Hop til indhold
Sixty Niner

Fjerne kondomet

Recommended Posts

DFyr_36 skrev, for 13 minutter siden:

U-TROLIGT!! Jeg kan slet ikke forstå at der er nogen der FORSÆTLIGT tager et kondom af (eller revner det med vilje) - hvilket formål tjener det?!?! Hvis han ville have sex uden kondom, burde han jo opsøge nogen der tilbyder det. ALDRIG tage kondomet af ved GP'ere eller ukendte personer. Man ved jo aldrig hvad der kan ske. Hvad fanden tænkte han på?!?!

Jeg ved ikke om det er "voldtægt"  -men det er vel i stil med at man kan dømmes for at forsætligt smitte folk med HIV/AIDS, der er en mand der lige er blevet dømt 24 års fængsel for forsætligt at have smittet mange kvinder med HIV, så jeg ville nok også gå efter en retssag. Men først og fremmest håber jeg at der ikke er sket noget med kæresten ud over den periode med utryghed.

De rette personer med "magten" herinde burde gøre noget ved brugerprofilen, men jeg tvivler på om det hjælper - han kan jo bare nemt lave en ny profil/mail etc. - evt. IP-banning kunne komme på tale?

/DFyr_36

selvfølgelig er det voldtægt, det er et seksuelt overgreb mod et menneske, endt i fuldbyrdet voldtægt. og det er langt mere almindeligt end mænd her tilsyneladende er klar over, jeg kender ihvertfald adskillige piger der har oplevet det, inkl. jeg selv, jeg opdagede heldigvis at han hev kondomet af.

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er noget forbandet svineri at tage kontoret af eller ødelægge det uden samtykke. 

Nej jeg ville heller aldrig gøre det. Faktisk går jeg uden om dem der tilbyder uden. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Alkoholikeren

Nej det er no Go at fjerne kondom når man er sammen med en kvinde der ønsker man bruger kondom, længere er den ikke...

Alko

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lillemand
Claire skrev, for 5 timer siden:

..jeg ville anmelde personen for voldtægt, for det er hvad det er.

 

 

Här är jag helt enig!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Claire skrev, 1 time siden:

selvfølgelig er det voldtægt, det er et seksuelt overgreb mod et menneske, endt i fuldbyrdet voldtægt. og det er langt mere almindeligt end mænd her tilsyneladende er klar over, jeg kender ihvertfald adskillige piger der har oplevet det, inkl. jeg selv, jeg opdagede heldigvis at han hev kondomet af.

 

 

@Claire,

jeg kan godt forstå, at du i den situation følte dig forsøgt voldtaget, men du skriver "voldtægt" så bombaskisk, at du måske også har noget jura at have det i.

Fortæl fortæl. :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Onslow skrev, 1 time siden:

@Claire,

jeg kan godt forstå, at du i den situation følte dig forsøgt voldtaget, men du skriver "voldtægt" så bombaskisk, at du måske også har noget jura at have det i.

Fortæl fortæl. :) 

Selvfølgelig har jeg det, og det kunne du også få,hvis du gad sætte dig en mikroskopisk smule ind i tingene inden du galer op, hence din tidligere bodega kommentar om "fis i en hornlygte".

Der er en tydelig grænse, der er markeret fra start, endda på skrift, som er overskredet mod offerets vilje. Der er ikke en gang tale om uagtsom voldtægt her. 
Det er i øvrigt et ret velkendt fænomen i juraen, der har tidligere været dømt i sådan nogle sager, om nogle er dømt for det i DK ved jeg ikke, men vores lov er udformet således, at der er plads til at man kan hive en i retten for voldtægt, for sådan en handling og med skriftlige beviser, både på at det var frabedt fra start og at det har fundet sted mod offerets vilje, så er der nok en ret god chance. 
Hvis nogen nu skulle komme med en eller anden lorte kommentar om, at det ikke er voldtægt at tvinge sig til en seksuel akt, mod offerets vilje, med mindre der er faldet en dom, så er det alment kendt, at der ikke falder dom i langt største delen af voldtægtssagerne i Danmark, det betyder ikke at man ikke er udsat for et seksuelt overgreb -her fuldbyrdet samleje.

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er så absolut no-go at fjerne kondomet under samleje med en GP -> det er total mangle på respekt for pigen.

Mener for nyligt at have læst et eller andet sted på nettet, at det desværre er lidt en trend blandt nogle mænd at gøre det og det er totalt respektløst.

