Hop til indhold
Guest Liderlig-fyr

Overvågning

Recommended Posts

Guest Liderlig-fyr

Din telefon holder øje med dig... meget øje med dig.

Forleden fik jeg en sms med en adresse. Senere på dagen skulle jeg til adressen og ville taste adressen ind i kortet (som viser vej via apple carplay) til min store overraskelse var adressen allerede inde i kortet og jeg skulle egentlig bare trykke "kør". Mine SMS må åbenbart blive tjekket for ting, som er interessant for Apple.. kan ikke se hvordan det ellers skulle hænge sammen. Apples kort holder iøvrigt også øje med hvordan du bevæger dig rundt uanset om du bruger kortet eller ej. Kigger efter mønstre etc. I hvert fald hvis du ikke har slået lokalitetstjenester fra... er lidt i tvivl om der ikke også bliver holdt øje med en selvom lokalitetstjeneste er slået fra.  Ja eksempelvis Facebook, som lige spørger efter en anmeldelse, fordi den kan se du har været på en restaurant. Når du bruger booking.com appen, kommer der efterfølgende reklamer fra hotellerne i pågældende by via booking.com på din facebook. Alt hvad du søger på Safari etc bliver også registreret.

Nu kommer det store spørgsmål.... hvordan undgår man bedst mulig alt dette overvågning???? Har eksempelvis slået lokalitetstjenester fra... men hvad er der ellers af muligheder? 

 

P.s har valgt generel debat da vi typisk gerne vil være anonyme og diskrete i dette game. 

 

Redigeret af Liderlig-fyr

Del dette indlæg


Link til indlæg

Åh ja, Stasi, KGB, GESTAPO, etc. ville have elsket at have så meget kontrol med os som Apple, Google, Amazon og de andre har. Men vi lod det bare ske i vor glæde over de kortsigtede fornøjelser ved deres tjenester.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr
Prinz skrev, for 26 minutter siden:

Det korte og enkle svar: Undlad at have en smartphone på dig :) 

Hmm det kan jeg ikke 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Kaspersen

Det er prisen for alle de dejlige gratis funktioner/apps de fleste har stor fornøjelse af. Og det er skam en lettelse i hverdagen, hvor vi får en masse serveret på et sølvfad, og som sagt helt gratis i traditionel forstand. Information Is King, og lige nu er det Google, Apple, Facebook og deslige som er vinderne....nå ja, hvis vi lige glemmer NSA, men det er jo en helt anden historie.

Man kan måske nok slå diverse ting fra, men man ved jo ikke om effekten bare er at de så viser en lille smule mindre af aaaalt det de ved om både dig, mig og alle andre. Som sagt, Information Is King, og rigtig mange penge værd.  

Del dette indlæg


Link til indlæg

Man skal også huske at der jo ikke sidder en hær af overvågningsofficerer som bag jerntæppet og følger dig på en skærm og notere al din gøren og laden. Det hele foregår elektronisk og som del af et kompliceret net af algoritmer som ikke giver mening for menigmand. Desuden ved de jo ikke at du er den du er og arbejder der og der (måske ved de det nok) og/men hvad skulle de bruge det til??

Man kan også blive for paranoid og bare rolig. De kontakter ikke lille mor og sladrer om at du har været på sjov. Allerhøjest sladrer de til politiet hvis der er tegn på at du er den nye Amagermand.

 

Redigeret af DK fyr 34

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr
DK fyr 34 skrev, 1 time siden:

Man skal også huske at der jo ikke sidder en hær af overvågningsofficerer som bag jerntæppet og følger dig på en skærm og notere al din gøren og laden. Det hele foregår elektronisk og som del af et kompliceret net af algoritmer som ikke giver mening for menigmand. Desuden ved de jo ikke at du er den du er og arbejder der og der (måske ved de det nok) og/men hvad skulle de bruge det til??

Man kan også blive for paranoid og bare rolig. De kontakter ikke lille mor og sladrer om at du har været på sjov. Allerhøjest sladrer de til politiet hvis der er tegn på at du er den nye Amagermand.

