Hop til indhold
Guest vojensdream1

Copy Cats

Recommended Posts

vojensdream1 skrev, for 22 minutter siden:

Så hvis vi forfatter teksterne i en mail sender den til os selv - vil det virke som bevis?

Mail vil holde, på lik linje med alt annet elektronisk som kan dateres. Problemet ligger ikke i din tekst, men om en annonsetekst kan bli definert som et "værk" i lovens forstand. Tror du at annonser om eskorte/ massasje vil bli behandlet på en annen måte enn salg av bolig, bil, fødevarer eller shampo? Husk at jeg ikke mener dette som en fornærmelse mot tekstforfatteren :) 

Teksten kan være unik i seg selv, men deres tekst fra en annonse blir definert som et "værk" etter loven, da skapes presedens. Da vil vi nok se en del eiendomsmeglere og tekstforfattere for shampo i landets rettssaler framover.

Beklager, men jeg tror ikke dette er en kamp du kan komme seirende ut av. Selv om teksten i annonsen er fantastisk sammen med rett fine bilder :)

Redigeret af Bombadilla

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest vojensdream1
Bombadilla skrev, Lige nu:

Mail vil holde, på lik linje med alt annet elektronisk som kan dateres. Problemet ligger ikke i din tekst, men om en annonsetekst kan bli definert som et "værk" i lovens forstand. Tror du at annonser om eskorte/ massasje vil bli behandlet på en annen måte enn salg av bolig, bil, fødevarer eller shampo? Husk at jeg ikke mener dette som en fornærmelse mot tekstforfatteren :) 

Teksten kan være unik i seg selv, men deres tekst fra en annonse blir definert som et "værk" etter loven, da skapes presedens. Da vil vi nok se en del eiendomsmeglere og tekstforfattere for shampo i landets rettssaler framover.

 

Bare rolig helt klar over du blot prøver at hjælpe og det er vi virkelig glade for. Tja koda er ikke heeelt så snæversynet ;) men vil helt klart rådføre med dem f'rst.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest vojensdream1
vojensdream1 skrev, Lige nu:

Bare rolig helt klar over du blot prøver at hjælpe og det er vi virkelig glade for. Tja koda er ikke heeelt så snæversynet ;) men vil helt klart rådføre med dem f'rst.

Hmm har da set copy rights på reklamer i f.eks bilkas reklamer, både fotografte og tekst

Del dette indlæg


Link til indlæg
vojensdream1 skrev, for 17 minutter siden:

Så hvis vi forfatter teksterne i en mail sender den til os selv - vil det virke som bevis?

Ja, på hvornår de er skrevet, men ikke om:

1. De har "værkshøjde" (dvs. er tilstrækkeligt unikke i modsætning til fx en sammenstilling af en bunke klicheer, selvom nogle værker godt kan bestå af kun klicheer, hvis de er sat unikt sammen) og dermed er beskyttede

2. De ikke består af noget, som andre allerede har skrevet.

 

I det konkrete tilfælde: http://vojensdream.dk/viewpage.php?page_id=59

- tror jeg det bliver svært. Det er sjovt - hvis man søger på fx "elsker mit lille bijob" så viser det sig at det optræder på en masse russiske sider. Der er nok nogle webcrawlere, der høster den slags tekster for at få google-hits og lokke folk til noget snavs. Men man kan også se, at et par andre danske GP bruger den frase: https://www.google.dk/search?q=elsker+mit+lille+bijob%2C&oq=elsker+mit+lille+bijob%2C&aqs=chrome..69i57&sourceid=chrome&ie=UTF-8#q="elsker+mit+lille+bijob"+-angelina

 

Fx er der hende her, som også har hele sætningen: "Jeg hviler 100 % i mig selv og elsker mit lille bijob, som du også straks vil kunne mærke", hvor Angelina har "Jeg hviler 100% i mig selv og jeg elsker mit lille bijob, det vil du også hurtigt finde ud af" :http://www.sexpiger.dk/5822 Hvem kom først?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest vojensdream1
Bebop skrev, Lige nu:

Ja, på hvornår de er skrevet, men ikke om:

1. De har "værkshøjde" (dvs. er tilstrækkeligt unikke i modsætning til fx en sammenstilling af en bunke klicheer, selvom nogle værker godt kan bestå af kun klicheer, hvis de er sat unikt sammen) og dermed er beskyttede

2. De ikke består af noget, som andre allerede har skrevet.

 

I det konkrete tilfælde: http://vojensdream.dk/viewpage.php?page_id=59

- tror jeg det bliver svært. Det er sjovt - hvis man søger på fx "elsker mit lille bijob" så viser det sig at det optræder på en masse russiske sider. Der er nok nogle webcrawlere, der høster den slags tekster for at få google-hits og lokke folk til noget snavs. Men man kan også se, at et par andre danske GP bruger den frase: https://www.google.dk/search?q=elsker+mit+lille+bijob%2C&oq=elsker+mit+lille+bijob%2C&aqs=chrome..69i57&sourceid=chrome&ie=UTF-8#q="elsker+mit+lille+bijob"+-angelina

 

Fx er der hende her, som også har hele sætningen: "Jeg hviler 100 % i mig selv og elsker mit lille bijob, som du også straks vil kunne mærke", hvor Angelina har "Jeg hviler 100% i mig selv og jeg elsker mit lille bijob, det vil du også hurtigt finde ud af" :http://www.sexpiger.dk/5822 Hvem kom først?