Håber at pigerne internt bliver advaret mod manden, det er kun ret og rimeligt. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Improvisatoren skrev, for 9 timer siden:

Nej! Det ville være indlysende forkasteligt. I øvrigt ville det også være en strafbar handling.

Hvilken paragraf i Straffeloven vil finde anvendelse for denne handling???

Del dette indlæg


Link til indlæg

Totalt respektløst over for pigen som passer på sig selv.

Der findes mange steder idag hvor der tilbydes sex uden kondom, hvilket er mig ubegribeligt. Dem kunne de mænd der har disse behov besøge i stedet for at snyde sig til ubeskyttet sex hos de piger, som formår at passe på sig selv og andre.

Besøger konsekvent ikke piger som tilbyder ubeskyttet sex.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Default User skrev, for 35 minutter siden:

 

  •  
  •  
  • Default User
  • Medlem
  • 417
  • 569 indlæg
Improvisatoren skrev, for 10 timer siden:

Nej! Det ville være indlysende forkasteligt. I øvrigt ville det også være en strafbar handling.

Hvilken paragraf i Straffeloven vil finde anvendelse for denne handling???

Svar:

Det er næppe voldtægt. Men nedennævnte bestemmelse i Straffeloven finder formentlig anvendelse, vil jeg tro.

§ 252. Med fængsel indtil 8 år straffes den, der for vindings skyld, af grov kådhed eller på lignende hensynsløs måde volder nærliggende fare for nogens liv eller førlighed.

Stk. 2. På samme måde straffes den, der på hensynsløs måde forvolder fare for, at nogen smittes med en livstruende og uhelbredelig sygdom.

Stk. 3. Justitsministeren fastsætter efter forhandling med ministeren for sundhed og forebyggelse, hvilke sygdomme der er omfattet af stk. 2.

P.S.: Undskyld den rodede layout. Jeg behersker ikke skriveteknikken på dette site - endnu. ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Improvisatoren skrev, for 4 minutter siden:
  • Det er næppe voldtægt. Men nedennævnte bestemmelse i Straffeloven finder formentlig anvendelse, vil jeg tro.

§ 252. Med fængsel indtil 8 år straffes den, der for vindings skyld, af grov kådhed eller på lignende hensynsløs måde volder nærliggende fare for nogens liv eller førlighed.

Stk. 2. På samme måde straffes den, der på hensynsløs måde forvolder fare for, at nogen smittes med en livstruende og uhelbredelig sygdom.

Stk. 3. Justitsministeren fastsætter efter forhandling med ministeren for sundhed og forebyggelse, hvilke sygdomme der er omfattet af stk. 2.

P.S.: Undskyld den rodede layout. Jeg behersker ikke skriveteknikken på dette site - endnu. ;)

For at man skal kunne dømmes for at forvolde fare for at andre smittes, skal man selv være vidende om at man er bære af - og dermed udgør en smitterisiko for andre, for at man kan blive dømt under denne paragraf. 

Med tanke på det såkaldte danske retssystem, så tror jeg det bliver alvorligt op ad bakke at få nogen dømt i henhold til den situation som trådstarter beskriver, men held og lykke med forsøget. 

Håber da ikke at Admin vil have et problem med at pigerne fortæller hinanden i åbent forum om de typer herinde, der har denne form for "lyster", for det er vel ikke alle piger der læser med herinde, som har adgang til det der "lukkede forum". 

Del dette indlæg


Link til indlæg

@prinz

Nu drejer det sig ikke om hvad Admin har et problem med eller ikke, men simpelthen om der er informationer, som det ikke er lovligt at at oplyse i åbent forum.

Hvis det er tilfældet, er det ligegyldigt hvad vi allesammen mener.

Lov er lov, og særligt som ansvarlig ejer er det soleklart at han ikke kan tillade at lovens overtrædes i forum.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Måske, @Prinz. Men jeg er ikke sikker på, at du har ret. Det er almindeligt kendt, at ubeskyttet sex kan indebære en stærkt forøget risiko for  smitte med seksuelt overførte sygdomme. Mange smittede har  ingen eller få symptomer.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 9 minutter siden:

@prinz

Nu drejer det sig ikke om hvad Admin har et problem med eller ikke, men simpelthen om der er informationer, som det ikke er lovligt at at oplyse i åbent forum.

