Hop til indhold
Guest vojensdream1

Copy Cats

Recommended Posts

Guest vojensdream1

OBS OBS vi mangler kreative forslag til hvordan pigerne kommer copy cats til "livs"

Bla Angelina har fået kopieret sin tekst og det er helt tydelig at det er udlændninge - formentlig en ny trend istedet for de sølle google translate tekster de normalt køre med.

Pigerne selv og vi som hus bruger enormt meget tid på de tekster og syntes det er mega nederen.

Hvad faen kan vi gøre? Sætte copy right på? 

LØSNINGS FORSLAG modtages med glæde ;)

Redigeret af vojensdream1
ved ikke om profl link måtte være der, det kom af sig selv. Så slettede det

Del dette indlæg


Link til indlæg
vojensdream1 skrev, for 29 minutter siden:

LØSNINGS FORSLAG modtages med glæde ;)

Kære Jer

Øv hvor træls. Jeg ved ikke om det hjælper, men I kunne måske skrive teksten i et dokument og så gemme den som en pdf eller et billede, som I så sætter ind i jeres annonce. Hvis I oveni laver et vandmærke eller andet i baggrunden der viser det er jer, der er bag annoncen, så kan man I hvert fald ikke stjæle den uden også samtidig referere til jer.

Og hvis teksten er indsat i annoncen som et billede, så skal tyven skrive teksten af bogstav for bogstav, med mindre de har diverse avancerede programmer til at "låse" pdf- og billeder op inden redigering, og det er nok de færreste øst-gp'er der lige har dem liggende :)

Udover mit forslag, så ville jeg gå til administrator på de pågældende sider hvor jeres tekst/billeder misbruges og kræve at de gør noget ved problemet.

Held og lykke ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest vojensdream1

Tusind tak. Vandmærke havde vi selv haft i tankerne, men er lidt ude at skøjte der, men det kan findes ud af :huh:At lave teksten i et dok har vi ikke tænkt på :rolleyes: og hvis det gemmes som billed er der også mindre mulighed for selv at fååååårke det op.

Gudsketakoglov i lige Angelinas tilfælde har de tilføjet egen tekst fornede med 2 ydelser HUN ALDRIG vil tilbyde plus ord som pik, forekommer heller ikke i hendes annoncering :shock: men det er en ringe trøst. 

Vi opfordre også jer dejlige folks in here til lige at smide et link eller et par ord hvis i falder over en copycat :huh:<3

Del dette indlæg


Link til indlæg

@DK fyr 34 @vojensdream1

Dårlig råd fra DKfyr og det  kommer til at koste mange penge i sidste ende. Ganske enkelt spild af tid og det hjælper ikke en tøddel. PDF tekster kan nemt kopieres på helt almindelig vis.

Hvis du nu i stedet bruger en JPG eller PNG billede så ville det virke, men du ville skyde dig selv i foden alligevel.  Så kan man ikke søge efter jer på google. Jeg antager at op mod 50% af de besøgende på hjemmesiden kommer gennem google, ikke?

På den anden side afslører et hurtig kig på koden bagved siden at man nok ikke har tænkt søgemaskiner ind i det, så måske skal i gøre det alligevel med et billede . :)

Jeg tror dog det er bedst at lade være med gøre andet end at klage til de steder hvor annoncerne optræder. Husk at den der skriver teksterne har ophavsretten og i kan gøre krav på erstatning hvis annoncen ikke fjernes så hurtigt som muligt. Et par klager af den slags og annoncøren bliver blacklistet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Grækeren

Lige et hurtig indput...i er ikke beskyttet af ophavsretten, hvid der er tale om en oversættelse til andet sprog....billeder som man selv tager, eller betalt fotograf det samme gælder tekst som man selv har skrevet i disse tilfælde har man ophavsret til sine værker, og kan i visse tilfælde retsforfølge misbrugeren..bla som selvstændig at kunne dokumentere et økonomisk tab.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest vojensdream1
Grækeren skrev, for 54 minutter siden:

Lige et hurtig indput...i er ikke beskyttet af ophavsretten, hvid der er tale om en oversættelse til andet sprog....billeder som man selv tager, eller betalt fotograf det samme gælder tekst som man selv har skrevet i disse tilfælde har man ophavsret til sine værker, og kan i visse tilfælde retsforfølge misbrugeren..bla som selvstændig at kunne dokumentere et økonomisk tab.

