Hop til indhold
Guest tzatiki

En tøs og bitch på to-do-listen...

Recommended Posts

Guest tzatiki

Jeg undrer mig nogle gange over den måde, som vi mænd omtaler kvinder herinde:

Tøs, bitch og en der bare skal prøves...

Især det sidste er skrevet mange gange: "Hun skal helt klart prøves" og noget i den stil. Altså, som var det en prøvekørsel i en ny bil.

Spørgsmålet går mest på, hvad I piger tænker om det - at blive omtalt som en/noget der skal prøves? 

Vh

Tzatiki

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Retfærdighed
tzatiki skrev, for 10 minutter siden:

Jeg undrer mig nogle gange over den måde, som vi mænd omtaler kvinder herinde:

Tøs, bitch og en der bare skal prøves...

Især det sidste er skrevet mange gange: "Hun skal helt klart prøves" og noget i den stil. Altså, som var det en prøvekørsel i en ny bil.

Spørgsmålet går mest på, hvad I piger tænker om det - at blive omtalt som en/noget der skal prøves? 

Vh

Tzatiki

Du har i den grad en god og fornuftig pointe der. Jeg mener, at der bør være en grænse for, hvad man kan tillade sig at skrive i forums som bl.a. dette. En god refleksion du har gjort dig. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Retfærdighed
North skrev, Lige nu:

Emnet har været oppe nogle gange, her er en tråd, der henviser til en tråd.. :)

/North 

Det er da meget muligt. Det er fint at få det belyst igen. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg læser det umiddelbart somom at personen har et råddent kvindesyn, men ved jo efterhånden godt at i mænd ikke altid ligger de store retoriske overvejelser bag når i taler om kvinder, og at i som regel ikke har lyst til at lyde disrespektfulde og afskræmmende. 

Jeg synes helt sikkert at det her er et område hvor i kunne gøre jer mere umage, også for ikke at komme til at reproducere uheldige stereotyper omkrig jeres køn:) 

På den anden side er det her jo også lidt en branche der er bygget op omkring kønsstereotyper(den seksualiserede kvinde som objekt for mandens begær), men synes virkelig at den kan MEGET mere end det. Har lagt mærke til at gæster bedre kan lide at en pige er sig selv og tilstede i situationen og tænker at tiden er moden til at menneskeliggøre branchen lidt i stedet for at køre rundt i "ugens rapport"-jargon og fastlåst kvindesyn :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Retfærdighed
LunaCassiopeia skrev, for 4 minutter siden:

Jeg læser det umiddelbart somom at personen har et råddent kvindesyn, men ved jo efterhånden godt at i mænd ikke altid ligger de store retoriske overvejelser bag når i taler om kvinder, og at i som regel ikke har lyst til at lyde disrespektfulde og afskræmmende. 

Jeg synes helt sikkert at det her er et område hvor i kunne gøre jer mere umage, også for ikke at komme til at reproducere uheldige stereotyper omkrig jeres køn:) 

På den anden side er det her jo også lidt en branche der er bygget op omkring kønsstereotyper(den seksualiserede kvinde som objekt for mandens begær), men synes virkelig at den kan MEGET mere end det. Har lagt mærke til at gæster bedre kan lide at en pige er sig selv og tilstede i situationen og tænker at tiden er moden til at menneskeliggøre branchen lidt i stedet for at køre rundt i "ugens rapport"-jargon og fastlåst kvindesyn :D

Fint det du skriver her. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Medmenneskelig
tzatiki skrev, 1 time siden:

Jeg undrer mig nogle gange over den måde, som vi mænd omtaler kvinder herinde:

Tøs, bitch og en der bare skal prøves...

Især det sidste er skrevet mange gange: "Hun skal helt klart prøves" og noget i den stil. Altså, som var det en prøvekørsel i en ny bil.

Spørgsmålet går mest på, hvad I piger tænker om det - at blive omtalt som en/noget der skal prøves? 

