Hop til indhold
bighead

Sikker (næsten) sex uden kondom

Recommended Posts

Det bliver stadig et nej fra min side - man kan jo som før nævnt lige så nemt rammes første dag som efter 7 år :P Problemet er jo nok at vi i dag har HIV og Herpes - sygdomme, som man så aldrig slipper af med, når først man har dem.... Hvis det bare var Chlamydia ville jeg ikke have noget problem - men så længe man ikke kan blive kureret for de værste sexuelt overførte sygdomme, så er selv en lille risiko stadig en alvorlig risiko i mine øjne..

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

I første omgang er det selvfølgelig sygdomme, som jeg forsøger at beskytte mig imod. Ja, og andre irritationstilstande som en misselet faktisk kan blive udfordret af ved besøg af op til flere forskellige fremmede “miljøer” og pH-værdier. 

Hvis dette rent hypotetisk skulle være ude af spil, ville det stadig være et nej. For mig er sex uden beskyttelse ekstremt intimt. Meget mere end f.eks kys er. Det ville kræve indgående kendskab til en partner, stor tillid og dybe kærlige følelser. Hvis ikke disse ting er til stede, ville jeg finde det ekstremt grænseoverskridende - sygdomme eller ej. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

@bighead

Jeg fornemmer at du nok havde forventet nogle andre reaktioner på dit skitserede scenarie.  Det er mit indtryk, at i et emne som dette, handler det ikke om sandsynligheder og statistik. Det handler i langt højere grad om følelser og frygt, og som var inde på i mit tidligere indlæg, at kunne adskille købesex og privatsex.  Så....sålænge der er tale om en smittefare, så flytter det ikke meget at opstille et scenarie hvor smittefaren statistisk set bliver mindre end nu.   Frygten for AIDS er bestemt blevet mindre, men her er der jo også tale om en lang udvikling,  og frygten er stadig ikke "normaliseret" i forhold virkeligheden.  

I en debat som denne er der jo også nogle andre aspekter, og her tænker jeg på, at når ubeskyttet sig over længere tid er blevet sammenlignet med russsik roulette, så er folk der ikke deler den opfattelse jo også lidt tilbageholdende omkring at komme på banen. Du havde måske forventet at hvis man kunne sige "At i gennemsnit vil 1 bliver smittet for hver 5000 gange ubeskyttet sex, så ville folk i den tråd sige, jamen så vil jeg helt klart foretrække ubeskyttet sex"  At folk ikke skriver det er jo ikke ensbetydende med, at det ikke over tid vil have indflydelse. Jeg er så ikke overrasket over at dit scenarie giver de reaktioner som man kan læse.

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
bighead skrev, for 45 minutter siden:

@aaisha kunne du ikke uddybe det lidt? Du får det næsten til at lyde som om, at det er on going kamp mellem dig og din mænd som du har sex med mod betaling? Eller et magtspil? Måske har jeg misforstået.

 

ja du har bestemt misforstået :)

der er ingen kamp eller et magtspil mellem mig og mænd

hvis en mand ikke vil acceptere at alt er med kondom skal vi ikke mødes, og derfor ingen kamp

 

nu spurgte du i dit udlæg om man som pige ville tilbyde uden kondom hvis risikoen var så og så lav

nej det ville jeg aldrig

du fortsatte med - og hvis ikke, hvad der så skulle til

deraf mit svar

uanset hvor lille risiko ville jeg ikke tilbyde seksuelt samvær uden kondom

 

jeg havde på et tidspunkt en fast kunde som ikke ejakulerede når han kom, han havde ingen sæd, ikke engang han blev tilbudt sex uden kondom

og det var der ingen kamp eller magtspil omkring, han accepterede mine vilkår

Del dette indlæg


Link til indlæg
bighead skrev, for 1 time siden:

I forhold til statistik @tvr, hvis risikoen svarer til at du rammes i gennemsnit af en kønssygdom efter 5000 besøg på et bordel, så skal du huske at risikoen er nøjagtig lige stor på besøg nummer 1 og nummer 5000. Den stiger ikke (selv om man intuitivt skulle tro det).

