Hop til indhold
Finn1101

1 time 600 kr – hvad bliver det næste?

Hvad mener du?  

29 medlemmer har stemt

This poll is closed to new votes
  1. 1. Er globaliseringen er god ting?

    • Ja – helt bestemt
      18
    • Ja, men jeg er da glad for at jeg ikke selv er en del af det ny proletariat
      6
    • Nej/ved ikke
      5


Recommended Posts

Personligt hører jeg til dem, der er skeptiske overfor den øgede globalisering, men jeg kan da godt se fordelen, hvis man er på det det vindende hold – og indenfor det område, som vi debatterer her, har det jo allerede vist sit tydelige præg.

Da jeg startede med at besøge glædespiger, kunne jeg i København reelt vælge mellem 50, højst 100 kvinder på en specifik dag, langt de fleste var ældre end mig selv, og langt mindre end halvdelen var, hvad jeg vil betragte som attraktive. En time kostede kr. 1.500. Det er 20 år siden, og omregnet til dagens penge svarer det til ca. kr. 2.150.

I dag er der i København mere end 4-500 superattraktive, unge piger at vælge mellem, hver dag, og mange steder er prisen for en time nede på kr. 1.300 eller mindre – og man kan tilmed falde over tilbud som dette, kr. 600 for 1 time!

PS. Sørg for at være på det vindende hold

Redigeret af Finn1101

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det "vindende hold" er rent faktisk kvinden der tilbyder 1 time for 600.

Hvis det ikke havde været for globaliseringens skyld, havde hun formentligt siddet i et lukket østeuropæisk land og fået 15kr. i timen. Så for kvinden til 600 i timen, kan det være en stor gevinst for hende personligt - på trods af at det i en dansk kontekst ligner pris/social-dumping.

Globaliseringen er med til at gøre forskellen mellem rige og fattige lande/områder mindre - og samtidig gøre os alle rigere.

Dermed ikke sagt, at man bare skal åbne op for uhæmmet globalisering. Dette skal gøres velovervejet, langsomt og balanceret, så alle kan nå at omstille/tilpasse sig. Og nogle gange bliver man rent faktisk nød til at stoppe globaliseringen. F.eks. i Danmark hvor vi jo har modtaget en del "nye" danskere, som har svært ved at komme ind i de højt kvalificerede jobs der er på det danske arbejdsmarked, og vi har derfor - i en periode - brug for "simple" jobs som globaliseringen ellers ville have flyttet til områder med fattige mennesker.

Jeg har ikke stemt til din afstemning, idet valgmulighederne er for sort/hvide og mit forhold til globalisering er - jf. ovenstående - ambivalent.

PS. Da dette ikke er anmeldelse, men et debatoplæg, har jeg bedt admin/mods om at flytte tråden til "Generel debat".

I øvrigt har de danske klinikker i københavnsområdet holdt prisudviklingen - de har - så vidt jeg er orienteret - en timepris på 2.100.

Del dette indlæg


Link til indlæg
lpoh skrev, for 39 minutter siden:

Og hvor mange af de 600.- / time afleverer hun så til anden side?

Måske mindre end andre. Med 600kr/time er risikoen for at skulle betale topskat noget mindre.

;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
lpoh skrev, for 41 minutter siden:

Og hvor mange af de 600.- / time afleverer hun så til anden side?

Finn1101 skrev, for 9 timer siden:

Personligt hører jeg til dem, der er skeptiske overfor den øgede globalisering, men jeg kan da godt se fordelen, hvis man er på det det vindende hold – og indenfor det område, som vi debatterer her, har det jo allerede vist sit tydelige præg.

Da jeg startede med at besøge glædespiger, kunne jeg i København reelt vælge mellem 50, højst 100 kvinder på en specifik dag, langt de fleste var ældre end mig selv, og langt mindre end halvdelen var, hvad jeg vil betragte som attraktive. En time kostede kr. 1.500. Det er 20 år siden, og omregnet til dagens penge svarer det til ca. kr. 2.150.

I dag er der i København mere end 4-500 superattraktive, unge piger at vælge mellem, hver dag, og mange steder er prisen for en time nede på kr. 1.300 eller mindre – og man kan tilmed falde over tilbud som dette, kr. 600 for 1 time!