Der er IKKE tale om oversættelser. Teksten er Angelinas egen, ligesom profil og annonce tekster på vores sider her og på AL er forfattet af en af vojensdreams teletrunter i samråd med hver enkelt pige, udfra hendes egene ord og med hendes godkendelse. Det står også i vores profil tekst. Hvordan faen gøres det bedst uden at ødelægge helheds indtrykket?

Hvordan copy right? Gøre opmærksom på det i teksterne eller eksempelvis under profil teksten :huh:  ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
vojensdream1 skrev, for 6 timer siden:

Hvad faen kan vi gøre? Sætte copy right på? 

Det er der automatisk. Om det afskrækker nogen at skrive det er tvivlsomt.

Grækeren skrev, 1 time siden:

.i er ikke beskyttet af ophavsretten, hvid der er tale om en oversættelse til andet sprog.

Det er 100% forkert, hvor har du det fra?

Lovens § 2§ 2. Ophavsretten medfører, med de i denne lov angivne indskrænkninger, eneret til at råde over værket ved at fremstille eksemplarer af det og ved at gøre det tilgængeligt for almenheden i oprindelig eller ændret skikkelse, i oversættelse, omarbejdelse i anden litteratur- eller kunstart eller i anden teknik.

Grækeren skrev, 1 time siden:

der som man selv tager, eller betalt fotograf det samme gælder tekst som man selv har skrevet i disse tilfælde har man ophavsret til sine værker,

Det er også forkert om fotos ... Det er fotografen, der har ophavsretten.

§ 70. Den, som fremstiller et fotografisk billede (fotografen), har eneret til at råde over billedet ved at fremstille eksemplarer af det og ved at gøre det tilgængeligt for almenheden.

Stk. 2. Retten til et fotografisk billede varer, indtil 50 år er forløbet efter udgangen af det år, da billedet blev fremstillet.

Stk. 3. Bestemmelserne i § 2, stk. 2-4, §§ 3, 7, 9, 11 og 11 a, § 12, stk. 1, stk. 2, nr. 5, og stk. 3, §§ 13-16 b, § 17, stk. 1 og 4, § 18, stk. 1 og 2, § 19, stk. 1 og 2, §§ 20, 21 og 23, § 24, stk. 1 og 2, og §§ 24 a, 25, 25 a, 27, 28, 30-31, 34, 35, 39-47, 49-58 og 60-62 finder tilsvarende anvendelse på fotografiske billeder. Er et fotografisk billede genstand for ophavsret efter § 1, kan denne også gøres gældende.

Ved bestilte portrætter kan ophavsmanden dog ikke uden videre udnytte sin ret:

§ 60. Ophavsmanden kan ikke udøve sine rettigheder til et bestilt portrætbillede uden samtykke fra bestilleren.

Det man typisk ser er, at man kan aftale overdragelse, jf §§ 53ff, men det kræver altså en aftale (typisk skriftlig).

Del dette indlæg


Link til indlæg
vojensdream1 skrev, for 36 minutter siden:

Hvordan copy right? Gøre opmærksom på det i teksterne eller eksempelvis under profil teksten :huh:  ?

Skriv copyright ind som vandmærke på baggrunden.

Gør det lidt sværere ved at kode siden, så man ikke kan markere tekst og højreklikke. Ligesom med alarmer kan man håbe på tyve går videre.

Intet af det hjælper dog  på de annoncesites I benytter.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Google kan søge i de fleste pdf-filer uden problem, men pdf løser ikke copy/ paste problemet. Men mindre man opererer på et litt mer avansert nivå.

Tekst som JPEG og PNG (bilde) gjør det vanskelig å kopiere, men er som nevnt tidligere ikke søkbart. Det er vel ikke alle ord i teksten som er relevant for Google-søk. "...min fantastiske numse..." og andre beskrivende tekster er vel ikke det som søkes mest etter på Google. 

Vanlige søke-ord kan lett gjemmes i teksten, men mitt tips er å kombinere bilde og tekst.

Generell tekst med priser, ytelser og navn er typiske søke-elementer. La dette være tekst på web-siden.

Beskrivende tekst med mye prosa, som måske gerne vil være mer personlig, ta det som et bilde. Ikke søkbart, men er det da så viktig?

Copyright og alt dette har liten effekt. Hvordan skal akkurat du kunne bevise at dette er din originale tekst, i denne copy/ paste-verdenen vi nå har kommet opp i? Hvem skal du saksøke? Dette er ikke en forbrytelse som politiet vil bry seg meget om...

