Hop til indhold
19517

Oplevelses Beretning med MetteTøsen 2. besøg.

Recommended Posts

underdog40 skrev, for 1 minut siden:

Hvem var det nu der sagde: "Alt handler om sex. Undtagen sex. Det handler om magt"

Nu skal vi jo nok også huske at folk er forskellige, så for mig giver citatet ikke megen mening, men bestemt for andre.  For mit vedkommende handler sex om nydelse, og interessen skal være gensidig, ellers kan det ikke fungere for mig.  

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheVoice skrev, for 1 minut siden:

interessen skal være gensidig

Dette er en fin holdning af have, men hvad mener du sådan helt præcis? Skal aftenens GP'er være interessert i dig? 

Det er sjovt nok den samme holdning som jeg har, men jeg kan jo ikke helt forvente, at min GP skal være interesseret i mig. At jeg føler at hun er dette, ja det er vel en anden historie. Jeg gider sku da ikke en fast GPer der ikke er det mindste interesseret i at vise mig noget fra hende selv. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg synes det er et fremragende citat. I stedet for bare at skrive "Alt i verden handler om magt" (som jo reelt er det han mener), laver han poetiske genialitet med at smide sex ind i ordlegen. Den kan jo forstås og dissekeres ned på så mange forskellige måder.

Jeg ville ønske jeg havde fundet på det :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
19517 skrev, for 13 minutter siden:

Dette er en fin holdning af have, men hvad mener du sådan helt præcis? Skal aftenens GP'er være interessert i dig? 

 

Vi kan såmænd godt isolere det jeg skrev til kun at omhandle køb af sex.  Køb bygger jo på præmissen "Du smider nogle penge og bliver inviteret ind i modpartens seksuelle univers".  Det udelukker jo slet ikke at man har en gensidig interesse i at præmissen overholdes til begge fulde og frivillige tilfredshed.   Den gensidige interesse ryger sig en tur, hvis pengene fungere som et magt instrument.

Hvor meget kvinden skal være interesseret direkte i mig er svært at svare på. Det er nok lettere at skrive "Hun skal have samme interesse som jeg i, at vi begge for vores ønsker opfyldt, uden at nogen af parterne efterfølgende føler sig udnyttet, misbrugt eller føler at der har været tale om magtanvendelse o.iign.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
underdog40 skrev, for 12 minutter siden:

Jeg synes det er et fremragende citat. I stedet for bare at skrive "Alt i verden handler om magt" (som jo reelt er det han mener), laver han poetiske genialitet med at smide sex ind i ordlegen. Den kan jo forstås og dissekeres ned på så mange forskellige måder.

Jeg ville ønske jeg havde fundet på det :) 

Det giver i hvert fald en bedre mening.  Man kunne måske også for det ene køn (mændene) slippe afsted med at sige noget i retning af "mænd søger magt, prestige,  høj social status m.v.  da det gør adgangen til sex lettere, da meget tyder på at kvinder føler sig tiltrukket af mænd der er noget ved musikken.  Det er meget forenklet, og selvfølgelig gør andre parametre sig også gældende, men bad man alle mænd om at komme med en liste over hvorfor, ville sex helt sikkert også blive nævnt.  

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheVoice skrev, for 12 minutter siden:

Det giver i hvert fald en bedre mening.  Man kunne måske også for det ene køn (mændene) slippe afsted med at sige noget i retning af "mænd søger magt, prestige,  høj social status m.v.  da det gør adgangen til sex lettere, da meget tyder på at kvinder føler sig tiltrukket af mænd der er noget ved musikken.  Det er meget forenklet, og selvfølgelig gør andre parametre sig også gældende, men bad man alle mænd om at komme med en liste over hvorfor, ville sex helt sikkert også blive nævnt.  

 

Det er jo det der er det geniale ved citatet. Det kan jo også tolkes som at kvinden besidder en magt, blot ved det fysiologiske faktum at hun er kvinde. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu var O. W homoseksuel. Så det var nok ikke kvinder han efterstræbte. Men den som har noget den anden gerne vil have, har en magt. Cirka...

Del dette indlæg


Link til indlæg
underdog40 skrev, for 32 minutter siden:

Nu var O. W homoseksuel. Så det var nok ikke kvinder han efterstræbte. Men den som har noget den anden gerne vil have, har en magt. Cirka...

Men sådan er det jo sjældent. At én har noget en anden vil have.

Nu ser jeg bort fra købesex.

