TheVoice 9471 Skrevet 28. Maj, 2018 JenniferRomantica skrev, for 1 time siden: Men hvor gå grænsen så.? Hvornår er det okay at melde ting videre.? Jeg kan komme med et eksempel.. Jeg har vagt i Sorø.. En lettere retarderet mand kommer og køber en halv time.. Imens vi ligger og hygger fortæller han om sig selv og hans liv.. Blandt andet siger han at han er pedel på en skole og at han synes de små piger er så frække at se på.. Men han siger at han godt ved man ikke må rører dem og derfor så kommer han og rører ved små piger som mig.. Andet eksempel.. En svensk mand kommer ind og beder mig lege hans eks kærestes datter.. Hvornår skal vi reagerer.? Det helt korte svar er jo, at fortrolighed ikke kan gradbøjes. Jeg kan sagtens få øje på situationer og hvilke dilemmaer det kan medføre. Det er i princippet lettere at forholde sig til, om man ønsker at betjene gæster af den type du nævner, eller udføre lege/rollespil hvor emnet støder ens moral og værdisæt. Jeg ved også godt at folk generelt nok har et noget afslappet forhold til fortrolighed. Når fortroligheden brydes sker der jo ofte det, at den ene part bliver sur, vred, skuffet m.v. og den anden part kommer med forklaringer på hvorfor man brød fortroligheden. Herved bliver der jo tale om betinget fortrolighed, og så kan det vel i princippet være lidt lige meget. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
JenniferRomantica 18195 Skrevet 28. Maj, 2018 tvr skrev, for 1 time siden: Puha.... Ja min grænse er overskredet ved begge disse eksempler..... Pedellen rører ikke de små piger fordi han synes det er forkert? Men fordi man ikke må?? Løber mig koldt ned af ryggen Det gjorde der bestemt også ved mig.. Og jeg vil da hade mig selv for evigt hvis det kommer frem at han har pillet ved små børn og jeg kunne have forhindret det.. Men igen så det virkelig en hårfin balance gang.. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
JenniferRomantica 18195 Skrevet 28. Maj, 2018 TheVoice skrev, for 2 minutter siden: Det helt korte svar er jo, at fortrolighed ikke kan gradbøjes. Jeg kan sagtens få øje på situationer og hvilke dilemmaer det kan medføre. Det er i princippet lettere at forholde sig til, om man ønsker at betjene gæster af den type du nævner, eller udføre lege/rollespil hvor emnet støder ens moral og værdisæt. Jeg ved også godt at folk generelt nok har et noget afslappet forhold til fortrolighed. Når fortroligheden brydes sker der jo ofte det, at den ene part bliver sur, vred, skuffet m.v. og den anden part kommer med forklaringer på hvorfor man brød fortroligheden. Herved bliver der jo tale om betinget fortrolighed, og så kan det vel i princippet være lidt lige meget. Jeg ville jo hade mig selv for evigt hvis det kommer frem at pedellen har pillet ved små børn og jeg kunne have forhindret det.. Hvornår skal vi træde ind.? Havde jeg nu f.eks haft besøg af Peter Madsen inden ubåds tingen og han havde fortalt mig om sine planer skulle jeg så have reageret.? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
AalborgLook 5182 Skrevet 28. Maj, 2018 JenniferRomantica skrev, for 22 minutter siden: Det gjorde der bestemt også ved mig.. Og jeg vil da hade mig selv for evigt hvis det kommer frem at han har pillet ved små børn og jeg kunne have forhindret det.. Men igen så det virkelig en hårfin balance gang.. En GP har ikke tavhedspligt som en Advokat eller læge har det. Hvis du er bange for at han kunne finde på at gøre noget slemt ville jeg sende et brev til skolen anonymt. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Romantikeren 1263 Skrevet 28. Maj, 2018 JenniferRomantica skrev, for 17 minutter siden: Jeg ville jo hade mig selv for evigt hvis det kommer frem at pedellen har pillet ved små børn og jeg kunne have forhindret det.. Hvornår skal vi træde ind.? Havde jeg nu f.eks haft besøg af Peter Madsen inden ubåds tingen og han havde fortalt mig om sine planer skulle jeg så have reageret.? Jeg tænker hvis det er menneskeliv på spil, så skal man reagere, hvis nu han siger til dig du bliver den sidste jeg møder inden jeg hopper ude foran et tog. Heldigvis er det vist meget sjældne at du møder sådan en gæst, formentlig aldrig. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Isex Skrevet 28. Maj, 2018 JenniferRomantica skrev, for 11 minutter siden: Jeg ville jo hade mig selv for evigt hvis det kommer frem at pedellen har pillet ved små børn og jeg kunne have forhindret det.. Hvornår skal vi træde ind.? Havde jeg nu f.eks haft besøg af Peter Madsen inden ubåds tingen og han havde fortalt mig om sine planer skulle jeg så have reageret.? Hvordan kan du være i tvivl? Peter Madsen planlagde at spænde en kvinde fast til sit arbejdsbord, spidde hendes underliv med en skruetrækker, Skære halsen over, partere liget og smide ligdelene overbord. Håber da at du ville have reageret. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9471 Skrevet 28. Maj, 2018 JenniferRomantica skrev, for 1 minut siden: Jeg ville jo hade mig selv for evigt hvis det kommer frem at pedellen har pillet ved små børn og jeg kunne have forhindret det.. Hvornår skal vi træde ind.? Havde jeg nu f.eks haft besøg af Peter Madsen inden ubåds tingen og han havde fortalt mig om sine planer skulle jeg så have reageret.? Det er jo ej heller utænkeligt, at der går nogle kvinder rundt og tænker at de kunne have reddet Kim Wall. Her tænker jeg på de kvinder der har været i dialog Peter Madsen omkring hans fascination af bestemte rollespil. Faktum er jo nok bare den, at det næppe havde gjort nogen forskel, da tanker ikke er strafbare. Det er nok ikke så interessant at debattere hvornår skal man bryde fortroligheden, for slutresultatet bliver vel bare, at stort set alle, kan finde eksempler hvor de selv synes det er ok, at bryde fortroligheden. Det kunne jo også være en gæst der har opsnappet nogle fortrolige info, der gør ham i stand til at kontakte pigens familie, venner m.v. Det kunne også være at gæsten besøger en ny pige, og opdager at pigen er kone/kæreste med en arbejdskollega, eller hvad ved jeg. Så kan man jo sige "Jamen det er jo noget helt andet". Tja i princippet brydes fortroligheden i begge tilfælde. De fleste vil sikkert have forståelse for, at dine eksempler på mistanke er væsentlige mere alvorlige, men det ændre jo ikke noget, hvis man vil leve op til at kunne håndtere fortrolighed. Slutresultat af denne debat bliver vel nok bare, at den person der fortæller nogle meget følsomme oplysninger i fortrolighed eller i forventning om fortrolighed, skal være meget varsom, da man rent faktisk ikke kan gå ud fra at det altid holdes i fortrolighed. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg