Hop til indhold
Guest Trinetease

Hvad er Lykke for dig ?

Recommended Posts

Min Lykke er bl.a som der står i artiklen, at være i nuet, nyde øjeblikket.

Min lykke hænger også sammen med, at jeg ikke har fordomme. Fordomme er negative.

Min lykke er også forbundet med gode oplevelser, store som små og det at mødes med gode mennesker.

Måske vigtigst af alt, at være god mod sig selv og Andre, det giver lykkefølelse hos mig.

Ønsker @Trinetease en lykkelig dag og det samme til alle jer andre det læser med.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej og godmorgen @Trinetease

Lykken tilfalder de nysgerrige, sagde min kære psykologilærer på Semi altid.Så det forsøger jeg at gøre. Men et enkelt billede kan sige det meget enklere.

Billedresultat for at være lykkelig

Rigtig god lørdag til jer allesammen. Og tænk hvis alle i dag giver lykke til et andet menneske i dag. Så bliver det en god dag.

KK

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
kanonkongen skrev, for 8 minutter siden:

Hej og godmorgen @Trinetease

Lykken tilfalder de nysgerrige, sagde min kære psykologilærer på Semi altid.Så det forsøger jeg at gøre. Men et enkelt billede kan sige det meget enklere.

Billedresultat for at være lykkelig

Rigtig god lørdag til jer allesammen. Og tænk hvis alle i dag giver lykke til et andet menneske i dag. Så bliver det en god dag.

 

Det er mange gode citater af Peter Plys.

En klog bjørn.

En lykkelig dag til dig @kanonkongen

Jeg er med på, at give lykke til et andet menneske i dag.

 

Redigeret af KnudSan
Mere tekst

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Vendelbo773

Lykke er når mine nærmeste og jeg selv har det godt.

At glæde og overraske andre bringer også lykkefølelsen op i mig.

Penge og materielle goder gør mig ikke lykkelig.

Men når det er sagt, så er det selvfølgelig bedre, at være ulykkelig og have mange penge end at være ulykkelig uden penge.

.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest vojensdream1
Trinetease skrev, for 2 timer siden:

Jeg læste denne her ( ikke særligt uddybende artikel på i går ) og det fil mig til at tænke......hvad er Lykke for mig ?

For mig er det øjeblikke, små oplevelser hvor jeg kan mærke Følesen helt inde i maven..... 

Hvad er det for jer ?

http://ekstrabladet.dk/kup/sundhed/lykkelige-mennesker-har-disse-7-ting-til-faelles/6744650

Personligt ;) ikke Vojensdreams mening ;) 5 og 7 i artiklen. Det gør mig lykkelig at give en hånd med hvor jeg kan indenfor de muligheder jeg har. Stod f.eks på Vojens station nyårsaftens dag, hvor en ung mor stod med hendes søn som tydeligvis havde en autisme diagnose - drengens far havde afvist dem selvom han havde invitere til nytårs fest. Hun havde ikke taget højde for at billet automaterne ikke var i brug pga af nytår :huh: donno why. Kunne se drengen var ved at oparbejde en nedsmeltning, så skyndte mig at tilbyde mit rejsekort og lån af ipad og dagen blev reddet for mor og søn. Det gør mig vildt lykkelig når han rækker en forsigtig hånd frem som tak - velvidende at han hader næsten en hver form berøring. 

Filmen Pay it forward er et glimrende eksempel på hvad næste kærlighed kan gøre <3

Må Solen skinne højt på jeres himmel og lykken tilsmile hver og en <3

Redigeret af vojensdream1
stavefejl

Del dette indlæg


Link til indlæg

Lykke er for mig ikke en forbigående følelse.. For mig handler det om at være lykkelig inde i sjælen og det mener jeg er helt op til den enkle person at gøre sig selv.. Træffe valg man ved er velgørende for en selv og sørge for at man for eftertiden vil blive husket som en fantastisk person.. Og så er jeg rigtig god til at slippe de negative ting.. Jeg bære ikke nag eller lignende fordi jeg finder det selvskadende.. Jeg føler mig lykkelig helt inde i kernen af mig og det gør at jeg som sagt ikke føler lykke som en forbigående følelse men nærmere som værende en del af mig.. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Sparkster