 

De har rundt regnet alle informationer. Hvem jeg er, hvad jeg surfer på nettet, hvilke steder jeg besøger og hvor jeg arbejder. Det kan man jo hurtig regne ud på bevægemønsteret osv

Se nu dukker diverse booking.com ting frem på min facebook. Lad os antage lillemor sad og kiggede med på nogle kattevideoer og kom til at se disse reklamer med booking.com... er hun lidt snu kan hun regne ud, der formentlig er en årsag til jeg får booking.com reklamer fremfor bauhaus reklamer. Eller når Facebook lige gør opmærksom på jeg har været der og der om jeg ikke lige vil lave en anmeldelse. (Nå det har du da ikke fortalt noget om)

Og hvor sikkert er disse systemer? Panama papers, hvor fortrolige oplysninger blev videresolgt.... kunne det tænkes at ske med ens gøren og laden??? Altså du har besøgt de og de FKK klubber, bordeller eller what ever. Nu er prostitution godt nok ikke ulovligt i DK, men tænk sig hvor meget Svenske og Norske Mænd kan komme i suppedasen, hvis disse oplysninger faldt i de forkertes hænder. (det er endda ulovligt at besøge bordeller i udlandet og kan give store straffe)

Og hvad hvis man ikke når at få slettet alle disse oplysninger. Altså jeg havde ikke engang brugt kort appen, alligevel var destination derinde og stod øverst. Det kunne lillemor jo undre sig over, hvis hun faldt over det. Lidt uheldig ikke sandt?

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Liderlig-fyr skrev, for 4 timer siden:

Din telefon holder øje med dig... meget øje med dig.

Forleden fik jeg en sms med en adresse. Senere på dagen skulle jeg til adressen og ville taste adressen ind i kortet (som viser vej via apple carplay) til min store overraskelse var adressen allerede inde i kortet og jeg skulle egentlig bare trykke "kør". Mine SMS må åbenbart blive tjekket for ting, som er interessant for Apple.. kan ikke se hvordan det ellers skulle hænge sammen. Apples kort holder iøvrigt også øje med hvordan du bevæger dig rundt uanset om du bruger kortet eller ej. Kigger efter mønstre etc. I hvert fald hvis du ikke har slået lokalitetstjenester fra... er lidt i tvivl om der ikke også bliver holdt øje med en selvom lokalitetstjeneste er slået fra.  Ja eksempelvis Facebook, som lige spørger efter en anmeldelse, fordi den kan se du har været på en restaurant. Når du bruger booking.com appen, kommer der efterfølgende reklamer fra hotellerne i pågældende by via booking.com på din facebook. Alt hvad du søger på Safari etc bliver også registreret.

Nu kommer det store spørgsmål.... hvordan undgår man bedst mulig alt dette overvågning???? Har eksempelvis slået lokalitetstjenester fra... men hvad er der ellers af muligheder? 

 

P.s har valgt generel debat da vi typisk gerne vil være anonyme og diskrete i dette game. 

 

Kære Liderlig-fyr:)

- -  men hvad er der ellers af muligheder?

Der er sikkert mange muligheder. Jeg kan fortælle hvad jeg gør for, at være anti autoritetstro overfor alle dem der vil snage i vores færden på internettet og samle alle mulige oplysninger om os, for så bagefter at dele ud til højre og venstre.

Jeg kan slet ikke genkende de ting du nævner

Jeg har ingen profiler på : Fjolsbogen (Facebook), Twitter, Snapchat, Linkedin, osv   Det eneste socialemedie jeg er på er Eroguide :), og så ellers ind imellem nogle datingsider i udlandet (som er i korte perioder)

Min email har jeg på min egen helt private Webmail  (www ???.one) som er hostet hos one.com og den eneste bruger er mig selv. Jeg har haft den i snart 4 år og har til dato modtaget nul spam og nul mail fra andre end dem som kender min mailadresse.

