Hop til indhold
GBFyn

Garanti for gennemførelse og depositum - hvad tænker I?

Recommended Posts

Jeg er lige ved at lægge sidste hånd på annoncen/tråden til et GB i uge 34 og i den forbindelse har jeg, på baggrund af kommentarer i tidligere tråde, planlagt at skrive noget i stil med følgende:

"Vi garanterer, at GB'et gennemføres, hvis der bare er tilmeldt to (2) mænd. Til gengæld vil vi bede om et depositum på kr. 400,00 pr. mand. Beløbet skal overføres via MobilePay til mobil nr. XX XX XX XX i forbindelse med tilmelding. Din tilmelding er først gældende, når depositum er modtaget.

Ved afbud senest (her indsættes den konkrete dato og klokkesæt - det vil være 2 dage inden GB'et) tilbagebetales hele depositummet."

Hvad tænker I om sådan en garanti ctr. krav? Vil det skræmme alle væk eller vil det tiltrække de seriøse?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tror det er en god måde at sikre seriøse deltagere. Problemet ved ikke at have et depositum er at folk melder sig til, og så gider de ikke lige den dag, eller de tager en morgenspiller eller whatever. Med depositum er de investeret i arrangementet, og så er deres deltagelse næsten helt sikker. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
GBFyn skrev, for 11 minutter siden:

depositum på kr. 400,00 pr. mand.

Kr. 400,- er måske lige højt nok - og du risikerer at slet ingen tilmelder sig. Kr. 100/200,- kan de fleste nok bedre overse at miste om det skulle være ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

@bbbbwgb GB'et er endnu ikke slået op - derfor ikke noget link. Men det bliver det i løbet af ugen. 

@Carnalwolf Det er jo også, hvad jeg håber vil ske. Og så får de samtidig en, næsten, 100 % garanti for at det gennemføres.

@Jernsvinet Ja det kan du måske have ret i. Det vil jeg lige overveje.

Redigeret af GBFyn

Del dette indlæg


Link til indlæg

Som jeg ser det, så er et depositum som man får tilbage, hvis arrangementet aflyses, men som man taber hvis det ikke gør, men man møder selv ikke op på dagen.

Det er det eneste rigtige, taget de erfaringer i betragtning som piger har gjort sig med useriøse uforpligtende tilmeldinger, hvor kun få tilmeldte er mødt op.

Men her tror jeg at det i høj grad beror på hvem arrangøren er, om de kan tage depositum eller ikke, og hvis de kan, hvor stort et depositum kan de så tage.

Det beror på tillid at betale depositum, og mens de fleste nok har fuld tillid til Seduction Girls eller Cassiopeia Stars, og vel også Romantica, så kan det stille sig anderledes hvor mere ukendte og mindre etablerede arrangører måtte forlange depositum.

Men det er et godt princip at tage et depositum, som kan tabes hvis man ikke møder op.

Det kan få nogle til at tænke sig om en ekstra gang før de tilmelder sig et arrangement, og vil forhåbentlig betyde at dem der gør det også møder op på dagen.

1000 kr synes jeg lyder af meget, også for meget i de fleste tilfælde tror jeg.

Selv den mest seriøse kan blive forhindret, og lægger han 1000 kr 2 uger før arrangementets afholdelse, er det ærgerlige penge at miste, mens 200 kr bare udgør en rimelig selvrisiko.

200 kr synes jeg er rimeligt for de mere ukendte arrangører, og 500 kr er nok ok hvis det er en arrangør som man har 100 % tillid til.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

@JenniferRomantica Tak for input. Og dejligt at høre, at du har fungeret hos jer.

@Rejsenetværk Jeg er helt med på, at jeg ikke er nogen kendt arrangører, da dette basically blot er lidt fritidshygge for mig. Og i øvrigt heller ikke noget, som tjener noget på. Men jeg forsøger, trods dette, alligevel at holde det meget seriøst, og så må det jo være op til den enkelte mand, om han har tiltro til mig.

Jeg er enig med dig i, at 1.000 kr. er for meget, og at niveauet nærmere skal ligge omkring de 200-400 kr. Jeg må lige overveje nærmere, hvad det skal være.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest thomasonly64

Det ville afholde mig, da jeg pga. anonymitet ikke ønsker at overføre via mobilpay. Og medmindre jeg bor tæt på, er det nok ikke så interessant at jeg vil køre 100km for at betale et depositum kontant og derefter 100km hjem.