“Happiness comes in small doses folks. It's a cigarette butt, or a chocolate chip cookie or a five second orgasm. You come, you smoke the butt you eat the cookie you go to sleep wake up and go back to fucking work the next morning, THAT'S IT! End of fucking list! ”

 - Denis Leary

vojensdream1 skrev, 1 time siden:

Filmen Pay it forward er et glimrende eksempel på hvad næste kærlighed kan gøre

Havde en spøjs oplevelse i KBH's metro for en 4-5 måneder siden. Der sidder en ung mor med et barn på en 6-8 måneder, barnet er ved at skrige sine lunger ud og det er ret tydeligt at moderen er omkring 5 sekunder fra at bryde sammen selv.

Overfor hende sidder der en KÆMPE mand af afrikansk herkomst, hans udseende er ikke direkte truende, men en mørk aften på Nørrebrogade, så ville jeg være forsigtig med ikke at komme til at støde ind i manden. 

Helt roligt rækker hans sine arme ud, og taget barnet, han holder barnet tæt og begynder at synge ganske stille på fransk imens han vugger, og bom barnet er helt stille, Den første reaktion hos moderen var formentligt frygt og chok, men det blev hurtigt afløst af dyb taknemmelighed og lettelse. Han sad med hendes barn i et par stop, indtil hun skulle af, hvor hun fik en sovende baby igen.

Jeg var dybt imponeret, og ja vel egentligt små lykkelig over at den slags situationer udspillet sig rundt omkring i landet. Var glad resten af dagen :) 

Redigeret af Sparkster

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg ser verdenen og tænker på en anderledes måde end de fleste andre. det gør mig hverken dummere eller klogere eller et bedre menneske, sådan er jeg bare. Men vil da gerne give lidt af mig, hvis jeg kunne bare for at se deres reaktion.

I går var jeg til byfest, et lokalt band spillede hård rock, det er ikke lige min kop te, og da var en der spurgte hvad jeg synes, sagde jeg blot det er højt. men kunne tydeligt se at bandet havde en for vild energi og gav den gas og måske 200-300 mennesker havde en fest, nogen så ud til at nyde det i det stille nyd måske ikke selve musikken men atmosfæren, jeg fandt det meningsløs, havde jeg ikke mødt en som jeg kendte var jeg bare gået forbi. 

Gik så en tur i mine egne tanker i udkanten af festen, festen var så kun lige begyndt så satte jeg med ned på en bænk bed et hus med svalereder, og blev ramt af en lykke om bare være til og betragtede disse svalers gøremål der er et formål, je betragter det inderste af hvad naturen går ud på at opretholde sig selv disse svaler en smuk lille fugl havde en stor opgave at fange myg til deres unger, og betragtede nogen af de mest adrætte fugle, det er så elegant. Pludselig var der et lille bitte stykke redden næsten usynlig der faldt til jorden, har det med at fokuser en detalje som ingen vil opdage, det dalede bare og landede elegant på jorden. har en følelse at være i det bare være, de er ikke hård rock eller mange menneske hvor jeg føler mig lykkeligt, så skal det i hvert fald være helt specielt. bare at være bare at side og betragte det nærer i min verden. Lykken er for mig ikke noget man kan forudse, ikke noget andre kan forudse, man skal ikke lede, man skal ikke opsøge den, den kommer bare, den kan varer 10 sekunder eller en time. 

Hvordan kan man så opleve det, slip telefonen glo ud af et vindue når du kører hjem med toget prøv det og se hvad der sker, man får langt mere ud af det, hvis du spørge mig ved at kigge på landskabet ud af togvinduet, end hvad et helt internet kan berige dig mig, som hvor langt største delen er bras og nogen der prøver at påvirke dig til at købe den er ingen ud af togvindue der prøver at påvirke dig men du bliver påvirket, men i dig selv, lige bortset fra reklamerne på perronerne, men det er så lidt så lidt . 

Del dette indlæg


Link til indlæg

For mig er lykke ikke noget man skal jæge, men et valg.
Lykke for mig er en tilstand, som kan ske når som helst i et hvert øjeblik.