Beklager at mitt innlegg er en blanding av norsk og dansk. Jeg håber at mine framtidige indleg vil være mer dansk ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

klart irriterende at blive kopieret

men så tænker jeg lidt... hvad med det billede i bruger som profilfoto her?

gør i nogen steder opmærksom på at det oprinder fra et andet sted?

Del dette indlæg


Link til indlæg

@DK fyr 34 @vojensdream1

Der findes også en mekanisme (ved ikke det tekniske udtryk) der gør at der ikke kan kopieres (markeres elementer og kopiere med højreklik)  fra en hjemmeside. Men det er nok heller ikke gratis at benytte og kræver nok en vis teknisk indsigt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest vojensdream1
Bombadilla skrev, for 3 timer siden:

Google kan søge i de fleste pdf-filer uden problem, men pdf løser ikke copy/ paste problemet. Men mindre man opererer på et litt mer avansert nivå.

Tekst som JPEG og PNG (bilde) gjør det vanskelig å kopiere, men er som nevnt tidligere ikke søkbart. Det er vel ikke alle ord i teksten som er relevant for Google-søk. "...min fantastiske numse..." og andre beskrivende tekster er vel ikke det som søkes mest etter på Google. 

Vanlige søke-ord kan lett gjemmes i teksten, men mitt tips er å kombinere bilde og tekst.

Generell tekst med priser, ytelser og navn er typiske søke-elementer. La dette være tekst på web-siden.

Beskrivende tekst med mye prosa, som måske gerne vil være mer personlig, ta det som et bilde. Ikke søkbart, men er det da så viktig?

Copyright og alt dette har liten effekt. Hvordan skal akkurat du kunne bevise at dette er din originale tekst, i denne copy/ paste-verdenen vi nå har kommet opp i? Hvem skal du saksøke? Dette er ikke en forbrytelse som politiet vil bry seg meget om...

Beklager at mitt innlegg er en blanding av norsk og dansk. Jeg håber at mine framtidige indleg vil være mer dansk ;)

Hvis man ville gå det skridt til anmeldelse, hvad jeg nu ikke tror hun gider besværet med. Men man kan vel trace hvornår en given tekst er lagt op og af hvem. Hendes egen tekst. Så vidt jeg kan se kopieret fra hendes profil og ikke søgt på Google. Hendes tekst er for nuanceret til Google translate eller anden oversætter. Tænker antal profilvisninger har noget at sige mht hvilke de vælger at bruge. Det basere jeg på den nøjagtige kopi plus et ekstra tillæg en eller anden har hjulpet dem med at skrive. Omh ydelser og et enkelt ord hun aldrig bruger i sin tekst. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest vojensdream1
aaisha skrev, for 3 timer siden:

klart irriterende at blive kopieret

men så tænker jeg lidt... hvad med det billede i bruger som profilfoto her?

gør i nogen steder opmærksom på at det oprinder fra et andet sted?

Næh det har du da fuldstændig ret i. Men da det ikke er et portræt og kun en silhuet - som er fundet ved at Google netop silhuetter kvinder, den dukkede på uden vandmærke og copytight så ved ikke hvem vi skal henvise til.. En silhuette kan jo være hvem som helst og det giver mening som neutralt profil billed for en klinik. :rolleyes:

Redigeret af vojensdream1
Glemte ord

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu skal man nok ikke forsøge at starte en verdens krig op. 

Rent lav praktisk ville jeg bare kontakte de annonce platforme hvor misbruget foregår, og bede dem om at fjerne den/de pågældende annoncer.  

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest vojensdream1

Man kunne jo også gå linen helt ud melde sig ind i KODA og simpelthen lade ens tekster det registrere. Om det er et digt, sang eller sex tekst kommer vel ud på et. Det må undersøges. Tak for alle jeres input og gode råd, nu har vi da lidt forskelligt vi kan prøve. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bombadilla skrev, for 5 timer siden:

Tekst som JPEG og PNG (bilde) gjør det vanskelig å kopiere, ...

Næppe, installer en gratis OCR extension som fx Project Naptha i fx Chrome browseren og så kan enhver markere, kopiere, redigere og oversætte tekst i næsten alle type billeder på få sekunder.

Del dette indlæg


Link til indlæg

At nogen stjæler billeder og tekst er sgu da skide træls ! ingen tvivl om det... :angry:

Men så svært er det vel ikke at have kreeret en profil tekst ?

