Hop til indhold
Guest Maya Kathrine

Generelle løsninger til loginproblemer

Recommended Posts

Guest Maya Kathrine

I tilfælde af problemer med login på Eroguide.dk og Annoncelight.dk er det første man skal gøre at slette sine cookies, hvis man da ikke har en god idé til hvorfor ens adgangskode måske ikke virker længere.

Hvad er risikoen ved at slette cookies:

De ting som cookies bliver brugt til er oftest ikke særligt vigtige. Cookies er gemt på ens computer i programmet man bruger til at gå på internettet med. Mange af de vigtige data man gemmer via en hjemmeside er derimod gemt på servere/computer som står et andet sted.

Et eksempel på hvad en cookie bliver brugt til:

Ofte bliver den brugt til at huske når man sætter et flueben udfor ”Husk min adgangskode” når man logger ind på forskellige hjemmesider. Mange programmer kan dog sættes til automatisk at hjælpe med at huske ens adgangskode.

Vejledninger til at slette cookies

Her kommer lidt links til forskellige vejledninger til hvordan man ”sletter sine cookies”. Der er forskellige vejledninger fordi det varierer alt efter hvad enhed man sidder med og hvad programmer man bruger til at gå på internettet med. Der er mange forskellige enheder og programmer, så kun nogle kombinationer er nævnt. Giver ingen af vejledningerne mening for mig så skriv venligst til support omkring dit problem og nævn hvad enhed du går på internettet med og evt. hvad program du bruger til at gå på internettet med.

Windows 10 PC med Edge(standarden):
https://support.microsoft.com/da-dk/help/10607/microsoft-edge-view-delete-browser-history

Windows 10 PC med Google Chrome:
https://support.google.com/accounts/answer/32050?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=da

Windows 10 PC med Firefox:
https://support.mozilla.org/da/kb/slet-cookies-fjerne-oplysninger-fra-websteder

Apple PC med Safari(standarden):
https://support.apple.com/kb/ph21411?locale=da_DK

Iphone/ipad med Safari(standarden):
https://support.apple.com/da-dk/HT201265

Iphone/ipad med Google Chrome:
https://support.google.com/accounts/answer/32050?co=GENIE.Platform%3DiOS&hl=da&oco=1

Android mobiler generelt:
Desværre kan vi ikke komme med en general vejledning til de programmer der bliver brugt til at gå på internettet, da producenterne af enhederne ofte laver deres egne, og der er mange producenter. Derfor er herunder kun nævnt Google Chrome og Firefox, som man kan installere og bruge hvis man vil følge vejledningen. Begge programmer er gode alternativer til dem der er installerede som standard.

Android mobil med Google Chrome:
https://support.google.com/accounts/answer/32050?co=GENIE.Platform%3DAndroid&hl=da&oco=1

Android mobil med med Firefox:
https://support.mozilla.org/en-US/kb/clear-your-browsing-history-and-other-personal-data

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Maya Kathrine
Liv skrev, for 33 minutter siden:

Hej Maya Kathrine! Jeg har fulgt din anvisning, men falder stadig af siden og må logge ind igen. Har du andre gode ideer? ;) 

Ikke rigtigt. Jeg tænker at Ipad'en kan være lidt stædig mht. at få slettet de cookies. Du bruger Ipad, ikke?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Maya Kathrine
AalborgLook skrev, for 1 minut siden:

Samme på PC med Win 10 og nyeste Firefox. Deleted cookies, men skal stadig logge ind næste gang.

Kan jeg få dig til at afprøve om det funger på Google Chrome, blot for at se om der er særlige udfordringer med Firefox?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Maya Kathrine
AalborgLook skrev, for 4 minutter siden:

Virker med Chrome.
Jeg sletter eller bloker ikke cookies i Firefox.

Prøv lige at gøre følgende:

  • Gå ind i Firefox
  • Gå til http://www.google.com for at gå til et neutralt website
  • Slet dine cookies
  • Luk fanen med indstillingerne
  • Gå tilbage til fanen med google.com
  • Reload siden
  • Udfør guiden slet dine cookies, uden at klikke på slet, men check blot om der er nogle cookies relateret til eroguide i cookie listen. Søg efter "eroguide.dk" i søgefeltet til cookies på den viste side.
  • Hvis der er så kan Firefox ikke finde ud af at slette dem af en eller anden grund.
  • Hvis der iKKE er så gå ind på eroguide.dk og se om det hele ikke virker nu.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Maya Kathrine skrev, for 42 minutter siden:

Ikke rigtigt. Jeg tænker at Ipad'en kan være lidt stædig mht. at få slettet de cookies. Du bruger Ipad, ikke?