Hvordan jeg hurtig bliver glad og lykkelig?
Det gør jeg ved enten at fokusere på de ting i livet jeg er taknemlig for.
Eller ved at hjælpe andre med at blive glade.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest vojensdream1
Sparkster skrev, for 28 minutter siden:

“Happiness comes in small doses folks. It's a cigarette butt, or a chocolate chip cookie or a five second orgasm. You come, you smoke the butt you eat the cookie you go to sleep wake up and go back to fucking work the next morning, THAT'S IT! End of fucking list! ”

 - Denis Leary

Havde en spøjs oplevelse i KBH's metro for en 4-5 måneder siden. Der sidder en ung mor med et barn på en 6-8 måneder, barnet er ved at skrige sine lunger ud og det er ret tydeligt at moderen er omkring 5 sekunder fra at bryde sammen selv.

Overfor hende sidder der en KÆMPE mand af afrikansk herkomst, hans udseende er ikke direkte truende, men en mørk aften på Nørrebrogade, så ville jeg være forsigtig med ikke at komme til at støde ind i manden. 

Helt roligt rækker hans sine arme ud, og taget barnet, han holder barnet tæt og begynder at synge ganske stille på fransk imens han vugger, og bom barnet er helt stille, Den første reaktion hos moderen var formentligt frygt og chok, men det blev hurtigt afløst af dyb taknemmelighed og lettelse. Han sad med hendes barn i et par stop, indtil hun skulle af, hvor hun fik en sovende baby igen.

Jeg var dybt imponeret, og ja vel egentligt små lykkelig over at den slags situationer udspillet sig rundt omkring i landet. Var glad resten af dagen :) 

:wub: Det er det jeg kalder stille lykke - ikke noget der har med mig og mine at gøre, men noget som giver/styrker en i troen på det gode derude i det vilde virkelige liv ;) 

Redigeret af vojensdream1
stavefejl og manglede nogle ord

Del dette indlæg


Link til indlæg

Dejlig tråd Trine <3 og alle I som kommer med gode bidrag!

Der er sikkert ikke meget nyt i følgende, men så kald det en slags opsummering:

Lykke kan opleves glimtvis og ofte i uventede situationer. Men man kan gøre meget for at 'gøre sig tilgængelig' for nedslagene: Vær tilstede her og nu. Man kan være taknemmelig over fortiden og forventningsglad over fremtidsdrømme - men lykken kan kun opleves i nuet! Derfor - som romantikeren siger - læg mobilos til side, vær opmærksom på hvad der sker omkring dig (og indeni dig) og se det store i det små.

Jeg tror at det var Troels Kløvedal som sagde: Lykke er når virkeligheden står mål med forventningerne. Det sidste kan vi heldigvis arbejde med og justere på. Dét er jo Peter Plys med andre ord...

Dét med at gøre godt for andre (og sig selv) er sågar videnskabeligt bevist. Det giver hjernen et endorfin-brusebad og er gødning til synapserne (og skaber en bedre verden i tilgift).

Mit gode råd (jeg har ikke selv fundet på det, men jeg har brugt det - og det virker): Hver aften når du ligger i din seng, så find 3 ting som du er taknemmelig for. Det kan være fra det største til det mindste (som et smil fra en fremmed eller et godt stykke mad). Man kan altid finde noget, selv når man er midt i en svær situation. Efter et par uger bliver det nemmere og falder helt naturligt. Holder man ved og gør det til en vane, bliver man belønnet med en grundlæggende 'tilfredshed' - eller 'lykke helt ind i kernen', som Jennifer taler om. 

Det er gratis, ufarligt og man bliver ikke engang forpustet :D.

I dag er jeg taknemmelig over at solen skinner, at jeg fik kørt på genbrugspladsen igår og at min sommerforkølelse er i aftagende. Inden dagen er omme, er listen meget længere - og jeg er lykkens pamfilius :)

Fed, fed lykke til alle :wub:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest vojensdream1

:wub: jeg vil så udtrykke min taknemmelighed for dit gode råd, fordi det er et sådan AHA råd min søn forstår. Jeg er taknemmelig over @Trinetease startede denne tråd, fordi det er vidunderligt at se andre elsker den form for lykke ligesom jeg. Og så er jeg vildt taknemmelig over at jeg skal holde ferie med børnebørn liiiige om lidt <3

Redigeret af vojensdream1
uddybning ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

En lille sjov historie ang. emnet "Lykke". 

