Hop til indhold
DK fyr 34

"Datingsider"

Recommended Posts

Der har gennem et stykke tid været flere tråde på EG om diverse sider, hvor fyre har oplevet at været blevet  taget ved næsen via diverse datingsider med chatfunktion hvor hver besked der sendes koster et mindre beløb og hvor man formentlig har chattet med en anden mand, hvis eneste formål er at malke fyrene for penge.....

Fyrene bliver typisk fanget ind via, tilsyneladende legitime, annoncer på Annonceligt hvor piger søger selskab eller tilbyder sex. Ofte skal man svare pigen via mail og så modtager man mail tilbage med opfordring til at oprette profil på datingsiden og fortsætte dialogen der.

DR's kontant tager emnet op og går bag kulisserne i aften kl. 21:00 på DR1 i "Kontant: Det store datingbedrag"

"De forelskede mænd, der tror de skriver med oprigtige kvinder, skriver altså i virkeligheden med en lang række forskellige operatører rundt om i landet, der alle tjener penge på chatbeskederne. Når en ny besked tikker ind fra enten Matchklub, Flirtmatch eller Flirtklub svarer en vilkårlig operatør. Det sikrer, at chatten holdes kørende. Der sidder operatører klar 24 timer i døgnet, og hver besked koster 8-12 kroner."

https://www.dr.dk/nyheder/penge/kontant/datingbedrag-forelskede-maend-udnyttes-og-holdes-nar

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest UerfarenM

Jeg har selv haft et sådan job, og jeg kan skrive under på, at det er svindel og usmageligt i stor stil. Det var de letteste penge, jeg nogensinde har tjent, men jeg måtte stoppe. Jeg kunne ganske enkelt ikke se mig selv i øjnene velvidende, at jeg tjente penge på at udnytte andre mennesker.

 

Det er begrænset, hvad jeg kan afsløre direkte, da man skal underskrive en NDA, men det foregår i store træk på følgende måde:

 

Man logger ind på en side, som er forbundet til et utal af de her fake datingsider. Man overtager så en samtale mellem en profil ("player") og en bruger ("target"). Ens mål er så at besvare hans beskeder på en sådan måde, at han føler, at der er grund til at svare tilbage - ofte direkte seksuelle beskeder. Man har endda adgang til at se mængden af credits eller penge på targets konto, så man kan tilrettelægge sine beskeder mest muligt efter at få penge ud af ham. For de hurtige tager det under 30s at besvare en besked, og betalingen ligger på op imod 1,5kr per besked - som i visse tilfælde kan svindles udenom skattesystemet.

 I forbindelse hermed har man adgang til hjælpegrupper, hvor de mere rutinerede sidder klar til at hjælpe med alt muligt, men de bruges nærmere til at sidde og gøre grin med brugerne.

 

I min korte tid rendte jeg ind i stakler, som havde skrevet over 10.000 beskeder til den samme profil i håbet om, at der virkelig var noget her. Jeg har sågar set folk, der var klar til at slå sig selv ihjel, når bedrageriet blev opdaget.

 

Dybt, dybt usmageligt og selvom jeg kun var involveret meget kort, så giver det mig stadig en dårlig smag i munden.

 Det skal i øvrigt siges, at når de søger ansatte, så er det først, når man er i gang, man egentlig finder ud af, hvad det går ud på. Så i visse tilfælde snyder de også deres ansatte ind i det, men det er ingen undskyldning.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest UerfarenM
TheVoice skrev, for 8 minutter siden:

@UerfarenM

Stort respekt for et ærligt indlæg om et meget følelsesladet emne.  

Mange tak. Jeg har følt en trang til at skulle gøre noget ved det, men samtidig føler jeg mig bundet af truslen om en stor bøde, hvis jeg bryder deres NDA. DK fyr 34's opslag var nok det, der lige skulle til, før jeg følte mig nødsaget til at kaste lidt mere lys på emnet.

 

Nu skal jeg lige overveje grundigt, hvad der sker fremadrettet, for jeg har en del interessante dokumenter liggende, og jeg har muligvis stadig adgang til deres side.

