Hop til indhold
gerog

Anmeld dit og dat

Recommended Posts

Rejsenetværk skrev, for 25 minutter siden:

Jeg fandt dette om Expedia:

(2014) eBay
ebay logoDer herskede en del forvirring om den manuelle straf som eBay fik i midten af 2014. Online portalen der huser alt inden for køb og sælg kategorier (og ejer dba.dk), havde fået devalueret mange af deres sider markant, samtidig med at Google opdaterede deres (for nogen frygtede) Panda algoritme. Så man antog (fejlagtigt), i starten, at dette drop i rangeringerne skyldtes denne.
Det viste sig også efterfølgende at hele domænet var blevet omfattet af en manuel straf og ikke kun enkelte sider. Der spekuleres i at straffen bunder i brugen af doorway pages, altså var der igen tale om en form for cloaking.
Årsag: Doorway pages
Medførte: reducering af rangering/synlighed
Varighed: sandsynligvis stadig aktiv
Kilder
Google Hits eBay With Manual Penalty In Search Results
Yes, Google Punished eBay for Bad SEO Practices, but It Wasn’t Part of “Panda” Update

https://novosight.dk/brands-straffet-af-google/

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Jeg vedgår, at jeg ikke forstod den tekniske forklaring, men jeg kan da se, at man forsøger at kringle sig igennem, og et motiv til dette kunne jo være, at bøderne var så små, at det betaler sig at fortsætte.

M.h.t. mine "venner" i lånesektoren forstår jeg stadig ikke, at det kan være lovligt.

Mit telefonnummer – som ikke er opført i offentlige registre – kunne i teorien være ejet af mit mindreårige barn, og jeg mener at kunne huske, at det blev forbudt at tilbyde lån til børn.

Men her skelnes åbenbart ikke. De "gode" tilbud er jeg nødt til at se indgå på min telefon uden at kunne gøre noget.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kan vi lave en positiv liste over platforme, som ikke forfølger ens mailboks efter at vi har handlet hos dem.

Har I nogle bud?

Eksempelvis på en booking portal man kan anvende fremover, og så holde sig fra at gøre brug af Expedia?

Jeg har adskillige gange brugt denne portal, tidligere til ture til Tyskland.

De har aldrig nogensinde sendt mig uopfordrede mails efterfølgende.

Kan anbefales!

HRS.com

https://www.hrs.com/web3/

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

29.11.2017 KL. 16:00
Sandra er den ene halvdel bag dansk hotel-succes: Jeg elsker det, men det er knaldhådt arbejde
Sandra Plesner Weinert har med sin mand, Marc, skabt en af Danmarks mest ambitiøse hotelkæder. I dag finder man også Guldsmeden Hotels i udlandet, og flere bæredygtige luksushoteller er på vej.
LIVSSTIL
"Succesrig hotelboss er træt af bookingportaler: »De skaber ingen arbejdspladser, betaler ingen skat i Danmark, og meget ofte er det billigere at booke på vores egen hjemmeside«
Sandra Plesner Weinert har med sin mand skabt en af Danmarks mest ambitiøse og ekspansive hotelkæder, Guldsmeden Hotels. 

»Jeg elsker helt ærligt at være i den her branche. Vi hygger os og har det sjovt, men man skal virkelig hænge i, og det er selvfølgelig også hårdt arbejde. Og så er der bookingportalerne, som jeg meget gerne ville være foruden. Det koster os i omegnen af 10 mio. i kommission om året at være på bookingportaler. De skaber ingen arbejdspladser, betaler ingen skat i Danmark, og meget ofte er det billigere at booke på vores egen hjemmeside. Hvis du går ind på Agoda, står der måske, at man kan spare 80 procent på Guldsmeden, men det er ganske enkelt løgn og falsk markedsføring. Jeg ville ønske, at der var langt større gennemsigtighed omkring, hvor pengene forsvandt hen, og jeg vil opfordre forbrugerne til at være mere kritiske – også kritiske i forhold til, hvor det faktisk er billigst. Jeg tror, at mange vil blive overraskede.«

Guldsmeden Hotels har for nylig sat en alternativ bookingportal, iloveecohotels.com, i søen, men parret har mange andre projekter i støbeskeen. Blandt andet endnu et nyt hotel i København, som efter planen skal åbne på Islands Brygge i 2019.

Også det er der grund til at have høje forventninger til."

https://iloveecohotels.com/
https://jyllands-posten.dk/protected/premium/livsstil/ECE10058040/sandra-er-den-ene-halvdel-bag-dansk-hotelsucces-jeg-elsker-det-men-det-er-knaldhaadt-arbejde
--------------
Venlig hilsen
Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...