Hop til indhold
Filosoffen

BDSM eller Tantra - hvad er bedst?

Recommended Posts

Og nu til noget helt andet... ;)

Jeg har efterhånden eksperimenteret en del.

F.eks. BDSM med smerte, dominans, underkastelse osv. i jagten på signalstoffer i hjernen.

Tilsvarende har jeg dyrket tantra - med stor følelsesmæssig indlevelse og fordybelse osv. også med mange signalstoffer i hjernen der bliver frigivet, og som giver ekstase.

Jeg har talt med nogle stykker herom og der virker til, at enten er man til BDSM eller tantra, men sjældent begge.

På mig så virker det til, at BDSM typisk udvikler sig over tid. Mere vil have mere... og det kan derfor komme ud i noget temmelig perverst og ekstremt, samt decideret klamt.

Tantra kan også udvikles. Men det bliver ikke perverst. Nok snarere det modsatte.

Personligt må jeg sige, at tantra (specielt på det følelsesmæssige plan) har givet mig væsentligt bedre oplevelser, end BDSM nogensinde har gjort, hvilket nok har resulteret i, at jeg mere eller mindre har lagt BDSM bag mig.

Men det er selvfølgelig min oplevelse. Hvad siger I andre (af dem der har erfaringen) ?

Redigeret af Filosoffen
snorkefejl

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har selv været til bdsm, dog uden det Extreme. Både som dom og sub. Og nydt det og fået en del ud af det. Nu er jeg selv gået over til tantra både som modtager og lidt som giver. I min massere har jeg fået at vide at jeg helt klart ka noget med mine energier som ka mærkes for dem som ka modtage. Det er ikk alle der ka. Og lige nu er det klart det tantriske der har en plads i mit hjerte :wub:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Undskyld mig men sikke noget vrøvl. Kan godt høre at du er "forelsket" i tantra. Men din udledning at bdsm leder til noget "klamt" er da en stigmatisering af den anden verden.

Jeg har dyrket bdsm i snart 25 år og kommet i diverse kredse og foreninger gennem tiden. Så jeg har set både dominante og submisisve udvikle sig. Det er altså vidt forskelligt hvordan lyster udvikler sig . 

Jeg synes ikke der er noget klamt i folks bdsm lyster så længe de er lovlige. Ham som tænder på afføring i munden, vil nok sige at tantra er kedeligt og måske endda "klamt"? 

Og hvorfor er det klamt når to mennesker bliver enige om at udleve deres bdsm lyster ? Hvormed bizarre og hårde de måtte være. 

Det er da mere klamt at sidde herinde og læse om voksne mænd som tænder på sugardates på 18 år og opefter ! Der kan man næppe tale om at begge parter tænder på det de laver(hvor meget sugarfar end ønsker det)....

 

j

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kære Slavenj

Filosoffen er normalt en klog mand, at læse,  jeg tror at i hans indlæg, at han ved at bruge ordet: Klamt, får os, (du og jeg) til at stejle....prøv at erstatte det med Bizart.

I øvrigt for at holde sig til emnet....så udvikler ens sexualitet sig vel altid.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lady Cherie skrev, for 21 minutter siden:

Kære Slavenj

Filosoffen er normalt en klog mand, at læse,  jeg tror at i hans indlæg, at han ved at bruge ordet: Klamt, får os, (du og jeg) til at stejle....prøv at erstatte det med Bizart.

I øvrigt for at holde sig til emnet....så udvikler ens sexualitet sig vel altid.

Kære Lady,

Jeg forholder mig blot til hvad manden skriver og dermed de ord han bruger. Han har jo tydeligvis(ifølge ham selv) erfaring inden for bdsm og således tager jeg hans ord for pålydende.

Og helt korrekt at ens seksualitet udvikler sig. Bare fordi man bliver mere bizar/ klam indenfor bdsm, betyder det vel ikke noget negativt?

Del dette indlæg


Link til indlæg
kvinde 1966 skrev, for 10 minutter siden:

Nemlig... Nogen gange er man til pizza og andre æblekage... :) 

Og begge er lige godt... :) 

Du forstår mig så godt :P

Del dette indlæg


Link til indlæg

Så længe min pik kan blive stiv, skal den forkæles med orale ydelser, og den skal helt klart bruges til penetrering m.v.  Dette skal for mit vedkommende medtages, hvis jeg skal bevæge min ind i nogen at de to universer eller andre universer.  