Jeg har ikke Iphone, har altid betragtet Iphone som noget opreklameret skod. Har altid haft HTC smartphone som anvender styresystemet Android (som ejes af Goggle :huh:)

Ved at oprette en konto hos Goggle - dvs en Gmail, - er min HTC smartphone koblet automatisk sammen med de sikkerhedsindstillinger jeg har indstillet på min PC´s browser, hvor jeg lukker af for alt som Goggle og sikkert en helvedes masse andre gerne vil snage i.

Det er faktisk muligt at lukke så meget af for dataindsamling /gemme brugernavne/koder osv, at PC og smartphone blev lige så dumme  og uduelige i brug som søgemaskinen DuchDuchGo. Det har jeg faktisk prøvet - begge umulige at bruge, så jeg måtte gå lidt på kompromis i indstilingerne.

Og jeg mener den nidkære tilgang har bevist sin anvendelighed. Jeg oplever ingen krydsreference mellem f.eks. Amazon - Goggle - Goggle maps - Viagogo - Momondo - Booking.com osv - osv -  eller sagt en anden måde ingen hjemmesider "lapper ind over hinanden" med diverse tilbud eller idiotiske gentagelser. Den Gmail konto som det var nødvendigt at oprette for, at samkøre sikkerhedsindstillinger mellem PC og smartphone har aldrig modtaget andet end de 3 interne mails der var nødvendige for at få det hele til at virke, og det 3 mail på 4 år.

MIn private Webmail er via One.com koblet direkte på min HTC smartphone - DVS helt UDENOM Goggle!!!!

Og så selvfølgelig jævnligt huske at slette browserdata -  lidt cookies må man jo døje med hvis tingene skal virke.

Det var en sej omgang at få det lavet og indstillet, samt ind imellem rettet nødtørftig tilbage; men det har været hele besværret værd !?!?!?  - -  synes jeg pludselig selv ejer både min PC og smartphone og det gør jeg selvfølgelig ikke, der vil stadig være "nogen der kigger med":ph34r:

Andre kan sikkert bidrage med andet, og jeg modtager gerne forslag - for som sagt er det et "must" for mig at være "en byld i røven" på IT-giganterne

Mange hilsner

Nyder livet

Redigeret af Nyder livet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Kinky Camilla

Bare en tanke men hvis din app med advarsel om trafik ulykke, undgå fartbøde er slået til eller googlemaps ja så det en sladrehank. Er tilhænger af go gammeldags gps. Knus ;) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Kinky Camilla skrev, for 15 minutter siden:

Bare en tanke men hvis din app med advarsel om trafik ulykke, undgå fartbøde er slået til eller googlemaps ja så det en sladrehank. Er tilhænger af go gammeldags gps. Knus ;)  Det samme her - enig -  min GPS er indstillet til at larme ad helvede når hastigheder overskrides - så heller ikke der får Goggle data

Mange hilsner

Nyder livet

Redigeret af Nyder livet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Dit teleselskab logger også din færden.

Anonymitet i nutidens samfund er utopi.

Tænk over hver gang du svinger dankortet, registrerer din parkering og går ind i butik. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr
Kinky Camilla skrev, for 8 timer siden:

Bare en tanke men hvis din app med advarsel om trafik ulykke, undgå fartbøde er slået til eller googlemaps ja så det en sladrehank. Er tilhænger af go gammeldags gps. Knus ;) 

Men din Smartphone, både android og apple, holder uanset øje med hvor du er. Pånær hvis du slukker den

Jeg er desværre nød til at have den tlf med altid (og tændt) men overvejer at anskaffe en android som jeg  kunne bruge " når jeg ikke vil spores" så tingene ikke er samkørt

 

til alle: Hvor meget skal man oplyse om sig selv når man opretter en android konto? 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Liderlig-fyr skrev, for 2 timer siden:

Men din Smartphone, både android og apple, holder uanset øje med hvor du er. Pånær hvis du slukker den

Jeg er desværre nød til at have den tlf med altid (og tændt) men overvejer at anskaffe en android som jeg  kunne bruge " når jeg ikke vil spores" så tingene ikke er samkørt

 

til alle: Hvor meget skal man oplyse om sig selv når man opretter en android konto? 