Del dette indlæg


Link til indlæg

https://foxyflirts.com/#/session/search

Nu har jeg lige været i kontakt med denne Datingside. Og fandt hurtigt ud af at det koster 15 kr pr besked . Så det er helt samme system  son UerfarenM skriver. Havde kontakt med 3 kvinder som var hurtige til at starte korrespondancen. Men jeg kunne hurtigt se hvordan mine COINS forsvandt. Svineri. Det er ellers meget troværdigt i starten - med profil og mange billeder.

Sejer

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tak for reminderen! Jeg ville virkelig gerne have set programmet, men var ikke hjemme. Så har jeg noget at falde i søvn til :)

Jeg fik tilbudt dette job og jeg nåede da også, at få fuld adgang til hele "systemet" som man ser skærmbilleder af, før det gik op for mig, hvad det handlede om. Det er de nemlig ikke super klare i mælet omkring! !Jeg bad dem slette mig, da det gik op for mig, at jeg skulle tage røven på uvidende mænd, som enten søgte noget kvindelig bekendtskab eller måske endda den eneste ene.

Føj for h***** hvor burde de skamme sig!

Hvor er det bare FEDT, at der er kommet fokus på det!

Jeg har længe ville tage det op på min blog, men jeg har simpelthen ikke turde at risikere noget, grundet det UerfarenM også nævner.

Redigeret af LabreLaura

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg tænker, om der mon findes juridisk belæg for at erklære de kontrakter for ugyldige, som de svindelsider bruger til at binde deres lokkeduer til tavshedspligt?

Hvilken jura er gældende, hvis hjemmesiderne er hjemmehørende i et land, men lokkeduerne bor i helt andre lande.

Hvor vil de hjemmesider føre retssager mod nogle der bryder deres kontrakter, er de kontrakter lovlige, og kan de føre sager for brud på dem.

Jeg sender lige en pm til:

Schwartz Nielsen
Medlem
https://www.eroguide.dk/forum/profile/32293-schwartz-nielsen/

For at spørge ham om han vil forholde sig til dette indlæg.

Han har jo beriget forum med mange gode faglige juridiske bidrag, som erfaren advokat.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tak for mailen til Rejsenetværk.:)

Jeg skal starte med at sige, at jeg pt. befinder mig i en træls tidszone når det gælder dansk tv, så jeg har ikke set det pågældende program. Problemerne med datingsider uden reel mulighed for at opnå en ægte kontakt til en faktisk person er dog velkendt.

Generelt har selskaberne bag sådanne sider været omhyggelige med at strikke deres betingelser for brug af disse sådan sammen, at der angives at være tale om "underholdning". Ofte vil det fremgå med meget små bogstaver, og ofte så godt skjult, at man kan lede længe uden at støde på teksten, at siden forbeholder sig retten til at benytte fiktive profiler eller at siden alene er virtuelt underholdning, der skal give brugeren oplevelsen af at have en "forbudt" flirt.

Efter min opfattelse skriger siderne på en granskning foretaget af Forbrugerombudsmanden, da siderne udnytter en vildfarelse, som de selv er med til at skabe. Hvis en side vil udbyde virtuel (eller kunstig/falsk) flirt, er der intet til hinder for dette, og der vil sikkert være et marked for noget sådant. Blot bør det fremgå meget tydeligt, at dette er sidens formål, og at der ikke formidles adgang til kontakt med fysiske personer, der vil have en interesse i IRL møder.

Fsva. spørgsmålet om, hvorvidt en NDA er bindende eller ej,  vil dette afhænge af, hvorledes kontrakten er udformet. Hvis der er tale om et tillæg til en dansk ansættelseskontrakt, eller en NDA, der i øvrigt relaterer sig til et dansk ansættelsesforhold, vil der næppe kunne ifaldes sanktioner, såfremt denne brydes. Dette forudsætter dog, at selskabet bag den pågældende side rent faktisk har foretaget sig noget, der er retsstridigt. Hvis dette er tilfældet, vil en NDA stride mod "lov og ærbarhed" som det så smukt hedder i Danske Lov 5-1-2. Man kan ganske enkelt ikke gyldigt indgå en aftale om, at en person skal tie om retsstridige forhold.