Del dette indlæg


Link til indlæg

Personligt kan jeg ikke se nogen ligheder mellem BDSM og tantra udover at man har lyst til sex som noget andet end frem og tilbage – og selv foretrækker jeg da af og til en god gang tantramassage frem for et hurtig blowjob eller knald, men mit valg har aldrig stået mellem BDSM eller tantra.

I mit privatliv har jeg dog svært ved at finde en partner, der synes at der er spændende (i hvert fald at give), og det hjælper ikke meget, hvis man finder tegnebogen frem. For 10 år siden besøgte jeg flere gange et sted i Valby, hvis pigerne både var ret gode og ret lækre, men ellers synes jeg at det er svært at finde gode glædes-tantra-massøser. Mange thai-klinikker tilbyder noget de kalder tantra, men det er sjældent hvad jeg forstår ved tantra –

Redigeret af Finn1101

Del dette indlæg


Link til indlæg
MizzAnne skrev, den 27/9/2017 at 16:05:

Tjah - hvad er bedst? Pizza eller æblekage? :)

 

kvinde 1966 skrev, den 27/9/2017 at 16:07:

Nemlig... Nogen gange er man til pizza og andre æblekage... :) 

Og begge er lige godt... :) 

Men pizza med æblekage som fyld er er ikke godt. Æblekage med pizza i stedet for flødeskum er heller ikke godt.... med mindre man har meget aparte smagsløg. :)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Finn1101 skrev, for 15 timer siden:

Personligt kan jeg ikke se nogen ligheder mellem BDSM og tantra udover at man har lyst til sex som noget andet end frem og tilbage 

Jeg er helt enig, hvorfor jeg nok også undrede mig over meningen og formålet med trådoplægget. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Filosoffen skrev, den 27/9/2017 at 01:18:

Og nu til noget helt andet... ;)

Jeg har efterhånden eksperimenteret en del.

F.eks. BDSM med smerte, dominans, underkastelse osv. i jagten på signalstoffer i hjernen.

Tilsvarende har jeg dyrket tantra - med stor følelsesmæssig indlevelse og fordybelse osv. også med mange signalstoffer i hjernen der bliver frigivet, og som giver ekstase.

Jeg har talt med nogle stykker herom og der virker til, at enten er man til BDSM eller tantra, men sjældent begge.

På mig så virker det til, at BDSM typisk udvikler sig over tid. Mere vil have mere... og det kan derfor komme ud i noget temmelig perverst og ekstremt, samt decideret klamt.

Tantra kan også udvikles. Men det bliver ikke perverst. Nok snarere det modsatte.

Personligt må jeg sige, at tantra (specielt på det følelsesmæssige plan) har givet mig væsentligt bedre oplevelser, end BDSM nogensinde har gjort, hvilket nok har resulteret i, at jeg mere eller mindre har lagt BDSM bag mig.

Men det er selvfølgelig min oplevelse. Hvad siger I andre (af dem der har erfaringen) ?

I min verden har BDSM og Tantra da intet med hinanden at gøre

Hvor henne findes denne sammenhæng andet end det udvikler sig med tiden ..??

Del dette indlæg


Link til indlæg

At trække samenligning mellem BDSM og Tantra som nok er 2 modpole er vel umulig har selv prøvet begge og de har sine sider men for mig så holder jeg nok lidt til det sorte univers

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Mette Tøsen

Well, bdsm og tantra har det til fælles at de kun virker når begge parter giver slip og lever sig fuldkommen ind i det. 

Derefter vil jeg også mene at lighederne slutter og at det er ligesom at sammenligne æbler og appelsiner. Ja ja, de er begge frugter... 

Jeg er mest til bdsm, men nogle gange kan jeg godt føle lidt for tantra. Det der gør at jeg ikke kommer særlig meget tilbage til tantra er at jeg synes at det er meget begrænset og endimensionelt. Det bliver for kedeligt i længden... Men hver sin smag. Jeg kan nogle gange godt lide at det bliver lidt 'klamt' ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...