Eksklusiv, luksus, intens, nærværende, ægte kys...

Hjerteformet numse, og fersken mis. ingen snak om pære og æble former...måske meloner :P 

Del dette indlæg


Link til indlæg
holstebronx skrev, for 24 minutter siden:

At nogen stjæler billeder og tekst er sgu da skide træls ! ingen tvivl om det... :angry:

Men så svært er det vel ikke at have kreeret en profil tekst ?

Eksklusiv, luksus, intens, nærværende, ægte kys...

Hjerteformet numse, og fersken mis. ingen snak om pære og æble former...måske meloner :P 

Enig 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bebop skrev, for 7 timer siden:

Skriv copyright ind som vandmærke på baggrunden.

Gør det lidt sværere ved at kode siden, så man ikke kan markere tekst og højreklikke. Ligesom med alarmer kan man håbe på tyve går videre.

Intet af det hjælper dog  på de annoncesites I benytter.

Spild af tid, da det nemt omgås med lidt teknisk snilde.  Det nemmeste og billigste er at klage til sitet hvor annoncerne optræder. De er forpligtet til at undersøge sagen og fjerne annoncerne. De gider ikke tage sig af mange klager så mon ikke annoncørerne blive blacklistet forholdsvis hurtigt.

Alle mærkelige forslag med billeder og hvad folk ellers kommer med gør det besværligt for potentielle kunder og for google at indeksere jer. Det betyder tab af business :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Bombadilla skrev, for 7 timer siden:

Google kan søge i de fleste pdf-filer uden problem, men pdf løser ikke copy/ paste problemet. Men mindre man opererer på et litt mer avansert nivå.

Tekst som JPEG og PNG (bilde) gjør det vanskelig å kopiere, men er som nevnt tidligere ikke søkbart. Det er vel ikke alle ord i teksten som er relevant for Google-søk. "...min fantastiske numse..." og andre beskrivende tekster er vel ikke det som søkes mest etter på Google. 

Vanlige søke-ord kan lett gjemmes i teksten, men mitt tips er å kombinere bilde og tekst.

Generell tekst med priser, ytelser og navn er typiske søke-elementer. La dette være tekst på web-siden.

Beskrivende tekst med mye prosa, som måske gerne vil være mer personlig, ta det som et bilde. Ikke søkbart, men er det da så viktig?

Copyright og alt dette har liten effekt. Hvordan skal akkurat du kunne bevise at dette er din originale tekst, i denne copy/ paste-verdenen vi nå har kommet opp i? Hvem skal du saksøke? Dette er ikke en forbrytelse som politiet vil bry seg meget om...

Beklager at mitt innlegg er en blanding av norsk og dansk. Jeg håber at mine framtidige indleg vil være mer dansk ;)

Forskellen på dansk og norsk er minimal så det går fint igennem. Skriv bare på norsk, det er det nemmeste for alle :)

Hvis jeg nu kigger på Angelina Angels profil på vojensdream.dk og søger på et par almindelige nøgleord fra profilen hos google. F.eks.  "fræk lækkerbisken sønderjylland deepthroat" . Hvis Angelina havde haft de ord i et billede i hendes annoncer, så ville hun aldrig blive fundet på en søgemaskine. Kan du se problemet?

At jeg så finder en af Angelinas annoncer hos Annoncelight og ikke som forventet hos vojensdream.dk er et langt større problem end lidt ligegyldig tekstkopiering. Som jeg ser det er problemet dog primært Angelinas da hun har næsten samme tekst flere steder og ikke vojensdream.dk.  De går til gengæld glip af besøgende og dermed kunder, også til de andre piger.

Mht søgeord så bruges der nu så småt søgebegreber i stedet for søgeord. Læs her hvis du orker https://moz.com/blog/tactical-keyword-research-in-a-rankbrain-world , og derfor duer din tilgang ikke.

 

Redigeret af Saucy

Del dette indlæg


Link til indlæg

@vojensdream1 kan helt sikkert prøve en anmeldelse, men den lov som Bebop viser til om copyright, har ingen straffebestemmelser (fengsel/bot). Kun økonomiske bestemmelser om kompensasjon. Ergo ingen sak straffemyndigheten vil se på. Du må gå til sivilt søksmål for å "vinne" noe. 