Kan se problematikken. For hulen da osse, ferien er skisme snart ødelagt -  uagte hvad nogen mener ligges der altså mange timer i de tekster og de rettes jævnligt til. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jamen jeg vil da brumme lidt med og hører jeres mening, hvad mener I om det her, og jeg vil da lige sige at jeg har haft min tekst, på min hjemmeside siden ruder konge var knægt. Og det er forsiden på min side, jeg snakker om, og hendes første del, før man går til "detaljerne"(hvis man kan sige det sådan)

https://www.eroguide.dk/profile/Madame+M/

http://www.cherie.dk

Jeg har skrevet til Madame M. herinde på pm, fordi jeg syntes der var lånt lige, lidt rigeligt, og tilbød hende at hjælpe med noget andet tekst, men har intet hørt!

?

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest vojensdream1
vojensdream1 skrev, Lige nu:

Kan se problematikken. For hulen da osse, ferien er skisme snart ødelagt -  uagte hvad nogen mener ligges der altså mange timer i de tekster og de rettes jævnligt til. 

Ja :huh: for man kan vel ikke afgøre om det er fra vores hjemmeside eller herinde fra hendes privat profil? Altså at de har kopieret?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest vojensdream1
Lady Cherie skrev, for 1 minut siden:

Jamen jeg vil da brumme lidt med og hører jeres mening, hvad mener I om det her, og jeg vil da lige sige at jeg har haft min tekst, på min hjemmeside siden ruder konge var knægt. Og det er forsiden på min side, jeg snakker om, og hendes første del, før man går til "detaljerne"(hvis man kan sige det sådan)

https://www.eroguide.dk/profile/Madame+M/

http://www.cherie.dk

Jeg har skrevet til Madame M. herinde på pm, fordi jeg syntes der var lånt lige, lidt rigeligt, og tilbød hende at hjælpe med noget andet tekst, men har intet hørt!

?

 

Ja gætter da klart på du også bruger enormt megen tid på tekster til både profil, ann og hjemmesiden? 

Ja ved da godt nogen slipper nemt om ved - men man kan vel se hvis der er kræset lidt for helheden. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Saucy skrev, den 12/07/2017 at 10:16:

@DK fyr 34 @vojensdream1

Dårlig råd fra DKfyr og det  kommer til at koste mange penge i sidste ende. Ganske enkelt spild af tid og det hjælper ikke en tøddel. PDF tekster kan nemt kopieres på helt almindelig vis.

Hvis du nu i stedet bruger en JPG eller PNG billede så ville det virke, men du ville skyde dig selv i foden alligevel.  Så kan man ikke søge efter jer på google. Jeg antager at op mod 50% af de besøgende på hjemmesiden kommer gennem google, ikke?

På den anden side afslører et hurtig kig på koden bagved siden at man nok ikke har tænkt søgemaskiner ind i det, så måske skal i gøre det alligevel med et billede . :)

Jeg tror dog det er bedst at lade være med gøre andet end at klage til de steder hvor annoncerne optræder. Husk at den der skriver teksterne har ophavsretten og i kan gøre krav på erstatning hvis annoncen ikke fjernes så hurtigt som muligt. Et par klager af den slags og annoncøren bliver blacklistet.

Ligeså dårligt råd. Google crawler ikke den slags sider med erotisk indhold.

At bruge PDF eller et billede er dårligt, fordi folk med hjælpeprogrammer til enten at få læst teksten op eller større skrift ikke virker, da disse programmer ikke kan læse teksten.


Mit råd til Vojensdream er, at droppe profilteksterne og kun skrive pigens profildata - i sparer derudover også tid på at skrive profiltekster.
Det virker måske lidt tørt, men så længe der er mange billeder af pigen, så er det ikke noget problem.
Et billede siger jo mere end 1000 ord, ik? ;)

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lady Cherie skrev, for 5 minutter siden:

Jamen jeg vil da brumme lidt med og hører jeres mening, hvad mener I om det her, og jeg vil da lige sige at jeg har haft min tekst, på min hjemmeside siden ruder konge var knægt. Og det er forsiden på min side, jeg snakker om, og hendes første del, før man går til "detaljerne"(hvis man kan sige det sådan)

https://www.eroguide.dk/profile/Madame+M/

http://www.cherie.dk

Jeg har skrevet til Madame M. herinde på pm, fordi jeg syntes der var lånt lige, lidt rigeligt, og tilbød hende at hjælpe med noget andet tekst, men har intet hørt!