Hvis to ramler sammen i lyst og begær, har de begge noget den anden vil have. Eller bedre: Har de begge noget at give den anden. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Misjo1 skrev, den 28/6/2018 at 07:37:

Kære @sneræven, Uden at kende dig, og uden at være nogen form for Psykolog, tror jeg egentlig at du her har givet svaret selv "Jeg ville egentlig godt have temaet taget op mere generelt " du tager ikke initiativ, ganske enkelt, du vil her godt have taget temaet op, men forventer/måske håber? at der er en anden der gør det? frem i skoende min ven!, grib livet, dagen og, ikke mindst damerne :-) lad være med "ville godt/kunne godt tænke mig" gør det, du vil blive positivt overrasket.

Uha, jeg har skam været på banen.
Singleklubber, singlerejser, fritidsaktiviteter, foreninger ... alt!!
Der er bare sket nada ... :D
Jo, lige da jeg var i start-fyrrerne var der et par tilløb .. men derefter, intet.
Jeg tænker man må se i øjnene, nogen af os kan bare ikke det der med at 'spille op' til en kvinde, eller vi appellerer bare ikke til kvinder og 'friendzones' ved første blik ..
... og så er der også forskellige andre ting i min situation, men det er en længere historie ...
Lidt tankevækkende, at jeg flere gange har oplevet, når jeg besøger en pige, og fortæller at jeg ikke har haft en kæreste i 30 år, så kigger hun lidt forbavset på mig og siger, 'frivilligt, eller ... ???'

Og jo, jeg har også prøvet at tage emnet op om 'ufrivillig kæresteløse' mænd, i nogle fora ...
Men har opdaget, at det er meget svært .. også dét er en længere historie ...
Den mest farbare vej, tror jeg, er at snakke med nogle GP'er om, om man kan give særlige 'tilbud' til mænd i min situation .. det kunne f. eks. også benyttes af mænd, der lever i 'nedklede' ægteskaber ...
Pigerne er meget forstående, synes jeg ... rart at blive hørt og accepteret, omkring den situation ...

Del dette indlæg


Link til indlæg
19517 skrev, for 16 timer siden:

Jeg vil anbefale dig at læse nogle af mine beretninger fra Filippinerne. Jeg har været der og jeg kan ellers lige lover for, at det var vildt dejligt. Som du måske kan læse i mine beretninger er pigerne ret vilde med blåøjet middelaldrende mænd. Hvorfor? Jo for det første har du de øjne som de gerne vil have For det andet har du den hud som de ååååhhh så inderligt hungre efter. Så når du går hånd i hånd med en pige på 20 år bruger hun meget tid på at vise sine venner, og andre i gaden, at hun har scoret en hvid mand, som i deres øjne er guf. 

Haha tak for oplysningen ., det var venligt ment .. men det er slet, slet, slet ikke mig!!
Jeg er til danske piger / kvinder!! Selvstændige, bevidste, spændende piger ...
Desuden vil jeg heller ikke bruge en hulens masse penge på at risikere klammeri med eet eller andet narkokartel, Duartes muskelmænd, eller begge dele ...
Fillipinerne, nej tak ... :D  :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
sneræven skrev, for 7 minutter siden:

Uha, jeg har skam været på banen.
Singleklubber, singlerejser, fritidsaktiviteter, foreninger ... alt!!
Der er bare sket nada ... :D
Jo, lige da jeg var i start-fyrrerne var der et par tilløb .. men derefter, intet.
Jeg tænker man må se i øjnene, nogen af os kan bare ikke det der med at 'spille op' til en kvinde, eller vi appellerer bare ikke til kvinder og 'friendzones' ved første blik ..
... og så er der også forskellige andre ting i min situation, men det er en længere historie ...
Lidt tankevækkende, at jeg flere gange har oplevet, når jeg besøger en pige, og fortæller at jeg ikke har haft en kæreste i 30 år, så kigger hun lidt forbavset på mig og siger, 'frivilligt, eller ... ???'

Og jo, jeg har også prøvet at tage emnet op om 'ufrivillig kæresteløse' mænd, i nogle fora ...
Men har opdaget, at det er meget svært .. også dét er en længere historie ...
Den mest farbare vej, tror jeg, er at snakke med nogle GP'er om, om man kan give særlige 'tilbud' til mænd i min situation .. det kunne f. eks. også benyttes af mænd, der lever i 'nedklede' ægteskaber ...
Pigerne er meget forstående, synes jeg ... rart at blive hørt og accepteret, omkring den situation ...

Umiddelbart lyder det for mig, at det er mere en sexpartner end en kæreste, som du kigger efter. Men nu har det her forum måske også et fortegn. 