Selv, hvis selskabet bag siden ikke har foretaget sig noget egentligt retsstridigt, vil der være en mulighed for, at man alligevel kan slippe afsted med at bryde en NDA. Dette er tilfældet, såfremt samfundsmæssige interesser vejer tungere end selskabets interesse i hemmeligholdelse (whistleblower-reglen). Problemet er her, at den person, der bryder en NDA står med bevisbyrden for, at der er vægtige nok grunde til dette til, at aftalens bodsbestemmelser skal bortfalde, og dette vil ofte kun kunne dokumenteres gennem en lang og ofte dyr retssag.

Hvordan den/de konkrete sager skal bedømmes, kan jeg naturligvis ikke udtale mig om, og jeg vil klart råde de, der måtte have oplysninger om disse sider; men har underskrevet en NDA til at kontakte enten Forbrugerombudsmandens sekretariat, eller Forbrugerrådet Tænks sekretariat. Deres jurister har tavshedspligt, så en henvendelse vil ikke blive offentliggjort, og man vil kunne få oplyst, hvorledes man skal forholde sig.

 

Morten

Del dette indlæg


Link til indlæg

Af hjertet tak!

Var lige ved at ryge i fælden selv.

Svarede på annoncen jeg har vedhæftet, og fik svar! Vi korresponderede endda over et par gange. Wuhu - lucky me, at jeg blev "valgt" - det lød sgu´for godt til at være sandt (viste sig også at være).

Fik så denne besked fra Diana:

Hej xxxx

Undskyld det sene svar. Jeg blev kaldt tidlig på arbejde i går. Det passer perfekt i dag et sted imellem 12-21. Da jeg også får travlt resten af ugen.

Har du lyst til at mødes nede på en cafe og efter hjem til mig? Jeg skal godt nok et smut ind til Odense og købe et par nye stiletter, så jeg ved ikke helt om jeg når tilbage til min computer indet mødet.

Kan du ikke skrive på Foxy, hvor du gerne vil mødes. Der er også flere billeder: https://foxyflirts.com/#/public/AKF421Sk9dETjbz
 
Jeg glæder mig til at se dig :)
 
Kærlig Hilsen
Diana

Det skal lige siges, at jeg i forvejen havde fundet de billeder, der blev brugt i annoncen, på en eller anden obskur spansk hjemmeside, men tænkte, at det ville jeg spørge "hende" om ved lejlighed. Jeg ville jo ikke fornærme "hende" - og her er hele humlen ved deres stunt - for nu var jeg stillet i udsigt at få faste sexoplevelser, og det ville jeg da ikke gå glip af. Min liderlighed havde trumfet min sunde fornuft.

Heldigvis nåede jeg at få klarsyn i denne tråd, inden jeg klikkede på linket for oven. En VARM tak til jer gode mennesker for, at jeg ikke røg med på den galej. Hold da maule, hvor kan éns sunde fornuft blive sat på flatline, når liderligheden overtager (dumme mig!).

Jeg håber inderligt de operatører, der sidder og skriver en dag vil opleve at deres røv klør, og deres arme er for korte!!!!! 

Nyborg4.PNG

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Hybris
sejer skrev, den ‎09‎-‎12‎-‎2017 at 19:54:

https://foxyflirts.com/#/session/search

Nu har jeg lige været i kontakt med denne Datingside. Og fandt hurtigt ud af at det koster 15 kr pr besked . Så det er helt samme system  son UerfarenM skriver. Havde kontakt med 3 kvinder som var hurtige til at starte korrespondancen. Men jeg kunne hurtigt se hvordan mine COINS forsvandt. Svineri. Det er ellers meget troværdigt i starten - med profil og mange billeder.

Sejer

 

Det er svindel og humbug det hele. Fra ende til anden .....

Det skulle lukkes på stedet.

Iøvrigt vil de ikke komme langt i retten med deres klausuler omkring konfidentiellitet, set i forhold til deres medarbejdere, da det både er dybt uetisk og direkte ulovligt det de laver.