Jo, jeg bruger iPad. Måske er det et hint om, at jeg bør være mindre på EG? ;) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Maya Kathrine
Liv skrev, for 1 minut siden:

Jo, jeg bruger iPad. Måske er det et hint om, at jeg bør være mindre på EG? ;) 

Prøv evt. at slette dem nogle flere gange og undgå at gå på EG imellem at du sletter dem. Genstart måske også Ipaden helt som det sidste før du besøge EG igen og tjekker om det virker.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Maya Kathrine skrev, Lige nu:

Prøv evt. at slette dem nogle flere gange og undgå at gå på EG imellem at du sletter dem. Genstart måske også Ipaden helt som det sidste før du besøge EG igen og tjekker om det virker.

Det vil jeg gøre :) 

Note til mig selv, Maya Kathrine prøver også at få mig væk fra EG ;) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Maya Kathrine
Liv skrev, for 9 minutter siden:

Det vil jeg gøre :) 

Note til mig selv, Maya Kathrine prøver også at få mig væk fra EG ;) 

Vi vil bare have at du får en stabil tilværelse på EG uden diverse kageproblemer, og nogen gange skal det blive skidt for at det bliver godt :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Maya Kathrine skrev, den 23/8/2017 at 15:03:

Vi vil bare have at du får en stabil tilværelse på EG uden diverse kageproblemer, og nogen gange skal det blive skidt for at det bliver godt 

Tak, det virker rigtig fint nu. Eneste problem er sådan set, at jeg godt kunne spise et stykke kage ;) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

kunne man ikke ændre lidt på hvor hurtigt man smides af, man kan jo dårligt nå at skrive et indlæg på mere en 5-10 linier, eller gå på toilettet, før man skal logge på igen.

Del dette indlæg


Link til indlæg

NB. især når man søger på fly-billetter, hotelovernatning mv., kan det være en fordel, at slette cookies mv., hvis man oplever at priserne pludselig er steget - f.eks. hos Ryanair.com har jeg oplevet abnorme prisstigninger på  over1000 % - eller at jeg slet ikke kunne booke nogen billetter til den pågældende flyvning - men ved at slette cookies mv. kunne jeg pludselig igen booke de helt billige billetter til kun kr. 17,-  ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
AalborgLook skrev, den 23.8.2017 at 14:24:

Samme på PC med Win 10 og nyeste Firefox. Deleted cookies, men skal stadig logge ind næste gang.

Bare man er væk herfra i en halv time,skal man logge ind igen.Også selv om PCen er tændt hele tiden.Totalt irreterende.

Del dette indlæg


Link til indlæg
erwin c skrev, for 2 minutter siden:

Bare man er væk herfra i en halv time,skal man logge ind igen.Også selv om PCen er tændt hele tiden.Totalt irreterende.

Nej det skal jeg ikke. Jeg bliver aldrig smidt af, så det må være noget med din opsætning på PC. Jeg kører MAC og Crome eller Safari. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, for 1 minut siden:

Nej det skal jeg ikke. Jeg bliver aldrig smidt af, så det må være noget med din opsætning på PC. Jeg kører MAC og Crome eller Safari. 

Bruger også Chrome, men med Windows 10.Alt andet forbliver jeg logget ind på,indtil PCen bliver slukket eller genstartet i forbindelse med opdateringer.

Del dette indlæg


Link til indlæg
erwin c skrev, for 58 minutter siden:

Bruger også Chrome, men med Windows 10.Alt andet forbliver jeg logget ind på,indtil PCen bliver slukket eller genstartet i forbindelse med opdateringer.

Har lige været væk i 58 minutter,har lige logget ind igen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
erwin c skrev, 1 time siden:

Bruger også Chrome, men med Windows 10.Alt andet forbliver jeg logget ind på,indtil PCen bliver slukket eller genstartet i forbindelse med opdateringer.

Jeg er også logget ind når jeg tænder efter at have haft slukket. Men Windows 10 er just heller ikke kendt for stabilitet og fejlfri funktion, mig bekendt. 

Har du kryds i "husk mig"?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, for 3 minutter siden:

Jeg er også logget ind når jeg tænder efter at have haft slukket. Men Windows 10 er just heller ikke kendt for stabilitet og fejlfri funktion, mig bekendt. 

Har du kryds i "husk mig"?

Har jeg da.Har også gemt log-ind info,men irreterende alligevel.Har jeg været i gang med at skrive noget,er det hele væk.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Misjo1

Hej

Jeg har sendt en om til admin d. 3 aug.

Den står stadig som ulæst og er ikke besvaret. Indholdet er lidt vigtigt for mig at få svar på. Hvad gør jeg!????

Misjo

Del dette indlæg


Link til indlæg
Misjo1 skrev, for 3 minutter siden:

Hej

Jeg har sendt en om til admin d. 3 aug.

Den står stadig som ulæst og er ikke besvaret. Indholdet er lidt vigtigt for mig at få svar på. Hvad gør jeg!????

Misjo

Hej @Misjo1

Du kan evt. Tagge ham her @Administrator Venligst læs her.

Så må vi håbe, han svarer dig. Og håber, han gør det.

God dag.

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...