Vi er ikke alle mennesker parate eller født med evnen til tosomhed. Men jeg er sikker på at din partner findes derude, men måske kigger du de forkerte steder. Det kan være hun render rundt i det lokale supermarked, hvis du forstår min pointe. 

God jagt :)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Walter the Licker skrev, for 5 minutter siden:

Umiddelbart lyder det for mig, at det er mere en sexpartner end en kæreste, som du kigger efter.

Jeg ville sige, hverken-eller, eller 'et sted midt imellem' ...
Det er hér jeg er en rigtig sær og besværlig størrelse ...
Det ville være fint for mig med en kvinde, jeg havde noget erotisk med, og som jeg samtidig har et godt venskab med.
Men ikke et 'kæresteforhold' som i dele-bord-og-seng  og  du-må-aldrig-kigge-på-andre-end-mig.
Det går selvfølgelig begge veje ...

Jeg er så også een af de mærkelige personer, der aldrig bliver forelsket ...
Hvilket ikke er det samme som, at jeg ikke kan blive ret vild med en kvinde .. men det er så ikke nødvendigvis det samme ...

Ikke nemt at udtrykke ... :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, for 15 timer siden:

Men sådan er det jo sjældent. At én har noget en anden vil have.

Nu ser jeg bort fra købesex.

Hvis to ramler sammen i lyst og begær, har de begge noget den anden vil have. Eller bedre: Har de begge noget at give den anden. 

Uuh ha, jeg er slet ikke enig!
Det er netop det der gør sex så s****s kompliceret ude i den virkelige verden.
Der er alle mulige andre dagsordener inde over .. tryghed, sikkerhed, gamle følelsesmæssige sår, anseelse blandt venner og familie, skam, skyld, social status .. så der er magtkamp i gang lige fra dag eet ...
Det er noget man bliver rigtig opmærksom på hen over årene, når man selv lever som 'ultrasingle' og har familie og venner der lever - eller har levet - i parforhold.
Derfor er det med at 'to ramler sammen i lyst og begær' r-e-t sjældent, tænker jeg ...
Jeg er helt med på at der er nogle der evner at se ud over hvad andre tænker og mener, og som er selvberoende nok til at de ikke bliver for afhængige af den anden .. men det er, som sagt, ret få ...

Del dette indlæg


Link til indlæg
sneræven skrev, 1 time siden:


Jeg er så også een af de mærkelige personer, der aldrig bliver forelsket ...
 

Den sætning er meget interessant synes jeg. Kærlighed og forelskelse er størrelser som filosoffer og poeter har prøvet at fange i årtusinder.
Og der findes rigtigt mange varianter på kærlighed og forelskelse. Pigen der er er forelsket i den uopnåelige popsangeren, moren der elsker sit børn, fyren der elsker sin ven og så alle variationer på romantisk kærlighed og forelskelse. 


Selv om forelskelse ofte betragtes som en irrationel følelse, viser det sig at den i mange henseenden er rationel; den har et formål.
Der findes mennesker der altid bliver forelskede i dem de ikke kan få. Hvorfor? Hvilken funktion fylder dette i deres liv? Behovet for at opleve smerte? En metode at standse i mindeværdighed? Rædsel for realiteter? Men de aller fleste bliver forelskede i nogen de faktiskt kan få, noget som synes meget rationelt. Hvis jeg er et nogenlunde rationelt menneske, og kærligheden har et rationelt formål; at menneskeligheden skal overleve ... hvad ville det nytte hvis vi alle elskede dem vi ikke kunne få?


Så når nogen siger at hun aldrig bliver forelsket, bliver jeg nysgerrig. Har du reflekteret over hvorfor? Har du oplevet at kvinder er blevet forelskede i dig?

"To be loved by someone, indicates that we are taken to have certain
qualities that make us in some sense worthy of their time, concern
and company. This in turn reinforces our self-respect or sense of
being good or attractive people. "


Der har du, tror jeg, en af de grundlæggende forklaringerne til forelskelse. Vi inspirerer hinanden til at føle os som noget særligt. Og den hun ser når hun kigger på mig, inspirerer mig til at udvikles; at gøre det muligt at gå en vej hvor vi kan gå sammen.
Mange vidner om den smerte man oplever, når hun ikke længre kigger på mig med de der øjnene; den smerte og sorg man oplever når man ikke længere er noget særligt.
Selvopholdelsedriften hjælper os derfor ofte at ikke blive forelskede i nogen vi ikke kan få, men taber gerne sit greb når nogen viser sin interesse.