På dansk hedder det BONDEFANGERI !

Det sidestilles med svindel og bedrageri. Juridisk set, så kommer det ind under lovgivningen der omhandler bedrageri.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Hybris
LabreLaura skrev, den ‎09‎-‎12‎-‎2017 at 22:43:

Tak for reminderen! Jeg ville virkelig gerne have set programmet, men var ikke hjemme. Så har jeg noget at falde i søvn til :)

Jeg fik tilbudt dette job og jeg nåede da også, at få fuld adgang til hele "systemet" som man ser skærmbilleder af, før det gik op for mig, hvad det handlede om. Det er de nemlig ikke super klare i mælet omkring! !Jeg bad dem slette mig, da det gik op for mig, at jeg skulle tage røven på uvidende mænd, som enten søgte noget kvindelig bekendtskab eller måske endda den eneste ene.

Føj for h***** hvor burde de skamme sig!

Hvor er det bare FEDT, at der er kommet fokus på det!

Jeg har længe ville tage det op på min blog, men jeg har simpelthen ikke turde at risikere noget, grundet det UerfarenM også nævner.

Kære Labre Laura

Du kan roligt gå i breschen, set i forhold til disse kriminelle svindlere.

Det er og bliver rent bedrageri det de laver. De snyder intetanende mænd og franarrer deres penge uden nogen som helst form for samvittighed.

De har økonomisk fortsæt til deres udførelsen af deres ugerninger, så der er ingen tvivl.

Det er BEDRAGERI det her !

I behøver ikke frygte deres "lovgivning" og at I skal iagttage tavshed om deres konstruktion, regler og koncept.

I kan roligt "slagte" dem !

Del dette indlæg


Link til indlæg
Transexxx skrev, for 48 minutter siden:

Nyoprettet bruger med kun et link man "trygt" kan klikke på - uden en eneste kommentar!!! Og med mulighed for at besøge både E-mail og website!!!!!!!!!

Er det ikke her, man skal klikke på "Rapporter indlæg" i stedet?

PS Gik lige ind og tjekkede profilen: det er mig en gåde, hvordan der kan stå 5 indlæg ud for profilen, for der er ingen, når man forsøger at se dem. Arghhhhh - skrid fra dette forum, og lad vi andre, der er seriøse få lov at være i fred!!!! 

Redigeret af Montesquieu
Ekstra info

Del dette indlæg


Link til indlæg

Vupti - så forsvandt indlægget!

Tak for det :-)

PS Lidt mere info om profilen: Denne bruger har ingen betalt/synlig annonceprofil. Derfor er hverken forumprofiltekst eller link til annonceprofilen synlig. 
Hvis nogen synes jeg bedriver personlig heksejagt eller forsøger at udstille en anden profil offentligt, så vid blot, at dette ingenlunde er intentionen fra min side. Vil blot gøre opmærksom på mærkelige observationer ved en profil, der forpester dette forum, i min optik. Lige nu er jeg også bare vred over at være blevet taget ved næsen (læs mit indlæg herover), og så provokerer det mig grænseløst, at en profil smider et indlæg herinde som blot består af et link til disse famøse og latterlige websites, der kun er ude på at svindle og bedrage. Føj - jeg er stadig mega vred! 

Redigeret af Montesquieu

Del dette indlæg


Link til indlæg

@Hybris

Jeg vil stærkt fraråde at man på egen hånd, og uden fagjuridisk bistand udfordrer klausuler og kontrakter, vi som lægfolk ingen forudsætninger har for at bedømme, om de holder eller ikke.

Man kan komme ret galt af sted, hvis man vælger at basere egne handlinger, alene på på egen tro på egen dømmekraft.

Det er derfor at det er sådan en gevinst for forum, når Schwartz Nielsen som er advokat, vælger at bidrage med sin faglighed i indlæg om det juridiske minefelt.

Jeg vil stærkt anbefale, at vi alle lige tager alle amatør udmeldingerne med et gran salt, og i stedet følger de råd som Schwartz Nielsen er så venlig at bidrage med.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Hybris

Det er altid fornuftigt at tænke sig godt om. Det har aldrig skadet nogen.

