jeg er blevet bannet. Jeg kan ikke få at vide hvorfor, da jeg jo nu ikke kan gå ind på den pågældende tråd og se moderatorens vrede.

Det er hermed så også et svar fra min side på det ofte stillede spørgsmål om, hvorfor det er nødvendigt at have en ekstra profil.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, for 9 minutter siden:

Ja, det er faktisk ret underligt at blive bannet fra en tråd, uden at man kan få vide hvorfor.

Jeg har ved nogle tråde fået et skilt om, at "der er noget galt", og at jeg er blevet bannet. Jeg kan ikke få at vide hvorfor, da jeg jo nu ikke kan gå ind på den pågældende tråd og se moderatorens vrede.

Det er hermed så også et svar fra min side på det ofte stillede spørgsmål om, hvorfor det er nødvendigt at have en ekstra profil.

I stedet for din ekstra profil, så kan du bare logge af. Der er jo ikke noget herinde der ikke er offentligt. 

Og så skal du skam ikke forstå det som vrede, men bare et arbejde med at EG skal være et så rart sted som muligt at befinde sig, for så mange som muligt (nok ikke muligt at gøre alle glade). 

Redigeret af Rooster

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rooster skrev, for 21 minutter siden:

I stedet for din ekstra profil, så kan du bare logge af. Der er jo ikke noget herinde der ikke er offentligt. 

Og så skal du skam ikke forstå det som vrede, men bare et arbejde med at EG skal være et så rart sted som muligt at befinde sig, for så mange som muligt (nok ikke muligt at gøre alle glade). 

Jeg accepterer din forklaring om, at I ikke er vrede. Bølgerne kan jo undertiden gå (urimeligt) højt, men jeg fatter som ikke-tekisk geni ikke din forklaring om, at jeg bare skal logge af.

Hvad skulle det hjælpe?

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, for 3 minutter siden:

Jeg accepterer din forklaring om, at I ikke er vrede. Bølgerne kan jo undertiden gå (urimeligt) højt, men jeg fatter som ikke-tekisk geni ikke din forklaring om, at jeg bare skal logge af.

Hvad skulle det hjælpe?

Det er kun din bruger der har BAN. Logger du ud, så er du sådan teknisk set ikke din bruger længere og kan derfor se tråden.

Som du jo også kan med den anden bruger, som ikke har BAN. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rooster skrev, for 1 minut siden:

Det er kun din bruger der har BAN. Logger du ud, så er du sådan teknisk set ikke din bruger længere og kan derfor se tråden.

Som du jo også kan med den anden bruger, som ikke har BAN. 

OK, det gav lidt klarhed, omend jeg ikke forstår helt ned i detaljen. Aber Friede sei damit.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, for 17 timer siden:

OK, det gav lidt klarhed, omend jeg ikke forstår helt ned i detaljen. Aber Friede sei damit.

Jeg ved du excellerer i at være uhyre gammel og antik, og fuldstændigt umulig når det gælder anden teknik end cykel og båd. Men helt ærligt; hvad skal du ned i detaljen at lave? Hvis du ikke er logget på som BX kan du jo heller ikke rammes av BX's ban. Systemet ved jo ikke du er BX hvis du ikke råber op om det.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kort og godt BX

Når du ikke er logget ind kan du læse den tråd, som du ikke kan læse når du er bannet, fordi du ikke må skrive mere i den tråd.

Men når du ikke er logget ind, kan du selvom du kan læse tråden, ikke skrive i den.

Hvis man i det tilfælde har en ekstra brugerprofil, for at kunne omgå et ban af ens profil, så synes jeg ærligt talt at det er i modstrid med ånden bag, at vi må have flere profiler.

At gøre det er også disrespekt for moderators afgørelser.

Jeg har i alle de år jeg har skrevet her og andre steder, aldrig tidligere blokereret en bruger.

Det har jeg nu for første gang nogensinde, og jeg ville ønske at han blev så usynlig, at jeg ikke kan så meget som se hans nick, eller de tråde han deltager i når jeg selv er logget ind.

Nu springer jeg alt over, hvor han så meget som viser sig, men det ville være velkomment hvis han forsvandt helt og aldeles for mig.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 30 minutter siden:

Kort og godt BX

Når du ikke er logget ind kan du læse den tråd, som du ikke kan læse når du er bannet, fordi du ikke må skrive mere i den tråd.

Men når du ikke er logget ind, kan du selvom du kan læse tråden, ikke skrive i den.

Hvis man i det tilfælde har en ekstra brugerprofil, for at kunne omgå et ban af ens profil, så synes jeg ærligt talt at det er i modstrid med ånden bag, at vi må have flere profiler.

Tak for afklaring m.h.t. at logge af. Derimod kan jeg ikke se problemet i det andet, du skriver. Om jeg læser i en banned tråd ved at være logget af, eller om jeg gør det via en anden profil, kan vel være ligegyldigt?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, den 13/7/2018 at 17:02:

Tak for afklaring m.h.t. at logge af. Derimod kan jeg ikke se problemet i det andet, du skriver. Om jeg læser i en banned tråd ved at være logget af, eller om jeg gør det via en anden profil, kan vel være ligegyldigt?

Åbenbart ikke for dig? Det er nødvendigt, at have en ekstra profil, siger du...?

Det er det jo så ikke, hvis man tager ovenstående forklaring for gode varer.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Manfredo skrev, for 26 minutter siden:

Åbenbart ikke for dig? Det er nødvendigt, at have en ekstra profil, siger du...?

Det er det jo så ikke, hvis man tager ovenstående forklaring for gode varer.

Det kan du jo så lade mig om, da det jo ikke er et brud på reglerne.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Piraten

Den eneste forskel i at logge af og læse tråden du er “bannet” i, og logge af og logge på en anden profil er at du så kan skrive i tråden igen. Det er rent faktisk ulovligt og kan medføre karantæne.

vh. Piraten

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, den 20/7/2018 at 18:56:

Det kan du jo så lade mig om, da det jo ikke er et brud på reglerne.

Ja, det gør jeg også;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...