Vh

Tzatiki

Jeg tør da slet ikke tænke på, hvordan vi så, kan finde på talt TIL en kvinde på.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lolababe

Jeg har heldigvis ikke oplevet at en gæst har talt sådan til mig. Men ville bestemt ikke bryde mig om det. 

Jeg tænker også at den interaktion vi har kørende gerne skal være en gensidig fornøjelse. 

Det kan da være sjovt at prøvekøre en Porsche, men det er da federe at kunne låne den flere gange. Lærer den at kende og føle sig tryg i den. ;) 

Der er jo altid en første gang hvor man skal se om der er kemi og man tænder på kvinden. Og der kan jeg godt se at man kunne bruge vendingen “prøve hende”.  Men jeg tænker at man sagtens kunne sige at hende vil jeg bare gerne møde fx. 

Det var bare min hurtige reflektion :) 

Hilsen hende der helst vil tiltales søde, dejlige, skønne, smukke eller bare Lola ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest mature man

Jeg gætter på at det er en forlængelse af "skurvognen" hvor tonen SKAL vær lidt rå/frisk/barsk :huh: ellers ryger du squ ud af fællesskabet i "skurvognen" – nogle fortsættter bare herinde uden at tænke som om.

Anyway trådstarter efterlyste pigernes mening om det og der har jeg allerede dummet mig ;)

Redigeret af mature man

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Retfærdighed
Lolababe skrev, for 3 minutter siden:

Jeg har heldigvis ikke oplevet at en gæst har talt sådan til mig. Men ville bestemt ikke bryde mig om det. 

Jeg tænker også at den interaktion vi har kørende gerne skal være en gensidig fornøjelse. 

Det kan da være sjovt at prøvekøre en Porsche, men det er da federe at kunne låne den flere gange. Lærer den at kende og føle sig tryg i den. ;) 

Der er jo altid en første gang hvor man skal se om der er kemi og man tænder på kvinden. Og der kan jeg godt se at man kunne bruge vendingen “prøve hende”.  Men jeg tænker at man sagtens kunne sige at hende vil jeg bare gerne møde fx. 

Det var bare min hurtige reflektion :) 

Hilsen hende der helst vil tiltales søde, dejlige, skønne, smukke eller bare Lola ;)

Godt, at du ikke har oplevet det. Fint input du kom med 

KH

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Retfærdighed
mature man skrev, for 4 minutter siden:

Jeg gætter på at det er en forlængelse af "skurvognen" hvor tonen SKAL vær lidt rå/frisk/barsk :huh: ellers ryger du squ ud af fællesskabet i "skurvognen" – nogle fortsættter bare herinde uden at tænke som om.

Anyway trådstarter efterlyste pigernes mening om det og der har jeg allerede dummet mig ;)

Fint alligevel 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er ikke noget man skal skrive til mig, selvom man da klart kan prøve på det. :lol:

Jeg er et menneske og ikke noget der lige skal prøves af. ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Retfærdighed
StudineMILF skrev, for 35 minutter siden:

Det er ikke noget man skal skrive til mig, selvom man da klart kan prøve på det. :lol:

Jeg er et menneske og ikke noget der lige skal prøves af. ;)

Godt skrevet, pas på dig selv i det. 

Kh

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg taler ikke selv således, men nu skal vi jo heller overfortolke den slags udtryk, hvor vi alle godt ved at vendingen reelt betyder "Er der noget der har besøgt hende, som kan fortælle lidt om deres oplevelse med kvinden".  