Omvendt må man i dette tilfælde konkludere, at det de facto er ren svindel, det de har gang i de her, personerne bag disse sider med fake dating m.v.

Det hersker der altså ingen særlig tvivl om.

Det er på ingen måde en klandring af SchwartZ Nielsens iøvrigt fornuftige ord. Man skal blot holde sig for øje, at han naturligvis taler som jurist / advokat, hvilket i sagens natur baseres juridiske termer og bestemmelser. Det har intet med sund fornuft at gøre .......

Der er ingen mand........ INGEN MAND der med sin fornufts fulde brug, vil mene at det kan være underholdende, åbnende for personer eller pirrende, at blive holdt for nar af en mand i den anden ende af "samtalen", som man i øvrigt tror er en liderlig kvinde.

Det er her "kæden hopper af", når man blander jura ind i sund fornuft, virkeligheden og måden man som bonus pater familiae agerer i sit liv .......

Del dette indlæg


Link til indlæg
Montesquieu skrev, for 2 timer siden:

Vupti - så forsvandt indlægget!

Tak for det :-)

PS Lidt mere info om profilen: Denne bruger har ingen betalt/synlig annonceprofil. Derfor er hverken forumprofiltekst eller link til annonceprofilen synlig. 
Hvis nogen synes jeg bedriver personlig heksejagt eller forsøger at udstille en anden profil offentligt, så vid blot, at dette ingenlunde er intentionen fra min side. Vil blot gøre opmærksom på mærkelige observationer ved en profil, der forpester dette forum, i min optik. Lige nu er jeg også bare vred over at være blevet taget ved næsen (læs mit indlæg herover), og så provokerer det mig grænseløst, at en profil smider et indlæg herinde som blot består af et link til disse famøse og latterlige websites, der kun er ude på at svindle og bedrage. Føj - jeg er stadig mega vred! 

At der står 5 indlæg ved profilen men ingen er at se, betyder at administrator herinde har nået at slettet de indlæg profilen nåede at smide op 5 steder herinde.....

Del dette indlæg


Link til indlæg
DK fyr 34 skrev, for 1 time siden:

At der står 5 indlæg ved profilen men ingen er at se, betyder at administrator herinde har nået at slettet de indlæg profilen nåede at smide op 5 steder herinde.....

OK, DK fyr 34

Tak for info. Det forklarer en del.

Saftsusme godt vi har nogle kvikke og seje moderatorer herinde, som vil bruge tid på at luge menneskeligt affald ud. Thumbs up til jer - I gør en verden til forskel.

Alt vel

Del dette indlæg


Link til indlæg
Montesquieu skrev, for 16 minutter siden:

OK, DK fyr 34

Tak for info. Det forklarer en del.

Saftsusme godt vi har nogle kvikke og seje moderatorer herinde, som vil bruge tid på at luge menneskeligt affald ud. Thumbs up til jer - I gør en verden til forskel.

Alt vel

Ja de er hurtige....og endnu hurtigere hvis vi alle rapporterer diverse suspekte indlæg ;) 

Der var et par engelske piger/bagmænd der i en længere periode oversvømmede siden med tråde med link til deres biks i England. Der trykkede jeg "Rapporter indlæg" så hurtigt og ofte at jeg næsten fik seneskedehindebetændelse......

Del dette indlæg


Link til indlæg
Hybris skrev, for 11 timer siden:

Kære Labre Laura

Du kan roligt gå i breschen, set i forhold til disse kriminelle svindlere.

Det er og bliver rent bedrageri det de laver. De snyder intetanende mænd og franarrer deres penge uden nogen som helst form for samvittighed.

De har økonomisk fortsæt til deres udførelsen af deres ugerninger, så der er ingen tvivl.

Det er BEDRAGERI det her !

I behøver ikke frygte deres "lovgivning" og at I skal iagttage tavshed om deres konstruktion, regler og koncept.

I kan roligt "slagte" dem !

