Hop til indhold
jenslillemandhansenv2

skilles eller ej.

Recommended Posts

Hvor mange her inde er blevet skilt og herefter fundet den helt rigtige, måske et underligt sted at spørge, hvis I forstår hvad jeg mener.

 

er lige omk. 50 år gammel, har været gift i 25 år, ægteskabet har været noget lort de sidste 6 år, vi skændes ikke, vi deles barer om huslejen. To halv voksne børn, som nok skal få det godt efter en skilsmisse.

Har nu mødt en anden kvinde, vi er lige gamle, så er den sat på plads, vi er meget glade for hinanden, vi har, efter gensidig aftale, ikke haft sex. Jeg er sku så stor en tøse dreng, at jeg går om den varme grød, jeg har sku lidt brug for et moralsk skulder klap, er jeg den eneste der alt for længe har gået om den varme grød?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Alkoholikeren

Jeg er også skilt og er nu 57, jeg blev gift sent i livet da den samlede tid med xen varede 17 år, jeg har dog flere langvarige forhold bag mig inden jeg blev gift, dint du har fundet lykken igen, jeg gider ikke mere, det er dejligt at I er glade for hinanden, ,an jeg forstår igen hvorfor i begge ikke vil have nærvær og intimitet (sex) måske I begge intuitivt er bange for at "ikke slå til" for den anden, jeg selv ville insistere på intimitet og udforskning af hinanden, livet er ikke slut i den sammenhæng heller, fint I ka have et godt socialt liv og opleverlser sammen men, "uden nærvær" uden intimitet, tror jeg ikke det holder for mindst een af jer vil intet skjulte være frustreret, og hun eller du selv vil så søge intimitet et andet sted, du hos en GP, hun med en bolleven, og hvad er det så værd for jer to...

Så tag den dybe samtale med hende, i stearinlysets romantiske skær over en god hole fable ligtbdinner, eller vad der får jer to til at bruge mange timer sammen, men få vendt den del af jeres liv med hinanden...

vh

Alko

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Thegoodguy

Jeg vil sige en ting forstår ikke hvorfor folk vælger den nemme vej af skilles.. mig og min ex kæreste havde de samme problemer som dig - og ingen sexlyst fra hendes side.. så vi gik til en sexolog og parterapi:) - det var virkelig fantastisk så meget vi lærte af hinanden trods vi havde været sammen siden vi var 16 år de findes så mange ting man kan lærer gemmen hele livet :) .. men vi desværre gik vi fra hinanden 2 år senere vi var kærester i 8år. - så mit svar overvej hjælp inden i gør noget dumt .. kender en fantastisk sexolog der kan hjælpe:)

Del dette indlæg


Link til indlæg

2 år. Det mener du er helt vildt fantastisk? Hvorfor gik I ikke til sexolog og parterapi igen for at undgå "den nemme løsning"?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Thegoodguy

Fordi jeg blev tilbudt en kontrakt på et cykelhold i Italien - og eftersom hun ikke ville med kom det helt naturligt :) vi snakker stadigvæk sammen:)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Inderst inde ved man jo godt, om man elsker sin kone/partner. Hvis du gør det - eller ikke er 100 procent afklaret, så skylder du både dig selv og din kone at kæmpe. Den fælles historie, som to mennesker har efter er langt samliv, har i mine øjne større værdi, end mange tillægger den.

Så jeg synes, du bør kigge dybt ind i dig selv og mærke efter, hvad der er rigtigt for præcis dig. Det kan sagtens være at slutte dit ægteskab! Men forsøg at være så afklaret som muligt.

Jeg har selv været samme sted som dig. Var i et langvarigt ægteskab, men mødte en bedårende kvinde, der var meget yngre end mig. Jeg valgte den unge, men den slags valg er hårde. Det var det for mig, men i særdeleshed for min (ex)kone og mine børn. Det havde jeg ikke helt gjort mig klart. Er i øvrigt også 50 år.