?

 

Det virker ret oplagt at der er copy+pastet. Fx den her på Madame M's: "jeg kan være blid så englene synger eller hårdt så djævlen smiler," hvor du skriver "blidt så englene synger eller hårdt så djævlen smiler,". Hun har ændret sætningen ved at skrive "jeg kan være" foran, men glemt at rette det ene biord (hårdt) til et tillægsord og kun husket at ændre "blidt" til "blid". Det virker ret åbenlyst ...

Men jeg tror egentlig, hvis vi var i en anden branche, at markedsføringsloven ville være mere relevant end ophavsretsloven. Det er dårlig markedsføringsskik at stjæle tekster eller tekstbidder fra en konkurrent og det er jeg ret sikker på handelsretten ville være enig i (jeg er dog ikke advokat).

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lady Cherie skrev, for 10 minutter siden:

Jamen jeg vil da brumme lidt med og hører jeres mening, hvad mener I om det her, og jeg vil da lige sige at jeg har haft min tekst, på min hjemmeside siden ruder konge var knægt. Og det er forsiden på min side, jeg snakker om, og hendes første del, før man går til "detaljerne"(hvis man kan sige det sådan)

https://www.eroguide.dk/profile/Madame+M/

http://www.cherie.dk

Jeg har skrevet til Madame M. herinde på pm, fordi jeg syntes der var lånt lige, lidt rigeligt, og tilbød hende at hjælpe med noget andet tekst, men har intet hørt!

?

 

Kan du se, om hun har læst din PM ?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Husk en liten viktig detalj @Lady Cherie og @vojensdream1, dersom teksten findes på flere forskjellige web-sider, da mister måske teksten dens unikhet.

Måske teksten også en side der det betales for annonseplass, da følger det med noen betingelser fra den som har web-siden... Der står det mye viktig. De fleste trykker "OK jeg har forstått" uten å forstå hva de fraskriver seg. I noen tilfeller bortfaller rettigheten til bilder og tekst til web-siden. Da er all kamp om copyright tapt.

Dette gjelder nok også markedsføring.

Redigeret af Bombadilla
Markedsføring tatt med

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest vojensdream1
Bombadilla skrev, Lige nu:

Husk en liten viktig detalj @Lady Cherie og @vojensdream1, dersom teksten findes på flere forskjellige web-sider, da mister måske teksten dens unikhet.

Måske teksten også en side der det betales for annonseplass, da følger det med noen betingelser fra den som har web-siden... Der står det mye viktig. De fleste trykker "OK jeg har forstått" uten å forstå hva de fraskriver seg. I noen tilfeller bortfaller rettigheten til bilder og tekst til web-siden. Da er all kamp om copyright tapt.

Jep you got a point there ;( øv 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej Vojens....

Jo der blev brugt ret meget tid på at lave tekst med hjælp fra venner og venninder....så øv det bare blev kopieret...

Gerog...mmmmmmm jeg ved faktisk ikke hvor man kan se om det er blevet læst men det vil jeg da tro, om ik andet så har hun da mulighed for for at læse stregen her...

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er enig med Gerog i, at tekster ikke betyder så meget for sådan en som Angelina, men jeg tror de betyder en del for den slags ydelser, som Cherie sælger. Det er dog klart, at nogle ting er kunden interesseret i at vide om Angelina, men der er det bare tvivlsomt om formuleringen gør en væsentlig forskel. En mulighed for at undgå at i hvert fald udenlandske piger stjæler teksten er at flette navnet ind mange gange. Det gør det lidt sværere.

Lady Cherie skrev, for 2 minutter siden:

Gerog...mmmmmmm jeg ved faktisk ikke hvor man kan se om det er blevet læst 

Det står øverst med småt - lige under logoet for den du har skrevet til.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest vojensdream1
Bebop skrev, for 9 minutter siden:

Det virker ret oplagt at der er copy+pastet. Fx den her på Madame M's: "jeg kan være blid så englene synger eller hårdt så djævlen smiler," hvor du skriver "blidt så englene synger eller hårdt så djævlen smiler,". Hun har ændret sætningen ved at skrive "jeg kan være" foran, men glemt at rette det ene biord (hårdt) til et tillægsord og kun husket at ændre "blidt" til "blid". Det virker ret åbenlyst ...

Men jeg tror egentlig, hvis vi var i en anden branche, at markedsføringsloven ville være mere relevant end ophavsretsloven. Det er dårlig markedsføringsskik at stjæle tekster eller tekstbidder fra en konkurrent og det er jeg ret sikker på handelsretten ville være enig i (jeg er dog ikke advokat).