Del dette indlæg


Link til indlæg

@thomasonly64 Jeg kan sagtens forstå dit synspunkt, men det er vel ikke anderledes end ved andre GB, hvor man skal opgive mobilnummer, da adressen, hvor GB'et afholdes, sendes på SMS 1-2 timer før?

Del dette indlæg


Link til indlæg
GBFyn skrev, for 11 minutter siden:

@thomasonly64 Jeg kan sagtens forstå dit synspunkt, men det er vel ikke anderledes end ved andre GB, hvor man skal opgive mobilnummer, da adressen, hvor GB'et afholdes, sendes på SMS 1-2 timer før?

Hej GBFyn

Jooo det er anderledes. Mange har en anonym 'lege-telefon' med taletidskort, så ens normale telefon ikke bliver indblandet i grissebasseriet. En sms hertil skader ingen.

Men du får jo mit rigtige navn, hvis jeg sender dig penge via MobilePay.

Selv ville jeg aldrig udlevere nogen som helst ægte oplysninger om mig i sådan sammenhæng.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Helt enig mht mobilepay - anonymiteten er enorm vigtig for mange af os...jeg kommer ikke - selvom jeg rigtig gerne ville:-( 

Del dette indlæg


Link til indlæg

med alle de plattenslagere der er i branchen kunne jeg aldrig drømme om at sende et nævneværdigt beløb forud.. måske en hund eller to.. men så er det også det.og ja stort problem ift anonymitet.. og så kan det godt være at der er nogen der har en legetelefon.. men det er jo ikke flertallet (tror jeg)

 

Redigeret af PHD

Del dette indlæg


Link til indlæg

Man kan jo sagtens være anonym, selvom man laver en MobilePay overførsel, da man selv bestemmer hvilket navn, der står som afsender.

Men selvfølgelig er det ikke ligeså anonymt, da ens MobilePay jo altid er knyttet til ens rigtige mobil nr. Og ikke til en "lege" mobil.

Dette er jo i høj grad et spørgsmål om tillid og at finde nogle metoder til at skabe større seriøsitet omkring disse GB.

Del dette indlæg


Link til indlæg
GBFyn skrev, for 12 minutter siden:

Man kan jo sagtens være anonym, selvom man laver en MobilePay overførsel, da man selv bestemmer hvilket navn, der står som afsender.

Men selvfølgelig er det ikke ligeså anonymt, da ens MobilePay jo altid er knyttet til ens rigtige mobil nr. Og ikke til en "lege" mobil.

Dette er jo i høj grad et spørgsmål om tillid og at finde nogle metoder til at skabe større seriøsitet omkring disse GB.

Hvis det er din private mobile Pay konto, du oplyser til betaling af depositum, får du oplyst det fulde telefonnr, der overføres fra. Det med at ændre sit navn sikrer således  ikke anonymitet. Ved en erhvervs mobile Pay, får modtager kun oplyst de første 4 cifre af betalerens nummer.

Del dette indlæg


Link til indlæg

@Gammelnok Det er jeg helt opmærksom på, og jeg skriver jo også, at ens MobilePay altid er knyttet til ens rigtige mobil nr. Og så er vi tilbage ved tilliden. Har man tiltro nok til mig som arrangør, at man vil udlevere ens mobilnr (igennem MobilePay)?

Men det er super fint med så mange input og synspunkter - både for og imod med gode argumenter, som jeg kan bruge i mine overvejelser. Grundlæggende er dette jo kun et tema, fordi der er alt for mange useriøse mænd, der tilmelder bare sig uden at gennemfører det. Uden respekt for de øvrige mænd, pigen eller os, der vitterlig lægger meget arbejde i at arrangere.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Som arrangør af GB i en efterhånden lang årrække kan jeg kun sige, at der ville være en del af de faste fyre, der deltager i mine arrangementer, der vil have tiltro, og betale et eller andet beløb i depositum, da de ved at jeg er en seriøs arrangør. 

Mem og der er et men, der vil også mistes en del deltagere, der netop på grund af anonymiteten og det gælder både med den " legetelefon" man og den fakemail man har jo netop gerne vil deltage, men hvor det vigtigste for dem for at kunne slappe af i forhold til det, netop er anonymiteten. Den er vigtig og skal respekteres. 

