Hop til indhold
woolfman2

Sig farvel til svenskerne

Recommended Posts

Nu er det kun ett halvt år til en ny lov i Sverige der gör det förbudt for svenskere at köpe sex udenlands. Det kommer sikert at maerkes hos de danske GP:er, tror de ikke det?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nej, den föreslagna lagen kommer inte att få någon som helst betydelse för antalet besök av svenskar hos danska GP eller på danska massageinstitut.

 

Först: Förslaget som lagts i dag är en så kallad lagrådsremiss. Lagrådet, som består av tre ledamöter från Högsta domstolen och Högsta förvaltningsdomstolen, skall nu granska förslaget från strikt juridiska synpunkter. Även om Lagrådet avstyrker förslaget, kommer förmodligen regeringen, bestående av socialdemokratin och miljöpartiet, att lägga förslaget till riksdagen (=da. Folketinget). Men motståndet i riksdagen är stort, så det är inte alls säkert att lagförslaget går igenom.

 

Förslaget är rent populistiskt: man vill tillfredsställa en högljudd feministisk opinion.

 

Men – som Vendelboen antyder ovan – hur skall man i Sverige utreda ett sexköp en svensk genomfört i Danmark? Svensk polis får inte spana på GP eller massageinstitut i Danmark och får absolut inte på dansk mark genomföra någon identitetskontroll. Och dansk polis genomför naturligtvis inga identitetskontroller av kunderna hos GP om man inte misstänker ett brott enligt dansk lag. Så risken för upptäckt in flagranti är obefintlig.

 

Skulle någon svensk skvallra för svensk polis om att en svensk man köpt sex i Danmark återstår att utreda detta. Om mannen nekar – och det utgår vi ifrån – återstår att skaffa bevisning för det så kallade ”brottet”. Men då är det att märka att svensk polis inte får fara över till Danmark och där hålla förhör med GP:n eller massösen: det vore ett brott mot Konungariket Danmarks suveränitet över det egna territoriet. Man kan knappast räkna med hjälp från dansk polis även om det finns konventioner om rättshjälp stater emellan, för sexköpet är ju inte olagligt i Danmark (bortsett från det fall att flickan är under 18 år). Svensk polis eller svensk domstol får inte hålla förhör per telefon med en person som befinner sig i Danmark; detta anser danska staten vara ett brott mot dess suveränitet över territoriet. Så då återstår för svensk polis eller domstol att försöka identifiera GP:n – hur nu detta skall gå till!! – och sända ett vänligt brev till henne och be henne att komma till polis eller domstol i Sverige för att vittna.

 

Så möjligheten att i Sverige döma en svensk som besökt en GP i Danmark är så försvinnande liten att man kan bortse från den. Lagförslaget är ett utslag av svensk stupid självgodhet och feministisk populism. Dessutom bör svensk polis koncentrera sig på att lösa alla mord och rån som begås i Sverige innan man befattar sig med att utreda sexköp utomlands.

 

Ursäkta att inlägget blev väl långt!!

 

Hilsen fra Malmö/GR

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lillemand

Jag är enig med Gurowa i hans analys.  Det är ren plakatpolitik.  Det är naturligtvis inte en slump att man går fram med detta nu i #metoo -tider.

Det är dessutom anmärkningsvärt att regeringens egen utredare och nästa alla remissinstanser i processen har avstyrkt förslaget, främst för att det är omöjligt att få hjälp att lagföra någon utan dubbel straffbarhet när brottet har samma straffvärde som snatteri (shoplifting) - medelhöga böter.  Likväl driver man frågan vidare.

Sedan har det även påpekats att lejonparten av Svenska mäns sexköp sker i Sverige, och hur långt kom man i Sverige med sexköpslagen?  Hur mycket har den motverkat trafficking och liknande?   Den har snarare gjort problemet värre - men det vägrar man att erkänna!

Det har också framförts farhågor att länder som Irland och Polen som är rabiata abortmotståndare skall använda den nya Svenska sexköpslagen för att komma åt egna medborgare som gör abort i Sverige.   I Irland är det svåra straff för Irländska kvinnor som gör abort i utlandet, ex.vis Sverige - det är ju till och med så att dom tar ifrån "riskkvinnor" deras pass...