Hvis det er tilfældet, er det ligegyldigt hvad vi allesammen mener.

Lov er lov, og særligt som ansvarlig ejer er det soleklart at han ikke kan tillade at lovens overtrædes i forum.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Hvilken paragraf skulle komme i betragtning hvis man på et forum fortæller om en situation hvor brugeren "lilleper" imod hvad der ellers var aftalt penetrerede uden gummi? 

Jeg tvivler meget stærkt på at det ville være noget man ville prøve af i det danske retssystem - hvis man altså overhovedet kan finde en paragraf man måtte mene er overtrådt. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Improvisatoren skrev, for 11 minutter siden:

Måske, @Prinz. Men jeg er ikke sikker på, at du har ret. Det er almindeligt kendt, at ubeskyttet sex kan indebære en stærkt forøget risiko for  smitte med seksuelt overførte sygdomme. Mange smittede har  ingen eller få symptomer.

For at blive dømt for at smitte med HIV, skal du selv være vidende om at du selv er smittet. 

Hvis ikke manden der foretog den beskrevne handling er vidende om at fejle noget alvorligt, tvivler jeg stærkt på at han kan dømmes for noget. 

Men ser da frem til en tilbagemelding hvis trådstarter kontakter ordensmagten desangående :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja Prinz 

Du og jeg kan mene, at gerningsmandens nick kan oplyses i åbent forum, men vi er ikke ansvarlig for sitet.

For ejer gælder alene kold jura, og det søger han nok råd om hos andre end os i forum.

Det havde jeg ihvertfald gjort, for ikke at risikere noget.

Noget andet

Nu har jeg godt nok argumenteret for at søge gerningsmanden retsforfulgt, hvis muligt, og det mener jeg sådan set stadig at han bør.

Men jeg mangler at forholde mig til en detalje, som en advokat velsagtens altid vil rådgive en klient om, i dette tilfælde en gp.

Et er at gerningsmanden måske vil få sin identitet afsløret i forbindelse med en eventuel retssag, det er ikke min anke.

Men risikerer den sagsøgende glædespige, at få sin identitet afsløret som vidne i sagen.

Hvis det er en reel risiko vil det vel udgøre en for stor pris at betale, for at få manden dømt.

Spørgsmålet er måske om der kan begæres, og opnås lukkede døre og navneforbud under en eventuel retssag.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

@Prinz:

Prinz skrev, for 14 minutter siden:

Hvis ikke manden der foretog den beskrevne handling er vidende om at fejle noget alvorligt, tvivler jeg stærkt på at han kan dømmes for noget. 

Ja, det er vist sagens kerne.  Jeg hælder til den modsatte opfattelse. Og det er nok der, vi er uenige. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lady Cherie skrev, for 9 minutter siden:

Det er jo meget fint, at der advares mod manden på det lukket annoncør forum...

der er bare den detalje, at os, der ikke er betalende annoncøre har ikke adgang til det forum.:(

 

Jeg tænker bare om det for hver enkelt GP ikke har større effekt, lidt diskret at sikre sig at kondomet stadig er på ved stillingsskift, end at kunne læse hvem synderen var. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Sixty Niner skrev, for 19 timer siden:

Det var på ingen måde et uheld, han har selv erkendt at det var en bevidst beslutning han tog og heldigvis på mail, hvis det skulle komme til en anmeldelse. 

Så er der ikke så meget at betænke sig på...... Jeg vil gå så langt som til at sige I har en FORPLIGTELSE til at anmelde manden. Det er fuldbyrdet voldtægt, det er at bringe andres liv i fare, og det er ikke nok at advare. Der skal straffes. 

Der er ingen undskyldning, og den slags kan man simpelt hen ikke have gående rundt i samfundet. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Claire skrev, for 14 timer siden:

Selvfølgelig har jeg det, og det kunne du også få,hvis du gad sætte dig en mikroskopisk smule ind i tingene inden du galer op, hence din tidligere bodega kommentar om "fis i en hornlygte".