Selvom jeg kender rigtig mange af deltagerne ved navn mv, ja så er der altså også stsdigvæk mange jeg ikke kender på andet end deres Nickname. 

Jeg tror at de etablerede piger på klinikker mv. Har en bedre mulighed for at kunne tage depositum i forhold til de af os, der laver det som hobby og sjov og ikke mindst er " mænd" overfor mænd. 

Jeg har prøvet med  depositum mv. Og det har ikke været nogen god ide, men det kan være det har ændret sig. Tvivler dog. 

Er ligesom du GBFyn pis røvtræt af de fyre der melder sig til og ikke møder op. Det er mest synd for pigen, der gør sig lækker og klar og glæder sig til sit gb. 

Jeg sorterer mere og mere i de henvendelser, der kommer og sorterer de mest useriøse væk. 

Man kan altid blive forhindret i at møde op til et aftalt GB, men det mindste man kan gøre er at melde afbud. Der mangler pli hos mange, men jeg oplever også en lille vending til det bedre. 

De totalt useriøse får vi aldrig bugt med, desværre. 

Så lykke til GBFyn. Du kommer til at rive dig selv i håret mange gange. 

Bh.

Rescue 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Hybris
GBFyn skrev, for 10 timer siden:

Jeg er lige ved at lægge sidste hånd på annoncen/tråden til et GB i uge 34 og i den forbindelse har jeg, på baggrund af kommentarer i tidligere tråde, planlagt at skrive noget i stil med følgende:

"Vi garanterer, at GB'et gennemføres, hvis der bare er tilmeldt to (2) mænd. Til gengæld vil vi bede om et depositum på kr. 400,00 pr. mand. Beløbet skal overføres via MobilePay til mobil nr. XX XX XX XX i forbindelse med tilmelding. Din tilmelding er først gældende, når depositum er modtaget.

Ved afbud senest (her indsættes den konkrete dato og klokkesæt - det vil være 2 dage inden GB'et) tilbagebetales hele depositummet."

Hvad tænker I om sådan en garanti ctr. krav? Vil det skræmme alle væk eller vil det tiltrække de seriøse?

I jeres tilfælde vil jeg gå med til det ........ !

Ellers IKKE = ALDRIG !

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har deltaget i mange GB i løbet af de sidste 8 - 10 år.

Jeg kan kun sige, at hvis der indføres depositum, så er det slut for mit vedkommende.

Jeg forstår rigtig godt frustrationerne med folk der melder til, og så ikke melder fra igen hvis de bliver forhindret - men, jeg har aldrig oplevet, at der manglede deltagere ved nogen af de arrangementer jeg har deltaget i.

Del dette indlæg


Link til indlæg

@Rescue51 Tak for dit input i denne tråd. Jeg er jo i forhold til dig helt ny med dette, så det er yderst godt med betragtninger fra en rutineret arrangør. Jeg er stadig i overvejelsesfasen - og hælder nok lige nu til simpelthen at prøve det, altså depositum, og så se, hvordan det går. Jeg vil dog nok prøve at finde en nem måde, hvorpå folk kan betale kontant, så dem der ikke er vilde med MobilePay, også får en fair chance for at deltage.

Del dette indlæg


Link til indlæg

@Hanssi Din holdning er jo netop faren ved det. For du er tydeligvis en seriøst deltager og du skal jo ikke "skræmmes" væk af et depositum.

@Riis Det er da muligt. Jeg fandt det naturligt, at lægge den her og har heldigvis fået mange gode input til problemstillingen. Men er den placeret forkert, så må administrator flytte den. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Riis
GBFyn skrev, for 6 minutter siden:

@Hanssi Din holdning er jo netop faren ved det. For du er tydeligvis en seriøst deltager og du skal jo ikke "skræmmes" væk af et depositum.

@Riis Det er da muligt. Jeg fandt det naturligt, at lægge den her og har heldigvis fået mange gode input til problemstillingen. Men er den placeret forkert, så må administrator flytte den. 

Det er fint. Tænkte blot at jeg og sikkert også andre forventer at se annoncer for arrangementer i denne del af forum.

Når det er sagt så syntes jeg i den grad at det er et særdeles relevant tema af få drøftet. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...