Hop til indhold
kanonkongen

RIP. Ole Thestrup.

Recommended Posts

En stor dansk, skuespiller er død. 69 år gammel.. Han sov stille ind, natten mellem torsdag og fredag. Hvem husker ham ikke som den arrige lærer i Busters verden. Hans fantastiske fortolkning, af Holbergs Jeppe på Bjerget. Gummi Tarzan.Og ikke mindst Blinkende Lygter som er en af mine favorit film. Jeg har grinet meget, af hans karaktere i film.  Han havde en eminent måde at røre mennesker på.

Første gang, jeg hørte om Ole Thestrup, var i. 1988, hvor han  fik stor omtale i den dansk presse. Her blev Ole Thestrup sat af flyet på grund af kraftig beruselse. Og derudover måtte han afsone tre måneders fængsel for at være gået grassat i flyet. Jeg var så heldig at møde ham i 90érne. Da jeg serverede for ham og hans selskab. Og ja han gjorde et stort indtryk.

Æret være Ole´s minde. En kæmpe er gået bort.

Rigtig god weekend til, jer alle. (og her er et lille klip, der viser det bedste af ham)

KK

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

For mig er hans replik i de grønne slagtere om hvad pølser er, noget af det bedste i dansk film.

"– Pølser har altid fascineret mig. Man kan vel nærmest sige, at der er noget mytologisk ved at dræbe et dyr og så håne det ved at stikke det op dets egen tarm bagefter. Kunne De forestille Dem noget mere ydmygende end at blive proppet op i røven på Dem selv? "

 

'De Grønne Slagtere' plakat: Der er noget mytologisk ved at dræbe et dyr og så håne det ved at stikke det op i dets egen tarm!

Redigeret af Bear

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Anilingus

Først, Jens Okking...

Nu, Ole Thestrup...

Søgeligt for dansk film og teater, at miste 2 så markante spillere indenfor så kort tid...

De bliver svære at erstatte, men minderne lever heldigvis stadig...

RIP

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...