Del dette indlæg


Link til indlæg
jenslillemandhansenv2 skrev, for 1 time siden:

Hvor mange her inde er blevet skilt og herefter fundet den helt rigtige, måske et underligt sted at spørge, hvis I forstår hvad jeg mener.

er lige omk. 50 år gammel, har været gift i 25 år, ægteskabet har været noget lort de sidste 6 år, vi skændes ikke, vi deles barer om huslejen. To halv voksne børn, som nok skal få det godt efter en skilsmisse.

Har nu mødt en anden kvinde, vi er lige gamle, så er den sat på plads, vi er meget glade for hinanden, vi har, efter gensidig aftale, ikke haft sex. Jeg er sku så stor en tøse dreng, at jeg går om den varme grød, jeg har sku lidt brug for et moralsk skulder klap, er jeg den eneste der alt for længe har gået om den varme grød?

Hvis jeg har læst og forstået det rigtigt, så har du haft et ikke fungerende ægteskab de seneste 6 år. Du har nu mødt en kvinde, og det giver dig mod til at overveje at blive skilt. Det klinger ikke godt i mine ører.  Så ikke noget skulderklap herfra. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Thegoodguy skrev, for 55 minutter siden:

Jeg vil sige en ting forstår ikke hvorfor folk vælger den nemme vej af skilles.. mig og min ex kæreste havde de samme problemer som dig - og ingen sexlyst fra hendes side.. så vi gik til en sexolog og parterapi:) - det var virkelig fantastisk så meget vi lærte af hinanden trods vi havde været sammen siden vi var 16 år de findes så mange ting man kan lærer gemmen hele livet :) .. men vi desværre gik vi fra hinanden 2 år senere vi var kærester i 8år. - så mit svar overvej hjælp inden i gør noget dumt .. kender en fantastisk sexolog der kan hjælpe:)

Siden hvornår, er det blevet den nemme vej, at blive skilt? 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Thegoodguy

Det jeg mener er at flere og flere bliver det end folk der bliver sammen og jeg kender mange som er blevet skilt fordi det var nemmere end at snakke om deres problemer :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Iscenesat Virkelighed skrev, for 4 minutter siden:

Siden hvornår, er det blevet den nemme vej, at blive skilt? 

Jeg har også altid undret mig over hvordan denne "sandhed" er opstået. Jeg kender mange der er blevet skilt, uden at de syntes at det var en let proces. Når jeg har lyttet til deres historier, synes jeg i de fleste tilfælde at begge parter har kæmpet for ægteskabet. 

Det nemme løsning er måske snarere at blive, fordi man ikke har kræfterne til at bryde, med mindre der står en ny klar til at modtage end med åbne arme. Aaah den sidste var måske lige en anelse for grov. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Thegoodguy skrev, for 18 minutter siden:

Det jeg mener er at flere og flere bliver det end folk der bliver sammen og jeg kender mange som er blevet skilt fordi det var nemmere end at snakke om deres problemer :)

Jeg er ikke sikker på du kan høre hvor dobbeltmoralsk du er. 

Du valgte den nemme løsning, at blive skilt fordi du fik et kortvarigt job i Italien. Du kunne have sagt nej til jobbet, tage den svære løsning og blive hjemme. Dit valg var nemt og egoistisk. Hvordan kan du dømme folk der bliver skilt og sige de tager den nemme løsning, og samtidigt fremhæve dig selv? 

Redigeret af anon

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg ville ønske at det snart bliver anerkendt som det det er: skilsmisse er en naturlig ting. Det sker i selv de bedste familier. Selv de åh så gode gør det - som man kan læse om her. 

Jeg er selv lykkelig skilt. Exen lige så. Det største problem er sgu snart at nogle stadig synes det er en katastrofe og ikke ved hvordan de skal håndtere det. For pokker da! Det sker for mere end halvdelen af parrene. Skulle vi ikke se at komme videre, slippe fordommene og fordømmelserne og lade livet gå videre. 

Jenslillemand: Bliv skilt! Tal pænt og ordentlig med din kone om det. Hun har måske samme tanker. De frelste, som ikke ved hvordan DU har det og dem der mener det er finere at besøge en GP end en elskerinde / side chick ser ikke klart. 

