Hop til indhold
Rejsenetværk

Slet flere indlæg

Recommended Posts

Hvis man sammenligner det hedengangne Hedomax.com  med det nuværende Eroguide.dk, så er forskellen at hvor Hedomax.com gik i opløsning, og siden til grunde i ukontrolleret anarki.

Der modereres Eroguide.dk stringent, tråde stoppes,  der uddeles advarsler, folk får karantæne og enkelte ekskluderes.

Det gøres dygtigt og med succes for sitet.

Men jeg synes at princippet om ytringsfrihed holdes lidt for meget i hævd

Ikke sådan at der gives for megen plads til visse ytringer, men mere det at der ikke slettes flere ytringer, når der er nogle/vi der er kørt af sporet, og ud af tangenten i kontekst med tråden.

Hvis jeg ejede EG, så ville jeg nok levne nogenlunde det samme frirum for ytringer som ejeren gør, men jeg ville i højere grad vægte hvornår jeg blot sætter en hængelås på, eller jeg direkte sletter indlæg.

Altså hvis nogen starter en hygge tråd under Hyggesnak, og så en skriver et i konteksten fuldstændig uvedkommende indlæg, og vi er nogle der gud døde mig også svarer herpå, så griber moderator heldigvis ind, og sætter en stopper herfor.

Men det ændrer ikke på, at med den politik EG har om ikke at slette disse i konteksten forstyrrende indlæg, der bliver de stående efter at de har grebet ind, og disse indlæg bryder dermed en ellers vellykket kronologi i tråde, hvis formål hverken er at diskutere politik, eller at promovere udvalgte brugeres gensidige antipati mod hinanden.

Hvis jeg ejede EG så ville jeg have grader af ytringsfrihed, hvor der er højere til loftet under Politik og Generel debat, end der er under Hyggesnak og anmeldelser.

Jeg ville måske hænge lige så mange hængelåse på, og sanktionere brugere i samme omfang som man allerede gør, men hvor man tilsyneladende har et næsten helligt princip om at  man ikke sletter indlæg som har forårsaget en hængelås, og eller supplerende sanktioner, så ville jeg i langt højere grad også slette de samme indlæg, når det er i andre fora end Politik og Generel debat.

Ja jeg ville gradbøje min moderation, og gøre mere forskel, end den linje sitet hidtil har lagt sig på.

Hvis Ejer læser Infomation.dk og andre avisers debat spor, så vil han kunne konstatere at man her i høj grad praktiserer en linje, som jeg her anbefaler.

Ikke til udelt begejstring for enkelte særligt aktive skribenter, med en misforstået ejer fornemmelse i forum.

Men det fungerer, og den unødige støj på linjen fjernes til glæde for det store flertal af glade læsere, som gerne er fri for person fnidder mm i deres kronologiske læsning.

Overvejede en afstemning for eller imod mit synspunkt, men nåede til den erkendelse at den nok ville virke mod hensigten.

Ville nok bare få beskeden at EG ikke er en medlemsklub med medlemsdemokrati, og det er jo sandt,

Så  denne gang ingen folkeafstemning af Rejsenetværk :)

En og anden moderator tænker måske til dette, at hvorfor h------ lader du/I så ikke bare være med at poste disse i konteksten uvedkommende indlæg :? 

Svaret er nok helt basalt at hvis vi altid formåede at lade være, så ville EG være i den lykkelige situation helt at kunne undværer sine moderatorer.

Og det er nok en hed drøm både på Eroguide.dk og Information.dk, der realistisk set aldrig går i opfyldelse :huh:

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvorfor slette indlæg? medmindre de indeholder informationer der kunne være skadelige for andre brugere så giver det vel fin mening at de bliver oppe så folk kan se hvorfor tråden blev låst.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Citat SaltFanden

"Hvorfor slette indlæg? medmindre de indeholder informationer der kunne være skadelige for andre brugere så giver det vel fin mening at de bliver oppe så folk kan se hvorfor tråden blev låst."

Fordi, synes jeg, at indlæg som ikke burde væres skrevet, og som bliver besvaret med svar på svar indtil at de bliver låst, stadig vil bryde ind i kronologien i de indlæg, som rent faktisk holder sig indenfor konteksten.

Det kan måske gøre at interesserede ikke læser længere end til de afsporinger, som udgør de næste X antal indlæg, indtil der måske igen kommer indlæg der holder sig til sagen.

Derfor synes jeg simpelthen at det er bedre at gøre kort proces af mederator, med en kort forklaring på at x antal indlæg er fjernet.

Såt står moderators, som det eneste indlæg der bryder kronologien, og tror jeg, chancen vil være større for at redde et i udgangspunktet interesseret publikum for en sjov og underholdende tråd.

Her skelner jeg mellem Generel debat, Politik, Hyggesnak og Anmeldelser.

Et langt stykke kan det være relevant at bevare indlæg som bliver låst i holdnings debatter, men humlen er at mange jo læser Hyggesnak og Anmeldelser ud fra en forventning om at, her hygges der, informeres der, men der diskuteres ikke som i debat foraerne.

Jeg tror simpelthen at mange hader politik og debat, og dybest set prøver at undgå det ved at holde sig til mere neutrale emne fora.

Det er derfor at jeg ikke mener at mine forslag bør omfatte alle fora, uden at skelne til hvilke formål de har, men at jeg netop synes at der godt kan lægges 2 forskellige linjer ud fra givne kriterier.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

I stedet for at låse tråde, så synes jeg hellere at man skulle uddele en karantæne ( kort eller lang ), til dem som pludselig afsporer groft, med person angreb.

Det er lidt irriterende når en ellers god tråd / emne pludselig er låst. Jeg ved godt at man kan oprette en version 2 tråd, men det synes jeg er underligt... så kunne man jo lige så godt holde tråden åben, til videre skriverier.

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

@holstebronx

Bortset fra som Stabilizer skriver at de modererer i henhold til regelsættet, og at det er Admin der kan ændre reglerne, så kan vi jo godt komme med vores synspunkter på hvilken linje der kan lægges.

Med baggrund  i hvor jeg selv har været medskyldig, der har jeg blot forsøgt at analysere på, hvordan man kunne vælge at gøre lidt forskel på hvordan man modererer de forskellige fora.

Det skal ikke opfattes som indblanding, men alene som helt og aldeles uforpligtende input til inspiration.

Men ja en mild karantæne 1 uge eller 2 kunne udgøre en hyppigere anvendt sanktion.

Nu bestræber jeg mig på ikke at foretage den første afsporing, men desværre har jeg fulgt op og svaret, hvor jeg kunne og burde have ladet være.

Og når jeg så ser at bolden ruller, har jeg tænkt åh nej, for det var jo slet ikke hensigten.

Og derfor skyndte jeg mig også at anmelde en tråd hvor Borende X havde givet bolden op, og jeg beklageligvis sparkede til den, og så kom indlæg ellers på indlæg, som vi måske alle kunnet have undgået ved at udvise lidt mere omtanke end vi gjorde :( 

Den anmeldelse gik også på mig selv, og det skrev jeg åbent i tråden.

Ok, hvis følgen af samme brøde fremover udløser 1 - 2 ugers karantæne, så er jeg måske nok helst fri for det, men jeg anerkender at det kunne tænkes at udgøre et effektivt værktøj.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

@Rejsenetværk

Hvad en mild karantæne er  ved jeg ikke... Et par dage?

Men nej det er skam admin som bestemmer, men låste tråde er bare lidt træls, hvis emnet egentligt er god. 

Redigeret af holstebronx

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...