Det är dock - som sagt tidigare - säkrast att vara försiktig i så motto att tjejen inte är minderårig eller drogpåverkad - då finns det dubbel straffbarhet gentemot de flesta länder.

Sen behöver man ju inte vara dumdristig och parkera sin Svenskregisterade bil inom synhåll från kliniken och liknande dumheter.  Jag - som har släkt och vänner i Danmark - är mer orolig över att blir "socialt ertappad" än "polisiärt ertappad" med att besöka massagepiger.

Lille

 

Redigeret af Lillemand

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Hybris
jenslillemandhansenv2 skrev, for 2 timer siden:

hold da kæft, vil det så sige at hvis en svensker kører på en dansk motorvej, og kører stærkere end man må på en svensk motorvej, så kan han straffes i Sverige?

Det skal såmænd nok passe.

Det er som jeg altid har sagt: De er fuldstændig rablende gale de svenskere ........... og det bliver kun værre og værre .........!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Hybris
gurowa skrev, for 2 timer siden:

Nej, den föreslagna lagen kommer inte att få någon som helst betydelse för antalet besök av svenskar hos danska GP eller på danska massageinstitut.

 

Först: Förslaget som lagts i dag är en så kallad lagrådsremiss. Lagrådet, som består av tre ledamöter från Högsta domstolen och Högsta förvaltningsdomstolen, skall nu granska förslaget från strikt juridiska synpunkter. Även om Lagrådet avstyrker förslaget, kommer förmodligen regeringen, bestående av socialdemokratin och miljöpartiet, att lägga förslaget till riksdagen (=da. Folketinget). Men motståndet i riksdagen är stort, så det är inte alls säkert att lagförslaget går igenom.

 

Förslaget är rent populistiskt: man vill tillfredsställa en högljudd feministisk opinion.

 

Men – som Vendelboen antyder ovan – hur skall man i Sverige utreda ett sexköp en svensk genomfört i Danmark? Svensk polis får inte spana på GP eller massageinstitut i Danmark och får absolut inte på dansk mark genomföra någon identitetskontroll. Och dansk polis genomför naturligtvis inga identitetskontroller av kunderna hos GP om man inte misstänker ett brott enligt dansk lag. Så risken för upptäckt in flagranti är obefintlig.

 

Skulle någon svensk skvallra för svensk polis om att en svensk man köpt sex i Danmark återstår att utreda detta. Om mannen nekar – och det utgår vi ifrån – återstår att skaffa bevisning för det så kallade ”brottet”. Men då är det att märka att svensk polis inte får fara över till Danmark och där hålla förhör med GP:n eller massösen: det vore ett brott mot Konungariket Danmarks suveränitet över det egna territoriet. Man kan knappast räkna med hjälp från dansk polis även om det finns konventioner om rättshjälp stater emellan, för sexköpet är ju inte olagligt i Danmark (bortsett från det fall att flickan är under 18 år). Svensk polis eller svensk domstol får inte hålla förhör per telefon med en person som befinner sig i Danmark; detta anser danska staten vara ett brott mot dess suveränitet över territoriet. Så då återstår för svensk polis eller domstol att försöka identifiera GP:n – hur nu detta skall gå till!! – och sända ett vänligt brev till henne och be henne att komma till polis eller domstol i Sverige för att vittna.

 

Så möjligheten att i Sverige döma en svensk som besökt en GP i Danmark är så försvinnande liten att man kan bortse från den. Lagförslaget är ett utslag av svensk stupid självgodhet och feministisk populism. Dessutom bör svensk polis koncentrera sig på att lösa alla mord och rån som begås i Sverige innan man befattar sig med att utreda sexköp utomlands.

 

Ursäkta att inlägget blev väl långt!!

 

Hilsen fra Malmö/GR

Jeg har sku ondt af jer kære svensker !

Det er et hele vejen igennem et forrykt forslag, der som jeg forstår det, skal mildne rødstrømper og feminister i Sverige.

Det eneste de trænger til, er at få en stor fed negerpik stukket langt ned i halsen ......... BEKLAGER mit frie sprog !

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lillemand
Lady Cherie skrev, for 1 time siden:

Det er ligefør man prøver med Google translate for at se hvad den for ud af alt det der svenske :D  :D:D 

Upppssss....   Jag är bättre på att översätta mellan Svenska o Danska än Google Translate.