Hvis du tar det SVÆRE valg, så finder du ud af hvem dine rigtige venner. Nogle vil dømme dig (sandsynligvis fordi de misunder dit mod), nogle ved ikke hvordan de skal håndtere det (dem kan du hjælpe på vej), andre støtter dig og hjælper dig igennem det. 

Moralens vogtere kan passe sig selv og deres moral. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej alle,

Først og fremmest tusind tak for I har gjort jer ulejlighed med at svarer, er pt. lidt fuld, indrømmer det gerne, så der kommer en længere respons senere, jeg vil dog godt lige give en kommentar til @Alkoholikeren jeg er 110% sikker på at min nye "kvinde" og jeg nok skal få et godt sex-liv. Det handler ikke om vi skal have sex eller ej, gu fanden skal vi sku da have sex. Det handler om alle de andre ting i livet, hvad gør mig ægte glad, hvad gør hende ægte glad, hvad er det jeg gerne vil med resten af mit liv, hvad er det jeg gerne vil opleve, hvad vil hun gerne opleve, hvad er det for en fælles hverdag vi drømmer om. @TheVoice har en rigtig god pointe, er den nemme løsning ikke at blive sammen! og det er den løsning jeg sidder fast i, ja ja jeg stor frihed, vi har ingen økonomiske problemer, det går vores børn godt. Ja sex kan jo klares med alle mine venner i dette univers, som har givet mig så meget, som jeg ikke ville have undværet. Der hvor jeg bliver fucked i hovedet er at jeg har mødt en kvinde der ønsker det samme i livet som jeg, opera, kunst, filosofi gå ture i naturen, rejser ,sport ect. ect. (hun tjener lige så mange penge som mig) og alligevel, det var nok også nemmere bare at blive her, fordi jeg er så fucking så en konflikt sky tøse dreng. Min nuværende hustru, er alt godt tilfreds med bare at side her og passe "børn".

Her var så lidt mere af min historie, det jeg et eller andet sted drømte om var at nogle sagde, "jens jeg forstår dig godt, men tag for helvede skridtet, jeg gjorde det, det var det bedste i mit liv". Hvorfor er det så vi skriver herinde, ja det er jo nok fordi vi føler dette er et frirum hvor vi kan være mere ærlige end vi tør i virkeligheden. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Thegoodguy
anon skrev, 1 time siden:

Jeg er ikke sikker på du kan høre hvor dobbeltmoralsk du er. 

Du valgte den nemme løsning, at blive skilt fordi du fik et kortvarigt job i Italien. Du kunne have sagt nej til jobbet, tage den svære løsning og blive hjemme. Dit valg var nemt og egoistisk. Hvordan kan du dømme folk der bliver skilt og sige de tager den nemme løsning, og samtidigt fremhæve dig selv? 

Kortvarigt? Jeg har boet hernede i 2 år og har skrevet under på en ny kontrakt på 4 år .. så det vidst ikke kortvarigt længere:) 

Uanset hvad jeg siger er jeg vidst bare en underlig mand med en træls Holding til tingene ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det var kortvarigt da du tog den nemme løsning at skride fra kæresten. Forlængelsen har ikke noget med din beslutning at gøre. En beslutning som vist godt kan kaldes egoistisk. 

Egoisme er vel ok, men det er ikke ok når du fremhæver dig selv som den gode og klandrer dine venner og andre for at tage den nemme løsning. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Thegoodguy skrev, for 7 timer siden:

Kortvarigt? Jeg har boet hernede i 2 år og har skrevet under på en ny kontrakt på 4 år .. så det vidst ikke kortvarigt længere:) 

Uanset hvad jeg siger er jeg vidst bare en underlig mand med en træls Holding til tingene ;)

Jeg synes da også det var en kedelig kæreste, der ikke vil med ud at opleve noget andet end lille Danmark - men nu har du forhåbentlig fået lejlighed til at møde nogle interessante og flotte italienske kvinder, som burde kunne få dig til at glemme sådan en tørvetriller ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
jenslillemandhansenv2 skrev, for 11 timer siden:

Hvor mange her inde er blevet skilt og herefter fundet den helt rigtige, måske et underligt sted at spørge, hvis I forstår hvad jeg mener.