<3 men jeg kender en og ovenikøbet en som gider undersøge det. Taaaak.

Redigeret af vojensdream1
stavefejl

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bebop skrev, for 11 minutter siden:

Men jeg tror egentlig, hvis vi var i en anden branche, at markedsføringsloven ville være mere relevant end ophavsretsloven. Det er dårlig markedsføringsskik at stjæle tekster eller tekstbidder fra en konkurrent og det er jeg ret sikker på handelsretten ville være enig i (jeg er dog ikke advokat).

I en bransche der det stjeles bilder  eller bildene er meget photoshopet, spørs det om markedsføringsloven hadde slått like hardt tilbake... 

Det samme gjelder lettere tilpasning av alder og vekt ;)

Men i en annen branche, måske :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
vojensdream1 skrev, for 1 time siden:

Hmm tør faktisk godt lave en lille konkurrence på en fiktiv pige og så høre fra dig igen ;) vi lave en personlig profil tekst og en ann tekst hver især....Frisk?

Frisk på hvad. Tænker du på at lave en beskrivelse af en fiktiv pige eller hvad ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest vojensdream1

Ja sammen med @holstebronx - bare for sjov. Ved ikke hvordan vi afgør det - måske en helt ny tråd og så lad andre bruger vudere det endelig resultat af vores anstrengelser ;) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lady Cherie skrev, for 28 minutter siden:

Øøøøøøh nogen ider til hvad jeg gør?

 

Vi kan jo tagge @Madame M så hun bliver obs på at vi er flere der synes det ikke er okay, og at hun burde lave sin egen tekst frem for at "låne" fra andre uden at spørge om lov ... 

Det er tungt at gå gennem retten med sådan en sag, så dialog er nok vejen frem.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bebop skrev, for 10 minutter siden:

 

Vi kan jo tagge @Madame M så hun bliver obs på at vi er flere der synes det ikke er okay, og at hun burde lave sin egen tekst frem for at "låne" fra andre uden at spørge om lov ... 

Det er tungt at gå gennem retten med sådan en sag, så dialog er nok vejen frem.

Hej Bebop

Nu er jeg jo ikke just den store vep-haj :D så jeg aner ikke hvordan man tagger.......

Alternativt:

Vi kunne lave en hel ny "indgangs-tekst" til hende....hellere det end sure miner og rækken tunge, det er der nok af i branchen.

Så kan hun jo være modtagelig eller ej, måske kunne der komme noget rigtigt godt ud af det.

Var det en ide? og er der nogen der har en lille tekstforfatter gemt i sig der evt vil hjælpe, hvis iden var noget?

Del dette indlæg


Link til indlæg
vojensdream1 skrev, for 7 minutter siden:

Ja sammen med @holstebronx - bare for sjov. Ved ikke hvordan vi afgør det - måske en helt ny tråd og så lad andre bruger vudere det endelig resultat af vores anstrengelser ;) 

Det kunne da være meget sjovt at lave en hyggetråd, hvor folk kunne komme med forskellige bud på annoncetekster. For mit vedkommende ændre det nu ikke ved, at jeg ikke betragter det som raketvidenskab at lave en annoncetekst. Enig i, at der kan være gode og dårlige annoncetekster, men hvis pigen ellers ser hamrende godt ud, betyder det mindre i den store sammenhæng at teksten kunne være bedre

Ser man på de forskellige annoncer, kan man jo tiltrække gæster ved blot at smide et par billeder op og skrive der linier og angive pris og kontakt info.

En helt anden ting er jo at mange piger engang for alle får lavet sin beskrivelse, som så genbruges. Det kan være på de forskellige annonce sites eller på de klinikker hvor hun kan træffes.

Jeg er enig i, at det er træls at andre en stjæler hele ens annoncetekst eller kopiere udvalgte passager, men som sagt før, jeg ville nøjedes med at kontakte de annonce sites hvor man har kopieres teksten 100%, for at få annoncen fjernet. Ved kopiering af udvalgte passager, ville jeg nøjedes med at tage det som et kompliment. De sidste er vist meget udbredt, at man bliver inspireret af hvordan andre har gjort og skrevet.

Jeg synes at sagen forholder sig mere alvorligt når vi taler om at misbruge andres billeder.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lady Cherie skrev, for 5 minutter siden:

Hej Bebop

Nu er jeg jo ikke just den store vep-haj :D så jeg aner ikke hvordan man tagger.......

Det var det jeg gjorde ;)

Lady Cherie skrev, for 5 minutter siden:

er der nogen der har en lille tekstforfatter gemt i sig

Det tager jo netop tid! Og det bliver bedst, hvis "kunden" selv spiller ind med noget ...

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...