Der er en tydelig grænse, der er markeret fra start, endda på skrift, som er overskredet mod offerets vilje. Der er ikke en gang tale om uagtsom voldtægt her. 
Det er i øvrigt et ret velkendt fænomen i juraen, der har tidligere været dømt i sådan nogle sager, om nogle er dømt for det i DK ved jeg ikke, men vores lov er udformet således, at der er plads til at man kan hive en i retten for voldtægt, for sådan en handling og med skriftlige beviser, både på at det var frabedt fra start og at det har fundet sted mod offerets vilje, så er der nok en ret god chance. 
Hvis nogen nu skulle komme med en eller anden lorte kommentar om, at det ikke er voldtægt at tvinge sig til en seksuel akt, mod offerets vilje, med mindre der er faldet en dom, så er det alment kendt, at der ikke falder dom i langt største delen af voldtægtssagerne i Danmark, det betyder ikke at man ikke er udsat for et seksuelt overgreb -her fuldbyrdet samleje.

 

 

Nå, du havde altså ikke noget konkret jura at underbygge dit indlæg med, så er det fastslået.

N.B. Det er ikke sundt at udskille så meget mavesyre, som du gør, hver gang du støder på mit handle, jeg vil anbefale dig at prøve Samarin og havregrød.

Hvis det mod forventning ikke virker, så må du ty til noget mere probat som f. eks. Natron. ;) 

Jeg har i øvrigt ingen fordomme omkring ubeskyttet sex, hvis det altså foregår i gensidig overensstemmelse parterne imellem, den omtalte stodders ageren er helt og aldeles uacceptabel.

Del dette indlæg


Link til indlæg
tvr skrev, for 43 minutter siden:

Så er der ikke så meget at betænke sig på...... Jeg vil gå så langt som til at sige I har en FORPLIGTELSE til at anmelde manden. Det er fuldbyrdet voldtægt, det er at bringe andres liv i fare, og det er ikke nok at advare. Der skal straffes. 

Der er ingen undskyldning, og den slags kan man simpelt hen ikke have gående rundt i samfundet. 

Nu er det så kæresten til GP´en der har oprettet tråden, og så vidt jeg kan læse mig frem til,  de afventer resultat af test for div. kønssygdomme, Hvis det viser sig at kvinden ikke er smittet med noget, har jeg fuld forståelse for hvis de ikke ønsker at gøre mere ud af den sag.  Kvinden har helt sikkert brug for ro og opbakning fra kæresten til at få bearbejdet oplevelsen. 

Redigeret af TheVoice

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheVoice skrev, for 2 minutter siden:

Nu er det så kæresten til GP´en der har oprettet tråden, og så vidt jeg kan læse mig frem til,  de afventer resultat af test for div. kønssygdomme, Hvis det viser sig at kvinden ikke er smittet med noget, har jeg fuld forståelse for hvis de ikke ønsker at gøre mere ud af den sag.  Kvinden har helt sikkert brug for ro og opbakning fra kæresten til at få bearbejdet oplevelsen. 

Jeg er klar over de omstændigheder der er beskrevet i tråden. Det gør det ikke til mindre voldtægt. Og om der er smittet eller ej, er ligegyldigt. Alene det at der KUNNE være smitte, er at bringe fare for andres lov. Eller ihvertfald intentionen om at den stakkels GP skulle tro det. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
tvr skrev, for 50 minutter siden:

Så er der ikke så meget at betænke sig på...... Jeg vil gå så langt som til at sige I har en FORPLIGTELSE til at anmelde manden. Det er fuldbyrdet voldtægt, det er at bringe andres liv i fare, og det er ikke nok at advare. Der skal straffes. 

Der er ingen undskyldning, og den slags kan man simpelt hen ikke have gående rundt i samfundet. 

Der er mange ting der spiller ind her, inden der vil komme en evt. anmeldelse. Men at påstå at vi ligefrem har en forpligtelse til at anmelde det, kan jeg på ingen måde se. Hvis jeg gav dig hans adresse, ville DU så have en forpligtelse til at gøre noget ved det? 

Del dette indlæg


Link til indlæg
tvr skrev, for 1 minut siden:

Jeg er klar over de omstændigheder der er beskrevet i tråden. Det gør det ikke til mindre voldtægt. Og om der er smittet eller ej, er ligegyldigt. Alene det at der KUNNE være smitte, er at bringe fare for andres lov. Eller ihvertfald intentionen om at den stakkels GP skulle tro det. 

Grunden til mit indlæg var nu mere at du skrev  "......at sige I har en FORPLIGTELSE til at anmelde manden", mere end en forholdelse til om det juridisk set betragtet som fuldbyrdet voldtægt. 

Altså blot en forståelse og sympati tilkendegivelse for, hvis de ikke ønsker at anmelde sagen til politiet, med en forventning om en retssag.  

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...