 

er lige omk. 50 år gammel, har været gift i 25 år, ægteskabet har været noget lort de sidste 6 år, vi skændes ikke, vi deles barer om huslejen. To halv voksne børn, som nok skal få det godt efter en skilsmisse.

Har nu mødt en anden kvinde, vi er lige gamle, så er den sat på plads, vi er meget glade for hinanden, vi har, efter gensidig aftale, ikke haft sex. Jeg er sku så stor en tøse dreng, at jeg går om den varme grød, jeg har sku lidt brug for et moralsk skulder klap, er jeg den eneste der alt for længe har gået om den varme grød?

Du går en svær tid i møde - så sørg for at få overblik over økonomi og bodeling mv. inden du springer ud i noget og forvent ikke at bank og kreditforeningen er dig velvilligt stemt - jeg sidder f.eks. pt. og kæmper med at få omlagt nogle lån - men det er næsten umuligt, da de ikke vil omlægge dem, fordi de synes mit rådighedsbeløb er for lille - uanset om jeg ved en låneomlægning netop ville få det rådighedsbeløb de kræver :wacko:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Alkoholikeren
jenslillemandhansenv2 skrev, for 9 timer siden:

Hej alle,

Først og fremmest tusind tak for I har gjort jer ulejlighed med at svarer, er pt. lidt fuld, indrømmer det gerne, så der kommer en længere respons senere, jeg vil dog godt lige give en kommentar til @Alkoholikeren jeg er 110% sikker på at min nye "kvinde" og jeg nok skal få et godt sex-liv. Det handler ikke om vi skal have sex eller ej, gu fanden skal vi sku da have sex. Det handler om alle de andre ting i livet, hvad gør mig ægte glad, hvad gør hende ægte glad, hvad er det jeg gerne vil med resten af mit liv, hvad er det jeg gerne vil opleve, hvad vil hun gerne opleve, hvad er det for en fælles hverdag vi drømmer om. @TheVoice har en rigtig god pointe, er den nemme løsning ikke at blive sammen! og det er den løsning jeg sidder fast i, ja ja jeg stor frihed, vi har ingen økonomiske problemer, det går vores børn godt. Ja sex kan jo klares med alle mine venner i dette univers, som har givet mig så meget, som jeg ikke ville have undværet. Der hvor jeg bliver fucked i hovedet er at jeg har mødt en kvinde der ønsker det samme i livet som jeg, opera, kunst, filosofi gå ture i naturen, rejser ,sport ect. ect. (hun tjener lige så mange penge som mig) og alligevel, det var nok også nemmere bare at blive her, fordi jeg er så fucking så en konflikt sky tøse dreng. Min nuværende hustru, er alt godt tilfreds med bare at side her og passe "børn".

Her var så lidt mere af min historie, det jeg et eller andet sted drømte om var at nogle sagde, "jens jeg forstår dig godt, men tag for helvede skridtet, jeg gjorde det, det var det bedste i mit liv". Hvorfor er det så vi skriver herinde, ja det er jo nok fordi vi føler dette er et frirum hvor vi kan være mere ærlige end vi tør i virkeligheden. 

Hej Jens, jeg tror jeg ikke fik læst grundigt nok på dit skriv, jeg troede at du var skilt og så have mødt en ny og i aftalte ikke at have sex, du kunne fortælle din nuværende kone at du har behov for en reflektionsperiode i sommerhuset - tage den unde damer uden druk uden andet en at mærke ind "i rygraden" og vendte tilbage til konen og tage den nødvendige samtale, herunder også ændringer, jeg skulle hilse og sige fra mig selv det er ikke skide sjovt  være bedstefar og fraskilt fra mormor....

i min naivitet og grålige læsning havde jeg opfattelsen af at du var single og have mødet en ny....

held og lykke 

Alko

Del dette indlæg


Link til indlæg
jenslillemandhansenv2 skrev, for 11 timer siden:

Her var så lidt mere af min historie, det jeg et eller andet sted drømte om var at nogle sagde, "jens jeg forstår dig godt, men tag for helvede skridtet, jeg gjorde det, det var det bedste i mit liv".