Ja, det er jeg med på. 

bighead skrev, for 1 time siden:

Altså, det her er en leg, ikke?

Det havde jeg så ikke forstået. Og undskyld for det. Men jeg finder legen ubehagelig, så jeg leger ikke med længere. Over and out.

Del dette indlæg


Link til indlæg

@aaisha

OFF-topic

Så lige at du har følgende statement eller hvad det nu hedder

Citat

Selvom det ikke skinner kan det sagtens være guld

Ha ha og jeg har

Fordi det skinner behøver det ikke at være guld.  Det var faktisk først nu jeg bemærkede denne pudsighed. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Anilingus
aaisha skrev, for 40 minutter siden:

jeg havde på et tidspunkt en fast kunde som ikke ejakulerede når han kom, han havde ingen sæd, ikke engang han blev tilbudt sex uden kondom

og det var der ingen kamp eller magtspil omkring, han accepterede mine vilkår

Smitte med seksuelt overførte sygdomme er vel heller ikke begrænset alene til mandens sperm og øvrigt ejakulationssekret, men principielt blot til den kontakt der er mellem de meget "tyndhudede" områder bag forhuden og tilsvarende indenfor i kvindens kønsorgan...

 

Redigeret af Anilingus
præcisering

Del dette indlæg


Link til indlæg
Anilingus skrev, for 14 minutter siden:

Smitte med seksuelt overførte sygdomme begrænser sig ikke alene til mandens sperm og øvrigt ejakulationssekret, men blot til den kontakt der er mellem de meget "tyndhudede" områder bag forhuden og tilsvarende indenfor i kvindens kønsorgan... 

 

lige præcis

og det er så også derfor at det ikke kan lade sig gøre uden kondom uanset situation :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Røvslikker
aaisha skrev, for 2 timer siden:

nu spurgte du i dit udlæg om man som pige ville tilbyde uden kondom hvis risikoen var så og så lav

nej det ville jeg aldrig

ville tilbyde...ok, hvordan tilbyder piger i branchen sex uden ??? jooo... i deres annoncer måske, men prøv at se bort fra "tilbudet" og få de piger med som har sex uden som en naturlighed, sammen med de kunder som de har tillid til, og tro mig der er mange....måske derfor kunderne næste gang spørger til sex uden hos en anden pige. :rolleyes:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Anilingus
aaisha skrev, for 3 timer siden:

 

lige præcis

og det er så også derfor at det ikke kan lade sig gøre uden kondom uanset situation :) 

Synes blot det var vigtigt at præcisere, at det ikke kun der det der kommer ud af pikken der smitter men også meget andet - såfremt andre måtte læse med herinde og ikke vide bedre...

Jeg har den dybeste respekt for at du passer godt på dig selv - sådan er jeg nemlig også selv...:)

Del dette indlæg


Link til indlæg

@tvr, ja, det er en leg, intellektuel leg, debat, tankevirksomhed, spekulation. Jeg synes det er mærkeligt, at du synes det er ubehageligt. Det er da altid interessant at blive klogere på ens egne valg, andre menneskers valg. Hvad der driver os. Stopper os. Jeg troede det var formålet med at have en debat. Og netop debatten om usikker sex er ekstremt interessant og vigtig. Fx er der et stigende antal kvinder som tilbyder samleje uden kondom. Lige præcis dem er jeg personligt meget bekymret for. Men i en Sugardating sammenhæng har jeg været en del mere ubekymret. Jeg synes det er spændende, hvad der er på spil, hvis vi kan debattere en smule dybere og længere end blot at konstatere, at der er en risiko. Jeg er allerede blevet klogere.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Kinky Camilla

Altså folk med respekt for og med deres liv og helbred, børn, hustruer mm hva gør de??!!;-)self ta hætten på. Nyd og lev livet sikkert og fedt

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tankevækkende at der i dette univers findes på alt muligt (vacciner, quick tests, simple behandlinger, lav/ikke eksisterende risiko osv) for at overbevise sig selv om at man bare kan dyrke usikker sex. 

Frem for bare at erkende de risici der er, og så tage de simple forholdregler imod det..... 

Redigeret af Prinz

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...