 

 

Det er bare en gmail konto der oprettes, så du kan fake den alt det du ønsker ved oprettelse.

Længe siden jeg har oprettet en gmail, så jeg kan ikke svare dig på om du skal bruge mobilnr ved oprettelse, men det er så det eneste mig bekendt

Del dette indlæg


Link til indlæg

du kan lukke for placeringstjenester, så er du fredet, m mindre politiet vil se din færden på mobilen over sendemaster, men det kræver jo en del arbejde

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Den Forkerte Farve

Det er så og sige umuligt at gemme sig idag hvis elektroniske medier anvendes. Dette gælder alle former for elektronik, online som offline, udbyder, modeller mv. Selv den såkaldte gammeldaws GPS efterlader spor. En “gammel” mobil uden data osv er ligeså sporbar som alt andet. Ja selv bilerne idag er udstyret med sim-kort der sender alle oplysninger om dig, dine vaner osv. En bruger skrev korrekt “Information is King” ikke kun apple og google er de onde her. Hele Snowden sagen viser netop hvad data er kan bruges til. Alt uden undtagelse opsnappes og lagres til senere brug om nødvendigt.

Griner lidt lige nu :-), husker da jeg tilbage i 90’erne diskuterede Orwell med vennerne, jeg blev set som idot dengang. De var de første der blev harme efter snowden sagen rullede. Ville ønske jeg havde en sølvpapirshat i lommen da de lukkede op for emnet. Hvad sagde jeg.

Nå, Alternative telefoner, frakoblet din identitet osv er også utopi. Hvis man vil, så kan man også kæde denne under cover telefon sammen med dig som person. Et eksempel kan være at du logger på eroguide med din undercover mobil. Den oplysning er nok til at kæde dig sammen med dit originale jeg hvis du også har logget ind herfra (din normale pc eller lign). Og ja dette kan EG i teorien også gøre hvis de vil og beder myndighederne dem om det samme kan de i princippet tvinges eller blive “hacket” for at opnå det samme. Alle sager fra FBI, NSA osv viser at det faktisk sker. Den famøse IPhone apple nægtede at låse op var allerede brudt.

Men omvendt, forstår jeg dit indlæg korrekt er din bekymring nok mest utilsigtetede reklamer og lign hvis lillemor skulle se dem. Til det er det nok tilstrækkeligt med en undercover telefon med fiktive konti. 

Vil du være totalt fri så er eneste 1000% sikre mulighed nok kun et primitivt klæde på kroppen og en økse i vildmarken. Kunne være Sibirien eller en jungle i Amazonas. Men mener ikke der findes nogen FKK der ;-)

Har det mærkeligt med den totale overvågning, på sin vis er det godt med hensyn til at stoppe kriminelle netværk og terrorister, på den anden side er det ret ekstremt og ikke så betryggende når man netop har for vane at begå sig steder som på en FKK eller lign. Det kan altid kobles til dig og i værste fald bruges imod dig. Tænk hvis Trump ikke bare havde russiske prostiturede på sig men også besøg på tyske klubber. Den info vil unægteligt have sluppet ud også. Dog tror jeg den almindelige dansker uden politiske eller forretningsmæssige ambitioner trygt kan lade sig “overvåge”.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr
Den Forkerte Farve skrev, for 30 minutter siden:

 

Men omvendt, forstår jeg dit indlæg korrekt er din bekymring nok mest utilsigtetede reklamer og lign hvis lillemor skulle se dem. Til det er det nok tilstrækkeligt med en undercover telefon med fiktive konti. 

Det er lidt i den lille afdeling. Men jo skal nok have tænkt tingene igennem

Citat

Vil du være totalt fri så er eneste 1000% sikre mulighed nok kun et primitivt klæde på kroppen og en økse i vildmarken. Kunne være Sibirien eller en jungle i Amazonas. Men mener ikke der findes nogen FKK der ;-)

Har det mærkeligt med den totale overvågning, på sin vis er det godt med hensyn til at stoppe kriminelle netværk og terrorister, på den anden side er det ret ekstremt og ikke så betryggende når man netop har for vane at begå sig steder som på en FKK eller lign. Det kan altid kobles til dig og i værste fald bruges imod dig. Tænk hvis Trump ikke bare havde russiske prostiturede på sig men også besøg på tyske klubber. Den info vil unægteligt have sluppet ud også. 