Er det ikke sådan, at man tit tror at "græsset er grønnere" på den anden side af hegnet? Men om det er det i dit tilfælde er jo svært at svare på. Også selvom andre fandt en skilsmisse som den rigtige vej at gå for dem. Ikke to mennesker er jo ens.

Det nye og fremmede er ofte mere spændende end det gammelkendte (jeg tænker langvarige forhold), men pas på du ikke forblændes af det. Hold hovedet koldt og tænk på, at der også indfinder sig en hverdag med din nye flamme, hvis i tager springet. Det var også engang nyt og spændende med din hustru. 

Min pointe er bare, at jeg synes du skal tage dit nye bekendtskab ud af ligningen, når du skal tage så alvorlig en beslutning. Det skal være noget, du også ville have gjort, hvis du ikke havde mødt en ny. For din egen skyld - ikke for at være sammen med din nye veninde. 

Så uanset hvilke oplevelser andre har haft af at blive skilt, kan du selv kun vide, hvad der er bedst i din egen situation, og den beslutning skal tages med realistiske (og ikke nyforelskede) briller på. Håber du forstår, hvad jeg mener. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Helt enig med Nikita, adskil beslutningen om at gå fra din kone fra beslutningen om at gå ind i et nyt forhold.

Og husk at man har en lang fælles historik med sin ægtefælle gennem mange år, som man uværgerligt kommer til at mangle i et nyt forhold.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Cykelmyggen

Det absolut vigtigste element er: Aben flytter altid med (aka. græsset er ikke grønnere på den anden side)

Så det du som person har påvirket dit gamle forhold med i retning af skilsmisse ... det vil følge med i dit nye forhold med mindre du gør noget ved den del. 

Som en klog person sagde på et tidspunkt (Citat frit): Inden du vælger græsset på den anden side af hækken .. så klip og plej det du har.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu kan det godt være jeg ikke har nærlæst, alle indlæg lige godt, men har du, spurgt din kone, om hun elsker dig?

Du har også nogle børn som du let glider hen over som:...det overlever de nok....! mmmmmmmmm sikker på det er så smertefrit?

Altså hvis du er på vej ud af et ægteskab efter 25 år, og har børn, og en kærste ved siden af, så syntes jeg det er ved at på tide at få fingeren ud og du skylder allermest det menneske der har været din livskammerrat i 25 år at spørge hende om hun elsker dig?

Elsker du hende?

Om så græsset er grønnere hos naboen eller i Pakistan er underordnet, hav lige byggestene i orden!

Når i har det på plads, så tager i den med børnene, og så med resten af verden!

Redigeret af Lady Cherie

Del dette indlæg


Link til indlæg
jenslillemandhansenv2 skrev, den 15/8/2017 at 20:09:

er lige omk. 50 år gammel, har været gift i 25 år, ægteskabet har været noget lort de sidste 6 år, vi skændes ikke, vi deles barer om huslejen. To halv voksne børn, som nok skal få det godt efter en skilsmisse.

Har nu mødt en anden kvinde, vi er lige gamle, så er den sat på plads, vi er meget glade for hinanden, vi har, efter gensidig aftale, ikke haft sex.

Glade for hinanden og endnu ikke haft sex - og så vil du skilles ? - hvis I var så glade for hinanden, så havde I forlængst haft gang i lagnerne og fundet ud af om I også passede sammen på det punkt - fungerer sexen ikke - fungerer forholdet heller ikke og du vil hurtigt komme til at vandre ensomt rundt i gaderne ;-)

På den anden side - hvis sexen fungerer - så har du chancen for at forny dit liv - og den chance kommer nok ikke igen, de første 10 år ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr

Er der fremtid i forholdet til konen? Er der noget at arbejde med? eller er udsigten, tristhed til døden Jer skiller? Det skulle jo gerne give dig svaret...

Hvis børnene er store betyder det ikke så meget... netværket kan tage skade, men det skulle ikke gerne være ensbetydende med, man skal leve med tristhed til døden Jer skiller.

Du forværrer en evt skidt skilsmisse ved at have en anden Kvinde i kulissen. Nok kan det være dejligt med en at læne sig op af, men det kan forværre en evt forsmåethed hos partneren og vil typisk skabe mere splid end højst nødvendig. 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...