Som saksøker sitter du med bevisbyrden. Dette åpner for 2 problemstillinger:

1. Du må vise at din tekst er så unik at den vil omhandles av loven.

Vil en tekst som beskriver en ytelse eller tjeneste (annonsetekst) kunne bli definert som "beskyttede værker"? Ytterst tvilsomt er det enkle svar.

Husk at det er ikke mulig å ha copyright på ord, tekster eller beskrivelser som kan defineres som dagligtale. 

2. Du må vise at den originale teksten er forfattet av deg, at ikke noe er lånt eller kopiert fra andre i din tekst.

Det holder ikke å vise til at din annonse var først ute. Du må kunne bevise at det ikke finnes andre tekster, datert før din tekst, som gjør din tekst unik. Det er det absolutt vanskeligste punktet. For det kan jo finnes eldre annonser, bøker, dikt, sangtekster eller andre tekster som er ganske like som din tekst.

Følg rådet fra @TheVoice, spør pent først. Alternativt er dette noe du må leve med. Måske ta det som et kompliment? 

Uansett, lykke til :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest vojensdream1
Bombadilla skrev, for 6 minutter siden:

@vojensdream1 kan helt sikkert prøve en anmeldelse, men den lov som Bebop viser til om copyright, har ingen straffebestemmelser (fengsel/bot). Kun økonomiske bestemmelser om kompensasjon. Ergo ingen sak straffemyndigheten vil se på. Du må gå til sivilt søksmål for å "vinne" noe. 

Som saksøker sitter du med bevisbyrden. Dette åpner for 2 problemstillinger:

1. Du må vise at din tekst er så unik at den vil omhandles av loven.

Vil en tekst som beskriver en ytelse eller tjeneste (annonsetekst) kunne bli definert som "beskyttede værker"? Ytterst tvilsomt er det enkle svar.

Husk at det er ikke mulig å ha copyright på ord, tekster eller beskrivelser som kan defineres som dagligtale. 

2. Du må vise at den originale teksten er forfattet av deg, at ikke noe er lånt eller kopiert fra andre i din tekst.

Det holder ikke å vise til at din annonse var først ute. Du må kunne bevise at det ikke finnes andre tekster, datert før din tekst, som gjør din tekst unik. Det er det absolutt vanskeligste punktet. For det kan jo finnes eldre annonser, bøker, dikt, sangtekster eller andre tekster som er ganske like som din tekst.

Følg rådet fra @TheVoice, spør pent først. Alternativt er dette noe du må leve med. Måske ta det som et kompliment? 

Uansett, lykke til :)

Hvis teledamen reg sine tekster som værende brudstykker til en roman tænker vi vores koda måske vil beskytte ophaves retten. Vil give dem et kald før der registreres noget.

Så hvis vi forfatter teksterne i en mail sender den til os selv - vil det virke som bevis?

Redigeret af vojensdream1
forkert ord med & stavefejl ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest vojensdream1
TheVoice skrev, for 16 timer siden:

Enig 

Hmm tør faktisk godt lave en lille konkurrence på en fiktiv pige og så høre fra dig igen ;) vi lave en personlig profil tekst og en ann tekst hver især....Frisk?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest vojensdream1
Saucy skrev, for 15 timer siden:

 

Forskellen på dansk og norsk er minimal så det går fint igennem. Skriv bare på norsk, det er det nemmeste for alle :)

Hvis jeg nu kigger på Angelina Angels profil på vojensdream.dk og søger på et par almindelige nøgleord fra profilen hos google. F.eks.  "fræk lækkerbisken sønderjylland deepthroat" . Hvis Angelina havde haft de ord i et billede i hendes annoncer, så ville hun aldrig blive fundet på en søgemaskine. Kan du se problemet?

At jeg så finder en af Angelinas annoncer hos Annoncelight og ikke som forventet hos vojensdream.dk er et langt større problem end lidt ligegyldig tekstkopiering. Som jeg ser det er problemet dog primært Angelinas da hun har næsten samme tekst flere steder og ikke vojensdream.dk.  De går til gengæld glip af besøgende og dermed kunder, også til de andre piger.

Mht søgeord så bruges der nu så småt søgebegreber i stedet for søgeord. Læs her hvis du orker https://moz.com/blog/tactical-keyword-research-in-a-rankbrain-world , og derfor duer din tilgang ikke.

 

arrrgh nedere kraft helved det giver stresssss ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest vojensdream1
vojensdream1 skrev, for 2 minutter siden:

arrrgh nedere kraft helved det giver stresssss ;)

PB

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...