Jeg synes måske det kunne være mere interessant at sludre lidt om noget andet. Er det er helt ok at betragte GP´er som sexobjekter ?  Et eller andet sted er det jo nok således  at mange mænd tænker når der kigges annoncer.  Hvis jeg ønsker at besøge en ny GP, altså en jeg ikke tidligere har besøgt, så sker udvælgelsen i første omgang udfra kvindens krop. Det giver som regel en del fine muligheder.  Herefter tillægges annonce teksten betydning.  Men helt ærligt.... jeg læser ikke annonce teksterne som jeg ville gøre i en datingsammenhæng.   Specielt ved første besøg eller engangsbesøg har jeg ærligt talt lidt svært ved at se, at nysgerrigheden og lysten handler om ret meget andet end at få vurderet om der er et seksuelt macth. Det kunne også udtrykkes lidt stødende "Er kvinden et godt knald".   

Selvfølgelig har kvindens væremåde en eller anden indflydelse på hvorledes sexen opfattes, men vi er nok nødt til at erkende at det primære er den seksuelle oplevelse.   Det betyder jo typisk også, at hvis jeg ellers opfører mig pænt og høftligt, så bliver jeg mod betaling inviteret til en seksueloplevelser. Det er på ingen måde det samme som at tro, at GP´en største fokus ligger på mig som et individuelt menneske, der adskiller sig specielt fra andre høflige gæster.  Hvis jeg gerne vil blive lidt småfornærmet, så er mulighederne jo store, for reelt er jeg jo bare en gæst. Jo jeg er et menneske, men ved engangsbesøg næppe noget der kan huskes på et niveau der går dybere end det kropslige og meget overfladiske.  

Uagtet at vi vel alle gerne vil eller har et behov for at tilsættes præmissen "Du smider nogler penge og så dyrker vi sex" noget fint og smukt, så er vi nok også nødt til at erkende at mødet imellem gæst og GP i langt højere grad end ved dates bygger på nogle meget afgrænsede parametre, så det kan nogen gange blive lidt komisk, hvis et første gangsbesøg tales op til noget meget fint og menneskeligt dybt, specielt taget i betragtning at man har dyrket sex i 20 min, og smaltalket 5 min før og 5 min efter. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

MED tømt sædstreng og derfor nogenlunde sikker gang over dørken spørger heg mig selv og jer kvindebedårere: er der ikke en underlig inkongruens i, at vi, tror jeg da, betaler for, at gudinden nyder ved vores indsats, at vi kommer af med fantasi og forudsigeligt, dagligt opbygget sædtryk og, ja, så, at der - ubestemt tredje person ental, kan tales om kvibderne indimellem så nedrigt eller tingsliggjort, da (jo) de blot leverer samvær af oftest ypperligste arr med den der kuvert med timepris eller anden tarif som ramme, der jo UDELUKKER hvis ønskes andet end sex eller det nærmeste, vi kommer tilfredshed (uden for kærlighed eller kæresteforhokd)? 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nemtøs

De  mænd  som  giver udtryk for at  ville  prøvekøre  mig eller  på  anden måde er  nedsættende i deres  henvendelse til mig  fravælger jeg  med det  samme. 

Jeg  forventer  en  ordenlig  tone  og  respekt for mig  som  individ  - når  der er  skabt  en  god  kontakt  kan  der  sagtens  leges  med  ord, hvor  jeg  kan  blive  kaldt  tøs  ect. 

Fik  en  besked  i går som  lød  ala dette;

Vil  du  kneppe  nu?

Nej tak.

Jeg  betaler  godt. 

Nej  tak. 

Ok  luder. 

Skal  vi  kneppe i morgen  luder?

 

Jeg  valgte at  slette  beskeden  uden at  svare  yderligere.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr

Det kan vel også blive for politisk korrekt....

Nuvel kvinden skal da ikke kaldes for kælling, bitch osv.. 

Men jeg er nu overbevist om jeg på et tidspunkt har skrevet " vil gerne prøve en tur med hende" eller " så fik jeg prøvet hende"  

Hvis det er over en kvindes grænse, fair nok. Så er hun i sin bedste ret til at afvise mig!! Men for mig bliver det lidt for poleret. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Retfærdighed
Nemtøs skrev, for 2 timer siden:

De  mænd  som  giver udtryk for at  ville  prøvekøre  mig eller  på  anden måde er  nedsættende i deres  henvendelse til mig  fravælger jeg  med det  samme. 