Overdreven selvopholdelsedrift kan også hindre os fra at overhoved blive forelskede.
Ligesom rigid personlighed kan gøre; dvs begrænset evne eller interesse for at udvikles af andre mennesker, af forhold, erfaringer, omstændigheder, indsigter eller af den verden man lever i overhoved.
Rigide personligheder vælger ofte forelskerne fra - mere eller mindre bevidst. Meget rationelt det også.


Så når nogen siger: "Jeg bliver aldrig forelsket", så findes der en eller mange grunder.
Undskyld mig de mange ord, men i sin synbarlige enkelhed er det en interessant sætning du leverer.
 

Del dette indlæg


Link til indlæg

@Bananas

Tak for respons.
Nej, det er rigtigt, der er ingen klare definitioner, derfor er det også meget svært at diskutere.

Jeg tænker på forelskelse, som dén situation hvor man oplever en meget stærk og ekslusiv tiltrækning til en anden, en opfattelse af at den elskede er noget helt særligt, et ønske om 'smelte sammen' med den anden person, og hvor man lever i en lykkerus.
Det siges at være en meget stærk oplevelse, og dén har jeg aldrig haft.
Måske har jeg haft en tre-fire (som du nævner) forelskelser i piger jeg ikke kunne få .. jeg har haft i hvert fald tre store 'crush'er', een som teenager, to som voksen, men i alle tilfælde med en klar oplevelse af at de var 'Out Of My League'.
Om man så kan kalde det uigengældte forelskelser, eller bare 'at sværme for' dem, kan jeg ikke rigtig afgøre ...

Der er en god beskrivelse af forelskelse hér:
http://www.netpsykolog.dk/forelskelse.htm

Der er i øvrigt et meget interessant paradoks i dét med forelskelser ...
På den ene side forestiller man sig, at forelskelse er en slags magisk og uimodståelig kraft, der på eet eller andet tidspunkt rammer enhver og fylder dem med lykke og uimodståeligt begær ...
På den anden side er det en selvfølge, at man altså kun forelsker sig i en person med samme erotiske rang ...

Redigeret af sneræven

Del dette indlæg


Link til indlæg
sneræven skrev, for 23 timer siden:

klammeri med eet eller andet narkokartel, Duartes muskelmænd, eller begge dele ...
Fillipinerne, nej tak ... :D  :D

Haha. Det er noget af det sjoveste jeg har læst længe. Dine fordomme er dine, og dem har du af en grund. Jeg havde de samme fordomme indtil jeg tog der over. Kvinderne er IKKE dumme får uden tanker og meninger. De er levende frie og lige så dejlige som i resten af verden. Men lige meget. Jeg ville bare vise dig en vej som jeg havde prøvet. Glem det og lev vel. Held og lykke. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

@19517

Jeg véd ikke lige hvor dén kom fra ...
Jeg har meget stor respekt og beundring for Fillipinske kvinder - mange af dem, har jeg hørt, arbejder under slavelignende forhold, som migrantarbejdere, for at skaffe penge til familien.
Det kræver en enorm råstyrke - meget mere end de fleste af os af os besidder ..

At jeg så ikke bryder mig om Duerte og hans metoder, er vel en ærlig sag ...
 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
19517 skrev, den 29/6/2018 at 18:54:

Skal jeg forstå det således. Du er SUB i ånden men har prøvet at flygte fra det ved at agere DOM? 

Jeg tror det der tiltrækker så mange ved disse frække lege, vi kan jo kalde dem for 50SkyggerAfGrå-legene, er, at det trykker ved noget som er tæt på kernen i den måde kvinder og mænd er på. I mange andre lande har mande den faktiske overmagt i form af den magtbalance der er i det land, eller at han har flere penge eller flere rettigheder. Men i danmark bl.a. har manden ikke mere magt end kvinden. Og på den måde kan kvinderne skabe en illituon af den magt som mange kvinder i virkeligheden, altså hvis de tør være ærlige, tænder på. 

Nej, sådan skal det ikke forstås :) Jeg tænder vildt meget på submissive fyre og på selv at være den dominante - også i kærlighedsforhold uden for sengen og jeg kan f.eks. bedst lide at score/opsøge mænd, end at de forsøger at erobre mig :P Det er noget andet end liderlighed eller en reel idé om at mænd hører til i den dominante rolle, der trækker mig i en retning af at ville agere sub i disse dage. Det er nærmere tryghed, ansvarsfralæggelse, et psykisk/spirituelt high. For mig ville det være ekstraordinært og meget stærkt indtryksmæssigt at overlade kontrollen til en mand - jeg ser nok mænd som naturligt tenderende mod det submissive, i hvert fald dem jeg respekterer og tænder mest på ;P 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...