Du har ret! Jeg valgte også at sige "fuck det" og skrive et indlæg om det på min blog - som også blev delt på Twitter. Jeg har nok mere mit på det rene, end de har! Tænk, at de efter tv udsendelserne, stadig får lov at køre videre!

Del dette indlæg


Link til indlæg
DK fyr 34 skrev, for 5 timer siden:

@LabreLaura @Schwartz Nielsen

I kan nå at se prpgrammet da det stadig er tilgængligt på DR.dk: https://www.dr.dk/tv/se/kontant-tv/-/kontant-2017-12-07  :)

Det tager kun 28 minutter men giver et godt indtryk af "branchen" og hvordan de snyder og bedrager godtroende mænd (nok primært) 

Jeg har set programmet, men tak for delingen. Utroligt, de får lov at fortsætte!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Hybris
LabreLaura skrev, for 12 timer siden:

Du har ret! Jeg valgte også at sige "fuck det" og skrive et indlæg om det på min blog - som også blev delt på Twitter. Jeg har nok mere mit på det rene, end de har! Tænk, at de efter tv udsendelserne, stadig får lov at køre videre!

Jeg er helt enig !

Og stor cadeau til dig for dit mod. Hvis ikke jeg vidste bedre, vil jeg sige at du har nosser !

Der er nogen af os, der skal gå foran og stoppe disse svindlere og humbugmagere. For stoppes det skal de altså.

Det er jo en del af deres game, at skræmme og få os andre til at tie, ved at overdænge os med klausuler, trusler og andre formaninger, så de i ro og mag kan udføre deres svinske narrestreger og bedrag  !

Men den går ikke - virkeligheden og personer med mod og mandshjerte, ligesom du indhenter dem og korter dem af ....

Glædelig jul min pige .......

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg bliver simpelthen nødt til at spørge:

Hvad i himlens navn får jer til at gå ind på de sider?!? Ligesom fake annoncer ifht prostituerede, så skriger de sites af svindel - alene det, at man betaler pr. besked burde afholde selv de mest desperate.
Derudover bemærker man at alle kvinderne er unge og smukke samt at et overvældende flertal af profilbillederne er til den frække side - igen her burde alarmklokkerne gå amok.
 
Bliver man udsat for svindel (bemærk i udsendelsen, at der står skrevet med småt på siderne at nogle, læs alle, profiler er falske), så er man selvfølgelig et offer - MEN der er også et begreb der hedder due diligence, og i de her tilfælde så bør man måske bruge sin sunde fornuft fremfor sit dankort og sin hjerne fremfor sin pik.
 
Der er sikkert nogle derude der vil føle sig truffet, og helt sikkert nogle der vil anklage mig for at sparke til nogen der ligger ned samt pointere at når man er ensom nok så... Min pointe er blot at hvis noget virker for godt til at være sandt, så plejer det også at være det.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Enzo L'uri
gomorra skrev, for 23 minutter siden:

Jeg bliver simpelthen nødt til at spørge:

Hvad i himlens navn får jer til at gå ind på de sider?!? Ligesom fake annoncer ifht prostituerede, så skriger de sites af svindel - alene det, at man betaler pr. besked burde afholde selv de mest desperate.
Derudover bemærker man at alle kvinderne er unge og smukke samt at et overvældende flertal af profilbillederne er til den frække side - igen her burde alarmklokkerne gå amok.
 
Bliver man udsat for svindel (bemærk i udsendelsen, at der står skrevet med småt på siderne at nogle, læs alle, profiler er falske), så er man selvfølgelig et offer - MEN der er også et begreb der hedder due diligence, og i de her tilfælde så bør man måske bruge sin sunde fornuft fremfor sit dankort og sin hjerne fremfor sin pik.
 
Der er sikkert nogle derude der vil føle sig truffet, og helt sikkert nogle der vil anklage mig for at sparke til nogen der ligger ned samt pointere at når man er ensom nok så... Min pointe er blot at hvis noget virker for godt til at være sandt, så plejer det også at være det.

Jeg er helt enig.

når omsorg og udnyttelse skal forenes stilles store krav til mandens situationsfornemmelse.

Enzo

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...