Redigeret af Lillemand

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lillemand
Hybris skrev, for 40 minutter siden:

Det skal såmænd nok passe.

Det er som jeg altid har sagt: De er fuldstændig rablende gale de svenskere ........... og det bliver kun værre og værre .........!

Kan jag söka asyl hos er?  Jag känner mig seriöst som en främling i mitt eget land.  Mer än vad som motiveras av att min bedstemor var från Danmark....

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu har jeg faktisk for nylig været en tur i Stockholm i Sverige – landet, der mere og mere kommer til at ligne et mere eksotisk besøg end man lige regner med for et naboland til Danmark. - Men var svenskerne egentlig vikinger?

Og jo, der er stadig sex til salg i landet med den højeste oplysning, men nu er det heller ikke forbudt at tilbyde sex, kun et købe det.

Jeg var på en natklub, hvor jeg fik adskillige tilbud om sex for penge, men jeg sagde pænt nej tak de første 7-8 gange, idet jeg tænkte at jeg ikke skulle anholdes, når jeg sagde ja.

Efter at været blevet småfuld blev jeg dog nemmere at overtale, og jeg lod mig overtale til at gå med en østeuropæiske pige til et kedeligt værelse, der helt tydeligt var organiseret af natklubben. Det blev kun til snak på værelset, for jeg følte at et eller andet var helt forkert, og jeg vil spise min gamle hat, hvis den stakkels pige var der 100 % frivilligt. Det er en oplevelse, der stadig sidder i kroppen.

De tåbelige svenskere (altså de politikere, som de har valgt) har tydeligvis lavet et system, hvor der er stadig er masser af prostitution, men hvor alle de almindelige kunder er skræmt væk, og hvor de prostituerede er en del af eller styret af kriminelle miljøer, og man får et indtryk af muligvis ikke alle er helt frivillige.

At svenskerne nu vil gøre deres statsborgere globalt ansvarlige, det passer måske meget godt ind i et samfund, der styres af storbytosser, hvis største drøm er at se et globalt Sverige.

Jeg kender ingen, der som svenskere tror at deres land - Sverige - er et stort land. (Ja, der gælder selvfølgelig ikke alle svenskere).  

Debat om visse ting er meget svært i Sverige. Her er en propaganda, der ikke overlader meget fantasi til fx Nordkorea.

Redigeret af Finn1101

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Gaffer

Lad os nu ikke blive for selvhøjtidelige, os Danskere. Vi har faktisk samme lov når det gælder bestikkelse. Det må man ikke modtage eller give - heller ikke uden for landets grænser. Det er strafbart.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gaffer skrev, for 57 minutter siden:

Lad os nu ikke blive for selvhøjtidelige, os Danskere. Vi har faktisk samme lov når det gælder bestikkelse. Det må man ikke modtage eller give - heller ikke uden for landets grænser. Det er strafbart.

Men bestikkelse - givande av mutor - är straffbart i de flesta länder. Däri ligger skillnaden mellan sexköp i Danmark och Sverige.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Hybris skrev, for 3 timer siden:

Det skal såmænd nok passe.

Det er som jeg altid har sagt: De er fuldstændig rablende gale de svenskere ........... og det bliver kun værre og værre .........!

Noget må de sgu gøre rigtigt, for koncentrationen af smukke kvinder er (subjektivt vurderet) højere end i vort land. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Sverige er virkelig et mærkeligt land...på den ene side kan man ikke lade være med at beundre dem for deres dygtighed, ja næsten indenfor alle områder. Men når det kommer til svensk politik...så er jeg altså stået af:wacko:

Men jeg jeg mener da i øvrigt også at Norge har haft en tilsvarende lov siden 2010 vistnok, og  mig bekendt har det da vist ikke ført til noget større antal domme.

Redigeret af Daddy Ding-Dong

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvordan vil det lige finde ud af at en svensk mænd tager omme på den anden side af Øresund køber sex og smutter hjem igen... 

Hvordan? 

Der er nok en en masse svenskere der kører til København hver evige eneste dag.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Og af hensyn til lovgivingen om købe sex er for mig at se dybt kritisabelt. Man må ikke købe sex men man må godt sælge sex. Det kan man da ikke indfører det er da for dumt. enten lovliggøre man det eller også gør man ikke! Det er det samme som at sige du er kun lidt gravid. Enten er man gravid eller også er man ikke, man er altså ikke noget midt i mellem.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Romantikeren skrev, for 25 minutter siden:

Og af hensyn til lovgivingen om købe sex er for mig at se dybt kritisabelt. Man må ikke købe sex men man må godt sælge sex.