Jeg  forventer  en  ordenlig  tone  og  respekt for mig  som  individ  - når  der er  skabt  en  god  kontakt  kan  der  sagtens  leges  med  ord, hvor  jeg  kan  blive  kaldt  tøs  ect. 

Fik  en  besked  i går som  lød  ala dette;

Vil  du  kneppe  nu?

Nej tak.

Jeg  betaler  godt. 

Nej  tak. 

Ok  luder. 

Skal  vi  kneppe i morgen  luder?

 

Jeg  valgte at  slette  beskeden  uden at  svare  yderligere.

Sikke en charmerende besked at få! Kunne da godt tænke mig, at fortælle vedkommende personligt, hvordan man udtrykker sig ordentlig over for en kvinde. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Retfærdighed
Liderlig-fyr skrev, for 20 minutter siden:

Det kan vel også blive for politisk korrekt....

Nuvel kvinden skal da ikke kaldes for kælling, bitch osv.. 

Men jeg er nu overbevist om jeg på et tidspunkt har skrevet " vil gerne prøve en tur med hende" eller " så fik jeg prøvet hende"  

Hvis det er over en kvindes grænse, fair nok. Så er hun i sin bedste ret til at afvise mig!! Men for mig bliver det lidt for poleret. 

Fantastisk navn - Liderlig-fyr. Never mind. Det lader ikke til, at du er den type, der anvender mindre gode ord over for kvinderne. Det er der så nogen der gør, og det er her jeg mener, at man godt kan gøre det bedre. De kalder jo nok heller ikke lille mor derhjemme for fx. bitch, tøs eller en god sluger. 

Kan det blive for politisk korrekt, ja det kan det vel, hvis man ikke går op i politik. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lacroix
Afklaretmand skrev, for 11 timer siden:

MED tømt sædstreng og derfor nogenlunde sikker gang over dørken spørger heg mig selv og jer kvindebedårere: er der ikke en underlig inkongruens i, at vi, tror jeg da, betaler for, at gudinden nyder ved vores indsats, at vi kommer af med fantasi og forudsigeligt, dagligt opbygget sædtryk og, ja, så, at der - ubestemt tredje person ental, kan tales om kvibderne indimellem så nedrigt eller tingsliggjort, da (jo) de blot leverer samvær af oftest ypperligste arr med den der kuvert med timepris eller anden tarif som ramme, der jo UDELUKKER hvis ønskes andet end sex eller det nærmeste, vi kommer tilfredshed (uden for kærlighed eller kæresteforhokd)? 

Helt sikkert :wacko:

Del dette indlæg


Link til indlæg
LunaCassiopeia skrev, den 11/2/2018 at 12:12:

På den anden side er det her jo også lidt en branche der er bygget op omkring kønsstereotyper(den seksualiserede kvinde som objekt for mandens begær), men synes virkelig at den kan MEGET mere end det.

Fuldstændig enig!!
Jeg har tit tænkt på at skrive et oplæg om netop dét - (hvad 'branchen mere kan'  .. )
Men jeg synes at netop stereotyperne og hele jargonen på EG gør det akavet at skrive om .. (dette blot sagt som en konstatering, ikke på nogen måder som en kritik af nogen)
Jeg tror af samme grund heller ikke at jeg ville få særlig mange reaktioner ...

LunaCassiopeia skrev, den 11/2/2018 at 12:12:

tænker at tiden er moden til at menneskeliggøre branchen lidt i stedet for at køre rundt i "ugens rapport"-jargon og fastlåst kvindesyn ..