PS. Sørg for at være på det vindende hold

Det er nemlig det jeg tit tænker på hos de piger...

Tænker også tit på om de har lyst til dette job som de nu har i dk...??? Og om det er tvang det de er ude i..

Jeg  personlig har har mi bi erhverv som en lyst.. Og hvis jeg ikke gider kan jeg bare lade være med at køre og behage mænd..

Men ja det er blevet det hele store tagselv bord for jer mænd.. hvad der både kan være godt og skidt...

Men jeg er nået der til jeg kan og vil ikke gå mere ned i mine priser som de er lige nu...  jeg er en af de glædespiger der ikke bare ligger mig ned på lagnet og modtager, jeg tilbyder mig selv og søger for at denne mand jeg er sammen med bliver behaget det er tros alt ham der betaler for en vare jeg tilbyder og har aftalt med ham om..

Men der skal være plads til os alle.. Jeg siger ikke de billige er dårligere end mig eller dem der tager mere for det..

Men man må vel tage den pris for det som man selv synes man er værd til det..

men det er en god debat der kommet op her..:)<3

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg synes også at 600kr for en time er for billigt.

Men jeg ved også at alt er relativt og for nogle piger er disse småpenge slet ikke små!

Det kommer altsammen an på øjnene der ser og hvor disse øjne kommer fra!

Det er selvfølgelig synd at andre piger så føler sig presset, men det er jo de fri markedskræfter der virker her.

Der må jo på et tidspunkt kommer et større udbud af piger end der er efterspørgsel på, der er jo kommet mange flere de sidste år.

Min økonomi kan da slet ikke følge med min lyst. Alt for mange når jeg slet ikke at besøge!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg synes ikke man kan konkludere ret meget ud fra en annonce hvor en time koster kr. 600 og ekstra koster kr. 200.  Indenfor for prostitution kan man godt tale om et hierarki, hvor forholdene, bevæggrundene, priserne m.v er lavest/dårligst når vi taler gadeprostitution.  Dernæst og det er vel det man ønsker ,at debattere kommer hele det udenlandske segment, der tilbyder seksuelle ydelser der typisk ligger markant under de danske piger (i high end, den øverste del af hierakiet)

Det er så bare min erfaring, at man ikke kan se isoleret på de udenlandske piger som en homogen størrelse. Man kan synes det er skidt og synd for pigerne, man kan også anlægge et andet synspunkt. For mit vedkommende synes jeg der er belæg for at hævde, at mange udenlandske piger, har fundet en fin niece i Danmark. Jeg synes også at der er sket en udvikling, således at deres priser generelt er steget, samt at deres ydelser er tilpasset det danske marked (GFE, kys m.v)   

Hvor mange der er selvstændige og hvor mange der har bagmænd er nok svært at sige meget omkring. Personligt tror jeg at udviklingen går imod flere og flere selvstændige. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Sara25

Finn :rolleyes::-P Ved ikke om du er en klog spiller på holdet.. Mens andre stille gnider sig i hænderne over 'kommende billigere tyske babes' over grænsen, så råber du op og giver netop 'sexkundemodstandere' benzin til kampen.. 

Sexkunder er på det vindende hold, ja, men udviklingen er lige begyndt og hvornår kommer alle de politiske tiltag, som der bl.a er kommet flere steder i Europa.. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Sara25 skrev, for 4 timer siden:

Finn :rolleyes::-P Ved ikke om du er en klog spiller på holdet.. Mens andre stille gnider sig i hænderne over 'kommende billigere tyske babes' over grænsen, så råber du op og giver netop 'sexkundemodstandere' benzin til kampen.. 

Sexkunder er på det vindende hold, ja, men udviklingen er lige begyndt og hvornår kommer alle de politiske tiltag, som der bl.a er kommet flere steder i Europa.. 

Sara, nu er det sådan at jeg ikke udelukkende tænker på sig selv. Og personligt ser jeg et kæmpe problem med de mange ikke-dansktalende prostituerede, der dels ofte er meget unge og ofte tilbyder ubeskyttet sex og seksuelle ydelser, der ikke er normalt for især så unge piger.

Hvis det er at hjælpe købesexmodstanderne, så må det være prisen, for her er jeg ganske enig med dem, men man kunne jo også håbe på en bedre løsning.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...