Du har helt ret, men i de metroseksuelle feministers øjne, er mænd jo pr definition forbrydere, der bør straffes på den ene eller anden måde. :( 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Man burde sige okay legalisere prostitution, men der skal også være oplysning om hvad for nogen ligtorne man kan stikke sig på, det er ikke helt "ufarligt" Man kan få psykiske ar. 

Mænd der købe sex er ikke kriminelle, de har måske psykiske problemer eller et liv i et deroute, men kriminelle. De største kriminelle er her er alfonserne og menneskehandleren og det største ofre de handlende. Tænkt hvis Svenskerne tænkte sådan og danskeren også for den sags skyld. Har selv andmeldt et sted hvor jeg var bange for at det var menneskehandel bag. mødte 3 piger og kunne fornemme en meget dårlig stemning de havde tomme blikke de lignede zombier jeg fik ondt af dem, men når jeg kigger på annoncelight så annoncere de stadigvæk fra samme sted.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg tror såmænd godt jeg kan forstå tankegangen, selvom jeg ikke deler den.  Hvis man generelt mener at alle former for købesex er et overgreb mod kvinder, så behøver man jo slet ikke at skelne imellem frivillig købesex og handlede kvinder - Mænd der køber sex bliver derved kriminaliseret.

I EU har man jo også haft en del drøftelser omkring prostituion, handlede kvinder osv.  Jeg tror det var i 2014 at EU anbefalede den Svenske model.  Det er så heldigvis ikke blevet til andet end anbefalinger.  Man skal derfor nok ikke tro at tankegangen omkring alle former for købesex er kvindeovergreb kun findes i Sverige.  Hvis forbudsdebatten igen skulle blive aktiv i Danmark vil man højest sandsynligt opdage af der også her findes grupperinger indenfor forbudstilhængere der vil argumentere for den Svenske model.  

Del dette indlæg


Link til indlæg

Spørgsmålet er vel om man som svensk stadig vil være velkommen hos de seriøse bordeller hvis sådan en lov bliver til virkelighed? Risikoen for opdagelse er nok lille, men hvis det går så langt som til en retssag bliver nok både pigen og teledamen kaldt som vidner. Fra pigen synsvinkel er det rigtig meget potentielt bøvl i forhold til den beskedne indtægt... Jeg kan godt tænke mig at de seriøse og populære piger derfor begynder at vælge os svenskere fra. :(

Hvad siger de juridiske eksperter? Kan en dansk statsborger bare nægte at indfinde sig som vidne ved en retssag i Sverige uden at det får negative konsekvenser for hende?

Del dette indlæg


Link til indlæg
LilleSkutt skrev, 1 time siden:

Spørgsmålet er vel om man som svensk stadig vil være velkommen hos de seriøse bordeller hvis sådan en lov bliver til virkelighed? Risikoen for opdagelse er nok lille, men hvis det går så langt som til en retssag bliver nok både pigen og teledamen kaldt som vidner. Fra pigen synsvinkel er det rigtig meget potentielt bøvl i forhold til den beskedne indtægt... Jeg kan godt tænke mig at de seriøse og populære piger derfor begynder at vælge os svenskere fra. :(

Hvad siger de juridiske eksperter? Kan en dansk statsborger bare nægte at indfinde sig som vidne ved en retssag i Sverige uden at det får negative konsekvenser for hende?

Ahh mon ikke pigerne vil regne risikoen for at skulle til Sverige for at vidne, for forsvindende lille. 

Nu ved jeg ikke hvilken andel de svenske mænd udgør af det samlede kundesegment, men når man læser herinde, så virker det ikke just som om pigerne klager over at have for meget at lave og dermed sagtens ville kunne undvære de svenske kunder ;) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Hybris
TheVoice skrev, den ‎08‎-‎12‎-‎2017 at 01:04:

Noget må de sgu gøre rigtigt, for koncentrationen af smukke kvinder er (subjektivt vurderet) højere end i vort land. 

Det er jeg måske ikke helt uenig med dig i, og så har jeg hørt at de er villige - de vil knylla !

Passer det, eller er det en "and" ?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...