Hop til indhold
Guest Alkoholikeren

Au pair

Recommended Posts

Guest Alkoholikeren

Jeg overvejer at få en au pair pige fra Thailand eller Philippinerne, nogen der ved hvor man finder sådan en henne...jeg tænker hun kun skal arbejde 20 timer/ugentligt, og have mulighed for uddannelse, under sit ophold, og måske hvis hun vil så kan hun supplere sin au pair indtægt med " konens hovedpine" tillæg...hvor rekrutteres en sådan...

Del dette indlæg


Link til indlæg

:D  Du har sikkert hørt at en au-pair i Danmark får ca kr. 4.000 om måneden, og nu er du blevet lidt tiltrukket at tanken. :D 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Alkoholikeren skrev, for 27 minutter siden:

Jeg overvejer at få en au pair pige fra Thailand eller Philippinerne, nogen der ved hvor man finder sådan en henne...jeg tænker hun kun skal arbejde 20 timer/ugentligt, og have mulighed for uddannelse, under sit ophold, og måske hvis hun vil så kan hun supplere sin au pair indtægt med " konens hovedpine" tillæg...hvor rekrutteres en sådan...

En au pair skal jo indgå i familien. Mig bekendt kan det være svært at få opholdstilladelse til en au pair, hvis værten ikke er en familie med børn. Tilladelsen beror i hvert fald på en individuel vurdering i Udlændingeservice.

Derimod tror jeg at du skal tænke dig om endnu engang, hvis du har planer om at din au pair også skal tage sig af ”konens hovedpine.” (Dårlig idé).

Del dette indlæg


Link til indlæg

Måske budgettet er bedre anvendt andet steds?

Nye tal: Rekordfå danske familier hyrer au pair-piger
Danske velhaverfamilier dropper den udenlandske au pair i takt med, at deres lommepenge stiger. Foreløbig er der kun givet 505 opholdstilladelser til au pair i år. Det er blevet sværere at snyde med den billige arbejdskraft, lyder en af forklaringerne.
Onsdag 5 jul. 2017 kl. 11:34

https://www.avisen.dk/nye-tal-flere-danske-familier-dropper-billige-filip_452208.aspx

Måske du skulle ansætte en efterlønner nogle timer hver uge i stedet.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Milfen Stella

Som au pair tror jeg heller ikke helt du skal regne ned det er ekstra ydelser på den måde hun er intraseret i dag hun jo ville gå efter jobbet som at tage sig af ens børn samt div. Ting i hjemmet. 

Der ud over vil det nok heller ikke være den bedste ide at blande alt det sammen hun ender jo med at blive kone nr 2 og tvivler nr 1 syntes om den ide. 

Synspuntet er taget ud fra egen erfaring som tidliger au pair og helt ærligt sexuelt var det sidste jeg tænkte på omkring manden i hjemmet. :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gungner skrev, for 5 timer siden:

Mon ikke nogen overser sarkasmen i trådstarterens indlæg.

Det er muligt, men jeg tror da at nogen kunne gøre sig tanken (og lignende tanker) - og til dette vil jeg sige: Dårlig idé.

Jeg indrømmer dog at jeg selv havde overset at tråden var startet i "Hyggesnak,"

Redigeret af Finn1101

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg formoder at der ikke er fradrag for udgiften til au pair piger?

Hvorfor ikke bare ansætte en hushjælp under FOA eller 3f overenskomst, under en konstruktion hvor lønnen er fradragsberettiget.

Hvis man så ikke er forpligtet til, hverken at yde fri logi, eller fri kost, så begynder det vel at ligne et fornuftigt alternativ til au pair?

Men så skal hverken husleje, eller kost udgøre en åger udgift for den ansatte, sådan som det er set når kreative ågerkarle søger at misbruge øst arbejdere under LO overenskomst, til at få penge igen fra dem, for kost og logi.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...