Også meget enig .. men hvordan gør man .. har du selv nogle tanker .. ?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Høflighed og almen pli er vel også gældende i denne her branche. De betegnelser vi som kunder bruger om de prostituerede er selvfølgelig også omfattede her:

I min verden er betegnelser som glædespiger, prostitueret eller blot pigerne, udemærket anvendelige hvorimod ord som gudinderne antager en sykofantisk og fedtende tilgang til pigerne - Høflighed er ikke lig med plat smiger.
Luder er i min verden ikke nedsættende, men jeg respekterer at den opfattelse ikke nødvendigvis deles af alle. Ordet tøz/tøs forbinder jeg med noget underkastelsesfetich og ser det i den ramme ikke som nedsættende. 
Jeg finder det letterer komisk når kunder (ubevidst?) prøver at distancere sig fra det faktum, at der består et kundeforhold til de prostituerede - det er i bedste fald hyklerisk og i værste fald direkte patetisk.

Del dette indlæg


Link til indlæg
sneræven skrev, 1 time siden:

Fuldstændig enig!!
Jeg har tit tænkt på at skrive et oplæg om netop dét - (hvad 'branchen mere kan'  .. )
Men jeg synes at netop stereotyperne og hele jargonen på EG gør det akavet at skrive om .. (dette blot sagt som en konstatering, ikke på nogen måder som en kritik af nogen)
Jeg tror af samme grund heller ikke at jeg ville få særlig mange reaktioner ...

Også meget enig .. men hvordan gør man .. har du selv nogle tanker .. ?

Hmm rom blev jo ikke bygget på en dag men tænker at man måske kan skrive nogle læserbreve til aviser, og deltage i den offentlige debat når emnet en gang imellem er oppe at vende, være synlig til demonstrationer osv. 

Synes at det er en god ide at lave et depatoplæg her på eg, kontaktfladen mellem sexarbejder og sexkunde begrænser sig jo ofte til mødet på klinikken og hvis vi vil ændre noget i forhold til rettigheder og den måde vi er sammen på må vi have et stærkere fundament! 

Vi burde lave en konference og snakke om alle de her ting haha :D 

Del dette indlæg


Link til indlæg
gomorra skrev, 1 time siden:

Høflighed og almen pli er vel også gældende i denne her branche. De betegnelser vi som kunder bruger om de prostituerede er selvfølgelig også omfattede her:

I min verden er betegnelser som glædespiger, prostitueret eller blot pigerne, udemærket anvendelige hvorimod ord som gudinderne antager en sykofantisk og fedtende tilgang til pigerne - Høflighed er ikke lig med plat smiger.
Luder er i min verden ikke nedsættende, men jeg respekterer at den opfattelse ikke nødvendigvis deles af alle. Ordet tøz/tøs forbinder jeg med noget underkastelsesfetich og ser det i den ramme ikke som nedsættende. 
Jeg finder det letterer komisk når kunder (ubevidst?) prøver at distancere sig fra det faktum, at der består et kundeforhold til de prostituerede - det er i bedste fald hyklerisk og i værste fald direkte patetisk.

Er enig i alle de betegnelser du skriver:) synes også at sexarbejder er et godt ord omend ikke så sexet.

kalder mig selv luder, working girl, hooker, men eftersom luder bliver brugt i flæng som skældsord, synes jeg at det ville være underligt hvis andre kaldte mig det udenfor arbejdet.

Er blevet kaldt guddommelig et par gange, og det var jeg bestemt ikke utilfreds med, så ingen grund til at holde tilbage på det ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

@LunaCassiopeia point taken ifht det guddommelige;) Nu har jeg ikke haft fornøjelsen af dit selskab, men vil da på ingen måde udelukke at du har givet nogen en åbenbaring :P

Jeg opponerer nok bare overfor de kunder der i kraft af deres sprog, søger at overbevise sig selv om at der er mere end et prof. forhold mellem en sexarbejder (;)) og en kunde.

Redigeret af gomorra

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...