Jeg har altid jagtet penge og status og set det som en form for lykke, da man med mange penge kan få og eje alt. Vitterligt alt. Hver dag har jeg jagtet penge, i perioder tjent rigtig mange af dem og har altid været sulten efter flere, da flere penge altid har været lykke for mig.

Det var min mentalitet indtil et par måneder siden, hvor jeg mødte en - i mine øjne - helt speciel og unik (udenlandsk) GP, der er ret modsat mig. Dog fandt vi med det samme virkelig god kemi, og vi skriver også sammen over de sociale medier, når hun ikke er her i Danmark.

På trods af hendes smukke ydre, går hun hverken op i det overfladiske eller materielle. Hun går til gengæld meget op i dyrenes velfærd og at vi passer på vores verden samt passer på miljøet. Hun er en ung pige med en meget peaceful/spirituel tilgang til livet, der hviler utroligt meget i sig selv på trods af sin unge alder. Hun har inspireret mig en del og fået mig på lidt andre tanker (hvilket jeg også glædeligt har fortalt hende), og fået mig til at sætte mere pris på naturen samt det at have en fredfyldt tilværelse. Og egentlig fået mig til at forstå, at jagten efter indre ro er vigtigere end jagten efter penge. 

Lykke er flere ting, men et par de ting er for mig blevet indre ro og en fredfyldt tilværelse, hvilket er et par emner, de fleste mennesker bestemt overser i deres dagligdag. 

Redigeret af KindKiddo

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Kinky Camilla

Lykken er også respekt for hinanden og hinandens grænser. Hver dag at stå op og er sygdomsfri, godt helbred for mig selv, mine nærmeste og medmennesker. Kvalitetstid med dejlige søde mennesker. Og så jeg lykkelig for at rejse og nyde det

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Playful

En af de store ting for mig er uselviske gode gerninger. Det er der også givet mange gode eksempler på i tråden.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Når jeg stikker snuden i min søns hår, eller hans lille nakke, den duft, den er som et sted med enhjørninge og lyserøde skyer af candyfloss! Ren narko... :D Eller, når han lægger sine tynde spaghettiarme rundt om mig og han i et kram forsøger at klemme al luft ud af mig, så er jeg tæt på lykkelig. :wub: 

Dernæst, når jeg en hel dag ligger nøgen og ubekymret i sengen, filtret ind i min yndlingsmand! Helt ligeglade med tid og sted, indtil virkeligheden igen kalder. 

Redigeret af Iscenesat Virkelighed

Del dette indlæg


Link til indlæg
Iscenesat Virkelighed skrev, for 20 minutter siden:

Når jeg stikker snuden i mins søns hår, eller hans lille nakke, den duft, den er som et sted med enhjørninge og lyserøde skyer af candyfloss! Ren narko... :D Eller, når han lægger sine tynde spaghettiarme rundt om mig og han i et kram forsøger at klemme al luft ud af mig, så er jeg tæt på lykkelig. :wub: 

Dernæst, når jeg en hel dag ligger nøgen og ubekymret i sengen, filtret ind i min yndlingsmand! Helt ligeglade med tid og sted, indtil virkeligheden igen kalder. 

:):-P

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Anilingus

Som Kasper Winding og C. W. Jørgensen så udemærket har formuleret det:

 

Alle har en drøm

om engang at bli' fri

af lasterne der lænker os til

nuets tyranni, selvbedrag og natteroderi

Så når og hvis jeg engang skulle være så heldig, at det ser for mig - ja så er det lykken for mig.:)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Havnebumsen

Går ikke sådan til dagligt og filosoferer om jeg er lykkelig idag eller ej. Eller lykkelig i dette øjeblik for den sags skyld.

mærker mest lykken på opturene. Har man været trist eller mødt  megen modgang  og lyset er på vej tilbage bliver jeg fyldt med en lykkefølelse. 

 

Ej hvad fanden er det nu også for noget ævl!! Lykken er regelmæssig Fisse og en kold fra kassen

Del dette indlæg


Link til indlæg

Lykken kan vel antage mange former, både den momentane og den lidt længerevarende?

Jeg kan ikke rigtigt definere, hvad lykke er. Det vigtigste er, at jeg véd, når den er der :). Det kan være at nå et mål, man for længe siden har sat sig, det kan være at vinde en ny erkendelse – og det kan være at få lige netop den mail, man har gået og håbet på :).

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...