Her er vi i den store afdeling. Det kan jo virkelig få indflydelse for din karriere etc. Det kan jo spores om du besøger bordeller, fkk.. du har arbejdet som prostitueret.. sorte penge... og meget meget andet hvis informationerne ryger i de forkerte hænder

 

 

Redigeret af Liderlig-fyr

Del dette indlæg


Link til indlæg
Liderlig-fyr skrev, for 13 timer siden:

De har rundt regnet alle informationer. Hvem jeg er, hvad jeg surfer på nettet, hvilke steder jeg besøger og hvor jeg arbejder. Det kan man jo hurtig regne ud på bevægemønsteret osv

Se nu dukker diverse booking.com ting frem på min facebook. Lad os antage lillemor sad og kiggede med på nogle kattevideoer og kom til at se disse reklamer med booking.com... er hun lidt snu kan hun regne ud, der formentlig er en årsag til jeg får booking.com reklamer fremfor bauhaus reklamer. Eller når Facebook lige gør opmærksom på jeg har været der og der om jeg ikke lige vil lave en anmeldelse. (Nå det har du da ikke fortalt noget om)

Og hvor sikkert er disse systemer? Panama papers, hvor fortrolige oplysninger blev videresolgt.... kunne det tænkes at ske med ens gøren og laden??? Altså du har besøgt de og de FKK klubber, bordeller eller what ever. Nu er prostitution godt nok ikke ulovligt i DK, men tænk sig hvor meget Svenske og Norske Mænd kan komme i suppedasen, hvis disse oplysninger faldt i de forkertes hænder. (det er endda ulovligt at besøge bordeller i udlandet og kan give store straffe)

Og hvad hvis man ikke når at få slettet alle disse oplysninger. Altså jeg havde ikke engang brugt kort appen, alligevel var destination derinde og stod øverst. Det kunne lillemor jo undre sig over, hvis hun faldt over det. Lidt uheldig ikke sandt?

 

 

Ja det kan jeg selvfølgelig godt se. Min kommentar var mere rettet imod om udbyderne kunne identificere dig og komme efterdi for din fysiske færden (besøg hos piger)

Det du beskriver der er jo afledte effekter om den kan man nok ikke undgå med mindre man er ekstrem påpasselig ;)

Jeg har f.eks. ikke selv hverken facebook eller nogen af de andre sociale medier. Dels af hensyn til tidsforbug (EG er nok :lol:)og de ting du nævner.....

DK fyr

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr
junglebøffen skrev, for 9 timer siden:

Vi må håbe at det ikke bliver ulovligt at købe sex med tilbagevirkende kraft, så vil staten hurtig finde frem til mange af os, med de loggede data.

Ja eller de gør som i Norge og vist nok også Sverige

Gør købesex forbudt at købe. Endda selvom du gør det i udlandet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Liderlig-fyr skrev, den 27/2/2018 at 21:02:

Ja eller de gør som i Norge og vist nok også Sverige

Gør købesex forbudt at købe. Endda selvom du gør det i udlandet

Ja det er modigt af svenskerne at købe sex i Danmark, et af verdens mest overvågede samfund.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Skåret ind til bennet handler den slag debatter jo altid om, at et mindre tal gerne så, at man kunne gå flyve under rateren, når man laver ting og sager der helst ikke skal skjules for ens partner, familie, naboer, ens arbejdsgiver, politiet, skat m.v. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr
TheVoice skrev, for 2 timer siden:

Skåret ind til bennet handler den slag debatter jo altid om, at et mindre tal gerne så, at man kunne gå flyve under rateren, når man laver ting og sager der helst ikke skal skjules for ens partner, familie, naboer, ens arbejdsgiver, politiet, skat m.v. 

 

Ja kort sagt,  at man har lov til et privatliv. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...